AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Euhm Transformers revenge of the fallen 10 op 10??? are you on crack ??? deze verdient hooguit een 7, en dat wil zeggen dat ie wel degelijk is. Maar de eerste film was toch ietsje beter. Soms is de humor in deel twee echt geforceerd en dit maal draaide het echt gewoon om knallen, knallen, vernielen en knallen...pff een beetje afwisseling mocht ook wel

Dus je verwacht van Transformers een geweldige diepgaande film, met cinematische hoogstandjes, geweldige muziek en dialogen die hun weerga niet kennen?

Ik verwachtte gevechten, explosies, rockmuziek, lekkere wijven en simpele humor. En het was ook uitstekend in dat opzicht.

Zometeen eens Sleeper bekijken. Laatste tijd alweer twintigtal filmpjes gedownload en al flink wat van gezien. :D

Dus je verwacht van Transformers een geweldige diepgaande film, met cinematische hoogstandjes, geweldige muziek en dialogen die hun weerga niet kennen?

Ik verwachtte gevechten, explosies, rockmuziek, lekkere wijven en simpele humor. En het was ook uitstekend in dat opzicht.

Je snapt het gewoon niet en menig mensen zullen mij eerder snappen dan jullie twee. Nee ik verwachtte geen cinematografisch meesterwerkje met alles erop en eraan.

Visueel is het zeker wel een spektakel maar op andere vlakken was hij gewoon niet zo perfect als zijn visueel zichtbaar kantje. Iedere film heeft nu eenmaal last van slechte kantjes ook al zijn deze groot of klein. En ik noem hem niet slecht ook niet eh, ik zeg enkel dat hij nu ook niet zo geweldig was. Deel 1 voelde en keek gewoon veel beter aan, De tweede mankeerde iets (oa zoals ik al eerder aanhaal komt deze veels te geforceerd over in bepaalde momenten en willen ze dat verdoezelen met over the top knalfestijn, Het geknal is ook niet echt slecht te noemen want we hebben het hier over transformers

Een 10 geef je sowieso niet aan een Hollywood actiefilmpje van 12 in een dozijn. Een 10 geef je zeer uitzonderlijk, aan films die eigenlijk zo goed als perfect zijn op alle punten. Denk dat ik maar een stuk of 5 films ooit een 10 heb gegeven.

Van het weekend carrier gezien in de bios.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Leuke film en het verhaal bleef me boeien, ook al is het standaard uitgebroken virus verhaal wel een beetje uitgekouwd heb ik de film wel met plezier gezien.

Beetje jammer en klote eind maar ok.

Ik geef een 7

Een 10 geef je sowieso niet aan een Hollywood actiefilmpje van 12 in een dozijn. Een 10 geef je zeer uitzonderlijk, aan films die eigenlijk zo goed als perfect zijn op alle punten. Denk dat ik maar een stuk of 5 films ooit een 10 heb gegeven.

Terminator 2 is een 10.

Je snapt het gewoon niet en menig mensen zullen mij eerder snappen dan jullie twee. Nee ik verwachtte geen cinematografisch meesterwerkje met alles erop en eraan.

Visueel is het zeker wel een spektakel maar op andere vlakken was hij gewoon niet zo perfect als zijn visueel zichtbaar kantje. Iedere film heeft nu eenmaal last van slechte kantjes ook al zijn deze groot of klein. En ik noem hem niet slecht ook niet eh, ik zeg enkel dat hij nu ook niet zo geweldig was. Deel 1 voelde en keek gewoon veel beter aan, De tweede mankeerde iets (oa zoals ik al eerder aanhaal komt deze veels te geforceerd over in bepaalde momenten en willen ze dat verdoezelen met over the top knalfestijn, Het geknal is ook niet echt slecht te noemen want we hebben het hier over transformers

Ik snap wel wat je bedoelt. En ik geef de film ook geen 10, omdat een goede actiefilm gewoon meerdere elementen bevat dan acties en explosies. Maar jij beoordeelt de film op een soort gevoel. Je kunt het niet eens goed verwoorden.

Ik verwacht knallen en explosies. Op dat vlak voldoet de film perfect. En dat is ook een zeer belangrijke factor in mijn beoordeling (een 8 volgens mij?), aangezien het een zeer belangrijk aspect is in een actiefilm. Zeker de Transformers. Dat de film geen Bourne Identity, Independance Day of Kill Bill is, snap ik ook wel.

Ik snap wel wat je bedoelt. En ik geef de film ook geen 10, omdat een goede actiefilm gewoon meerdere elementen bevat dan acties en explosies. Maar jij beoordeelt de film op een soort gevoel. Je kunt het niet eens goed verwoorden.

Ik verwacht knallen en explosies. Op dat vlak voldoet de film perfect. En dat is ook een zeer belangrijke factor in mijn beoordeling (een 8 volgens mij?), aangezien het een zeer belangrijk aspect is in een actiefilm. Zeker de Transformers. Dat de film geen Bourne Identity, Independance Day of Kill Bill is, snap ik ook wel.

Nee ik kan het idd niet goed verwoorden aangezien het een maand geleden is dat ik de film heb gezien en met een gemengd gevoel de cinema buitenkwam en meteen dacht: Hij was wel vet maar de eerste was beter. En ik heb het toch duidelijk genoeg verwoord??? De grappen en sommige momenten in de film kwamen cliché en geforceerd over. Dat is het enige wat ik nog weet van de film. Dus lijkt de score van 7 mij een perfect cijfer

DUIDELIJK! :D

Van het weekend carrier gezien in de bios.

Leuke film en het verhaal bleef me boeien, ook al is het standaard uitgebroken virus verhaal wel een beetje uitgekouwd heb ik de film wel met plezier gezien.

Beetje jammer en klote eind maar ok.

Ik geef een 7

Ik krijg altijd standaard een afkeer van films die proberen te imponeren met oneliners als "The rules are simple : you break them, you die."
Zoals die van laatst, "Rest in pieces".

5 films vind ik nog redelijk veel.

Welke bestempel jij zoal met een 10?

La%2Blengua%2Bde%2Blas%2BMariposas.jpg

Een pareltje over de tijd vlak voor de Spaanse Burgeroorlog. Twee sublieme acteerprestaties, waaronder een van een jongentje vam een jaar of 7. Zelden een kind zo goed zien acteren (Stand by me en The sixth sense schieten me het eerst te binnen). Wel een film waarin een aantal scenes minder sterk zijn, terwijl anderen net schilderijen lijken. Is ook niet geschikt voor mensen die niet van tragere films houden. 8/10

B0001EFV7C.01.LZZZZZZZ.jpg

Ok film, goeie acteerprestaties, wat minder verhaal en niet zo'n mooi einde. Leuke soundtrack en cool dat Vegas op een minder glamoureuze wijze in beeld wordt gebracht. 6,5/10

Gister District 9 gezien.

Vond het een erg goede film, misschien wel voor mij de meest aangrijpende film uit 2009. Ben normaal niet zo'n sci-fi type maar de docu sT icm de achterliggende gedachte bij deze film maakte het voor mij af.

Wie heeft deze film nog meer gezien? Ik vind het einde namelijk een beetje onduidelijk.

Gister District 9 gezien.

Wie heeft deze film nog meer gezien? Ik vind het einde namelijk een beetje onduidelijk.

Ik vond het ook wel een aardige film. Een vrij originele setting voor een sci-fi film. Deed me een beetje denken wat sfeer betreft aan Robocop en Starship Troopers, Verhoeven dus maar ook weer niet helemaal. Wel behoorlijk rauw. Een hoofdpersonage die een keer niet de typische held is en aliens die niet volledig één dimensionaal werden neergezet. Zelfs een vleugje maatschappijkritiek al dan niet flinterdun maar misschien lees ik er dan weer te veel in.

Gewoon vermakelijk en redelijk origineel. 7/10

Wat begrijp je niet aan het einde EPK?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.259
B00112S8RS.01.LZZZZZZZ.jpg

Before The Devil Knows You're Dead

Zeer degelijke dramafilm met Ethan Hawke en de altijd goede Philip Seymour Hoffman. Hij begint beetje als crime maar gaat over in drama, zeker de moeite waard! 7,5/10

Eentje op aanraden van Rob:

Before the Devil Knows You're Dead

Aardige misdaad/thriller/drama van Sidney Lumet die draait rond een overval, gepleegd door twee sukkelige broers, op een juwelenwinkel van hun ouders. Deed me beetje denken aan een soort Reservoir Dogs zonder bloed meets realistisch familiedrama. De film is helemaal in stukjes gekapt (geen chronologische volgorde van scenes) en laat telkens een scene voor en na de overval zien, tot het samenkomt tot een zogenaamde climax. Dit moet het dan allemaal wat interessanter maken voor de kijker. Op zich geen slechte film maar ik heb toch het gevoel dat hier meer in zat. Soms beetje te langzaam, soms te voorspelbaar, soms gewoon te matig. Dit is echt zo'n film waarbij je denk 'het is niet slecht , maar het is zeker ook geen topmateriaal'. Mijn score zweeft dan ook ergens tussen 7 en 7,5. Alles daarboven is imo overrated. Toch waard eens te zien, maar verwacht geen spannende thriller of sterk aangrijpend drama.

Before the devil knows you're dead.

Meeslepende film die mooie tijdsprongen maakt! De film opent met een origineel gegeven: twee zoons gaan inbreken in de juweelzaak van hun ouders, die toch verzekerd zijn. Maar alles draait verkeerd uit. De film zwakt wat af naar het einde toe, maar toch zeker het kijken waard! Tagline: No one was supposed to get hurt.

IMDB: 7.4/10
eigen score: 7.5

Deze film heeft toch echt kwaliteiten die hier onderbelicht blijven. Ten eerste het acteerwerk. Weergaloze prestaties van Philip Seymour Hoffman en Albert Finney, terwijl Ethan Hawke zich nauwelijks staande weet te houden tussen dit geweld. Het plot was gedurfd, beginnend met de overval en de voor- en na geschiedenis vertelt het heftige familiedrama. Een mix tussen Solondz Happiness en Coens' Fargo. Lumet does it again.

7.5/10

Ik vond die film echt niet zo goed. Heb 'em ook gekeken op aanraden van hier. Mij kon ie toch niet heel fel boeien. Ik zou maar een 7 geven.
Ethan Hawke acteerde zo slecht dat ik mij daar echt aan ergerde. Vind dat over het algemeen maar een k*tacteur.

Terug
Naar boven