MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

http://www.geraldpeary.com/reviews/def/donnie-darko.jpg

Tja... vreemde (maar wel leuke) film.. ik snap het in grote lijnen wel een beetje maar niet volledig denk ik? Ik weet ook niet of dat kan bij dit soort films. Ik weet niet zo goed wat voor cijfer ik moet geven. Ik vond het iig wel een goede film en ik heb me zeker vermaakt tijdens het kijken ervan.

Deze film heb ik jaren geleden gekeken, vond hem echt mega vet. Jij als fervent film liefhebber, ken jij nog meer van die vage films?

"Memento" was aardig vaag imo. Op een andere manier dat wel.. maar dat was ook een aparte film. Even denken.. ik heb er vast wel meer gezien.. maar ik ben heel slecht met namen en titels.

edit: Ik zag big-t meegluren. Ik dach die dropt ook een paar titels.. maar helaas.

"Memento" was aardig vaag imo. Op een andere manier dat wel.. maar dat was ook een aparte film. Even denken.. ik heb er vast wel meer gezien.. maar ik ben heel slecht met namen en titels.

edit: Ik zag big-t meegluren. Ik dach die dropt ook een paar titels.. maar helaas.

Dat was ook een fijne film idd.

Heb een paar goeie films opnieuw gezien en hele oude die de meesten hier toch al gezien hebben.

Gisteren bijv. Braveheart voor het eerst, heerlijk geweld is dat. En toch voor elkaar krijgen om er een emo verhaal in te verwerken. Mooi werk van Gibson, hoe doet ie het, gewoon hoofdrol en regie tegelijk 8+/10.

Wtf man braveheart voor het eerst. Manmanman dat zijn pas films!!!

Oh boy :heart:

Ik zie net dat er een nieuwe futurama movie is.. die ga ik straks kijken blush.

"Survive Style 5+" is ook ****ing raar.. maar een compleet ander "raar". :D

Hell, heel veel van die aziatische films zijn aparte films.

Knowing was echt perfect... als je hem 20 minuten voor het einde uitzet. :D

knowing was k*t

the wrestler
****ing stoere film. de dramatiek wordt echt perfect overgebracht op film. rourke is echt ongelofelijk. al helpt zijn doorgeleefde kop daar ook wel enorm bij.

9/10

http://www.geraldpeary.com/reviews/def/donnie-darko.jpg

Tja... vreemde (maar wel leuke) film.. ik snap het in grote lijnen wel een beetje maar niet volledig denk ik? Ik weet ook niet of dat kan bij dit soort films. Ik weet niet zo goed wat voor cijfer ik moet geven. Ik vond het iig wel een goede film en ik heb me zeker vermaakt tijdens het kijken ervan.

Ik weet niet, ik weet niet... komop man, geef gewoon eens ongezouten je mening. Ik zal het dan wel effe lezen. Met deze "recensie" komen we iig niet ver he.

Hud

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beste (familie) dramafilm dat ik dit jaar gezien heb. Hud, gespeeld door de legende Paul Newman (rip), is de enige overlevende zoon binnen een patriarch. De familie krijgt te horen dat hun veeen besmet zijn aan mond- en klauwziekte en dat ze verdelgd moeten worden. Dit betekent de ondergang voor hun onderneming. Hud stelt voor om de koeien door te verkopen aan een onwetende, maar de vader is hier sterk tegen gekant. Vanaf hier merk je al de tweestrijd op waarover het film gaat en blijft op hameren. De principiele, eerlijke en ethisch bewuste vader betreurt hard dat zijn zoon Hud zowat het tegenovergestelde is dan zijn old-man en dat hij een slechte invloed kan betekenen op Lonnie, de kleinzoon (en hud’s neef). De opa wilt zijn kleinzoon beschermen tegen Hud, maar Hud heeft dit niet zo graag...

Het mooie aan dit film is dat het de situatie subtiel en realistisch beschrijft en de beoordeling geheel aan de kijker overlaat. De tweestrijd ligt niet zo simpel in elkaar en ik heb zelfs niet alles begrepen wat men bedoelde (juist omdat het zo subtiel was). Ik haatte hud wel niet om zijn lakse houding jegens anderen, ik had eerder medelijden met hem. Maar ik kan me perfect inbeelden dat anderen voor Hud zou kiezen zonder dat ik hen kan beschuldigen van indifferentie.

...
(en te bedenken dat ik dit film al een anderhalf jaar had op m'n harde schijf :o)

Ik weet niet, ik weet niet... komop man, geef gewoon eens ongezouten je mening. Ik zal het dan wel effe lezen. Met deze "recensie" komen we iig niet ver he.

Grootste gedeelte hier kiest de films (net als ik) toch aan de hand van het plaatje wat erbij staat. Die "recensie" is maar een formaliteit. Als ik mijn review zou lezen zou ik iig benieuwd zijn naar de film.

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

****ing badass. 9/10

(zie Guardian.. dit is een ****ing effectieve review.. elk normaal mens wil nu deze film zien (als hij hem nog niet heeft gezien)

Ik had het however wel "mooier" gevonden als hij miserable gestorven was in dat gekkenhuis omdat hij te lang was doorgegaan. Maarja, je kan niet alles hebben

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Leuk sprookje.. heel veel humor, leuke personages, leuke woordenwisselingen tussen de karakters.. gewoon good stuff. Daarnaast de worstellegende Andre the giant in een vrij grote rol.

7,5/10

Terug
Naar boven