AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Net de film : The Uninvited gekeken

http://www.assafrinde.com/Images/TheUninvitedPoster.jpg

Toen ik de reclame blok op tv zag dacht ik : ''ah de zoveelste replica van The grudge''. Toch heeft de film me enorm verrast.

Ik ging dan ook met totaal andere verwachtingen de film kijken.
Alhoewel de film langzaam van start komt en dus ook vrij saai is in het begin, maakt het spannende midden stuk en einde het goed.
In het begin had ik bij deze film een beetje het idee van; in wat een k*t situatie zit dat meisje eigenlijk..... tot dat je op het eind HARD GEBITCHSLAPT wordt en alles gruwelijk duidelijk wordt.

Ik vond het zeer verrassende,spannende film die wel het waard is om in je vrije uurtjes eens te bekijken 7+/10

Zelfde comment!!

Heel verrassende film! Zeker de moeite!!! Einde is top!!
Beetje het "sixth sense" syndroom...;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Yes Man.

Het Yes Man gedeelte waar Jim Carrey op alles ja zegt omdat hij er van overtuigd is dat dit moet is een aaneenschakeling van grappige scenes. De film neemt aan het einde echter af in kracht en het romantische gedeelte hadden ze van mij mogen overslaan.

Twijfelde tussen een 7 en 6,5 maar door het niet zo sterke slot maak ik er een 6,5 van.

Wel een echte Carreyfilm en er zitten zeker scenes tussen waar zijn komische talent goed aan bod komt. Maar zie toch liever Carrey in films als Eternal Sunshine of Spotless Mind, Man on the Moon, The Truman Show dan in films die teveel op 2 gedachten hinken zoals deze film.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.623
[IMDB]Traitor[/IMDB] Aardige terrorismefilm met Don Cheadle. Nergens bereikt het een niveau boven verwachting. 6je

[IMDB]Street Kings[/IMDB] Viel tegen zelfs op blu ray. Clichematig en Keanu Reeves staart weer voor zich uit. 6je

[IMDB]Pride and Glory[/IMDB] Nog een politiefilm met Edward Norton en Colin Farrel ditmaal dat ook strandt in een standaard dirty-cop verhaal. Voldoende. 6je

[IMDB]Pineapple express[/IMDB] Vermakelijke stonerfilm. Geen hoogvlieger ('high as a kite!?') maar wel voldoende grappig. 6.5/10

[IMDB]The Boat That Rocked[/IMDB]

Geslaagde comeback van Richard Curtis (love actually) over de piratenzenders die radioprogrammas vanaf zee maakten. Een leuke tijdsschets met grappige personages en bovenal geweldige muziek natuurlijk.
7/10

mist_poster.jpg

Een verfilming van de roman van Stephen King door Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile). Een aardige sci-fi/drama met enkele goede en minder goede momenten. Casting viel me beetje tegen met vooral eerder matige prestaties van Thomas Jane (had bijrol in Magnolia en hoofdrol in Stander) hij kon me niet echt overtuigen hoewel bij momenten wel de enige die de scenes nog van enige emoties voorzag. Marcia Gay Harden als geschifte religieuze b*ch speelde aardig maar was verschrikkelijk irritant en soms overdreven aanwezig. William Sadler speelde zijn rol zoals verwacht.

Het verhaal van King is zoals gewoonlijk zeer fatsoenlijk en creatief. Na een vreemde storm komt er een vage mist over een klein dorpje. Blijkt al snel dat dit geen gewone mist is en allerlei bloeddorstige wezens met zich meebrengt. Enkele inwoners zijn gevangen in een supermarkt en moeten in leven zien te blijven terwijl enkele van hen bovendien beginnen te flippen.

Af en toe de nodige schrikmomenten en bloedige scenes geven de film een aardig horror-thriller gehalte. Voorspelbaar is het niet, maar vernieuwend zou ik het ook niet noemen. Frank Darabont doet een goede poging om het slot wat meer diepte te geven, maar toch had ik de indruk dat de uitvoering allemaal nog wel beter had gekund. De film bestaat eigenlijk uit twee delen: een horor-thriller deel en een drama deel. Een typisch kenmerk voor films van King/Darabont, wat soms heel mooi uitpakt, maar soms ook wat minder. Deze film zit tussen de twee in. Sommige gebeurtenissen vond ik wat ongeloofwaardig (en nee die hadden heeft niets met sci-fi te maken) zoals de keuzes van de personages, dit doet ernstig afbreuk aan de geloofwaardigheid van het hele verhaal. Met name het einde is alles behalve plausibel, had indien anders uitgevoerd nog veel beter kunnen zijn.

Al bij al toch zeker waard om eens te gaan zien of huren als je van het genre houdt 7,5/10.

Vond het een aardige film. Leuke dynamiek in de film over een gezelschap dat tot elkaar veroordeelt is in een winkelcentrum. Het einde was wel erg zwaar maar ik heb er wel met plezier naar gekeken. Leuk waren de verwijzingen naar The Thing en de halve cast van The Shawshank Redemption die voorbij komen.

7/10

En dan nog de aanrader van de week :D

buffalo-1.jpg

[IMDB]Where the buffalo roam[/IMDB]

Voorloper van Fear and Loathing in Las Vegas als verfilming van boeken van Hunter S. 'Dr. Gonzo' Thompson. Een glansrol van Bill Murray, een prestatie die natuurlijk gedoemd is vergeleken te worden met die van Johnny Depp die deze rol zeker goed heeft bekeken alvorens zijn eigen vertolking te geven en deze naar een hoger niveau proberen te trekken. Bijzonder grappige film met enkele overeenkomsten met Fear and Loathing, maar deze film omvat ook een ander boek.

Absolute must see voor de liefhebbers.

7.5/10

Heb gisteren Knowing in de bioscoop gezien.

Ik had de trailer gezien en wist na een minuut in de film al hoe het ging eindigen. Dat was nogal karig. Gaandeweg werd de film wel aardig, alleen Cage suckt zo hard en het einde is echt lachwekkend. Gewoon even erop geplakt. "Oh, we weten geen creatief einde, dus we doen dit maar." De muziek is ook slecht en dat kind van Cage kan ook echt totaal niet overtuigend overkomen. Af en toe leek het wel alsof je een scene uit GTST zat te kijken, zo slecht was het.

Wel echt uber vette special effects aan het einde van de film. En er gaan een hoop mensen dood, dus da's ook wel lachen (dat klonk nogal morbide). Het verhaal is heel aardig bedacht, alleen zeer pover uitgewerkt.

5/10

Ik had al zo'n soort verwachting van die film, een beetje zoals the happening waarschijnlijk.

Wat een belachelijke film. :roflol: Maar wel erg vermakkelijk en een geweldige rol van Ben Stiller!

7.5/10

Ik heb een voorliefde voor vampier/weerwolven films.Helaas zijn er weinig echte goede films,de enige die ik kon waarderen was Underworld,van Helsing en Dog Soldiers.Interview With the Vampire ook was ook best gaaf.

Dus als iemand nog een goede film in dat genre weet...

Ik heb een voorliefde voor vampier/weerwolven films.Helaas zijn er weinig echte goede films,de enige die ik kon waarderen was Underworld,van Helsing en Dog Soldiers.Interview With the Vampire ook was ook best gaaf.

Vampires
Blade
Dracula (1931)
Dracula (1958)
Dracula (1992)
Nosferatu (aanrader)
From Dusk Till Dawn
Vampyres

An American Werewolf in London (aanrader)
The Howling

Nog een lijstje met 70 films: [Link niet meer beschikbaar]

en natuurlijk Google

Recent: Låt den rätte komma in (super film) en Twilight (die vond ik minder maar als je van het genre houdt zul je het wel leuk vinden :))

Edit: En natuurlijk 30 Days of Night!

Laatst bewerkt:
Sommige hebben ik al gezien,zoals From Dusk Till Dawn.Gave film,totaal niet zoals ik het had verwacht.3 Keer Dracula,haha,wel grappig.

Sommige heb ik nog niet gezien,zoals de wat nieuwere.Ik vind het genre wel leuk,maar het moet wel mooi gefilmd zijn en er niet uit ziet als een goedkope rot film.

Dracula uit 1992 vond ik wel aanrader.

11m3zps.jpg

Gisteren de remake van "last house on the left" gezien...
Voor mij persoonlijk is dit de beste film van de afgelopen maanden in dit genre!!! Spannend van begin tot einde, gruwelijk realistische scene's die je in het echte leven niet wil meemaken!! Echt een toppertje!!

9/10

Ps. Ik heb nooit de originele versie gezien dus kan het niet vergelijken (ben normaal ook niet te vinden voor al dat remakegedoe )

Synedoche, New York

Prachtfilm! je moet er wel bijzijn met je koppie anders snap je er geen reet van.

8/10

Gister X-Men Origins gekeken.. Had alleen de versie die nog lang niet af is.. Toch leuk om dan eens te kijken hoe ontzettend veel ze wel niet met animaties doen tegenwoordig, alsnog meer dan ik had verwacht..

Vond de film zelf niet echt spannend.. Verhaal was niet boeiend genoeg gebracht!

Gister X-Men Origins gekeken.. Had alleen de versie die nog lang niet af is.. Toch leuk om dan eens te kijken hoe ontzettend veel ze wel niet met animaties doen tegenwoordig, alsnog meer dan ik had verwacht..

Vond de film zelf niet echt spannend.. Verhaal was niet boeiend genoeg gebracht!

Gisteren X-men Origins: Wolverine wezen kijken in de Kinepolis (betalen er tegenwoordig ook nog anderen voor een film of is dat ouderwets?) en algemeen gezien beetje een tegenvaller.

De troef van de film:

• Hugh Jackman, die als geen ander de cool en uitstraling heeft voor het personage en Liev Schreiber die ook een verdienstelijke prestatie neerzet.

Voornaamste tegenvaller(s):

• Het verhaal, waarmee te weinig wordt aangevangen en dus bijgevolg te weinig uitgewerkt op redelijk wat punten.
  • actiescenes en de SFX neigen te vaak naar het middelmatige van kwaliteit, alsof het budget op was en er dus op bespaard is.
  • Enkele scenes zodanig over the top dat het lachen wordt. Mede door hun zeer matige kwaliteit...
Al bij al een film met potentieel en een personage dat voldoende uitstraling en geschiedenis heeft om zo'n spin-off te dragen. Jackman staat mooi opgepompt in sommige scenes en heeft wat mij betreft "mijn" persoonlijk ideale fysiek. Mooi ontwikkelde traps ook.

Jammer dat men hiervoor Bryan Singer niet heeft kunnen tekenen als regisseur (X1 & X2), dan had de film op een heel ander niveau kunnen spelen.

Dragonball: Evolution

Vooraf door iedereen geliefd, na de trailer door iedereen gevreesd. Het zag er natuurlijk allemaal een beetje amateuristisch uit.

Tsja, de film. Wat moet ik erover zeggen. Ik ben een fervent Dragonball Z liefhebber. De film is erg kort, de special effects zijn niet echt heel best. Die kunnen een stuk beter. Ik vind de film sterk beginnen, maar naarmate het einde wordt het rap slecht. Hij is gewoon echt veel te kort. Er zit ook veel te weinig verhaal in. Ik krijg meer het idee van een mini-serie. Zeker, gezien alle momenten in de film, er absoluut een vervolg komt.

Het lijkt me ook heel moeilijk om de verhaallijn van Dragonball Z te verfilmen. Het zijn immers talloze afleveringen van een half uur, die het gehele verhaal vertellen. In de 90 minuutjes die een standaard Hollywood filmpje waarborgt, krijg je dat proper verteld. Teveel gaten en dus een onvolledig gevoel (net als bij Max Payne). Dat heb ik nu ook bij deze film. Ze zullen echt een soort LOTR reeks moeten maken, alleen nog groter ben ik bang. Hopelijk zien ze dat in, want dit is knudde.

3/10

Oh ja, en zorg alsjeblieft dat Goku volgende keer geen MichaelSmink imitatie is.

:roflol: wat een ecto!

Dragonball Z :roflol: Dat is voor kinderen man!

7.5/10

vond het een interessant onderwerp, het einde viel een beetje tegen met de onthulling van de "mythical creatures"

The population of a small, isolated countryside village believe that their alliance with the mythical creatures that inhabit the forest around them is coming to an end.
Genre: Drama / Mystery / Thriller
Release: 2004 July
Length: 1H., 48 min.

7.5/10

vond het een interessant onderwerp, het einde viel een beetje tegen met de onthulling van de "mythical creatures"

The population of a small, isolated countryside village believe that their alliance with the mythical creatures that inhabit the forest around them is coming to an end.
Genre: Drama / Mystery / Thriller
Release: 2004 July
Length: 1H., 48 min.

De opbouw was goed, het idee was goed, maar de uitvoering en het plot waren echt te ****ing slecht voor woorden. Wat een drama vond ik deze film zeg :roflol:

Terug
Naar boven