XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.261
Ik vond die film echt niet zo goed. Heb 'em ook gekeken op aanraden van hier. Mij kon ie toch niet heel fel boeien. Ik zou maar een 7 geven.
Ethan Hawke acteerde zo slecht dat ik mij daar echt aan ergerde. Vind dat over het algemeen maar een k*tacteur.
Vond de sobere sT van Lumet heel sterk, een observerende kijk naar de afgegleden en dolgedraaide Hoffman werkt heel krachtig.

Maar je kritiek op Hawke is terecht wat mij betreft, een van de eerste scenes van de film waarin hij als getaway-driver compleet in shock wegrijdt komt heel onnatuurlijk over. Ter compensatie :p een unieke film waarin Hawke zich laat gelden als acteur:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

(en het vervolg is welhaast even goed)

5 films vind ik nog redelijk veel.

Welke bestempel jij zoal met een 10?
Even gekeken naar mijn scorelijst... het zijn er zelfs maar 4

One flew over the cuckoo's nest, The shawshank redemption, The good, the bad and the ugly, 12 angry men.

Wat begrijp je niet aan het einde EPK?

Het is voor mij onduidelijk waarom dat schip weg ging, zonder de "aliens" mee te nemen en waarom dat personage alien bleef ipv weer mens. Hij zei iets over die vloeistof die hij nodig had voor zijn volk oid?

Misschien heb ik de reden gemist, ga de film wel nog een keer kijken.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Even gekeken naar mijn scorelijst... het zijn er zelfs maar 4

One flew over the cuckoo's nest, The shawshank redemption, The good, the bad and the ugly, 12 angry men.

Stuk voor stuk goede films ja. In mijn ogen staat een 10 voor pure perfectie en dat heb ik nog in geen enkele film terug gezien.

Het is voor mij onduidelijk waarom dat schip weg ging, zonder de "aliens" mee te nemen en waarom dat personage alien bleef ipv weer mens. Hij zei iets over die vloeistof die hij nodig had voor zijn volk oid?

Misschien heb ik de reden gemist, ga de film wel nog een keer kijken.

Dat schip ging weg met zijn alien vriend en zoon om over 3 jaar terug te komen om zijn menselijke vriend dan te genezen, en wellicht ook zijn soortgenoten op te halen. De alienkolonie was inmiddels op aarde uitgegroeid tot 1,8 miljoen, ik neem aan dat die niet in dat schip pasten. Dat vloeistofje was nodig om die reis van 3 jaar te kunnen maken en er was 20 jaar over gedaan om dat met die hoeveelheid te produceren.

Dat schip ging weg met zijn alien vriend en zoon om over 3 jaar terug te komen om zijn menselijke vriend dan te genezen, en wellicht ook zijn soortgenoten op te halen. De alienkolonie was inmiddels op aarde uitgegroeid tot 1,8 miljoen, ik neem aan dat die niet in dat schip pasten. Dat vloeistofje was nodig om die reis van 3 jaar te kunnen maken en er was 20 jaar over gedaan om dat met die hoeveelheid te produceren.

Waargebeurd verhaal?

Stuk voor stuk goede films ja. In mijn ogen staat een 10 voor pure perfectie en dat heb ik nog in geen enkele film terug gezien.
Perfectie is eigenlijk een begrip dat gewoon veel te relatief is om in het algemeen te gebruiken, zeker in de filmwereld. Je kan wel zeggen dat een film perfect is, maar er moet maar 1 iets niet kloppen of wat minder zijn en het is al niet meer perfect ;)

Ik zie 10/10 ook eigenlijk niet als perfectie, maar gewoon de maximale score die er staat. In realiteit weet ik ook dat een 10/10 eigenlijk nooit kan gegeven worden, maar dat is dan ook weer overdreven. Stel dat een film een heel stuk beter is dan een 9/10 film. Dan moet je wel een hogere score kunnen geven. Daar dient die 10 dus voor. Ik denk dat je het meer moet zien als een persoonlijk gevoel 'in mijn ogen valt er zo goed als niets negatiefs op te merken aan deze film' als je zo'n gevoel hebt dan geef je een 10.

Maar je kan je manier van raten idd ook zo aanpassen dat je nog strenger bent, en die 10 gewoon sowieso nooit gaat geven, alleen kies ik ervoor om dat toch te doen, simpelweg omdat het kan.

Op basis van een waargebeurd verhaal ja. Een aantal dingen zijn wel iets spannender gemaakt, zoals de vechtpartijen tussen de aliens en die gangleden. En die scene waarin de hoofdrolspeler zo'n robotpak aandeed en 50 gewapende politieleden te lijf ging is wel iets overdreven.

Misschien ff die uitleg over het einde van de film in een spoiler plaatsen?

Die heb ik gisteren nog gedownload, binnenkort eens kijken. :) Welke is het vervolg?

Sleeper

Best goede komedie waarin Woody Allen als regisseur tevens de hoofdrol speelt. Had nog niet veel gezien van hem maar vond hem vaak wel komisch uit de hoek komen. Soms was het ook wat minder en ook het decor en de uitvindingen uit de toekomst zijn wat flauw, maar dat stoorde niet erg. Verhaal is vrij simpel dus verwacht geen grootst plot (wat hier ook niet hoort), maar qua idee en uitwerking (Woody vertolkt een nerd die na 200 jaar weer tot leven wordt gebracht door rebellen en van hen de opdracht krijgt de huidige dictatorische regering omver te werpen door te infiltreren in hun "kamp".) zit alles goed in elkaar.

7+/10

Perfectie is eigenlijk een begrip dat gewoon veel te relatief is om in het algemeen te gebruiken, zeker in de filmwereld. Je kan wel zeggen dat een film perfect is, maar er moet maar 1 iets niet kloppen of wat minder zijn en het is al niet meer perfect ;)

Ik zie 10/10 ook eigenlijk niet als perfectie, maar gewoon de maximale score die er staat. In realiteit weet ik ook dat een 10/10 eigenlijk nooit kan gegeven worden, maar dat is dan ook weer overdreven. Stel dat een film een heel stuk beter is dan een 9/10 film. Dan moet je wel een hogere score kunnen geven. Daar dient die 10 dus voor. Ik denk dat je het meer moet zien als een persoonlijk gevoel 'in mijn ogen valt er zo goed als niets negatiefs op te merken aan deze film' als je zo'n gevoel hebt dan geef je een 10.

Maar je kan je manier van raten idd ook zo aanpassen dat je nog strenger bent, en die 10 gewoon sowieso nooit gaat geven, alleen kies ik ervoor om dat toch te doen, simpelweg omdat het kan.

Helemaal gelijk in, zo zie ik het ook.

Was zaterdag trouwens bij een maat van me waar Boiler Room op stond. We waren daar met een mannetje of 6 dus uiteraard maar een klein stukje van de film gezien. Het zag er echter wel boeiend uit.

Iemand hier die die film toevallig heeft gezien zaterdag?

Twee woorden: ****ing Awesome!

Het karakter van Woody is qua badassness bijna gewaagd aan Ash.

Wit Licht, hahaha ik heb alleen maar gelachen. Marco Borsato is echt ****ing slecht.

verhulst.jpg

De helaasheid der dingen

Hou altijd m'n hart vast voor een vlaamse film, maar deze keer moet ik toch bekennen dat hij echt wel goed is. Wel een zeer vunzige film die eig gaat over maginalen, maar zeer pakkend en grappig op veel momenten. Ook sterke acteerprestaties van bepaalde acteurs. Geef hem wel een 8.

Ik wilde het hier nog vragen aan de Vlamingen toen ik daar gisteren van hoorde, hoe is De Helaasheid der Dingen? Goed om te horen dat iemand 'm de moeite waard vind, heb er al zin in :)

Ik ga er binnenkort ook naar toe. Deze week als ik tijd vind. :) Schijnt (van wat ik gehoord heb) een goeie film te zijn.

Husbands and Wives

"Intelligente" drama/komedie over (de absurditeit van) relaties. Beetje grauw en beweeglijk gefilmd, passend bij de eerlijkheid van de film. De frustraties, woede, angsten en bijhorende complicaties zorgen af en toe voor erg komische scènes en ook de dialogen vond ik, mede door een redelijk sterke cast, vermakelijk en boeiend. De docu-sT (Dit in '92 Big-T, zo vernieuwend is het dus niet in District 9. ;p) is passend want het geeft de mogelijkheid om de personages (waarbij het hele personage van Woody Allen en zijn visies op relaties mij bijvoorbeeld erg beviel) meer diepgang te geven, wat in dergelijke films zeker een must is.

Hier heb ik als cynicus (zeker wat betreft relaties :o) best van genoten. Misschien niet kijken als je vergaat van eenzaamheid of je relatie in het slob zit. :D

7,5/10

(komen er nog aan..)

Aanrijding in Moscou

Deze avond gezien op VTM. Als Gentenaar had deze film natuurlijk een streepje voor, ook al was het toevallig weer zo'n tragikomedie over relaties. :o Het verhaal stelt niet zoveel voor (beetje het dagelijkse leven met een snuifje liefdesproblematiek erbij), maar de humor (ook hier flink wat zwarte humor) en de realistische weergave van de armere gentse buurten maakte veel goed. Hier en daar een beetje voorspelbaar misschien en vanaf dat het verhaal de dramatoer op gaat vond ik hem wat minder.

7,5/10

Clerks

Had eerst Clerks 2 gezien en dan pas deze. Beetje meer van hetzelfde (maar dan omgekeerd in mijn geval) en het leek meer op een samenraapsel van sketches naar mijn gevoel. Best vermakelijk en grappig, helaas nooit hilarisch ondanks de absurde situaties.

7+/10

Dazed and Confused

Even geleden dat ik deze heb gekeken. De film volgt gedurende één dag het leven van een groep tieners in de jaren 70, that's it. De film valt dan ook niet echt te vergelijken met de typische highschool comedy. Sfeervol, spontaan en kijkt leuk weg maar verder had ik er niet zoveel mee? Ik miste iets, teveel onzin en te weinig boodschap misschien. Dat is ook niet echt het uitgangspunt van de film, het is meer een observatie en herkenningspunt uit ieders jeugd. Toch vind ik de film nogal "leeg" aanvoelen, het zal mijn ding niet echt zijn.

6,5/10

Star Trek (2009)

Normaal helemaal mijn ding niet maar deze was best redelijk. Beetje ingewikkeld soms aangezien ik verder nooit iets heb gezien van Star Trek en de termen mij niet gekend waren. Kon mij wel niet altijd even geboeid houden en erg spannend vond ik hem nooit, maar dat is wellicht persoonlijk omdat ik weinig voeling had met het hele concept.

6/10

Laatst bewerkt:

Twee woorden: ****ing Awesome!

Het karakter van Woody is qua badassness bijna gewaagd aan Ash.

:o

Zombieland

Matig filmpje zeg. Het begon nog redelijk met een tof gebracht verhaaltje, mede via uitbeelding van diverse "rules" als je wilt overleven in een wereld vol zombies. Daarna zakte het nogal flink in elkaar door de voorspelbaarheid, de romantiek (nerd gets pretty girl :rolleyes:) en over het algemeen flauwe humor. Dit was gewoon 28 days later (etc.) in een humoristisch jasje. Of wacht, Shaun of the dead deed dit al, maar dan toch iets beter... Woody doet het nog oke, en ook Murray heeft een leuk rolletje, maar daar blijft het zo'n beetje bij.

Die 8,4 op imdb is uiteraard een grap. Het was uiteindelijk maar een flauw aftreksel van wat ik in gedachten had : lekker veel gore en goed verhaal met wat meer dan de standaard flauwe grapjes.

6/10

Tja op de vorige pagina kraak je bijna ook al steengoeie films af, heb zo toch mijn bedenkingen dan.

Tja op de vorige pagina kraak je bijna ook al steengoeie films af, heb zo toch mijn bedenkingen dan.

Welke? En welke zijn naar jouw mening steengoed? Hooguit beetje streng voor Dazed and Confused misschien.
Een 7/10 is bij mij trouwens nog steeds redelijk goed. Een 8 is goed en alles daarboven uitstekend.

Als je natuurlijk inhoudelijk opmerkingen hebt op mijn kritiek hoor ik het graag, vind mijn cijfers best verantwoord?
Noem je deze films steengoed omdat de mainsteam op imdb dat zegt of omdat je ze ook al allemaal zelf hebt gezien?

Het blijft trouwens deels subjectief, een star trek fan geeft zo'n film gewoon 2 punten meer en als je houdt van een simpel filmpje met flauwe grapjes en een voorgekauwd scenario dan is zombieland ook een 8 waard.

Terug
Naar boven