AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[imdb] Seven Pounds [/imdb]

Sterke film van Will Smith met af en toe emotionele momenten, gewoon kijken deze.

8.0

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.imdb.com/title/tt0487503/

Subtiele Franse thriller waarin het spel van Deborah Francois vooral opvalt. Film duurt maar 85 minuten maar zou bij een langere duur zeker niet gaan vervelen.

7,5/10

http://www.imdb.com/title/tt0421082/

Boeiende bio-pic over het leven van Ian Curtis (Joy Division). Het grauwe leven in het Engeland van de jaren 70 komt goed aan bod en de leegheid van het bestaan gecombineerd met epilepsie-aanvallen waar Ian Curtis op den duur niet mee kon omgaan wordt ook goed belicht in deze film.

Voor liefhebbers van de muziek van Joy Division een aanrader

8/10

Er mist helaas ook een stukje uit die versie :(

Verder ga ik compleet mee in de jou beoordeling van The curious case of benjamin button, wel wil ik er nog aan toevoegen dat ik het einde (van toen hij echt een stuk jonger werd) erg snel vond gaan, dit vond ik een beetje jammer.

In ieder geval een aanrader voor iedereen die hem nog niet gezien heeft, je kan hem zeker in je lijstje kwaliteit films plaatsen. :D

Ik geef hem een 8.6

Volgens mij was dit puur omdat het gewoon te moeilijk was om Brad Pitt zo jong te laten lijken. Je zag ook echt dat de scenes waar je zijn gezicht goed zag hij niet sprak ofzo, want hij stond stijf van de make-up en cgi.

En die andere versie heb ik nu ook binnen, maar die heeft echt slechte beeld kwaliteit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.225
Slumdog Millionaire (2008)

Rete goede film over een jongen die mee doet aan Weekend Milionairs in India. Echt een coole film met een mooie opbouw en een goede combo van drama, actie en spanning. Gewoon kijken deze film, ik zeg: aanrader!!! 8+/10

Inderdaad een hele sterke film (van de maker van Trainspotting). Het verhaal wordt wel op originele wijze verteld, de kersverse miljonair wordt gehouden voor een valsspeler en zodoende verteld hij tijdens zijn ondervraging aan de hand van flashbacks zijn verhaal hoe hij opgroeide in de slums en hoe hij aldoende de antwoorden kende op de quizvragen. Langzaam aan wordt de climax opgebouwd wanneer duidelijk wordt waarom hij in de eerste plaats aan de quiz meedoet. Zeker een aanrader! (Best picture - Golden Globes 2009)

Ga met Rob mee, 8+/10

Ook mag Frieda Pinto niet vergeten worden, wat een prachtige chick. De ene shot in de film waarin ze op het perron staat en van boven werd gefilmd is beeldschoon, wie kan deze shot vinden??

Zij dus:

Choke (2008)

"From the author of Fight Club" staat met grote letters op de hoes. Dat moeten we dan maar eens kijken. Deze drama comedy met in de hoofdrol Sam Rockwell als coïtusverslaafde kon me niet echt heel erg boeien. Aardig tussendoortje, veel meer is het niet. 6,5/10

Before Sunrise (1995)

En dan toch eindelijk deze heerlijke romantische film gekeken, welke de eerste ontmoeting tussen 2 reizende mid twintigers volgt. De film bestaat bijna geheel uit dialoog, maar verveelt geen moment. Erg romantisch, erg leuk. Ik ga mee met de IMDB score, en zet hem net wat hoger: 8+/10

Before Sunset (2004)

En ook meteen het 2e deel gekeken. En weer enorm genoten, een mooi vervolg op de film uit 95, waarbij ik dit deel net wat beter vond, puur om het feit dat je antwoorden uit deel 1 krijgt: 8,5/10

Deze 2 films zijn denk ik wel de beste romantische films die ik ooit heb gezien, misschien niet geschikt voor iedereen, maar voor mensen die niet vies zijn van wat dialoog en subtiel acteerwerk kunnen waarderen: AANRADER!!!

Laatst bewerkt:
YES MAN - JIM CARREY

NIET GAAN ZIEN; gewoon een afschuwelijk gedrocht.

Kzat mij echt te vervelen in de cinema dju toch en dan nog wetende dat je 7 E hebt betaald.

Gewoon nen spaag film

Inderdaad een hele sterke film (van de maker van Trainspotting). Het verhaal wordt wel op originele wijze verteld, de kersverse miljonair wordt gehouden voor een valsspeler en zodoende verteld hij tijdens zijn ondervraging aan de hand van flashbacks zijn verhaal hoe hij opgroeide in de slums en hoe hij aldoende de antwoorden kende op de quizvragen. Langzaam aan wordt de climax opgebouwd wanneer duidelijk wordt waarom hij in de eerste plaats aan de quiz meedoet. Zeker een aanrader! (Best picture - Golden Globes 2009)

Ga met Rob mee, 8+/10

Ook mag Frieda Pinto niet vergeten worden, wat een prachtige chick. De ene shot in de film waarin ze op het perron staat en van boven werd gefilmd is beeldschoon, wie kan deze shot vinden??

Zij dus:

Deze zal je dan wel zeker weten bedoelen :cool:

29f2drr.jpg

• #5.230
Yes! Kwaliteit is niet al te best maargoed :D

Ken wel wat dames uit India en Bangladesh maar die lijken in niets op haar, jammer..

Wat een topfilm zeg, "Slumdog Millionaire". Kwa sT leek het op de Indiase versie van Cidade de Deus. Echt van begin tot eind van genoten. 8,5

De curious case of Benjamin Buttons vond ik een stuk minder interessant. Te veel drama, te weinig humor, geen spanning. Aardig concept en prima acteerprestaties maar de inhoud van de film was simpelweg niet boeiend genoeg. Ik was ook niet echt in de juiste stemming om een film als deze te bekijken. Daarom 7/10

• #5.232

[IMDB]RocknRolla[/IMDB]

Guy Ritchie back to the roots! Misschien een weinig vernieuwende misdaadfilm met de nodige Britse humor, maar wel van begin tot eind erg vermakelijk. Denk dat ik deze persoonlijk beter vond dan [IMDB]Layer cake[/IMDB] van een paar jaar terug. Zeker aan te raden om een keer te zien ter vermaak..

7+/10

Zelf vandaag ook RocknRolla gekeken.. Vond het een erg vette film, leuke typetjes er in en idd goede humor..

I like it, krijgt van mij een 8,5/10..

Daarnaast Hollywood Paradise/Parade oid gezien.. Film is op zich best boeiend, maar vond het einde niet echt wat... 6/10

Seven pounds (2008)

Deze emo tranentrekker waarin Will Smith wederom in de (iets te) barmhartige Samaritaan rol duikt, die hij benadrukt door een veelvoud aan Ghandi gelaatstrekken, met hier en daar de ‘veels te grote drol die er toch uit moet’ look. Beetje overacting als je het mij vraagt. Mja, voor mij was het allemaal net wat té. Té goed, té braaf, té emo. Pursuit of Happyness had hier ook al een stevig handje van, maar in deze film slaan ze er nog wat verder in door. Ik snap het hoge imdb punt wel, dit is gewoon zo'n film die is gemaakt om indruk op mensen te maken, maar ik vind dat het er allemaal wat te dik bovenop ligt. Op zich heb ik toch wel aardig genoten, maar met de lyrische mening van sommige mensen om mij heen kan ik toch echt niet in mee gaan. 7-/10

edit: mja hoe langer ik er over na denk hoe slechter ik hem ga vinden, dus de 7- is nog een matsertje ;)

Laatst bewerkt:
Sow, post-tentamen lambal dag.

RocknRolla (2008)

Mja, ik had natuurlijk niet verwacht dat dit in de buurt van Lock, Stock of Snatch zou komen, maar toch had ik er wel wat meer van verwacht dan dit. Wel vermakelijk, maar alles voelde zo 'net niet' vond ik. De dialogen, de karakters, de flashy scenes die we al in eerder werk beter hebben gezien. Niet echt mijn ding dit. 6,5/10

Revolutionary Road (2008)

Prima dramafilm rondom Leonardo DiCaprio en de altijd lekkere Kate Winslet. Rustig realistisch filmpje. Prima. 7+/10

Envy (2004)

En nog een no brainer Ben Stiller filmpje om het af te maken. Mja, je weet wat je kan verwachten als je deze films kijkt, flauwe grappen en wat sentiment tegen het einde. Nergens echt super grappig maar wel vermakelijk. 6+/10

Ik heb net the machinist gezien, het plot heb ik niet helemaal door.

Op het einde herinnert hij zich weer dat hij een 'moordenaar' is, en die dikke kerel zou dan de verpersoonlijking zijn van zijn terugbetaling? Hij moet hetzelfde meemaken als die zoon, en laat zich dus omverrijden. Maar:
- waarom weet hij niet dat het hijzelf is die gaat vissen met die van de fabriek?
- waarom is de mevrouw op de luchthaven dezelfde niet?
- wat met 1.30u dat constant in beeld wordt gebracht?
- waar is het zoontje op het moment dat hij die dikke n*ger vermoordt?
- ...

of heb ik de film nu net helemaal niet door?

groeten, hopelijk helpen jullie me eruit!

Tropic Thunder

Meestal ben ik helemaal niet van die flauwe k*tfilms. En al helemaal niet als Ben Stiller er in meespeelt. Echt een hekel heb ik aan die vent. Toch ben ik het maar gaan proberen dankzij de IMDB rating.

Het gaat over een zooi acteurs, die slappe acteurprestaties leveren in een nieuwe film "Tropic Thunder". Omdat ze achterlopen op het opnameschema, besluit de regisseur om ze in het diepe te gooien, wat leidt tot een nogal bijzondere situatie.

Het is echt een film die gemaakt is voor de kwaliteiten van Stiller. Dat overdreven geacteer, waar ik normaal een hekel aan heb, is noodzakelijk bij het script van deze film. En laat Stiller daar nou een meester in zijn. Robert Downey Jr. (Ironman) maakte me zelfs aan het lachen met zijn personage (ik vond hem sowieso sterk in deze rol). Het verhaal zit leuk in elkaar, waarbij ieder van de acteurs een leuke en apart personage neerzet. Jack Black is natuurlijk weer geniaal.

Ik zou zeggen, ga hem eens kijken. De oneliners zijn echt geniaal. Ik moet nu gewoon weer lachen om die shit van Robert Downey Jr. :roflol:

8/10

• #5.240
2750118481_00ce55a1dc.jpg

You went full r*tard, man. Never go full r*tard.

:D

Trouwens echt heel matig dat die Duitsers alle films 'dubben', echt maar één originele voorstelling om 2 uur 's middags in een stad bijna 2x zo groot als Amsterdam...

Terug
Naar boven