AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

031398178002.jpg

3 Aziatische horrorverhalen die elk zo'n 45 minuten duren. Gemaakt door Takashi Miike, Chan Wook Park en Fruit Chan. In plaats van de goedkope schrikmomenten en special effects waar hollywood horrors zo graag gebruik van maken, is Aziatische horror daadwerkelijk creepy. Het eerste verhaal 'Dumplings' is een ziekelijk verhaal over de menselijke obsessie om jong te blijven. Het tweede verhaal 'Cut' gaat over wraak en jaloezie, en een opvallend motief hiervoor. Het derde verhaal geregisseerd door Takashi Miike is het meest complexe van de 3. Miike speelt met surrealisme, fantasie en het einde geeft je stof tot nadenken. Al met al een sterk staaltje horror van 3 gerenommeerde Aziatische regisseurs.

8/10

Miike geeft je altijd stof om over na te denken haha. Harde baas.

Chan Wook Park is veruit één van de beste Aziatische regisseurs.

Laatst bewerkt:
Hito cha peh :thumb:

Net terug van Avatar, had veel verwachtingen van de film en deze maakte die dan ook helemaal waar!!!!
Hoop dat er weer niet teveel bla bla komt van een afgezaagd verhaaltje die al duizenden keren vertoond is, want de vernieuwende special effects zijn echt subliem en de uitwerking van het verhaal maken dan ook alles goed.
Er zullen mensen zijn die zeggen dat 2012 zo geweldig was kwa effects, diegene zullen bij deze film op vele momenten helemaal in verbazing vallen.
De gecreeerde wereld, de flora en fauna zijn dan bijzonder orgineel en doordacht uitgewerkt , en het jarenlang werk is dan ook aan alles af te zien, vind dan ook dat deze film zeker in het rijtje thuis hoort van de allergrootste fantasy/scfi zoals Lord of the Rings, Starwars enz.....

kortgezegd een absolute aanrader...

9.5/10.....

Laatst bewerkt:
OK dan, gisteren speciaal een treinticket gekocht en vanuit Eindhoven naar pathe ArenA om daar Avatar in 3D op de IMAX te kijken. Ik moet er bij zeggen dat ik een beetje een lui oog heb (amblyopie) waardoor ik 3D net wat minder goed waar neem dan de 'normale' mens, maar nog steeds een duidelijk verschil met normale film.

Tja, wat moet je van deze film zeggen? Dit was gewoon echt ****ing mindblowing!!! Wat een ervaring! GENIAAL!!! Als het begint zit je al met open mond te kijken naar het visuele spectakel, maar na 45 minuten breekt het echt los en word je mee genomen naar een wereld waar je mond van open valt. De kleuren, de effecten, de sfeer. Echt genieten. Ja het verhaal is filterdun, maar daar geeft echt niemand wat om, het is gewoon te mooi om uberhaupt op een verhaal te letten.
Ok, na 120 minuten film begin je dan toch wel wat verder te kijken en wordt je je bewust van het gebrek aan verhaal, sommige cliché's en dat soort ongein. Maar toch, er is niets gemaakt wat ook maar half in de buurt komt van dit.

Ja ik heb wel wat opmerkingen, ja natuurlijk kan je kritisch naar deze film zijn. Maar ik zeg: naar de IMAX (echt zeker de moeite om even te reizen en wat extra te betalen want dit moet je gewoon op het best mogelijk beeld ervaren), 3D brilletje op en gewoon genieten!

Wat voor score geef je hier dan aan? Nou, totdat er films komen die wel gewoon een tof verhaal hebben én deze visuals is dit gewoon maximaal. Ik kan niet anders doen dan een 9,5/10 te geven voor deze bioscoopervaring. Beste film van het jaar, en ik denk ook niet dat we de komende 5 jaar iets gaan zien wat er vetter uit ziet dan dit.

Laatst bewerkt:
Ga geen lang verhaal schrijven omdat ik daar geen zin in heb.
Alles wat de bovenstaande 2 zeggen :D

9 / 10

Laatst bewerkt:
Als ik het zo lees, zal ik nog maar is naar de cinema gaan. (Al 2-3 jaar geleden ofzo)

Brothers (2009)

Heftige film me veel spanning en zeer goed acteerwerk van de cast.
Tobey Maguire (spiderman) komt erg overtuigend en psycho over. Zijn verandering van vrolijke vader naar een koude enge vader is een wereld van verschil.
Jake Gyllenhaal speelt ook sterk, zijn verandering van crook naar zorgzame broer is goed uitgewerkt.
Natalie Portman ziet er erg lekker uit in deze film. Zeel veel spannende scenes; vooral tijdens de eettafel scene is de spanning te snijden.

8,5/10

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.631

Ook op een Imax scherm gezien. Ik moet opmerken dat mijn verwachtingen van Avatar hoog waren, terwijl ik normaal gesproken veelbelovende films niet al te zeer probeer op te hemelen lieten de proporties van deze film mij geen andere mogelijkheid.

En de film is niet anders dan een exercitie van een reeds beproefde formule, Dances with wolves, Pocahontas, you name it. Echter, dat deze film op een heel ander niveau speelt duidt niet alleen op het feit dat het zich op een andere planeet afspeelt. Nee, deze film is een demonstratie van waar film toe in staat is. Een kijk in de toekomst. Revolutionair? Zeer zeker.

De bioscoopervaring bestond uit een overweldigend gevoel, het visuele geweld is zo indrukwekkend dat je mond er haast van open valt en je roerloos op je stoel laat. De bijna drie uur tellende speelduur is dan ook voorbij voor je het goed en wel beseft. Maar dit is niet heel het verhaal.

De hamvraag resteert natuurlijk van hoe deze film te beoordelen? Hoe verhoudt deze film zich tot diens voorgangers die een episch visueel spektakelstuk naar een hoger niveau tilden? De teleurstellende conclusie dient echter stellig te luiden; niet zo heel goed. Noch is het Camerons beste film, noch is het dit jaars beste film. De bioscoopervaring mag dan overdonderend zijn, dit ziet echter vrij eenzijdig op louter het visuele aspect. Een filmervaring, om zich tussen de allerbeste films te meten, dient completer te zijn dan enkele visuele extase, het vergt diepgang.

Avatar, fantastische film als eye-candy zijnde, is een bewonderingswaardig project van James Cameron, die hiermee zijn ontzagwekkende oeuvre verder uitbouwt. De film is hype-gevoelig, vernieuwend en mainstream als hij is, en zal het ongetwijfeld goed doen in bioscoopzalen over de wereld. Ik spring vooralsnog niet op de bandwagon, desondanks komt deze film een topnotering toe in de lijst van dit jaar.

Een hele dikke vette 8/10

Film leek me echt ruk, maar ik hoor van iedereen dat het 3d geweldig is dus ga hem toch maar ff bezoeken

Alleen niet op een imax scherm. geen zin om daarvoor ver te reizen

Interessante recensie Zoutzak, ik denk trouwens dat het zeer moeilijk is om in de verhaallijn echt vernieuwend te blijven, vooral als je je richt op het mainstream publiek en dus ook nog flink wat geld wil verdienen. Men grijpt dan vaak liever naar oude vertrouwde en beproefde scenario's en methoden. In elk geval staat hij nu vrij hoog in de imdb top, maar naar alle verwachting gaat het hier om een tijdelijke overschatting. Ik ben zeer benieuwd iig.

Ook op een Imax scherm gezien. Ik moet opmerken dat mijn verwachtingen van Avatar hoog waren, terwijl ik normaal gesproken veelbelovende films niet al te zeer probeer op te hemelen lieten de proporties van deze film mij geen andere mogelijkheid.

En de film is niet anders dan een exercitie van een reeds beproefde formule, Dances with wolves, Pocahontas, you name it. Echter, dat deze film op een heel ander niveau speelt duidt niet alleen op het feit dat het zich op een andere planeet afspeelt. Nee, deze film is een demonstratie van waar film toe in staat is. Een kijk in de toekomst. Revolutionair? Zeer zeker.

De bioscoopervaring bestond uit een overweldigend gevoel, het visuele geweld is zo indrukwekkend dat je mond er haast van open valt en je roerloos op je stoel laat. De bijna drie uur tellende speelduur is dan ook voorbij voor je het goed en wel beseft. Maar dit is niet heel het verhaal.

De hamvraag resteert natuurlijk van hoe deze film te beoordelen? Hoe verhoudt deze film zich tot diens voorgangers die een episch visueel spektakelstuk naar een hoger niveau tilden? De teleurstellende conclusie dient echter stellig te luiden; niet zo heel goed. Noch is het Camerons beste film, noch is het dit jaars beste film. De bioscoopervaring mag dan overdonderend zijn, dit ziet echter vrij eenzijdig op louter het visuele aspect. Een filmervaring, om zich tussen de allerbeste films te meten, dient completer te zijn dan enkele visuele extase, het vergt diepgang.

Avatar, fantastische film als eye-candy zijnde, is een bewonderingswaardig project van James Cameron, die hiermee zijn ontzagwekkende oeuvre verder uitbouwt. De film is hype-gevoelig, vernieuwend en mainstream als hij is, en zal het ongetwijfeld goed doen in bioscoopzalen over de wereld. Ik spring vooralsnog niet op de bandwagon, desondanks komt deze film een topnotering toe in de lijst van dit jaar.

Een hele dikke vette 8/10

Ik vraag me af in hoe verre diepgang in deze film gepast had? Voor mij was het meer plaatjes kijken, als het verhaal te gecompliceerd was geworden dan had ik dat toch niet helemaal mee gekregen want ik was te druk bezig om te genieten van het beeld.

Ik snap je punt, natuurlijk zal deze film eigenlijk niet zo'n hoog punt moeten krijgen omdat er daarvoor gewoon echt een te mager plot in zit. Maar de visuals zijn zo vet, dat ik het deze keer toch goed kan keuren. Ik had ook liever wat meer diepgang en emotie gezien, de dialogen konnen allemaal beter, natuurlijk is dat jammer want waarom zo veel werk steken in het uiterlijk als je dan voor hetzelfde geld en dezelfde moeite er ook wat meer diepgang in had kunnen steken.

Zodra er dadelijk meer van dit soort 'nieuwe generatie' films komen zal deze misschien in het niet vallen, maar tot die tijd (en dat duurt nog wel ff), staat deze toch ver boven.

Ik denk dat als je deze film thuis op je tv'tje zit te kijken je dan zoiets hebt van: is dit het nou. Maar de bioscoop ervaring is wel zo intens, daar kan een film als the wrestler voor mij niet tegenop, ook al bleef die ook nog lang in mijn kop hangen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jingle All The Way

Wat een prachtfilm is dit toch ook weer. 1 van de beste komedie-familiefilms allertijden imo. 8/10!

Internet disagrees with you :(

Hahaha :roflol:

ga zometeen the horsemen kijken

poster_horsemen_n.png

Een thriller en het kwam een beetje over als SAW elke keer weer een bizarre moordscene. Zeker geen aanrader de acteurs waren echt ongelooflijk slecht. De plaats van de misdrijven was spectaculair en daardoor bleef ik de film wel volgen anders een 4-.

5/10

Net Avatar 3D gezien.

9.5/10

Zonder twijfel de mooiste film die ik ooit gezien heb. De flora en fauna in deze film is beyond believe! :)

De vlora en vauna bedoel je.

Adventureland vanavond gezien.

Soort romantische versie van Superbad en Lisa P is lekker. 7.5/10

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Ryu
Terug
Naar boven