XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

En als ik "Transformators" typ bedoel ik uiteraard "Transformers" :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.203
away-we-go-movie.jpg

[IMDB]Away we go[/IMDB]

Nieuwe film van Mendes (American Beauty, etc). Een aardige film die wegkijkt als een geslaagde roadmovie. Toch vond ik de meer dramatische scenes wat te dik aangezet, zeker naar het einde toe. De personages weten wel te overtuigen in hun rol, de sfeer is goed mede dankzij een geslaagde score. Al met al geen onaardige film.

6.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Command Performance[/IMDB]

Een film van en met Dolph Lundgren. Dat aan zijn films nogal een en ander ontbreekt wisten we al, maar doorgaans weet hij wel te vermaken met degelijke actiefilms. Dit keer is de setting in Moscow, speelt Dolph een washed-up drummer en is een concertzaal het toneel voor een grootschalige gijzeling. Dolph to the rescue!

5.5/10

[IMDB]Clean, shaven[/IMDB]

Filmdebuut uit 93 van Lodge Kerrigan. Een heel krachtig en zwaar portret van een geestelijk gestoorde, voortreffelijk gespeeld door Peter Greene met zijn eigenzinnige kop. Lekker dicht op de huid van de hoofdrolspeler is dit een beklemmende film die je niet zomaar loslaat. Mede dankzij de korte speelduur (nog geen uur en kwartier) is de climax aan het eind van de film beklemmend.

7.5/10

Onzin, deel 3 is zeker qua actie gewoon een sterk vervolg.

Al blijft deel 1 wat betreft verhaal er boven uit steken.
Sinds wanneer zijn andermans reviews onzin als ze je niet aanstaan?

2 en 3 zijn gewoon op een heel ander niveau en totaal niet vergelijkbaar met deel 1. Het is dus een zwakke trilogie wat uiteindelijk een negatief effect heeft op deel 1, wat erg jammer is.

Sinds wanneer zijn andermans reviews onzin als ze je niet aanstaan?

2 en 3 zijn gewoon op een heel ander niveau en totaal niet vergelijkbaar met deel 1. Het is dus een zwakke trilogie wat uiteindelijk een negatief effect heeft op deel 1, wat erg jammer is.

Een review of "deel 2 en 3 zuigen hard". Nogal een verschil mijns inziens, maar idd, de film kan je persoonlijk minder goed aanspreken.

Wat vond je zo slecht aan 2 en 3 waar deel 1 je wel wist te raken?

Een review of "deel 2 en 3 zuigen hard". Nogal een verschil mijns inziens, maar idd, de film kan je persoonlijk minder goed aanspreken.

Wat vond je zo slecht aan 2 en 3 waar deel 1 je wel wist te raken?
In vergelijking mét he. Op zich zijn die films natuurlijk leuk genoeg om een avondje mee te vullen. Maar in verhouding met het zeer originele, goed geschreven, goed geacteerde, mysterieuze deel 1 zijn het echt mindere films. Ze zijn te oppervlakkig en soms zitten er zoals gezegd echt fouten in die in een goede film niet mogen voorkomen.

In vergelijking mét he. Op zich zijn die films natuurlijk leuk genoeg om een avondje mee te vullen. Maar in verhouding met het zeer originele, goed geschreven, goed geacteerde, mysterieuze deel 1 zijn het echt mindere films. Ze zijn te oppervlakkig en soms zitten er zoals gezegd echt fouten in die in een goede film niet mogen voorkomen.

Neo kan met zijn psychic powers 100 sentinels in 1 keer uitschakelen, maar 1 simpele vent wordt hem teveel naar het einde toe

Op veel punten vertoont het clichés (trio tussen mophius, naobe en haar vent), oppervlakkigheden en het voelt erg hollywoodesk aan. En dat is voor mij geen goede keuze voor een film dat zich diepzinnig profileert.

[IMDB]Arahan jangpung daejakjeon [/IMDB]

Koreaanse fantasy martial arts film. Best geinige humor en gave actiescenes, maar een beetje een rommelig verhaal.

7/10

De speurneuzen (The great mouse detective)

http://www.imdb.com/title/tt0091149/

Uiteraard in het Nederlands bekeken. Kort samengevat: een speelgoedmaker (muis) wordt ontvoerd en gedwongen een replica te maken van de koningin van Engeland. De dochter van de speelgoedmaker, schakelt vervolgens de hulp in van detective Sherlock Holmuis :D

Leuke film dien in mijn ogen de meest gruwelijke slechterik van de tekenfilm geschiedenis bevat, professor Ratigan:

300px-Ratigan.jpg

Ook in die eindscene wordt die baas helemaal loco, als klein ventje was dat vroeger altijd wel eventjes :eek::o:
http://www.youtube.com/watch?v=QDLXOagMv3k&feature=related

Zeker 1 vd betere tekenfilms, 7,5/10

Nostalgie. :)

Laatst bewerkt:
Ik ga die film zo op aanraden van jou kijken, dus ben benieuwd.

Ya, die slechte rattigan joeg me ook de stuipen op het lijf zeg met zo'n kleerkast...Maar ik dacht dat ik nog iemand meer bad ass vond uit de disney serie...maar kben vergeten wie...zal het morgen ofzo eens uitpluizen..

Maar vanavond staat Night of the living dead centraal, en de komende maand nog meer horrorfilms

Seizoen 1 It's always sunny in philadelphia. (sitcom op HBO)

Ik verwachtte een uiterst grappige serie op hoogstaand niveau (hbo staat erom bekend), maar dat is verre van wat je krijgt. Veel lollen zijn standaard wat je kan verwachten in een sitcom (en dus voorspelbaar), de thema's zijn stokoud (racisme, abortus/prolife, minderjarige alcoholzuipers) en er wordt altijd de standpunt verhuldigt van 'aging liberal f**got douchebags' vs 'racist conservative rightwing redneck' om het in zijn southparks te zeggen.

Het gaat over een 4tal twintigers die een pub uitbaten in philadelphia en ze komen in typische stomme tieneravonturen terecht. Er zit (natuurlijk) wel een domme figuur in en daarvoor ben ik wel een sucker en kan voor mij de show van zijn ondergang redden. :D

Bezig met seizoen 2 al, maar merk geen verschil op. Charlie is nog dommer dan voordien en Danny Devito is ook van de partij, al is er niks 'speciaals' aan hem dat hem grappig maakt.

It's Always Sunshine In Philadelphia, Season 3.

And it rocks!!! Het lijkt geen haar op de eerste seizoen. Geen eeuwenoude uitgekauwde thema's en moraliserend crap meer, maar totaal onzinnige en geschifte avonturen van een groep twintigers en een oude man (vertolkt door Danny Devito). In de eerste seizoen hadden de gasten nog een 'geweten', maar in het derde seizoen is dat helemaal weg. Ze zijn allemaal van god los en ze zijn er goed in!

What's the time ? Diaper time! :D

Heb er dus net Night of the living dead opzitten. Kmoet zeggen, hij blijft een topper en de voetzet voor zombiemovies. Tkomt nu weliswaar corny over met wat er tegenwoordig is. Maar als zombieliefhebber moet je deze gewoon gezien hebben. De interactie tussen de personages en de buitenwereld door enkel radio en tv alleen al is spannend, maar dan ook de constante spanning in en buiten het huis verveelt geen minuut. Het einde vond ik langs de ene kant wel jammer maar dat verschilt van smaak. Zo nu ga ik maffen en morgen alweer een horrorfilm

Night of the living dead is vooral goed vanwege het acteerwerk en regie zodra ze zich opsluiten in het huis. Dergelijke geloofwaardigheid vind je zelden of nooit in een horror/zombiefilm. Meest gemaakte fout in nieuwe films is ook dat ze teveel proberen om angst los te krijgen bij de kijker door schrikmomenten, special effects etc. Terwijl een goeie (horror) film (op een geloofwaardige manier) moet proberen om empathie op te wekken voor de karakters in het verhaal.

Ik heb niet echt een aantal pagina's terug gebladerd om te checken of ie al besproken is, maar gisteren dus met een vriend "The Knowing" gezien. En ik wou de film jullie allemaal hard afraden door hier een goed gefundeerd en beargumenteerd stukje te schrijven, totdat ik dit plaatje tegen kwam:

NicolasCageStaring.jpg

[IMDB]Eden Lake[/IMDB]

http://moviemeter.nl/film/50528

Ik vond dit echt een lekkere horror. Grof en spannend!

(Uiteraard zijn de bekende horrorclichés aanwezig, maar niet storend)

7.5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.219
[IMDB]Eden Lake[/IMDB]

http://moviemeter.nl/film/50528

Ik vond dit echt een lekkere horror. Grof en spannend!

(Uiteraard zijn de bekende horrorclichés aanwezig, maar niet storend)

7.5/10

Matige film man, wellicht de clichés die je hier noemt, maar totaal ongeloofwaardig en lachwekkend plot.
De 'standaard' kluizenaar-seriemoordenaar is hier vervangen door een stel losgeslagen tieners maar dat maakt het geenszins realistischer.

man-som-hatar-kvinnor-poster.jpg

[IMDB]Män Som Hatar Kvinnor[/IMDB]
Mannen die vrouwen haten, van het Zweedse boeken-trilogie 'Milennium'. Een uitstekend ouderwetse 'whodunnit'-detective verhaal. Zweedse setting stoort geen moment, overtuigende rollen van de hoofdpersonen. Plot ontwikkelt zich langzaam maar de film blijft onderhoudend door enkele, hetzij schokkende, persoonlijke dramas van de hoofdrolspelers. Resultaat is een geslaagde Zweedse thriller.

8-/10

brothers_bloom.jpg

[IMDB]The Brothers Bloom[/IMDB]

Vermakelijke oplichtersfilm die soms aan The Sting doet denken, al haalt deze film dit niveau nergens. Vrij platte humor gemengd met een altijd vermakelijke plot waar de plannen van deze 'conmen' langzaam ontwikkelt. Aardige prestaties van Brody en Weisz ea.

7-/10

471999_f520.jpg

[IMDB]Fresh[/IMDB]

15 jaar oude film alweer. Een iopvallend goede rol van de slechts 14 jarige hoofdrolspeler, die leeft op de straat en verdient met het verkopen van crack maar toch regelmatig les krijgt, zij het enkel op het schaakbord, van zijn vader Samuel L Jackson. Verbitterd door de vernietigende invloed van gewapende drugdealers speelt Fresh deze tegen elkaar uit. Aardige film!

7.5/10

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

State of Play
state_of_play_poster.jpg

Een zeer goede film met conspiracy elementen in zich. Verder zitten er veel overeenkomsten met the usual suspects, hoewel state of play niet van dat niet niveau is weet de film toch te boeien.

Cijfer: 8/10

Agreed, aardige film van MacDonald. Crowe en Affleck staan niet in vuur maar zijn wel overtuigend, en gelukkig neemt het plot niet al te monstreuze vormen aan. Terechte kritiek aan het adres van private contractors in de oorlogen die gevochten worden door de VS.

7+/10

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Link

Had hoge verwachtingen door wat er allemaal over vertelt werd en laten we zeggen dat die voor 80% zijn waargemaakt.

Loft is een geslaagde thriller van Vlaamse bodem met een intelligent en goed uitgewerkt plot. Erik Van Looy weet een goede sfeer te scheppen en de film op een merendeel van de tijd voldoende boeiend te houden. De cast zet goede prestaties neer. Veel mensen hebben in een review geschreven dat de film net wat te lang duurt (zon 20min) en ik ben het daar wel mee eens. De film was krachtiger geweest als het wat bondiger was geweest. Een hele tijd zit het vrij goed in elkaar maar op een bepaald moment toch een beetje het gevoel dat het iets te lang ging duren. Hier en daar wat scenes eruit en sommige scenes iets aanpassen had zeker geholpen. Misschien wel jammer dat Van Looy met dit script er geen Amerikaanse productie van heeft gemaakt, dan was er buiten Vlaanderen ook heel wat succes geweest.

Voor Vlaamse normen en budget een prima film 7,5/10.

Kan ik me wel redelijk in vinden, al vond ik het verhaal iets te ver gezocht. Gewoon een behoorlijke thriller van Belgische bodem!

Eden Lake wist mij ook niet echt te raken, beetje standaard allemaal.

Prima film om op zaterdag avond even te kijken, maar niet meer dan dat.

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

Wie heeft "21 Grams" gezien?

Terug
Naar boven