AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Vreemd vind ik hem toch niet. Misschien wel in de jaren 70 maar ik vind hem gewoon subliem. Alleen het begin al met die muziek er onder. :eek: Beetje luguber en het sfeertje is wat anders dan de gemiddelde drama/misdaad maar dat maakt hem net zo sterk.

Denk dat ik public enemy n°1 ook eens ga kijken, goed voor mn frans ook. :rolleyes:
Vreemd in de zin van: anders dan wat mensen tegenwoordig te zien krijgen qua drama's/ thrillers. Kubrick maakte ietwat abstractere films waarbij hij de kijker wilde laten nadenken over bepaalde gebeurtenissen. Maar om dit te kunnen appreciëren moet men beschikken over enige vorm van empathie en denkvermogen. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen dit gewoon niet aankunnen/begrijpen.

Iron Man, Robert Downey Jr is goed op dreef. Verhaal is natuurlijk wel vrij dun maar de actie maakt een hoop goed.

7,5/10

Ook nog Vicky Cristina Barcelona. Als je Woody Allenfilms niks vind zal je deze film ook weinig aan vinden. Het is vooral een verhaal over hoe Allen tegen relaties aankijkt maar dat is eigenlijk in bijna al zijn films het geval.

Mooie plaatjes van Barcelona en een verhaal dat niet te lang wordt uitgerekt maken de film wel de moeite waard.

7/10

Vreemd in de zin van: anders dan wat mensen tegenwoordig te zien krijgen qua drama's/ thrillers. Kubrick maakte ietwat abstractere films waarbij hij de kijker wilde laten nadenken over bepaalde gebeurtenissen. Maar om dit te kunnen appreciëren moet men beschikken over enige vorm van empathie en denkvermogen. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen dit gewoon niet aankunnen/begrijpen.

In die zin geef ik je zeker gelijk. ;)

Weet iemand hoe die Vobsub juist werkt? Ik vind enkel ondertitels die totaal niet gelijk lopen met de film en zou het dus eens moet proberen maar snap er niets van. :D

Bachelor Party Vegas
Film is misschien geschikt als je met wat kameraden dronken of high iets wilt kijken. Verwacht er absoluut niet teveel van.
5/10

iemand een goeie torrent van appaloose, je weet wel, 1 zonder ontbrekend einde :rolleyes:

The Midnight Meat Train

Prima film, erg vermakelijk. Acteerwerk is oke en Vinnie Jones is uiteraard perfect gecast als killer. :) De film wordt nergens saai, alleen het einde vond ik jammer.

De film krijgt ineens een bovenmenselijk aspect, want het gaat niet om het moorden, maar om die wezens die gevoed moet worden. Ik had liever gezien dat Vinnie Jones gewoon een psychopaat was en mensen voor de lol afslacht, zou ook een stuk beter bij de eerste 85min passen. De scene duurde echter ongeveer 5 min, dus daar kijk ik dan wel doorheen
7,5/10

fast and furious gezien

weet de helft van de film al niet meer dus wil al veel zeggen

Wanted (Opgepast, hieronder bevinden zich spoilers als je deze film nog eens wilt zien. :D)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat begon als een amusante brainloze actiefilm (met een zwakke titelnaam en zo mogelijk nog slechtere afiche/dvd/etc.-cover) draaide al vrij snel uit op een mix van bovennatuurlijke moordcapaciteiten, slow-motion effecten, zwakke acteerprestaties, Morgan Freeman in zijn typische afgezaagde typerolletje, een idioot verhaal (een weefgetouw dat aangeeft wie vermoord moet worden, en onze naïeve moordenaars geloven het ook nog) en een over-the-top-cliché ending. Gelukkig was er nog die "sublieme" plottwist, "Luke, I am your father." galmde al als een flashback door mijn hoofd. (:rolleyes:)
Gelukkig zaten er hier en daar nog een paar goede songs in zoals dat hoort bij een hollywood actiefilm.

een 5,5/10 voor de moeite, maar ik heb het al allemaal eerder gezien in betere films.

Rear window

Had al eerder gezegd deze eens te kijken dus bij deze gisteren dan ook maar direct gedaan. Het verhaal zit leuk in elkaar (en is origineel en briljant door zijn eenvoud) en gaat op geen enkel moment vervelen ondanks het eenzijdige decor en de 'ouderdom' van deze film. De leuke dialogen hielden me geboeid tot het moment waar de misdaad zelf in de schijnwerpers kwam te staan en de spanning werd opgebouwd zoals dat van een Hitchcock verwacht mag worden. Je zou hem anderszijds ook traag kunnen noemen, maar dan mis je waarschijnlijk gewoon de vele subtiele aanwijzingen die de spanning opbouwen en de leuke details die bijdragen tot het geheel.

Bij afloop had ik eerst het gevoel dat de film nog iets dieper mocht ingaan op bepaalde aspecten of op het motief voor de moord, maar ik heb het sterke vermoeden dat het de gehele magie en suspense van de film zou verkrachten. Want nieuwsgierigheid is uiteindelijk wel het uitgangspunt van deze film.

9,0/10

Een pareltje, al moest ik even de film herspelen in mijn hoofd om dat ten volle te beseffen.

edit :
Ik geloof dat ik binnenkort Vertigo met James Stewart ook maar eens ga bekijken. Zag heel toevallig enkele dagen geleden ook 12 monkeys waarin je hem ook even kan zien in Vertigo, ik zie het als een teken. :D En daarna moet psycho eraan geloven.

@ Boto, wat vond je van 12 monkey's?

Cape Fear
Een film uit '91 van Martin Scorsese en met Robert De Niro. Zag toevallig dat ie op tv was. De Niro acteert geweldig en film op zich is ook best ok. Sommige dingen hadden beter uitgewerkt mogen worden en andere dingen komen dan wel heel erg goed uit voor het verhaal. Als dat nog beter was gedaan, is deze film zeker een topper. Nu gewoon een aangename film die zeker een aanrader is voor iedereen die een beetje fan is van De Niro. De meeste zullen de scene op de boot wel herkennen van de Simpsons. Ik alleszins toch. :d
7-7,5/10

nog verder niemand ong bak 2 gezien? damn wat een gruwelijke vette film.

Eergisteren en gisteren gezien:

La Haine

Zeer vette film over franse jongeren in de voorsteden van Parijs, en hoe jongeren daar echt tegen de politie vechten. Ik het begin vond ik het wat raar dat de film in het zwart-wit is, maar dat maakt hem des te vetter. Zeker 7/10!

Poor Boy's Game

Pakkende film over iemand die uit de gevangenis wordt vrijgelaten, 9 jaar nadat hij een zwarte gehandicapt sloeg. De vader van de zwarte gaat op zoek naar de dader, en van het een volgt het andere. Geen uitschieter van een film, maar wel beter dan de middenmaat. 6.5/10

Freddy de vadder - gearrangeerd

Ik heb mij krom gelachen met deze West-Vlaamse cabaretier. Aje da verstaat zoek et zeker ke bekiekn! 7.5/10

nog verder niemand ong bak 2 gezien? damn wat een gruwelijke vette film.

Die ligt wel al gebrand klaar.. hopelijk kan ik herm dit weekend kijken :D

edit: Net gekeken.. wat een genadeloze pauperfilm. 4/10

Vette vechtscene's kunnen die film helaas niet redden.

Laatst bewerkt:
@ Boto, wat vond je van 12 monkey's?

Plot zit leuk in elkaar ondanks dat het time-travelgedoe nooit echt kan kloppen en ik me er altijd aan erger. Sterke rol van Brad Bitt (vooral in de instelling uiteraard) & Willis en de rest is verder ook zeer degelijk gecast. Mocht misschien iets meer spanning in naar mijn voorkeur maar verder had ik er vrij weinig op aan te merken. Zitten een paar zeer leuke scenes in (ondergronds in het heden met de gekke wetenschappers bv).

Heb wel ergens het gevoel dat hier meer in zat, ondanks dat het wel een solide film blijft.

8,1/10

Zeker doen, ook een zeer aangename film die blijft boeien.

noted. :)

Laatst bewerkt:
'The Untouchables'
Film van Brian de Palma uit 1987.

Untouchables_300x300.jpg

Gebaseerd op het verhaal om Al Cappone te vatten voor taks onderduikking.

Sterke rol van de jonge Kevin Costner en Sean Connery die tevens een oscar won, + een rolletje van De Niro als Al C.
Een aanrader wel, vooral bekend door de scene die ook in Naked Gun kwam.

7.5-8/ 10
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Carlito's Way'
Film van Brian de Palma uit 1993

Sterke rol van Al Pacino en Sean Penn, vind persoonlijk 1 van Pacino's zen beste rollen ook een verhaal dat hem op het lijf geschreven is.
Ook weer met een sterke one liner: Here comes the Pain! :p

8+
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'The Shawshank Redemtion'
Film uit 1994 geschreven door Stephen King.

Sterke rol van Tim Robbins en oude rot Morgan Freeman.
Zeker een aanrader, vrij rustige film die zeker het grote publiek aanspreekte.

8.5-9/ 10
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Eraserhead'
Eeerste speelfilm van David Lynch uit 1977

Duistere en vage zwart wit prent, de film moet het vooral hebben van zijn decors en vreemde geluiden volgens me, iets wat je ook wel terug ziet in andere lynch films.
Denk enkel geschikt voor liefhebbers van het genre het verhaal zelf is makkelijk te volgen wel, word amper in gesprokken door de personages.
Zelf vond ik het wel een coole film. :cool:

7-7.5/ 10

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Death proof'

Film uit 2007 van Quinten Tarantino

18802934.jpg

Ondanks deze film veel slechte kritiek heeft gehad, vond ik hem best goed en 1 van Tarantino's betere films.
Niet dat Kurt Russel men meest favoriete acteur is toch doet hij het niet slecht in deze prent. Een paar lekkere meiden die met hun kont schudden en een lapdance geven maakt ook veel goed natuurlijk. :p
Soms wat te veel girl talk naar men mening, maar enkele bloederige actie scenes maken het dan weer goed.

7.5+ /10

Hoe is dat nieuwe Dragonball spul. Volgens mij is dat wel zo ongelofelijk triest.

Terug
Naar boven