AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Benjamin button laatst gezien en vond hem erg goed.

8/10:)

The Curious Case of Benjamin Button and Slumdog Millionaire were the big leaders at the announcement of this year's Academy Awards, receiving 13 and 10 nominations, respectively.

Both films are up for the Best Picture award, as well as director and screenplay honors, and will compete for the top honor against Milk, which received eight nominations, and Frost/Nixon and The Reader, both of which were nominated for five awards. The Reader, a holocaust drama starring Kate Winslet, was the surprise of the announcements, snagging a Best Picture nod (seemingly away from The Dark Knight) as well as director, adapted screenplay and Best Actress for Winslet. It had been widely speculated that Winslet would be submitted in the supporting actress category for The Reader and lead actress for Revolutionary Road (which only nabbed three nominations), as she was at the Golden Globes, where she won for both films. The other big surprise of the nominations was the absence of The Dark Knight from any major categories save an expected Best Supporting Actor nod for Heath Ledger (who died exactly one year ago), though the box office hit did get eight nominations in all, mostly in technical categories.

Brad Pitt received his second Oscar nomination for Benjamin Button, and will go up in the Best Actor category opposite Richard Jenkins (The Visitor), Frank Langella (Frost/Nixon), Sean Penn (Milk) and Golden Globe winner Mickey Rourke (The Wrestler). Winslet will compete opposite two actresses from independent films, Anne Hathaway (Rachel Getting Married) and Melissa Leo (Frozen River), and two previous winners, Angelina Jolie (Changeling) and Meryl Streep (Doubt), who received her 15th nomination. The supporting nominations were pretty much as expected, with the surprise of Michael Shannon up for Revolutionary Road; other supporting actor nominees include Ledger, Josh Brolin (Milk), Philip Seymour Hoffman (Doubt), and Robert Downey Jr. (Tropic Thunder). Doubt also received two supporting actress nominations for Amy Adams and Viola Davis; the other contenders are Penelope Cruz (Vicky Cristina Barcelona), Taraji P. Henson (Benjamin Button) and Marisa Tomei (The Wrestler). In what's usually a rare feat, all five Best Picture nominees had corresponding director nods. And the Best Animated Feature nominees were Bolt, Kung Fu Panda and WALL-E (which received six nominations overall, including original screenplay); expected animated nominee Waltz with Bashir was left out of that race, but the Israeli film did receive a nomination for Best Foreign Language film, as did The Baader Meinhof Complex (Germany), The Class (France), Departures (Japan) and Revanche (Austria).

See the entire list of nominees here. The Academy Awards will be handed out Sunday, February 22nd in Los Angeles at the Kodak Theater. Visit IMDb's Road to the Oscars for more awards coverage.

bron: www.imdb.com

Overzicht:
http://www.imdb.com/features/rto/2009/oscars

Dark Knight doet niet eens mee voor beste film van het jaar.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.265
De nieuwe Fincher moet ik nog even op wachten. Volgens mij is er een premiére in originele versie de 27e, een 'ladiesnight' met gratis prosecco. :eyebrow:

Best picture voor een action/superhero-movie komt nog te vroeg voor de academy awards, wankers.

In ieder geval waardige nominaties imo, iemand die de film valkyrie al heeft gezien?

Dark Knight doet niet eens mee voor beste film van het jaar.

Tja, hij is ook zwaar overrated door de batman fanboys & girls. De échte filmcritici zien daarin een zeer goede actiefilm, maar niet in de mate dat het een meesterwerk is. Goede zaak dit.

Meer Film by the Sea;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Waltz with Bashir[/IMDB]

Originele Israelische docufilm, volledig geanimeerd. Sfeervolle verfilming van een oorlogsveteraan die ongewenst wordt geconfronteerd met herinneringen aan massamoorden in vluchtelingenkampen (waargebeurd). Geen hollywood-gelikte computeranimaties maar toch zeer sTvol.

7.5/10

Ik ga met je mee Zoutzak. Erg mooie film, echt een goede sfeer zat er aan. De muziek en de beelden, perfect. Geen happy happy joy joy sfeer, maar wel echt indringend. 7,5/10

In ieder geval waardige nominaties imo, iemand die de film valkyrie al heeft gezien?

Ja, zeer goede film, verveelt voor geen seconde ;) . Het enige wat me niet beviel is dat hij in het Duits begint en dan in het Engels overgaat, ik bedoel NL en bioscoop = subtitles anyways :) .

http://www.imdb.com/title/tt0388437/

Stauffenberg.

Met Sebastian Koch (Zwartboek) en Waldemar Kobus (Zwartboek). Wel grappig dat Sebastian Koch nu een relatie heeft met Carice van Houten die een rolletje speelt in de Amerikaanse versie van dit verhaal (Valkyrie).

Het voordeel van deze film is dat de Duitsers tenminste Duits spreken maar verder is het duidelijk dat een redelijk low budgetfilm is t.o.v. Valkyrie. Kan ook niet anders voor een TV-film.

Wel een goed, zij het wat kort, beeld van de gebeurtenissen rond de mislukte aanslag op Hitler. Ben benieuwd wat Hollywood er van gebrouwen heeft in Valkyrie.

7/10.

Bah... Schrijf je 10 korte stukjes over wat films en klik je per ongeluk je tabblad toe. :(

Sinds de examenperiode begonnen was eens aardig wat films beginnen kijken die ik dringend moest zien.

Enkele goede komedies zoals Superbad en Step Brothers gezien om tijdens de examens lekker te ontspannen en verder ook eindelijk eens Batman TDK en No Country For Old Men gezien. NCFOM zal ik na een tweede maal kijken wel even goed vinden als Fargo, nu blijft de boodschap nog wat vaag, al vond ik het einde niet per se een anti-climax. B TDK is een topper met heel goede acteerprestaties, een goede sfeer en setting, heerlijke one liners en een sterk verhaal, maar het is gewoon mijn genre niet om boven echte klassiekers te staan. The curious story of Benjamin Button was aardig, maar veel bijzonders vond ik niet aan zijn leven en daardoor leek de film wel een eeuwigheid te duren, al had ik mij niet voorbereid op een dergelijke film en was het inlevingsvermogen nogal ver te zoeken. Verder vond ik er geen speciale uitschieters inzitten en was hij nogal voorspelbaar? Monty Python & the meaning of life wa bij vlagen hilarisch en bij andere had ik zoiets van "wtf?", maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen ondertitels had en het niet altijd even duidelijk was. Al schijnen de oudere python's beter te zijn...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.272
http://www.imdb.com/title/tt0388437/

Stauffenberg.

Met Sebastian Koch (Zwartboek) en Waldemar Kobus (Zwartboek). Wel grappig dat Sebastian Koch nu een relatie heeft met Carice van Houten die een rolletje speelt in de Amerikaanse versie van dit verhaal (Valkyrie).

Het voordeel van deze film is dat de Duitsers tenminste Duits spreken maar verder is het duidelijk dat een redelijk low budgetfilm is t.o.v. Valkyrie. Kan ook niet anders voor een TV-film.

Wel een goed, zij het wat kort, beeld van de gebeurtenissen rond de mislukte aanslag op Hitler. Ben benieuwd wat Hollywood er van gebrouwen heeft in Valkyrie.

7/10.

Geen onaardige film, maar zwaar sceptisch ontvangen door veel Duitsers die het als geschiedvervalsing zien. Waren bijvoorbeeld wel opvallend veel Duitsers zonder aandringen bereid tegen Hitler in te gaan. Mijn verwachtingen waren laag en de film viel dus niet bepaald tegen.

Eric, de Duitsers hier spraken gewoon Engels..?! En nog wel in verschillende dialecten ook! Hitler had een wat Frans accent..

6.5/10

the meaning of life wa bij vlagen hilarisch en bij andere had ik zoiets van "wtf?", maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen ondertitels had en het niet altijd even duidelijk was. Al schijnen de oudere python's beter te zijn...

Vond alleen The Holly Grail een topper, Life of Brian en Meaning Of life was niet echt goed vond ik.

2j1mluc.jpg

Heerlijke film! Enorm van genoten!!
(enkel voor de liefhebbers van het genre)

Valkyre gister bekeken, vond het een super film mede omdat ik er wel in geintreseerd ben ook. Vraag mezelf bij dat soort films ook altijd af van wat als.

nadeel is dat er online geen goede streams zijn :( alleen vage beelden etc

Gomorra (2008)

Vanaf 29 januari 2009 in de bioscoop.

Italië
Misdaad / Drama
135 minuten

geregisseerd door Matteo Garrone
met Toni Servillo, Salvatore Cantalupo en Gianfelice Imparato

Macht, geld en bloed: dat zijn de dingen waar de inwoners van de provincies Napels en Caserta elke dag mee worden geconfronteerd. Ze hebben haast geen keus en zijn altijd gedwongen de regels van het 'systeem' te gehoorzamen, de Camorra. Slechts enkele gelukkigen kunnen aan een normaal leven denken. Vijf verhalen worden in deze gewelddadige setting met elkaar verwoven.

Deze film is hier te downloaden (nederlands ondertiteld).

De onofficiele soundtrack is [Link niet meer beschikbaar] te vinden. Hier een voorproefje met de muziek van Massive Attack:

http://nl.youtube.com/watch?v=OUmd_M6hjFE&feature=related

http://www.imdb.com/title/tt1010048/

1 van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb. Een volledige Indiaase cast die overwegend wel Engels spreekt. Maar dat maakt de film er niet minder op. Sterk verhaal en goede performances van een vrij jonge cast.

8,5/10

Poolse film over het Katynbloedbad waarbij verspreid over meerdere executieplaatsen 22.000 Poolse krijgsgevangenen, geestelijken, leraren en andere burgers werden afgeslacht door de NKDV (Sovjets).

De film is voor een Poolse productie goed gestyleerd maar komt qua script wel wat rommelig over. Desondanks wel een indrukwekkende film die duidelijk maakt dat het bespreken van dit drama in het naoorlogse Polen zo goed als onmogelijk was.

De regisseur is een zoon van 1 de officieren die vermoord werden in Katyn.

7/10.

Terug
Naar boven