AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

rocknrolla-poster_m.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=V-D3c25_3l8

Als de Londense onderwereld lucht krijgt van de aanwezigheid van Russische gangsters, is men extra alert. Dan komt er plots een interessante deal boven water, waarmee miljoenen te verdienen vallen. Vanuit alle uithoeken verschijnen de geïnteresseerden, waaronder: een geduchte gangster (Gerard Butler), een misdaad topstuk (Tom Wilkinson) en een sexy accountant (Thandie Newton). (moviemeter)

Een echte Guy Ritchie film, beetje in de geest van Snatch en Lock, Stock...Hoewel ik de eerste 2 beter vind was deze film weer heerlijk vermaak.
Foute types, droge britse humor, 15 verhaallijnen en snelle scenes waarbij je goed op moet letten.
Het is een gerne apart waar je van moet houden.

7/10

Sleuth
De film speelt zich helemaal af in een huis en je ziet enkel dialogen tussen Michael Caine & Jude Law. 2 goede acteurs, dus ik vond de film wel leuk weg kijken. Verwacht niks speciaals, maar het is wel cool om te kijken naar het psychologisch spel tussen Law en Caine.
6,5-7/10

http://www.youtube.com/watch?v=_V_nZNWPYQk

Tropa de elite

soort vervolg op Citade de Deus (city of god) maar dan uit het zichtpunt van een elite politieteam

erg bruut, erg realistisch, een zeerste aanrader
9/10

24wbyjb.jpg

Film met een zeer boeiend onderwerp en wel leuk om te volgen maar helaas weer dat einde... Pfft...
Je hebt zo precies het gevoel dat het verhaal compleet vastloopt en dat ze er dan een soort "indiana jones 4" einde opplakken...

Leuke film met teleurstellend einde...

6/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Taken

Totaal ongeloofwaardige film met Liam Neeson als de koele ex-secret service killer die zijn ontvoerde dochter probeert terug te vinden. Dat de film op IMDB een 8 krijgt geeft weer eens aan dat het IMDB-systeem naar de klote is.

Een zesje voor de moeite omdat het verhaal nog wel enigzins kan boeien. Ook al zitten er toch wel redelijk veel tenenkrommende scenes in de film.

Wie was dat trouwens op het IMDB-board van Taken :

post.gif
by dutchbodybuilding (Thu Apr 2 2009 04:21:42)
Ignore this User | Report Abuse
49.gif

Americans are just jealous, they can't take it that a european director does something that is better than 90% of the crap they make.

Taken'' is juist een mooie film. Spannend en weet je van begin tot eind je aandacht er goed bij te houden. Dat alles mischien niet helemaal klopt volgens sommigen neem je dan voor lief. In tijden niet zo'n spannende film gezien, en verdient ook zeker minimaal een 8!

Een Amerikaan die Engels spreekt met een paar Albanezen en zich uitgeeft als werkzaam voor de Franse veiligheidsdienst, dat alleen was al genoeg voor 2 minpunten.

Als de film niet serieus genomen moest worden dan hebben Besson en Morel ten eerste het verkeerde onderwerp gekozen en ten tweede heeft Morel de rol van Neeson teveel serieuze kanten gegeven. Kreeg echt het idee dat de film serieus moest overkomen maar het werd een soort van Die Hard in Paris.

Ik vond het ook een erg coole film. Nee het was niet echt een extreem 'goede' film, maar wel ontzettend vermakelijk imo.

achja, dat is met valkyrie'' ook, daar spreken de duitsers ook engels. Een film gaat mij om vermaak en niet dat alles perfect moet kloppen, want zo zijn er veel meer (goeie) films die niet helemaal kloppen.

Heeft iemand fast and the furious gezien?

Taken hoefde niet geloofwaardig of waarheidsgetrouw te zijn, de film was gewoon bad ass to the bone. Past zo in het rijtje Terminator 2 - Die Hard - Face off - True lies - The Rock - Kill Bill en andere. Alles draait om actie, geweld, criminaliteit, wraak en acteurs die voldoende naturel spelen om je te kunnen boeien. De film is duidelijk bedoeld om te vermaken en niet om de verfilming van een waargebeurd verhaal te tonen. Wie zo'n film gaat kijken met dergelijke verwachting komt natuurlijk bedrogen uit. Je moet de film zien op een manier waarvoor ie bestemd is.

En ja die 8/10 werd door velen waarschijnlijk grotendeels gegeven vanwege de prestaties van Neeson, hoewel het regie op zich ook prima in elkaar zit.

Omdat ik het einde al kende :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Taken

Totaal ongeloofwaardige film met Liam Neeson als de koele ex-secret service killer die zijn ontvoerde dochter probeert terug te vinden. Dat de film op IMDB een 8 krijgt geeft weer eens aan dat het IMDB-systeem naar de klote is.

Een zesje voor de moeite omdat het verhaal nog wel enigzins kan boeien. Ook al zitten er toch wel redelijk veel tenenkrommende scenes in de film.

Wie was dat trouwens op het IMDB-board van Taken :

Taken is voor mij een absolute topper. Je leeft je gewoon ontzettend in het verhaal (het zou je eigen dochter maar gebeuren). De sfeer is erg pakkend. Heb deze film 3 keer gezien.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Death proof'

Film uit 2007 van Quinten Tarantino

18802934.jpg

Ondanks deze film veel slechte kritiek heeft gehad, vond ik hem best goed en 1 van Tarantino's betere films.
Niet dat Kurt Russel men meest favoriete acteur is toch doet hij het niet slecht in deze prent. Een paar lekkere meiden die met hun kont schudden en een lapdance geven maakt ook veel goed natuurlijk. :p
Soms wat te veel girl talk naar men mening, maar enkele bloederige actie scenes maken het dan weer goed.

7.5+ /10

Ik vond Death Proof in tegenstelling tot de meeste reacties ook erg goed, eigenlijk. Je kan zien dat Tarantino helemaal gegaan is voor een film met in principe eigentijdse karakters maar gegoten in de Grindhouse tijd en setting en hij doet dat spot on... Alles klopt er aan, imho...

Als Grindhouse hommage is Death Proof in mijn ogen stukken beter gelukt dan Rodriguez' Planet Terror, die veel meer aanvoelt als een moderne splatterfilm met een paar effecten om het een oude feel te geven. Ik vind Planet Terror overigens alsnog vet, al zou het alleen al zijn om die geniale scene dat ze op het eind die minigun op haar poot gemonteerd heeft :D

Gisteren Defiance gezien en de film opzich vond ik best goed ook al deed het mij denken aan Braveheart.

Vandaag Wall-E gezien. Geweldige animatie film! Het verhaal van een robot die op zoek is naar liefde is zo menselijk. Alles wat hij probeert om indruk te maken faalt en dit geeft Wall-E zijn charme. Het toekomst beeld van dikke mensen, die bijna niet meer bewegen en alles laten doen door robots, kwam op mij wel realistisch over. De humor hier en daar was ook aardig. 8,5/10. Echte aanrader voor wie hem nog niet heeft gezien!

role-models-movie-poster.jpg

Role Models.

Het begin is wat zwak maar vanaf het moment dat Scott en Rudd hun alternatieve straf moeten uitvoeren omdat ze zich misdragen hebben tijdens hun werk gaat de film van komisch naar komisch moment. Niet alles is grappig natuurlijk maar de film slaagt als bovengemiddelde comedy.

7,5/10

role-models-movie-poster.jpg

Role Models.

Het begin is wat zwak maar vanaf het moment dat Scott en Rudd hun alternatieve straf moeten uitvoeren omdat ze zich misdragen hebben tijdens hun werk gaat de film van komisch naar komisch moment. Niet alles is grappig natuurlijk maar de film slaagt als bovengemiddelde comedy.

7,5/10

Ik heb alleen het begin gezien dat ze hun verkoop praatjes houden enzo, vond het vrij voorspelbaar. Misschien binnenkort toch afkijken als hij volgens jou later beter wordt.

Terug
Naar boven