'The Untouchables'
Film van Brian de Palma uit 1987.
Gebaseerd op het verhaal om Al Cappone te vatten voor taks onderduikking.
Sterke rol van de jonge Kevin Costner en Sean Connery die tevens een oscar won, + een rolletje van De Niro als Al C.
Een aanrader wel, vooral bekend door de scene die ook in Naked Gun kwam.
7.5-8/ 10
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Carlito's Way'
Film van Brian de Palma uit 1993
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Sterke rol van Al Pacino en Sean Penn, vind persoonlijk 1 van Pacino's zen beste rollen ook een verhaal dat hem op het lijf geschreven is.
Ook weer met een sterke one liner: Here comes the Pain!
8+
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'The Shawshank Redemtion'
Film uit 1994 geschreven door Stephen King.
Sterke rol van Tim Robbins en oude rot Morgan Freeman.
Zeker een aanrader, vrij rustige film die zeker het grote publiek aanspreekte.
8.5-9/ 10
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Eraserhead'
Eeerste speelfilm van David Lynch uit 1977
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Duistere en vage zwart wit prent, de film moet het vooral hebben van zijn decors en vreemde geluiden volgens me, iets wat je ook wel terug ziet in andere lynch films.
Denk enkel geschikt voor liefhebbers van het genre het verhaal zelf is makkelijk te volgen wel, word amper in gesprokken door de personages.
Zelf vond ik het wel een coole film.
7-7.5/ 10
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Death proof'
Film uit 2007 van Quinten Tarantino
Ondanks deze film veel slechte kritiek heeft gehad, vond ik hem best goed en 1 van Tarantino's betere films.
Niet dat Kurt Russel men meest favoriete acteur is toch doet hij het niet slecht in deze prent. Een paar lekkere meiden die met hun kont schudden en een lapdance geven maakt ook veel goed natuurlijk.

Soms wat te veel girl talk naar men mening, maar enkele bloederige actie scenes maken het dan weer goed.
7.5+ /10