XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Link niet meer beschikbaar] is uit! Alsook 500 days of summer en Megan Fox's Jennifers body...

Hahaha, dat ik dit soort posts nog ooit van jou zou zien ZZ. Welcome to the dark side!

Je neemt me de woorden uit de mond. :D

Zag gisteren een vrij recente film maar ben de titel al vergeten. Ging over een vent die ter dood veroordeeld was maar in plaats van hem te doden geven ze hem zonder dat hij er weet van heeft een tweede kans en maken ze hem wijs dat hij een echt tweede leven heeft gekregen van god ofzo, ik weet het fijne er al niet meer van, kon me niet boeien. Had hem zelf niet gekozen maar was "aangeraden" door zo'n vent in de videotheek aangezien ik er al een dik kwartier rondliep met 2 zagende vrouwen die alles wat ik voorstelde afkeurden/al gezien hadden/.. :fuu:

gevonden : http://www.imdb.com/title/tt0464041/

Ook kill bill vol2 half en half nog eens gezien. Ik had het bij 1 kijkbeurt moeten houden, vond hem jaren terug een pak beter.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.384
Ben niet zo'n fan van Woody. Maar ik zal de film wel eens checken, thanks.

Iemand [Link niet meer beschikbaar] al gezien?

Oei ik plaatste net een post maar hij moet blijkbaar eerst goedgekeurd worden?

Moon ziet er interessant uit, de combinatie ruimte-mens-computer doet me denken aan 2001 : A Space Odyssey.

Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems.

edit over Woody :

De cynische manier waarop Woody zijn visie op het leven en relaties verwerkt in zijn films vind ik wel interessant, ik denk er vaak ook zo over. Viel me laatst hard op in Annie Hall.

Laatst bewerkt:
eergisteren the spirit gezien... zonder eva mendes had ik hem al na 10 minuten afgezet, wat een slechte film is dat seg... maar eva :o

vlak erna sin city opgezet... wereld van verschil, zo een topper!

Zombieland:

Ik vond het zeker wel een leuke film.
In de trend van adventureland, miss march etc

Net Barry Lyndon, het drie uur durende 18e eeuwse epos van Kubrick, eindelijk eens gezien.

Misschien iets minder bekend dan (*) verschillende andere werken van Kubrick, maar ik zie weer heel wat gelijkenissen met zijn andere films, ook al snijdt hij bij elke film een totaal ander thema aan.

Het verhaal begint nogal traag en lijkt uit te draaien op een typisch liefdesdrama maar al snel ontplooit het plot zich en vanaf de tweede helft zit je als kijker helemaal in het dramatisch epos. Zoals in veel films van Kubrick word je als kijker heen en weer geslingerd tussen sympathie en verachting voor het hoofdpersonage. Dit wordt versterkt door de persoonlijke ontwikkeling die het hoofdpersonage doormaakt doorheen de film. Dit herkende ik heel sterk uit Spartacus en Lolita en ook in andere films heeft hij er een handje van weg om het hoofdpersonage niet af te schilderen als een heilige met louter goede kanten. Dat komt het realisme natuurlijk ten goede en laat de kijker veel kritischer denken over de keuzes en handelingen van de personages.

Vakkundig in beeld gebrachte film verder met ijzersterke en passende muziek. Vooral bij het laatste half uur en het epiloog is deze klassieke muziek prachtig en toch iets typisch "Kubricks", voorbeelden daarvan hieronder. ;)

Zeer degelijke film dus, al moet hij toch onderdoen voor de echte Kubricktoppers door het iets eenvoudigere verhaal en setting. Een beetje te vergelijken met Spartacus qua niveau en aantrekkingskracht misschien. Net zoals Spartacus een film die je (liefst op een luie dag) laat meeleven in een bijna volmaakt historisch plaatje maar een echt "waaw-gevoel" krijg je eigenlijk nooit. Dat is (imo, dat zal ook weer afhangen van persoonlijke smaak) meer weggelegd voor de met sfeer overgoten films zoals The Shining en A Clockwork Orange.

8/10

http://www.youtube.com/watch?v=erKsIJyfB_Q

http://www.youtube.com/watch?v=kode5MGtbRU

http://www.youtube.com/watch?v=VxLacN2Dp6A

(*) als/dan? Ik geraak er niet meer uit! :mad: Komt ervan met die kloteverloedering van het Nederlands op internet. :D
Ik gok op dan aangezien het een ongelijkheid is? Gelijkheden zijn altijd "als" en ongelijkheden "dan"?

Laatst bewerkt:
Kubrick is altijd de moeite.

Laatst bewerkt:
Bonnie and Clyde

Meh... Ik had hier aardige verwachtingen van maar het viel een beetje tegen.
Het verhaal miste nogal wat richting en het wereldberoemd duo + aanhang werd afgeschilderd als een stel kippen zonder kop, veel te soft dus. Ik had liever iets gezien met meer badass gestoorde actie à la Natural Born Killers met een degelijk plan, ook al gaat het hier om het overvallen van banken en niet om het moorden. De impotentie van Clyde (maar wel eerst met grote mond tegenover Bonnie) en het voortdurend gejammer van Bonnie doet de karakters ook geen eer aan. Sommigen hebben het misschien liever zo en vinden het realistischer, ik vind het maar flauw weergegeven. Ondanks hun zachtaardige kant kan ik vrij weinig sympathie opbrengen voor Bonnie en Clyde, met uitzondering van de brutale en sterke eindscène dan.
Verder voelt de film natuurlijk nogal gedateerd aan (uit '67 maar speelt zich af in jaren 30) en dat valt bv hard op tijdens de weinig spectaculaire achtervolgingsscènes. Er werd trouwens nogal vaak van de hak op de tak gesprongen wat betreft gebeurtenissen.

Al bij al wel sterke acteerprestaties en een degelijk (maar matig uitgewerkt) verhaal met leuk gezelschap en een paar mooie scènes.

7/10

Aangezien ik het meer had voor Natural Born Killers ga ik binnenkort misschien Badlands eens kijken. Iemand deze al gezien?

Laatst bewerkt:
Vanavond geen plannen, dat wordt dus een film marathon.

1. 500 days of summer

five_hundred_days_of_summer.jpg

2. Jeniffer's body

a perfect getaway.
Goeie film: 8,7/10

Angels & Demons

Mij was verteld dat deze film beter zou zijn dan de Da Vinci Code
Helaas, gewoon weer een matige Sherlock Holmes meets Descartes.
Vond de Da Vinci Code eigenlijk nog beter.
5/10

Gisteren in de bios MJ's 'this is it' gaan kijken:

this-is-it-michael-jackson-8841.jpg

Beetje met tegen zin moeten meegaan.
zijn muziek is niet mijn genre te comercieel en gaydanspasjes gedoe.

Toch moet ik wel toegeven dat hij een groot artiest was en veel talent had
als je zag dat hij als kleuter al een groot ster was in de Jacksons 5.

Eens op podium als de show begint is de man volledig in zen element geeft hij zich volledig en zie je hem leven, zie niet iemand hem dit nadoen met zoveel passie en gevoel voor ritme, erg perfectionistis ook een zeer brave en zachtaardigeman.
met veel geduld die weet wat hij wil en dit ook uit de artiesten rondom hem weet te halen. Mischien wel gefaald in het echte leven maar zeker wel een groot artiest.

Conclusie geen slechte film, al is het niet mijn genre, denk wel dat hij enkel tot zijn recht komt op groot doek en met een degelijk geluidskwaliteit systeem.

Score zou ergens situeren tussen 6.5a 7.5/ 10.

moon-poster.jpg

Goede film. Origineel en boeiend verhaal. Rol van Sam Rockwell is fenomenaal. Deze film bewijst dat je geen groot budget nodig hebt om een goede film te maken. Aanrader.

8/10

Terug
Naar boven