Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Taken

Totaal ongeloofwaardige film met Liam Neeson als de koele ex-secret service killer die zijn ontvoerde dochter probeert terug te vinden. Dat de film op IMDB een 8 krijgt geeft weer eens aan dat het IMDB-systeem naar de klote is.

Een zesje voor de moeite omdat het verhaal nog wel enigzins kan boeien. Ook al zitten er toch wel redelijk veel tenenkrommende scenes in de film.

Wie was dat trouwens op het IMDB-board van Taken :

Gisteren ook "taken" gezien...
Vond hem heel goed maar enige minpuntje zijn de talloze "chuck norris" scenes waar hij zonder veel moeite iedereen met zijn blote handen neerlegt...
Zo verliest hij af en toe zijn geloofwaardigheid...

nog verder niemand ong bak 2 gezien? damn wat een gruwelijke vette film.

Gisternacht toen de meid was vertrokken Ong Bak 2 er op gezet. Modverdomme wat een lekkere vechtfilm zeg...alleen maar knokken en wel op zeer hoog niveau.

Toen de film was afgelopen kreeg ik zelf zin om een potje te kung-fu'en en dat wil toch wel zeggen dat ik hem zeker vet vond!

In het genre 8/10

2zibsi8.jpg

De eerste vond ik wel goed qua sfeer maar bij de tweede ontbreekt die wel!
Het moet het verhaal voorstellen hoe ze beginnen moorden zijn maar dit met andere acteurs en in een ander motel???

Ik ben blijven kijken omdat het genre me boeit maar anders niet meer dan een gemiddelde film waar er 12 van zijn in een dozijn...

5/10

Taken hoefde niet geloofwaardig of waarheidsgetrouw te zijn, de film was gewoon bad ass to the bone. Past zo in het rijtje Terminator 2 - Die Hard - Face off - True lies - The Rock - Kill Bill en andere. Alles draait om actie, geweld, criminaliteit, wraak en acteurs die voldoende naturel spelen om je te kunnen boeien. De film is duidelijk bedoeld om te vermaken en niet om de verfilming van een waargebeurd verhaal te tonen. Wie zo'n film gaat kijken met dergelijke verwachting komt natuurlijk bedrogen uit. Je moet de film zien op een manier waarvoor ie bestemd is.

En ja die 8/10 werd door velen waarschijnlijk grotendeels gegeven vanwege de prestaties van Neeson, hoewel het regie op zich ook prima in elkaar zit.

Wil je Kill Bill en Terminator 2 nooit meer in dezelfde zin plaatsen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Death proof'

Film uit 2007 van Quinten Tarantino

18802934.jpg

Ondanks deze film veel slechte kritiek heeft gehad, vond ik hem best goed en 1 van Tarantino's betere films.
Niet dat Kurt Russel men meest favoriete acteur is toch doet hij het niet slecht in deze prent. Een paar lekkere meiden die met hun kont schudden en een lapdance geven maakt ook veel goed natuurlijk. :p
Soms wat te veel girl talk naar men mening, maar enkele bloederige actie scenes maken het dan weer goed.

7.5+ /10

Ik vond Death Proof in tegenstelling tot de meeste reacties ook erg goed, eigenlijk. Je kan zien dat Tarantino helemaal gegaan is voor een film met in principe eigentijdse karakters maar gegoten in de Grindhouse tijd en setting en hij doet dat spot on... Alles klopt er aan, imho...

Als Grindhouse hommage is Death Proof in mijn ogen stukken beter gelukt dan Rodriguez' Planet Terror, die veel meer aanvoelt als een moderne splatterfilm met een paar effecten om het een oude feel te geven. Ik vind Planet Terror overigens alsnog vet, al zou het alleen al zijn om die geniale scene dat ze op het eind die minigun op haar poot gemonteerd heeft :D

Persoonlijk was ik meer liefhebber van Planet Terror, Death Proof was niet slecht, maar PT had net dat tikkeltje meer. Tarantino heeft nogal de vervelende neiging om sommige scenes/dialogen ergerlijk lang te rekken, die naar mijn gevoel weinig bijdragen tot het verhaal. Ik weet wel dat net die techniek eigen is aan dat soort film, maar toch, ik lust het niet zo fel.

In planet terror was er nog een neptrailer te zien van "Machete" en die was zwaar lachen, er zijn ook plannen geweest om er een volwaardige film van te maken (door RR) maar ik kan er niets meer van terug vinden, waarschijnlijk afgevoerd.

2zibsi8.jpg

De eerste vond ik wel goed qua sfeer maar bij de tweede ontbreekt die wel!
Het moet het verhaal voorstellen hoe ze beginnen moorden zijn maar dit met andere acteurs en in een ander motel???

Ik ben blijven kijken omdat het genre me boeit maar anders niet meer dan een gemiddelde film waar er 12 van zijn in een dozijn...

5/10

Vacany was wel oké, maar dit vehikel (B-film) is een vervolg waar de originele crew/cast niets of weinig mee te doen wil hebben. Het resultaat is er dan ook naar. Ik laat dit gewoon links liggen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.608
Heeft iemand fast and the furious gezien?

Wat mij betreft de beste van de sequels, wellicht beter dan deel 1. Een vervolg dat zich richt op hetgeen belangrijk is, races and chases. Vin Diesen en Paul Walker zijn zowaar niet heel slecht. Heb me uitstekend vermaakt in de bioscoop.

6.5/10

Vinyan

Een geslaagde, stylistische, zelfs pscychedelische arthouse film over een echtpaar dat 6 maanden na de tsunami hun zoon probeert te vinden in de binnenlanden van Thailand/Birma. Moest een aantal maal aan Apocalypse now denken, hoewel dit zeker niet een oorlogsfilm, zelfs geen actiefilm is. Wel sTvol en vermakelijk.

7/10

Blood Diamond
Eindelijk gezien. Vond het een superfilm. Alle scenes waren erg geloofwaardig. Leo is een topacteur en ik vond zelfs de love-story een beetje ontroerend. :p Ik ben hier dus heel tevreden over!
8,5/10

Hell Ride is een film die is uitgebracht onder Quintin Tarantino Presents, hij is echter executive producer dus hij heeft er niet al te veel persoonlijk invloed op gehad. Desalniettemin is het een film waar de Tarantino vibe vanaf druipt. Het is een moderne kijk op de motorbendes van de jaren 60.

The film promises to be a blood and coïtus-soaked tale of motorcycle revenge and retribution.

En dat doet het ook, mooie vrouwen, mooie motoren en een geregelde schietpartij. Met acteurs als o.a. Michael Madsen, Dennis Hopper, Vinnie Jones en David Carradine (Bill van Kill Bill), vond ik dit een hele geslaagde film, ook door de steengoeie muziek die ervoor gebruikt is.

Bekijk de trailer al hier:

Die 7,5 voor Role Models vind ik trouwens zwaar overdreven!

Hell Ride is een film die is uitgebracht onder Quintin Tarantino Presents, hij is echter executive producer dus hij heeft er niet al te veel persoonlijk invloed op gehad. Desalniettemin is het een film waar de Tarantino vibe vanaf druipt. Het is een moderne kijk op de motorbendes van de jaren 60.

The film promises to be a blood and coïtus-soaked tale of motorcycle revenge and retribution.

En dat doet het ook, mooie vrouwen, mooie motoren en een geregelde schietpartij. Met acteurs als o.a. Michael Madsen, Dennis Hopper, Vinnie Jones en David Carradine (Bill van Kill Bill), vond ik dit een hele geslaagde film, ook door de steengoeie muziek die ervoor gebruikt is.

Bekijk de trailer al hier:

Vond hem echt heel erg slecht:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...-review-topic-27968/index151.html#post3121237

Geen review maar voor de filmliefhebbers :

James Stewart - Screen Legend

http://www.zavvi.co.uk/zavvi/9943322.product

Omgerekend voor 10 euro bij zavvi te koop. Bevat de volgende James Stewartfilms :

- Rear Window (pas geleden nog door Boto gereviewed). IMDB #16
- It's a Wonderfull Life. IMDB #30
- Mr Smith Goes to Washington. IMDB #96
- Harvey

Zavvi vergeet nog wel eens verzendkosten te rekenen wat de deal nog beter maakt.

Ik heb net Synecdoche gekeken, maar ik heb er echt even wat hulp bij nodig:

De film begint normaal, maar hij is zelf vergeetachtig?.. Dan begin hij dat stuk, waarin hij in feite zijn leven naspeelt.. Vervolgens wordt zijn leven waarin hij zijn leven naspeelt ook weer nagespeeld?.. Dan gaat hij over op de rol van Ellen en speelt hij Ellen? Maar uiteindelijk gaat hij dood terwijl hij zijn eigen leven weer speelt (het wordt gesoufleerd, maar hij speelt zichzelf) ??

Wat een verwarring 8P

Ik heb net Synecdoche gekeken, maar ik heb er echt even wat hulp bij nodig:

Synecdoche, New York

Regie en scenario: Charlie Kaufman
Met: Philip Seymour Hoffman, Samantha Morton, Catherine Keener, Hope Davis e.a.
124 min. / USA / 2008

Het is schijnbaar een vruchtbare periode voor scenaristen die het ook als regisseur proberen waar te maken. Guillermo Arriaga rukt zich lost van Alejandro González Iñárittu met ‘The Burning Plain' (met matige resultaten) en onze favoriete weirdo, Charlie Kaufman, de man die van zijn twijfels en neuroses zijn muze heeft weten te maken, komt aandraven met ‘Synecdoche, New York'. Niemand die ‘Being John Malkovich', ‘Adaptation' of ‘Eternal Sunshine of the Spotless Mind' heeft gezien kan ooit iets normaals verwacht hebben van Kaufmans regiedebuut, maar er is, vrees ik, geen enkele recensie die ooit afdoende zal kunnen uitdrukken hoe bizar en ontoegankelijk ‘Synecdoche' is geworden. Zonder de afremmende invloed van een regisseur als Michel Gondry of Spike Jonze, heeft Kaufman hier ongegeneerd al zijn duivels losgelaten. De man had carte blanche om zo ver te gaan als hij wilde met surreële verhaallijnen en geflipte personages, en het resultaat is een film die ofwel geniaal is, ofwel onvoorstelbaar, walgelijk slecht. Het zegt veel over mijn persoonlijke verwarring dat ik zelf niet kan kiezen tussen de twee.

Philip Seymour Hoffman speelt Caden Cotard, een theaterregisseur en ernstig kandidaat voor de titel van meest gefrustreerde mens op aarde. Hij moet tegen zijn zin een productie van ‘Death of a Salesman' op poten zetten die niets voor hem betekent, zijn vrouw Adele (Catherine Keener) geeft grofweg toe dat ze wel eens fantaseert over zijn dood, zijn dochtertje Olive zeurt hem de oren van het hoofd en hij lijdt aan een hele encyclopedie aan (reële en/of ingebeelde) ziektes. Zijn enige pleziertje is af en toe te flirten met Hazel (Samantha Morton), de kassierster van zijn theatergebouw. Wanneer Caden echter onverwacht een omvangrijke werkbeurs krijgt, ziet hij zijn kans schoon om zijn gedroomde artistieke project te realiseren. In een gigantische loods ergens in New York begint hij een life size model te creëren van de buitenwereld en hij huurt acteurs in om de inwoners van die stad te spelen. Op die manier wilt hij zijn publiek een spiegel voorhouden: een exacte replica van New York, eerlijk en authentiek, met alle mensen die er wonen. Zijn project groeit echter al snel boven zijn hoofd uit, en voor hij het weet begint hij loodsen te maken binnen de loods: na een tijdje lopen er acteurs rond die de acteurs spelen die de acteurs spelen die de echte New Yorkers in de buitenwereld nabootsen. Caden krijgt het steeds moeilijker om realiteit en fictie te onderscheiden, en ook tijdlijnen worden al gauw erg wazig.

Die samenvatting klinkt misschien complex, maar geloof me, het is een waanzinnige vereenvoudiging van wat je op het scherm te zien krijgt. Tijdens het eerste half uur verloopt ‘Synecdoche' nog relatief normaal, met het verslag van Cadens pathetische leventje. Daarna wordt het eerste voorbeeld van absolute gekkigheid geïntroduceerd, wanneer Samantha Morton een huis koopt dat continu in brand staat (ik verzin niets). En van daar gaat het steeds maar verder: de film springt op onverklaarbare wijze tussen de jaren (van de ene scène op de andere zijn er tien jaar gepasseerd, zonder dat we daar als publiek op worden voorbereid), en ook fysieke kenmerken van de personages zijn (allicht bewust) geheel inconsequent. Caden heeft in één scène last van puisten in z'n gezicht. In de volgende scène zijn ze verdwenen. Een litteken dat hij aan het begin van de film oploopt, komt en gaat en zijn haarkleur switcht vrolijk tussen rossig en grijs.

Aanvankelijk kun je als kijker nog grotendeels volgen en ben je bereid om mee te gaan in de (ontegensprekelijk enorm creatieve) waanzin van Kaufman. Maar dan, ergens halverwege, raakt de schrijver-regisseur de teugels kwijt. Of misschien ook niet, misschien weet Kaufman ten alle tijden perfect waar hij mee bezig is, maar is hij na dat punt niet meer in staat om het ook over te brengen op zijn publiek. In ieder geval, er kwam een moment waarop ik (en ik vermoed zeer velen met mij), net als Caden verloren begonnen te lopen in het doolhof van ‘Synecdoche', waarin je nooit weet wat echt is en wat fantasie, of in welk niveau van de loodsen je je ergens bevindt.

Centraal in ‘Synecdoche, New York' staat het idee van de mise-en-abyme (ja hoor, hier ben ik weer met m'n pretentieuze termen): je ziet een schilderij van een kamer. In die kamer hangt ook een schilderij aan de muur, van dezelfde kamer. Waarin ook weer een schilderij hangt van diezelfde kamer. En daarin hangt ook weer een schilderij. En zo door, tot in het oneindige. Caden structureert zijn toneelstuk op dezelfde manier (net zoals, niet te vergeten, Kaufman ook zijn film structureert): in een loods bouwt hij de werkelijkheid na. Maar dat wilt zeggen dat er in die loods ook een loods moet staan. En daarin nog een. En daarin nog een. Tot in het oneindige. Op die manier raakt hij verstrikt in een eindeloos creatieproces, met imitaties van imitaties van imitaties van de werkelijkheid. Zijn uiteindelijk doel - de realiteit tonen zoals ze is - raakt daarbij steeds verder weg. Vooral ook omdat hij er op die manier nooit in slaagt om zijn werk aan een publiek te tonen of zelfs maar een titel te geven.

Die thematiek is verwant aan die van ‘Adaptation': we krijgen een kunstenaar die worstelt met zijn creatief proces, totdat hij uiteindelijk geen onderscheid meer kan maken tussen zichzelf en hetgeen hij creëert. Maar ‘Synecdoche' gaat nog eens honderd stappen verder, en suggereert onder andere ook dat de verschillende lagen van werkelijkheid (de loodsen in de loodsen in de loodsen) ook binnenin mensen bestaat: elk mens is wie hij is, maar hij is ook de mensen uit zijn omgeving (want die beïnvloeden hem), hij is ook zijn werk, zijn hobby's en ga zo maar door. Een persoon is volgens Charlie Kaufman geen afgezonderd, individueel wezen, maar een serie invloeden, gedachten, gevoelens en neuroses. Ofwel: loodsen binnenin loodsen binnenin loodsen. De vraag is of je er ooit wel je weg uit vindt.

En dat is ook de vraag bij de film. De ideeën die Kaufman aandraagt, zijn absoluut indringend en er zitten briljante momenten in ‘Synecdoche', maar ondertussen heb je ook continu de indruk dat hier een regisseur aan het werk is die vastbesloten is om zichzelf niets te ontzeggen. Niemand remt Kaufman af, wat een film oplevert die pakweg 99 procent van het publiek op een bepaald moment zal moeten lossen. Er komt een punt waarop de spielerei van de regisseur ophoudt leuk te zijn, en gewoon terminaal verwarrend wordt. Thema's duiken op, en heel af en toe krijg je de indruk dat je het allemaal door hebt, om vervolgens weer geconfronteerd te worden met een zoveelste van de pot gerukte scène die al je theorieën op losse schroeven zet.

De acteurs moeten een immens vertrouwen hebben gehad in Kaufman om zich hieraan over te geven (je gaat me niet vertellen dat ze dit script gelezen hebben en meteen begrepen waar hij naartoe wilde). Philip Seymour Hoffman is waarschijnlijk de beste acteur die er momenteel in Amerika rondloopt, en ook al wordt zijn personage nooit echt duidelijk in de traditionele zin van het woord, Hoffman geeft hem toch erg veel menselijkheid mee. Catherine Keener is een oudgediende van Kaufman, met ‘Being John Malkovich', en is zoals altijd moeiteloos grappig. Samantha Morton gooit haar saaie imago overboord met een schattige rol als verliefde kassierster. Je kunt als kijker nooit zeker zijn wie al die personages precies zijn (en of ze wel echt bestaan), maar de acteurs weten je toch een heel eind mee te slepen.

Is ‘Synecdoche, New York' een meesterwerk of pretentieuze troep? Geen flauw idee, maar ik ben sinds David Lynch's ‘Inland Empire' niet meer zo verward en geïntrigeerd een cinema buiten gelopen. Dat moet toch al iets willen zeggen, of niet?

Door Dennis Van Dessel 14/10/2008
http://www.digg.be/movie.php?id=1847

Net de film : The Uninvited gekeken

TheUninvitedPoster.jpg

Toen ik de reclame blok op tv zag dacht ik : ''ah de zoveelste replica van The grudge''. Toch heeft de film me enorm verrast.

Ik ging dan ook met totaal andere verwachtingen de film kijken.
Alhoewel de film langzaam van start komt en dus ook vrij saai is in het begin, maakt het spannende midden stuk en einde het goed.
In het begin had ik bij deze film een beetje het idee van; in wat een k*t situatie zit dat meisje eigenlijk..... tot dat je op het eind HARD GEBITCHSLAPT wordt en alles gruwelijk duidelijk wordt.

Ik vond het zeer verrassende,spannende film die wel het waard is om in je vrije uurtjes eens te bekijken 7+/10

Ziet eruit als een redelijke horror. Ga 'm wel zien ja.

'Inland Empire' (2006) gezien wat een vage film was dat.

Het eerste uur komt hij traag op gang en kon ik het verhaal nog beetje volgen dan word hij steeds vager en gekker, ook erg donker en wazig gefilmd, toch kon de film me wel 3 uurs boeien en ging hij niet vervelen, heb wel geen enkel idee waar hij over ging.

Denk enkel geschikt voor Lynch fans of liefhebbers van het genre.

Terug
Naar boven