MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Old Boy door Steven Spielberg met in de hoofdrol Will Smith?! :roflol: Dat moet een hoax zijn!

Ik verwacht wel meer remakes de komende jaren. Men is op zoek naar makkelijk geld verdienen in de industrie en kan het makkelijker dan gewoon een script gebruiken dat zichzelf al bewezen heeft?

Yo T, check die nieuwe woody allen eens, lekker tussendoortje!

[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb vannacht en net Blue Velvet en Mulholland Drive gekeken, wat een bizarre maar intense filmervaring was dat zeg.

Gister Harold en Kumar 2 gezien, jezus wat heb ik me kapot gelachen zeg. Weinig uitleg nodig;

( cijfer gebaseerd op het humor-gehalte )

8/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanavond (in de sfeer van halloween) eindelijk eens op tv the blair witch project gekeken. Alleen thuis en de verlichting gedempt, ideaal bij deze thriller/horror want ik kan me voorstellen dat deze film overdag geen bal waard is.

De film heeft itt de gemiddelde horrorfilm een realistisch verhaal en dat heeft altijd mijn voorkeur, pakken spannender. De docu-sT is geslaagd en een trillende camera en saaiere stukken horen daarbij en komen het geheel naar mijn mening ten goede, het gaat tenslotte om een rauwe versie van de docu aangezien het puur gaat om wat opnames van 2 camera's. De acteerprestaties beoordelen vind ik wat moeilijk maar de hysterische uitbarstingen en conflicten tussen de studenten onderling zijn naar mijn mening vrij realistisch gebracht, al waren de eerste angstreacties misschien wel wat plots en te heftig.

De kracht van de film zit naar mijn mening in zijn eenvoud. Verdwaald in een bos en iets of iemand kloot met je en de wanhoop slaat toe. De film begint misschien wat traag maar ik vond het niet storend of onnodig langdradig worden. De interviews waren nodig zodat de kijker zich tijdens de film concreter vragen kan stellen over het "hoe en waarom". De opbouw naar het punt waar ze effectief verdwaald zijn (inclusief bv de naïviteit van het meisje waarbij ze per se haar wil moet doordrijven) is bv imo gewoon een must om de karakters verder vorm te geven.
Deze film hield me gewoon in spanning (althans, vanaf een bepaald deel in de film dan) en geboeid zonder dat er zombies of andere onoriginele monsters bij moeten komen kijken en dat vind ik knap.

Ik heb de indruk dat de film nogal veel lage cijfers krijgen door mensen die ofwel het verhaal niet helemaal begrepen hebben of hem wellicht gezien hebben op klaarlichte dag met de verwachting een over-the-top horrorfilm te kijken (wat met een budget van 22.000$ aardig lastig zou zijn trouwens). Of nog erger : ze kunnen niet door wat lastige camerabewegingen en een eenvoudig (maar degelijk) verhaal heen kijken en schrijven hierdoor de film direct af.

*
*spoilers*

Wat het einde moet voorstellen weet ik niet precies maar ik veronderstel dat Josh behekst is ofzo en de anderen later gewoon volgen.

He? Nee hoor :

In het begin bij de interviews wordt oa de mythe vertelt over een kluizenaar die kinderen ontvoerde en vermoordde. Wanneer hij de kinderen één voor één vermoordde liet hij een kind in de hoek staan met zijn gezicht naar de muur omdat hij niet tegen de blik van de kinderen kon. Hetzelfde gebeurt met de studenten wat insinueert dat die mythe klopt. De voodoo-tekens etc. zijn hoogstwaarschijnlijk dus slechts bangmakerij, de hele situatie is één grote mind****.

7,8/10 (ivm andere beoordelingen van mij is dit een uitdrukkelijke GOED)
Kan je je echter niet goed inleven in een film en/of heb je weinig fantasie dan is dit wellicht niets voor jou en kijk je beter een typische horrorfilm. :p

Laatst bewerkt:
trick_r_treat%5B1%5D.jpg

Gisteren in het kader van halloween deze film gekeken. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben. De film beschikt over een goede blend van spanning, verhaal en humor. De 4 verhaallijnen zijn goed uitgewerkt en doorkruisen elkaar wat het geheel innovatief houdt. Ook zijn er enkele verrassende wendingen in het verhaal. Bizar dat deze film meteen op dvd is uitgekomen, want hij verpulverd de andere halloween films die wel in de bioscoop draaien. Kortom, zien deze film!

9/10

He? Nee hoor :

In het begin bij de interviews wordt oa de mythe vertelt over een kluizenaar die kinderen ontvoerde en vermoordde. Wanneer hij de kinderen één voor één vermoordde liet hij een kind in de hoek staan met zijn gezicht naar de muur omdat hij niet tegen de blik van de kinderen kon. Hetzelfde gebeurt met de studenten wat insinueert dat die mythe klopt. De voodoo-tekens etc. zijn hoogstwaarschijnlijk dus slechts bangmakerij, de hele situatie is één grote mind****.
Dat wist ik ook. En dat is toch wat ik zeg man: behekst :hamer:

Dat wist ik ook. En dat is toch wat ik zeg man: behekst :hamer:

Behekst? Ze worden gewoon neergeknuppeld en vervolgens gedwongen in de hoek te staan ofzo. :p Nu goed, als je de link begrijpt dan is het einde voor interpretatie vatbaar en maakt het weinig uit. Dacht dat je de link niet had gelegd met het verhaal over die kluizenaar. :)

Heb ook Citizen Kane en Annie Hall gezien onlangs, misschien schrijf ik er later nog wat over.

Behekst? Ze worden gewoon neergeknuppeld en vervolgens gedwongen in de hoek te staan ofzo. :p Nu goed, als je de link begrijpt dan is het einde voor interpretatie vatbaar en maakt het weinig uit. Dacht dat je de link niet had gelegd met het verhaal over die kluizenaar. :)

Dat huis is dus gewoon behekst er is verder niemand aanwezig...

Een tip, ga niet naar Halloween 2. Wat een pauper film. Alleen de manier waarop Michael Myers zijn slachtoffers naar de poort des doods bracht was nog enigzins plezant.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.377
Na een enthousiaste review:
Splinter was easily my best reviewed film covered by The Coroner’s Report, and with good reason. The script was tight and fast, the run time and pace was excellent, and the blood and scares were great. A novel concept that channeled all of my favorites, from Alien to The Thing to Evil Dead II. This flick had what I thought was the coolest monster of the year, strong acting and generally kicked ass. Splinter will be available on DVD in early 2009.
en [Link niet meer beschikbaar] (71%) consensus:

Never taking itself too seriously, Splinter scores as a fast-paced, fun thriller with more than enough scares

poster_splinter-dvd-art.png

[imdb]Splinter[/imdb]

Inderdaad een prima horrorflick, nergens briljant maar tegelijkertijd nergens door de mand vallend. Korte speelduur is fijn, tempo blijft hoog en verhaal is no-nonsense. Al blijft het verhaal minimaal, voor een horrorfilm werkt het.

6.5/10

Terug
Naar boven