AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Herkuul, bekijk ook Narc eens.

Laatst bewerkt:
Zit vanavond halfweg Seven Samurai (Shichinin no samurai) uit 1954. Met zijn 210minuten en daarbijhorend trage sfeeropbouw, doodse stiltes en dialogen is hij vrij slaapverwekkend, maar zeker wel nog een topper ondanks zijn ouderdom. Morgen maar eens uitkijken.

Tweede deel vd film was ook erg goed. Die ene onnozele samurai neemt wel erg veel ruimte in tijdens de film waardoor er een beetje weinig nadruk ligt op een paar andere samurai. Verder waren de vechtscenes nu ook niet echt spectaculair maar de hele opbouw en het tactische gedoe er rond vond ik wel heel aangenaam.

Lost in Translation.

Wat een gay film zeg, totaal ongeïnteresseerd zat ik ernaar te kijken. Ik vraag me af wat the 'fuss' erover was, aangezien het bekroond of genomineerd werd voor een paar oscars??? Heb halverwege maar overgeschakeld naar 'het leven zoals het is : de zoo' :D Trieste dieren daar, wat een k*tonderneming zo'n zoo. Anyhow, voor ik verder afdwaal, Murray vond ik wel een zeer geslaagde personage neerzetten. Nergens had ik het gevoel dat hij zijn rol niet goed vervulde, itt tot de veel jongere en naïef ogende scarlett. Maar een sterke acteur kan een saaie film ook niet redden natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.964
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Dazed and confused[/IMDB]

Een beetje een vergeten titel kreeg ik het idee. Maar het kon niet minder onterecht, want wat was dit een geslaagde film zeg. Gemakkelijk een van de beste in zijn genre. De casting is perfect. Een hele generatie aan nieuwe acteurs die hier op doorbreken staan. De setting is geweldig, de 70s sfeer knalt van je scherm af en de muziek, tja...

Hele goede high-school stoner movie, dikke aanrader :thumbs:

8/10

Naar aanleiding van dit topic heb ik een paar goede films gedownload die ik nog niet gezien had. Hier wat korte reviews.

Raging Bull
http://www.imdb.com/title/tt0081398/

Persoonlijk had ik er meer van verwacht, maar desondanks een goede film

Cijfer: 7,5

The Deerhunter
http://www.imdb.com/title/tt0077416/
515NJEV4JGL.jpg

Erg goede film, de Niro is speelt zijn rol erg goed.

Cijfer: 8,5

Jackie Brown
http://www.imdb.com/title/tt0119396/
jackie-brown.jpg

Goede film, maar wtf doet de Niro hier? Zulke bijrollen passen gewoon niet bij hem.

Cijfer: 8

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.969
Miss March

Een hoop semi grappige momenten, heel slecht en afgeraffeld einde en het verhaal stelt eigenlijk ook geen drol voor. Wel een hoop blote t**ten. Misschien dat hij daarom wel redelijk makkelijk wegkijkt. 3/10

American gangster voor de 3e keer, blijft boeine dankzij Alfa 9.2%
alfa_super_strong-2007.jpg
:thumbs:

Was comedytime de laatste 2 dagen. :o

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying ...

Eén van de laatste Kubrick-toppers die ik nog moest zien. Erg leuke satire over de Koude Oorlog.
Het begint allemaal een beetje saai maar al snel volgt de ene lol de andere op. De laatste scene met Dr Strangelove, de telefoongesprekken, de gestoorde generaal Jack Ripper en de conversaties met zijn kapitein en de daaropvolgende gebeurtenissen (coca cola machine-scene), ... deden me hard lachen. Het deed me soms wat denken aan bepaalde monty python scenes.
Al zal de film al flink verouderd zijn daar de impact van bepaalde grappen in die tijd (1964, de oorlog was toen zelf nog gaande) vele malen groter moet geweest zijn gezien de tijdsgeest van toen.

Denk dat ik deze ooit wel nog eens bekijk. :)
8+/10

The Hangover

Een totaal ander soort komedie, maar zeker niet mis als je eens niet weet wat kijken.

7/10

Grandmas Boy

Redelijke komedie maar niet veel meer dan dat, al ben ik de helft van het verhaal alweer vergeten. Sommige karaktergrappen (bv de robotgeluiden van die ene nerd) worden wat teveel herhaald naar mijn zin waardoor de grap er na een aantal keer wel weer af was en het gewoon vervelend werd.

6,5/10

This Film Is Not Yet Rated

Voor echte filmliefhebbers een aardige documentaire gepresenteerd à la 'Michael Moore-sT' over het Amerikaanse filmratingsysteem. Helaas niet erg onthullend allemaal, laat staan schokkend, het meeste kan je zelf namelijk al raden.

Ik had er als (erg) matige filmliefhebber vrij weinig mee, enkel kijken als het je echt interesseert dus.

6,5/10

Link

Had vanwege de hoge rating weer te hoge verwachtingen denk ik, want deze zoveelste poging tot het maken van een 'grappige' stoner film is imo toch niet die geweldige komedie waar ik op zat te wachten. Tuurlijk heeft de film enkele grappige/leuke momenten, ik kon zeker een aantal keer lachen met de humor. Maar op één of andere manier vond ik het allemaal weinig boeiend en weinig interessant in elkaar zitten. Sommige scenes bevatten teveel zinloos gelul en hadden ze beter geknipt, de vaart zit er soms gewoon niet in. Even actie en lol, en dan weer stilvallen. En dan echt zaken waarvan ik dacht 'waarom zat dat nu in het script, wat voegt dat toe aan de film'. Dit had véél beter gekund, veel origineler, veel vernieuwender, veel spannender, veel grappiger, kortom een gemiste kans. Ik kan alleen concluderen dat Seth Rogen veel fans moet hebben om zo'n score te verdienen. Dit is gewoon een matige stoner komedie en verdient imo niet meer dan een 6,5 (in het beste geval een zeer kleine 7 als je echt gek bent op dit genre).

Vanavond Role Models zien, hopelijk is die beter.

Race to witch mountain

Mjah, waarom ik dit ben gaan kijken weet ik ook niet. Een film voor 12jarigen. Misschien dan toch voor de brute biceps van Dwayne? De film zelf, tsja.. wat moet je daar nou over zeggen? Simpel, kinderlijk en niet echt boeiend. Als ik 11/12 was had ik deze film wel vet gevonden denk ik. Kan hem nu niet echt beoordelen.

Eén van de laatste Kubrick-toppers die ik nog moest zien.

Of niet... Moet nog Lolita, Spartacus (ooit eens stuk van gezien toen ik jong was, niets voor mij toen), Barry Lyndon en 2001 : A Space Odyssey zien. :o:eek: (en als ik dan nog wil The Killing en Paths of Glory erbij :o)

Verlopige Kubrick top :

1. A Clockwork Orange
2. The Shining
3. Full Metal Jacket
4. Dr. Strangelove
(5. Eyes Wide Shut)

Wat een verhalen, settings en sfeer hebben die films toch ook altijd. :eek: Kan niet wachten op Lolita en 2001 : A Space Odyssey, al schijnt deze laatste niet zo simpel te zijn.

[...] Dit is gewoon een matige stoner komedie en verdient imo niet meer dan een 6,5 (in het beste geval een zeer kleine 7 als je echt gek bent op dit genre).

Vanavond Role Models zien, hopelijk is die beter.

+1, maar verwacht van Role Models niet veel meer. Recente komedies zijn voor mij zelden erg grappig maar bijna altijd middelmaats. :( Seth Rogen is trouwens niet onaardig, maar na vijf films met hem heb je het ook wel gezien.

I love you man

Aardige film met een thema wat op heel veel mensen van toepassing is. Af en toe wat saai, maar af en toe ook zeer sterk. Heb genoeg plaatsvervangende schaamte gehad en af en toe echt hardop gelachen.

7/10

Of niet... Moet nog Lolita, Spartacus (ooit eens stuk van gezien toen ik jong was, niets voor mij toen), Barry Lyndon en 2001 : A Space Odyssey zien. :o:eek: (en als ik dan nog wil The Killing en Paths of Glory erbij :o)

Verlopige Kubrick top :

1. A Clockwork Orange
2. The Shining
3. Full Metal Jacket
4. Dr. Strangelove
(5. Eyes Wide Shut)

Wat een verhalen, settings en sfeer hebben die films toch ook altijd. :eek: Kan niet wachten op Lolita en 2001 : A Space Odyssey, al schijnt deze laatste niet zo simpel te zijn.

+1, maar verwacht van Role Models niet veel meer. Recente komedies zijn voor mij zelden erg grappig maar bijna altijd middelmaats. :( Seth Rogen is trouwens niet onaardig, maar na vijf films met hem heb je het ook wel gezien.

Dit is werkelijk 1 van de k*tste films die ik ooit gezien heb.

lolita_kubrick.jpg

Prima romantisch drama van Kubrick, maar geen meesterwerk zoals zijn andere films. Over het algemeen vrij goede acteerprestaties van Mason en Winters maar ik mistte toch wat op dat vlak. De relatie tussen Lolita en Humbert kwam voor mij iets te weinig geloofwaardig over door een gebrek aan meer passionele scenes. Het drama gehalte komt wat te weinig aan bod, dit kon wat sterker neergezet worden. De film duurt ook vrij lang, wat imo best wat ingekort had kunnen worden. De voorspelbaarheid ligt ook net wat te hoog, zeker op een bepaald moment weet je echt genoeg en is het einde geen echte shock. De spanning en suspense van een Hitchcock als director had dit een topper kunnen maken. Kubrick is meer de man van de psychologische abstracte meesterwerkjes. Kortom enkele zeer goede stukjes, een goed verhaal, meer dan gemiddeld acteerwerk, maar nog een pak ruimte voor verbetering. Let op ik ben nu zéér kritisch, het blijft een zeer goede film. Maar echt ideaal voor een (betere) remake dus. Maar helaas, de remake van '97 haalt zelfs niet het niveau van de versie uit '62. En tot we een volgende Hitchcock zien opstaan zal die er ook niet komen vrees ik. Toch zeker eentje om in de collectie te hebben +7,5.

Wilde gisteren ook ofwel Barry Lyndon ofwel Lolita kijken, maar met een speelduur van over de 3u en 2u nog wat had ik er geen zin in op dat moment. Uiteindelijk toch nog een redelijk lange film gekeken :

Once upon a time in the west

Erg mooie muziek en acteerprestaties, subliem begin van de film ook zoals dat past in een western. Ook de actie in de treinscene en de laatste 10minuten blijven mij voornamelijk bij. Een stuk serieuzer wel dan The Good, the Bad & the Ugly vond ik, waar er toch ook komedie in verwerkt zat en het verhaal veel losser aanvoelt. OUATITW is in dat opzicht veel dramatischer, dat hoor je ook al snel in de muziek.
Charles Bronson heeft de ideale kop voor zijn rol, Henry Fonda is de perfecte schurk en Claudia Cardinale was een bommeke in haar tijd. Ook Jason Robards doet het uitstekend. Leuk ook dat ze elk hun eigen muzikale begeleiding hadden met een eigen sfeer.
Moeilijk om te zeggen of ik TGTBTU of OUATITW de betere vind, ze hebben beiden hun sterke punten.

Terug
Naar boven