Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Eden Lake wist mij ook niet echt te raken, beetje standaard allemaal.

Prima film om op zaterdag avond even te kijken, maar niet meer dan dat.

Zaterdag avond moet je op stap gaan en niet in je zetel film liggen kijken. :p

transformers: revenge of the fallen
10/10
écht een ongelooflijk goede film die me voor de volle 100% kon boeien
een vleugje komedie, romantiek en keiharde spanning en actie die mn testosterongehalte naar ongekende hoogten kon brengen. Ook enorm goeie acteerprestaties. Ik kijk al uit naar de derde film en hoop dat er nog vele volgen!

transformers: revenge of the fallen
10/10
écht een ongelooflijk goede film die me voor de volle 100% kon boeien
een vleugje komedie, romantiek en keiharde spanning en actie die mn testosterongehalte naar ongekende hoogten kon brengen. Ook enorm goeie acteerprestaties. Ik kijk al uit naar de derde film en hoop dat er nog vele volgen!

Ik wist niet dat jij testosteron had? :D

Ik wist niet dat jij testosteron had? :D

Die ongekende hoogten van hem zullen wel te vergelijken zijn met die van een 5-jarig ventje. :D

District 9

Onderhoudende film maar geen topper. Beetje veel clichés/herkauwde ideeën naar mijn zin ook al is het uitgangspunt origineel en ik heb het gevoel dat er meer in zat. Personages en bepaalde zaken/gebeurtenissen mochten voor mij wat anders gebracht worden. Wikus kon ik bovendien niet uitstaan, vreselijk irritant ventje en dan plots zo'n ommekeer maken. Anderen denken er misschien anders over.
Einde geeft mogelijkheden voor een tweede deel, maar wat mij betreft hoeft het zeker niet. Deze film staat goed op zichzelf en heeft geen nood aan een vervolg.

7/10

[imdb]Psycho[/imdb]

Leuk geacteerd van Norman Bates. Voor de rest niet echt serieus te nemen in deze tijd. Kan me voorstellen dat het 50 jaar geleden indrukwekkender was. Niet het niveau van Rear Window, North by Northwest of Vertigo. 7

[imdb]28 Days Later[/imdb]

Redelijk spannend en origineel voor een "zombie"film. Niet echt grote plot holes. Zeker een van de betere films in dit genre imo. 7.5

[imdb]28 Weeks later[/imdb]

Omdat ik onder de indruk was van het eerste deel en beide films toch niet erg lang zijn had ik gelijk deze er achter aan gekeken. Dit deel is wel een stuk minder. Ten eerste duurt het veel te lang voordat de actie begint in een film van 90 minuten. En zoals ik ergens anders al las: "even the plot holes have plot holes". Terwijl in het eerste deel meestal nog "rationele" keuzes werden gemaakt, worden in deel 2 echt de meeste debiele keuzes gemaakt door praktisch elke personage in de film. 5.5

Laatst bewerkt:
Whatever Works van Woody Allen

.whatever_works_m.jpg

Woody Allen is shit, niet ‘teh shit’, maar gewoon shit. Hij zuigt. Best dat hij gewoon stopt met films maken, want hij heeft het niet meer.
Kan hij nou niet eens een film maken dat niet over neurotische mensen, godsdienst en psychoanalyse gaat ?

‘Whatever works’ is een theorie die Woody Alleen duidelijk probeert te maken aan zijn kijkers, een theorie vertrekkend uit nihilistische ideen. God? Ethiek ? Onzin! Wil je een dolfijn ppen om je gelukkig te voelen ? Sure, why not! Whatever works! Geen zin geven aan het leven, want het leven is zinloos. En wie zijn hun grootste vijanden ? De religieuzen natuurlijk, voornamelijk Christenen moeten het hier ontgelden. En hij verklaart hun, psychotisch en vreemd gedrag, aldus woody, via wazige Freudiaanse theorien. Larry david is de personificatie van Woody allen, maar heeft net die extra pit in zijn lijf om een kind een ‘prutser’ te noemen zoals het zou moeten. :D
Dit film verschilt nauwelijks van zijn eerdere meesterwerk Deconstructing Harry qua idee, alleen is het veel minder goed uitgewerkt, tot op het niveau dat ik persoonlijk wil ontkennen dat Woody Allen hiervoor de verantwoordelijke is. Het ga je goed Woody, whatever works for you.

Overall een diepe ontgoocheling.

Heeft dit film ook goede zaken ? Hier en daar zal je toch shromelijk lachen en een glimlach opzetten en Woody kan als het beste vershillende figuren in een film zo mooi in elkaar blenden, dat de blending op zich al een heuse prestatie is. Op 1 ding belooft het wel wat: het is geen feelgood movie! En als je fan bent van feelgood movies, ….koop dan maar een voetmassage voor jezelf. :D
Oh, en een plusje voor Evan Rachel Wood, wat een cutie :heart:

Verhaal: (klinkt cliché, maar Woody kan alles omtoveren tot rare wendingen :))
Larry David speelt de hoofdrol als een neurotisch, misantropisch genie die niet veel moet weten van de mensheid. Zijn dagen vult ie met monologen tegen zijn ongeïnteresseerde vrienden over hoe achterlijk en debiel de mensheid is. Op een dag ontmoet ie een lief, onschuldig zwervers meisje opgegroeid in het Zuidere puriteins Amerika en ontwikkelen ze een liefdesrelatie. Als de sterk religieuze moeder hier achter komt breekt alle hel los en probeert ze koste wat koste hun relatie af te breken.

transformers: revenge of the fallen 10/10 ?
Psycho 7/10 ?
28 Weeks Later 5,5/10 ?

Snap niet hoe je op die ratings kan komen voor deze films :dunno:

Cyan: waarom kraak jij één van de bekendste en betere regisseurs af vanwege 1 (redelijke) film?

Whatever Works van Woody Allen

.whatever_works_m.jpg

Woody Allen is shit, niet ‘teh shit’, maar gewoon shit. Hij zuigt. Best dat hij gewoon stopt met films maken, want hij heeft het niet meer.
Kan hij nou niet eens een film maken dat niet over neurotische mensen, godsdienst en psychoanalyse gaat ?

‘Whatever works’ is een theorie die Woody Alleen duidelijk probeert te maken aan zijn kijkers, een theorie vertrekkend uit nihilistische ideen. God? Ethiek ? Onzin! Wil je een dolfijn ppen om je gelukkig te voelen ? Sure, why not! Whatever works! Geen zin geven aan het leven, want het leven is zinloos. En wie zijn hun grootste vijanden ? De religieuzen natuurlijk, voornamelijk Christenen moeten het hier ontgelden. En hij verklaart hun, psychotisch en vreemd gedrag, aldus woody, via wazige Freudiaanse theorien. Larry david is de personificatie van Woody allen, maar heeft net die extra pit in zijn lijf om een kind een ‘prutser’ te noemen zoals het zou moeten. :D
Dit film verschilt nauwelijks van zijn eerdere meesterwerk Deconstructing Harry qua idee, alleen is het veel minder goed uitgewerkt, tot op het niveau dat ik persoonlijk wil ontkennen dat Woody Allen hiervoor de verantwoordelijke is. Het ga je goed Woody, whatever works for you.

Overall een diepe ontgoocheling.

Jij moet voor Dwarskijker (een rubriek in Humo) gaan schrijven, leuk stukje tekst! :D

• Like
Waarderingen: Cyan
transformers: revenge of the fallen 10/10 ?
Psycho 7/10 ?
28 Weeks Later 5,5/10 ?

Snap niet hoe je op die ratings kan komen voor deze films :dunno:

Cyan: waarom kraak jij één van de bekendste en betere regisseurs af vanwege 1 (redelijke) film?

Want?

Euhm Transformers revenge of the fallen 10 op 10??? are you on crack ??? deze verdient hooguit een 7, en dat wil zeggen dat ie wel degelijk is. Maar de eerste film was toch ietsje beter. Soms is de humor in deel twee echt geforceerd en dit maal draaide het echt gewoon om knallen, knallen, vernielen en knallen...pff een beetje afwisseling mocht ook wel

:roflol: BoTo en bascross :')

@ big t en spade VI:
ik zou jullie ratingsysteem wel eens willen zien dan.
Volgens mij zeggen jullie gewoon maximum een 7 omdat het zo op imdb staat.
Alsof jullie zaten te geeuwen toen je naar die film zat te kijken, 0 keer hebt moeten lachen, 0 keer hebt moeten geilen... maar mss heb je hem ook maar 0 keer bekeken ???

Matige film man, wellicht de clichés die je hier noemt, maar totaal ongeloofwaardig en lachwekkend plot.
De 'standaard' kluizenaar-seriemoordenaar is hier vervangen door een stel losgeslagen tieners maar dat maakt het geenszins realistischer.

Ongeloofwaardig? Een film als 'Texas Chainsamassacre' is ook niet echt geloofwaardig, maar wel vermakelijk en met wat fantasie....;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.235
Ongeloofwaardig? Een film als 'Texas Chainsaw massacre' is ook niet echt geloofwaardig, maar wel vermakelijk en met wat fantasie....;)

De ongeloofwaardigheid schuilde vooral in de acties van de hoofdpersoon. Wanneer je hoofdschuddend toekijkt hoe deze de uitwegen voor zichzelf continu verdoet, dan boet de hele film in aan realisme.

TCM is in alle opzichten de betere film IMO.

Omdat hij de laatste tijd alleen maar crap uitbracht. 'Whatever Works' was de maat vol. Net een soort film waarin hij heer en master is in mijn ogen en hij verknalt het. Ik vind zijn films nog steeds beter dan de gemiddelde komedies die ik ken, maar ik beoordeel hem net meer strenger omdat ik geloof dat hij beter kan! Ben nog steeds wel een grote fan van zijn vroegere werken. :)

:roflol: BoTo en bascross :')

@ big t en spade VI:
ik zou jullie ratingsysteem wel eens willen zien dan.
Volgens mij zeggen jullie gewoon maximum een 7 omdat het zo op imdb staat.
Alsof jullie zaten te geeuwen toen je naar die film zat te kijken, 0 keer hebt moeten lachen, 0 keer hebt moeten geilen... maar mss heb je hem ook maar 0 keer bekeken ???

Neen heerschap, dat zeg ik ook niet. Ik gaf hem een zeven omdat hij gewoon niet zo aanvoelde als deel 1. Als ik zou geeuwen, niet zou lachen of geilen dan had ik hem toch ook helemaal geen zeven gegeven??? eerder een 3 of minder dan. Kheb wel eens af en toe moeten lachen en zeker geilen. (Chicks and bikes, what do you want more:eek:). Ik baseer ook mijn cijfers niet op een filmrecensiesite. Ik baseer ze op wat ik hoor en zie.

Neen heerschap, dat zeg ik ook niet. Ik gaf hem een zeven omdat hij gewoon niet zo aanvoelde als deel 1. Als ik zou geeuwen, niet zou lachen of geilen dan had ik hem toch ook helemaal geen zeven gegeven??? eerder een 3 of minder dan. Kheb wel eens af en toe moeten lachen en zeker geilen. (Chicks and bikes, what do you want more:eek:). Ik baseer ook mijn cijfers niet op een filmrecensiesite. Ik baseer ze op wat ik hoor en zie.

Hier moet ik je in gelijk geven. Ik heb de 2de transformerfilm met plezier bekeken maar om die nu 10/10 te geven. In de 2de vond ik heel wat scenes te geforceerd overkomen alsof ze te hard hun best deden.

Inside_man_VSD6722-768222.jpg

Een vrij typische "fun to watch" film. Redelijke acteer prestaties met een vrij matig verhaal.

Aan de ene kant wist het me gedurende de hele film te boeien, aan de andere kant gebeurt er niet zo veel.

Laatst bewerkt:
Plaatje doet het niet.

Terug
Naar boven