AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Spirit (2008)

Maxi-Posters-The-Spirit--All-Kinds-Of-Dead--331866.jpg

User Rating:
5.1/10 8,654 votes

De filmsT van Frank Miller (Sin City, 300) je bent er fan van of je haat het. Ik ben een grote fan en wou dus zeker The Spirit niet missen.
De film kijkt vlot weg vind ik, zoals gezegd ik hou van de manier waarop alles gefilmd is en geeft een leuke sfeer aan het geheel (heb de blue ray versie bekeken). En Eva Mendez speelt een leuke sexy rol, dan ben ik helemaal verkocht moet ik bekennen.
De film scoort laag op imdb, persoonlijk geef ik er een 8/10 voor

Ik zou dan Pixote aanraden, is een stuk rauwer dan Cidade de Deus of Slumdog Millioniare. Vind de laatste 2 overigens ook meesterwerken. Pixote is veel minder gestyleerd maar komt daardoor des te harder aan.

http://www.imdb.com/title/tt0082912/ deze bedoel je? Heb je een bron met hd-kwaliteit?
Overigens wil ik niet ontkennen dat die 2 films die ik eerder aanhaalde objectief gezien geen meesterwerken zijn, het is alleen niet mijn genre.

http://www.imdb.com/title/tt0082912/ deze bedoel je? Heb je een bron met hd-kwaliteit?
Overigens wil ik niet ontkennen dat die 2 films die ik eerder aanhaalde objectief gezien geen meesterwerken zijn, het is alleen niet mijn genre.

Pixote is niet in HD te vinden en in goede DVD-kwaliteit zal al vrij lastig worden. De DVD is alleen uitgebracht als regio 1 DVD (USA) en zeer schaars verkrijgbaar. Rips zijn niet van de hoogste kwaliteit.

Pixote is niet in HD te vinden en in goede DVD-kwaliteit zal al vrij lastig worden. De DVD is alleen uitgebracht als regio 1 DVD (USA) en zeer schaars verkrijgbaar. Rips zijn niet van de hoogste kwaliteit.

Dus er is ook geen "remastering" versie zoals ze van de betere films uit begin jaren 90 te vinden zijn. Nou is deze film wel een stuk ouder en waarschijnlijk minder bekend bij het grote publiek, maar ik ga die dvdrip ff checken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag even deze film gekeken. Verwacht geen oscar-winning film maar als je van snelle actie houdt is dit een heerlijke wegkijk film.
De Nederlandse inbreng in deze film is wel hoog. Rollen voor oa Jeroen Krabbé en onze K1 fighter Semmy Schilt (hele kleine rol en beetje ongeloofwaardig)

7/10

Defiance vond ik ook een goede film. Mooie combinatie van actie en historie.

Gister weer eindelijk 's een "goeie" Vinnie Jones film gezien, The Midnight Meattrain.

2vm7nyq.jpg

Centraal staat een zachtaardige fotograaf (Bradley Cooper), die de duistere kant van New York wil fotograferen. Daarbij stuit hij op een intimiderend grote vent (Vinnie Jones), die elke nacht een metrotrein kaapt, waarna hij de ongelukkige passagiers afslacht met vleeshaken en een enorme glimmende moker. De gruweltaferelen in het rijdende slachthuis zijn grof en heftig, maar lang niet zo voyeuristisch, onfris en smerig als de martelingen in de verwante reeks Sawfilms.

Regisseur Kitamura leende de grimmige sfeer uit de invloedrijke seriemoordenaarsfilm Se7en. De camera verandert in de gruwelijke treinslachtingen regelmatig van perspectief. Dat levert enkele virtuoze shots op, maar draagt niet bij aan een coherente sT. Ex-voetballer Vinnie Jones boezemt ontzag in met zijn woordeloze optreden als de meedogenloze mensenslachter, in een film die alleen besteed is aan de meest bloeddorstige horrorfans, boven én onder de achttien. :D

Man man man.. deze wilde ik in de bioscoop gaan checken hier in de buurt.. helemaal vergeten.

Dan maar even downloaden :D

The Unborn

Zaterdag in de bioscoop gezien. Vond het begin aardig maar het had een vrij standaard einde voor dit genre. Zaten een paar leuke stukken in (schrik moment) maar zal de echte thriller fan niet kunnen bekoren.

Voordeel was dat de hoofdrolspeelster lekker is.

7/10.

Mall Cop gezien net + Role model!

Mall Cop : 7
Role model : 8

:Dzijn allebei grappig, maar de humor in role model spreekt me ietsjes meer aan, omdat die toch flauwer is :D

Veel beter dan ik had verwacht, Liam Neeson is zwaar badass in deze film en speelt weer geweldig goed. Eén van de beter acteurs van de laatste decennia, ongetwijfeld. Het verhaal zit goed in elkaar en kijkt lekker weg zonder te vervelen. Er zit genoeg actie en spanning in om de 1:30 u speeltijd boeiend te houden. Van de rest van de casting springt niemand er echt uit, maar ze vullen wel prima aan. Als thriller/actie/crime is dit één van de beste films die ik in lange tijd heb gezien. Het begint allemaal vrij rustig, maar voor je het weet kom je in een onvoorspelbare wereld van criminaliteit en geweld. Het raakt ook aan een reëel en ernstig probleem in Europa en andere landen, namelijk de nog steeds bestaande vrouwenhandel. De enige puntjes van kritiek wat mij betreft zijn dat het nog iets langer had mogen duren en dat het einde iets minder origineel is uitgewerkt dan andere delen van de film. Het had dus allemaal nog beter gekund en dan was dit zonder twijfel een absolute topper geweest. Ik geef alles bij elkaar een -8/10, een aanrader dus.

Veel beter dan ik had verwacht, Liam Neeson is zwaar badass in deze film en speelt weer geweldig goed. Eén van de beter acteurs van de laatste decennia, ongetwijfeld. Het verhaal zit goed in elkaar en kijkt lekker weg zonder te vervelen. Er zit genoeg actie en spanning in om de 1:30 u speeltijd boeiend te houden. Van de rest van de casting springt niemand er echt uit, maar ze vullen wel prima aan. Als thriller/actie/crime is dit één van de beste films die ik in lange tijd heb gezien. Het begint allemaal vrij rustig, maar voor je het weet kom je in een onvoorspelbare wereld van criminaliteit en geweld. Het raakt ook aan een reëel en ernstig probleem in Europa en andere landen, namelijk de nog steeds bestaande vrouwenhandel. De enige puntjes van kritiek wat mij betreft zijn dat het nog iets langer had mogen duren en dat het einde iets minder origineel is uitgewerkt dan andere delen van de film. Het had dus allemaal nog beter gekund en dan was dit zonder twijfel een absolute topper geweest. Ik geef alles bij elkaar een -8/10, een aanrader dus.

Tijdje geleden al gezien, terwijl het probleem zeker reëel aanwezig is, is het in deze film niet echt serieus te nemen omdat meneer Neeson zich voordoet als rambo/james bond/jason bourne (en andere actiehelden). Meer actie dan triller of drama want in mijn ogen veel beter op z'n plaats was geweest. Verkeerde keuze qua genre. Als je van doorlopende actie houdt waarbij alles kapot kan dan deze film zeker kijken maar zoek je diepgang....next!

Daar verliest de film ook deels die 1,5 extra punten die ik anders had gegeven... Maar als je daar even overkijkt is het gewoon heerlijk amusement :D

Echt een bijster goede film vond ik het niet, maar gewoon heel erg vermakend, vandaar dat ik hem ook een hoog punt gegeven had. Zo'n filmpjes zijn op zijn tijd gewoon errug lekker.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.535
Iemand de volgende Franse films net Vincent Cassel al gezien?

L'Instinct de Mort

L'Ennemi Public N° 1

Ook wel Public Enemy Number 1, tweedelige film over het leven de een beruchte Franse crimineel Jacques Mesrine. Ben erg benieuwd!

Ik had hem een 9/10 gegeven. Ik vond hem fantastisch. 2e deel misschien nog vetter dan het 1e. Vernieuwend? dat niet, maar Cassel zet een geweldige rol neer, de manier van vertellen lag me en het verhaal van Mesrine is geweldig. Een van de slechts bezochte films in de bioscoop, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door de taal.
Misschien is 9/10 iets te hoog, maar deze film behoort zeker tussen de toppers in het gangstergenre.

Deel 1 gezien, slechte Engelse subs maargoed mijn Frans is ook niet onaardig. Wat een heerlijke misdaadfilm is dit. Cassel zet weer een zeer goede prestatie neer, en ook Depardieu is top. De tijd en setting geeft een lekkere Europees sfeertje terwijl de film door zijn effectieve regie nergens saai wordt en vermakelijk is alsware een Hollywood-blockbuster. Zeker een aanrader.

8+/10

Benieuwd naar het tweede deel!

net de workprint van x-men origins: wolverine gezien.
Qua actie wel de minste van alle x-men films, maar is wel een aanrader om te bekijken als je de reeks leuk vindt, want er word wel het een en ander in verklaard.

ook leuk was het feit dat dit een workprint is, je nog onbewerkte stukken ziet. 3d models die nog niet afzijn, acteurs die vasthangen aan kabels, nog niet bewerkte green screens etc. is wel eens leuk om te zien zo weet je toch weer net iets meer hoe het filmen eraan toe gaat

Ben een beetje klassiekers aan het inhalen en herbekijken nu ik even tijd heb. :o

Eerste maal gezien, wat een film. De titel op zich is ook briljant gevonden.
Eerst voornamelijk komisch maar naarmate het einde vordert wordt hij steeds aangrijpender.

9,1+

Herbekeken, beter dan de eerste maal jaren terug. Jammer genoeg had ik geen subtitels dus met name de dialogen tussen de bendeleden was soms moeilijk te verstaan, maar dat ligt voornamelijk aan het accent/de vage onbekende woorden en mijn "beperkt" engels.
Bizar hoe je (althans ik) begint mee te leven met zo'n karakter. Super sfeer van in het begin. Camerawerk, de setting (het cafe, het huis vd slachtoffers,...) het extreem geweld, de vertelsT van het hoofdpersonage, etc. dragen daar allemaal toe bij. Ook brengt Kubrick (ik zie hierin ook wel wat terug van in andere films van hem?) gevoelens zoals haat en angst via de acteurs/muziek/.. zeer goed in beeld.

Slaat de titel op het einde? A clockwork orange zou dan verwijzen naar het feit dat alles uiteindelijk weer gaat naar hoe het was, want de behandeling begint uit te werken op Alex? Of sla ik de bal er compleet naast? :p

9,3+

leon.jpg

Goed geacteerd, spannend en goed verhaal met leuke invalshoek (wat anders dan de gemiddelde superheld natuurlijk), leuke conversaties tussen Léon en Mathilda, af en toe coole actie =

8,7+

Voor een herbekijksessie staan nog op het programma : trainspotting, the shining (nav a clockwork orange..) & memento (eerste keer was jaren geleden en weet nog dat hij best ingewikkeld was:o)
en een eerste kijkbeurt : rear window (ooit eens 40min van gezien :rolleyes:), 12 angry men & taxi driver.

@ Boto, paasvakantie is chill indeed :cool::D

@ Boto, paasvakantie is chill indeed :cool::D

Hehe zeker, al zal er ook gestudeerd moeten worden. :(

Weet iemand hoe ik die subtitles aan de praat krijg van torrets via bv mininova? De film zit dan in een mapje met daarin nog een mapje met de subtitles. Eruit halen en in dezelfde map plaatsen helpt ook niet en in mn player staat de optie subtitles aan.

Dat probleem heb ik ook

Terug
Naar boven