XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ik vind deze, dat is een oude?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vind deze, dat is een oude?

Although being promoted as a remake of Bad Lieutenant (1992) during its early production, director Werner Herzog claims that this is not a remake. He says he has never seen the original and therefore does not consider this movie a remake. Additionally, producers seemed to have added "Bad Lieutenant" to the title in order to get a better marketing. Whether remake, re-imagining, follow-up or none of the aforementioned, both movies are clearly connected by the basic plot of following a drug addicted, violent cop during his encounters with crime and coïtus.

In a June 2008 interview with The Guardian, Abel Ferrara, who directed and co-wrote the original Bad Lieutenant (1992), said that finding out his movie was being remade was "a horrible feeling", "like when you get robbed", and that those involved in this remake "should all die in hell". He also wondered how Nicolas Cage "can even have the nerve to play Harvey Keitel", and called screenwriter William M. Finkelstein an idiot.

Laatst bewerkt:
Ferrara heeft gelijk, Bad Lieutenant moet je geen nieuwe versie van maken. Keitel huilend in zijn blote tokus kan Cage toch niet tegenop.

Hmm moet die nieuwe bad lieutenant maar gaan kijken, zie dat ie hoge cijfers scoort. Dat had ik niet verwacht, want de laatste tijd begon het een zekerheidje te worden dat als Nicolas Cage in de film speelt, dat het een k*tfilm is. Ik noem een national treasure, wicker man, ghost rider en knowing.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.585
Jullie wachten niet eens even geduldig op mijn review van deze 'remake' die er natuurlijk aan zat te komen :D

Cage heeft totaal afgedaan voor mij, maar Werner Herzog heb ik nog altijd hoog staan. Ben benieuwd.

003_THEMANWHOS~The-Man-Who-Wasn-t-There-Posters.jpg

Poging tot een kleine review.

Een tijdje terug, na het zien van Big Lebowski en No Country for Old men besloot ik om alle films van de gebroeders Coen te kijken en afgelopen weekeinde (ja ik heb een sprankelend leven) was het tijd voor "The Man who wasn't There".

Nogal kortzichtig heb ik toch altijd weinig zin om iets te kijken wat in het zwart-wit geschoten is ook al weet ik dat het nooit stoort en enkel bijdraagt aan de sfeer zodra het een enigszins goede film is. Ik bedoel denk aan Schindler's List of Rumble Fish. Zo ook TMWWT.

De film speelt zich af in een klein Amerikaans stadje, net na de oorlog met alle kenmerken die daarbij horen zodra je denkt aan typische Amerikaanse na-oorlogse stadjes. Ondernemingsdrang en positivisme maar ook de achterdocht en kleinburgerlijkheid. Prachtig verhaal over een gelaten, zwijgzame man die vast is gelopen in zijn gezapige leventje en besluit zijn kans te pakken door mee te doen aan een lucratieve lijkende investering. Om aan het geld te komen besluit hij een lokale ondernemer af te persen, de ondernemer waarmee zijn vrouw vreemd gaat, zo weet Ed al een tijdje. Ed, is geen man van lange gesprekken maar je krijgt al snel een gevoel van sympathie voor de bedachtzame Ed die gedurende de film commentaar geeft op zijn handelingen en observaties, ik moest wat dat betreft een beetje aan de rol van Kevin Spacy denken in American Beauty. Beide karakters hebben wel wat overeenkomsten. De afpersing gaat echter behoorlijk fout en mond uit in een moord.

Prachtig geschoten, geweldige pianomuziek van voornamelijk Beethoven en een prima rol van de hoofdrolspeler. Ohja, "De beste advocaat van Amerika" die op een gegeven moment door Ed wordt ingehuurd is ook geweldig neergezet. Ik heb me geen moment verveelt met deze knap in elkaar gezette film die eigenlijk helemaal niet zo'n bijzonder plot heeft maar de beelden zijn prachtig, de karakters voorzien van de nodige subtiliteit en ook het einde is bevredigend, ook al loopt het niet zo best af. Of misschien toch wel.

Heerlijke film-noir, Zo eentje die ik origineel in mijn film collectie moet hebben.

8/10

Gisteravond deze film gezien en heb me prima vermaakt. Een zeer sterke performance van de hoofdrolspeelster, hier gaan we in de toekomst nog veel van horen denk ik. Dit soort films zijn vaak vermakelijk maar vallen meestal genadeloos door de mand naarmate het verhaal zich ontvouwt en het einde nadert. Gelukkig komt orphan met een verhaal dat altijd blijft boeien, en wat er nou eigenlijk mis met Esther is vind ik een mooie plotwending. Een bovengemiddelde horrorfilm over de inmiddels oh zo bekende 'evil child'. Een stuk beter dan veel van die Japanse rip-offs die we de laatste jaren uit hollywood hebben zien komen, aanrader!

7.5/10

Ik vond dit echt een zwakke film. En het plot was helemaal belachelijk en ongeloofwaardig.

gamerb.jpg

Ik zal niet teveel woorden vuil maken aan deze film, dat is hij niet waard, maar in het kort komt het op het volgende neer:
Slecht uitgewerkt verhaal, belachelijk cliché en afgeraffeld plot, slechte acteerprestaties en matige actiescènes. Een ronduit belabberde film.

3/10

• #6.589
bad_lieutenant_poster.jpg

[IMDB]Bad Lieutentant[/IMDB]

Heel moeilijk te beoordelen deze film. In twee etappes gezien en in beide delen overviel mij een gevoel van teleurstelling zowel als enthousiasme. Twee namen; Nicholas Cage en Werner Herzog, maken (of breken?) deze film. De eerste gaat over-the-top, duidelijk, maar rekent tevens af met zijn complete mislukte rollen van de afgelopen jaren. De vergelijking met Keitel is ongerechtvaardigd, alhoewel de films sterke gelijkenissen vertonen, beide acteurs plaatsen de personage van bad lieutenant op een andere lijn. Maar Cage weet weer enigszins te interesseren, en dat is een hele winst, met zijn vreemde gebochelde postuur, vreemde uitbarstingen en geregeld twijfelachtige acteerwerk. Toch ligt de bad guy hem niet onaardig, zoals ook vroeger al bleek in films als Kiss of Death. Werner Herzog tenslotte, een filmmaker die wel om weet te gaan met maniakale hoofdrollen. Deze film weet hij op chaotische wijze nog tot een vermakelijk geheel te brengen, terwijl het geenszins een aaneenschakeling van briljante scenes betreft. Niet een film om direct af te schrijven in ieder geval.

6.5/10

(RT 85% MM 2.85/5 IMDB 7.6/10 wisselende reviews aldus)

The Blind Side

Waargebeurd verhaal en echt een filmverhaal. Jongen wordt van de straat gepikt door een rijk gezin en gaat op weg naar succes met alle obstakels die op zijn pad komen. Fantastisch feel-goodverhaal en iedereen was overtuigend. Vooral Sandra Bullock en de mannelijke hoofdrolspeler. Ook de muziek was goed. Een van de lekkerste films van het afgelopen jaar voor mij.

Ik ga nog even geen cijfer geven, want ik geef altijd een te hoog cijfer als ik net heb gekeken.

• #6.591

[IMDB]Keoma[/IMDB]

Spaghetti-western van Castellari uit 1976, en een ijzersterke! Wat een geweldige koppen komen hier bij elkaar in deze karakteristieke genrefilm. Franco Nero zet een geweldig karakter neer, de typische loner die voor niemand bang is en bereid voor zijn principes te sterven. De muziek was aardig maar de lyrics die het verhaal nog eens vertellen vind ik maar onnodig. Voor de liefhebbers van het genre zeker een aanrader.

7/10

B0000VD04M.01.LZZZZZZZ.jpg

[imdb]Ed Wood[/imdb]

Leuke film over de slechtste filmmaker aller tijden. De filmmaker Edward Wood met een fetisj voor vrouwenkleding wordt uitstekend gespeeld door Johnny Depp. De rest van de cast acteert ook erg sterk en vooral Martin Landau steelt de show. Verder gaat het verhaal eigenlijk nergens over behalve dan Ed Wood en zijn freaky vrienden. 7.5

Bam Margera Presents: Where the #$&% Is Santa?
stond in de top 10 van de digibox
Aanrader :p

The Blind Side
http://lodim.files.wordpress.com/2009/09/the-blind-side-poster.jpg

Waargebeurd verhaal en echt een filmverhaal. Jongen wordt van de straat gepikt door een rijk gezin en gaat op weg naar succes met alle obstakels die op zijn pad komen. Fantastisch feel-goodverhaal en iedereen was overtuigend. Vooral Sandra Bullock en de mannelijke hoofdrolspeler. Ook de muziek was goed. Een van de lekkerste films van het afgelopen jaar voor mij.

Ik ga nog even geen cijfer geven, want ik geef altijd een te hoog cijfer als ik net heb gekeken.

En zo is het, wat een film was dit zeg. Deed me een beetje denken aan into the wild. Zoals Tractortje al zei Sandra Bullock was overtuigend eveneens de andere hoofdrolspelers en goddamn wat een lekkere milf is ze:D

cijfer een mooie 8,2:)

Network :thumbs:

[IMDB]Ninja Assassin[/IMDB]

Tweede film van de maker van V for Vendetta, een veelbelovend filmdebuut was dat. Zijn vervolg doet aan die status wel afbraak want Ninja Assassin is op meeste fronten een vrij standaard filmpje. Maar de film moet het niet hebben van zijn allroundheid, nee de film kent één ingredient die het als troef gebruikt: bloed. Want wie van gore houdt kan bij deze film haast niet verkeerd gaan. Hack and slash is the name of the game. Gewoon een filmpje met een standaard verhaal maar met niet-standaard bloederige actie.

Goed voor een 6/10

Iemand een goede torrent van ninja assassin?

• #6.596
The Blind Side

Een film die is geslaagd in diens opzet. Een overtuigende feel-good film die drijft op sterke vertolkingen van hoofdpersonen en niet al te tearjerkend aan het werk hoeft te gaan. Toch vond ik de all American storyline too much, en met name dat kleine mannetje werd wat vervelend om naar te kijken.

Kom niet hoger dan 6.5/10

Gisteravond 'Moon' gekeken.. had ik veel eerder moeten doen, maar ik was een beetje argwanend omdat het een sci-fi is..

Drag me to Hell, op zich wel vermakelijk verhaal over een bankemployee die door een verkeerde keuze een vloek over zich krijgt uitgesproken. Het acteren van Alison Lohman is echter allesbehalve overtuigend en de andere rollen zijn er alleen maar om de film op te vullen. Raimi doet het Stephen Kingtrucje van Thinner in feite over, beide films waarin een vervloeking wordt uitgesproken na een verkeerde handeling en beide films met soms een grappige ondertoon. Vond Thinner iets beter maar als tussendoortje is Drag me to Hell wel te doen.

6,5/10

Eentje van '81 en een aanradertje van Tarrantino die het tot één van zijn favoriete films rekent. Brian De Palma schreef en regisseerde met deze film een origineel en kunstig stukje cinematografie. Af en toe zien we een erg creatief gebruik van de camera wat een interessant effect oplevert in wat anders veel minder interessante scenes zouden zijn. Hoewel de film doorgaans vrij voorspelbaar is qua verhaal, blijft het toch boeiend om de gebeurtenissen te volgen en hoe ze evolueren. De suspense is zeker aanwezig, hoewel soms een beetje te makkelijk en net niet mysterieus genoeg. De kijker heeft al snel door wat er aan de hand is en hij wordt ook niet op het verkeerde spoor gezet. Ook van een interessante twist was geen sprake, toch niet van groot belang. Het is meer de manier waarop het uitgevoerd is en de acteerprestaties van Travolta, aangevuld met de relatief goede bijrollen van Lithgow en Allen.

Ik kan wel zien waarom Tarantino dit tot zijn favorieten rekent. Het is echt een voorbeeld voor elke regisseur hoe De Palma te werk gaat, zowel qua creatieve elementen als puur technische uitvoering. Hij weet de juiste hoeken te vinden, de juiste keuzes te maken, emotie via beeld over te brengen, en voegt dit samen tot een aangenaam geheel dat het boeiend kan houden voor de kijker. Met een iets beter geschreven scenario stond deze film zo goed als zeker nog een stuk hoger gewaardeerd.

Blow Out gaat over een geluidsman die bij toeval het geluid van een ongeval opneemt en vervolgens en meisje red dat daarbij dreigt te verdrinken. Hij beseft niet dat hij zich daarbij mengt in een wereld waarin hij niet bedoeld was voor te komen. Hij gaat zich verdiepen in de zaak en leert al snel dat niet alles is wat het lijkt...

Deze film kan je eigenlijk een beetje omschrijven als een vergeten juweeltje (slechte publiciteit?) van De Palma maar must-see voor fans van de man zijn werk. Het is een aangename, interessante en boeiende film die wat mij betreft in elke filmcollectie thuis hoort. Een dikke 7,5/10.

• #6.600

[IMDB]The men who stare at goats[/IMDB]

Een actor-turns-director wiens naam niemand iets zal zeggen, maar dat geldt allerminst voor de sterrencast; Clooney, McGregor, Bridges en Spacey. De titel, en poster, verhullen de aard van de film allerminst, dit is onmiskenbaar een komedie startende bij de eerste scene. Misschien zijn de verwachtingen met dergelijke acteurs zowat gelijk aan regelrecht vuurwerk, maar de film kiest een eigenaardige toon en speelt wat met politiek relevante onderwerpen, alhoewel nergens de toon wegzakt want de film is grappig en in zijn volle lengte vermakelijk. Misschien nergens zo scherp als sommigen zouden wensen, maar wel degelijk een komedie van enig formaat.

7+/10

Terug
Naar boven