- Waardering
- 1.151
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 88kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[IMDB]The Cove[/IMDB]
Sterke en aangrijpende documentaire over de slachtingen van dolfijnen in Japan. Gepresenteerd aan de hand van het leven van Flipper trainer Richard O'Barry die sindsdien strijdt tegen gevangenneming van deze bijzondere dieren. De undercover operatie die volgt om de praktijken in een beruchte plaats in Japan aan het grote publiek te presenteren wordt goed gebracht, spanning en agressie opwekkende beelden maken het geheel erg boeiend. Er werd over de regisseur van de film al geschreven dat hij de 'Micheal Moore' van de natuurfilm is. Vele, vele awards gewonnen. (zo ook publiekprijs van het onlangs gehouden Documentaire festival in Amsterdam, IDFA)
Aanrader!
Een film die is geslaagd in diens opzet. Een overtuigende feel-good film die drijft op sterke vertolkingen van hoofdpersonen en niet al te tearjerkend aan het werk hoeft te gaan. Toch vond ik de all American storyline too much, en met name dat kleine mannetje werd wat vervelend om naar te kijken.
Kom niet hoger dan 6.5/10
[Link niet meer beschikbaar]
Network
Geweldige film. Misschien een beetje overschreven in de zin dat de personages te welbespraakt zijn om realistisch over te komen. Maar ik kan ontzettend genieten van de minutenlange, perfect geschreven tirades. Daarnaast is het een duidelijk en boeiend verhaal van begin tot eind. En dan zit er nog een achterliggende, maatschappijkritische filosofie in die in de laatste 30 jaar alleen maar relevanter lijkt te zijn geworden. Topfilm! 8+

Verder zijn veel argumenten over gevangenschap totaal uit de duim gezogen en gebaseerd op niks. Iets wat wij wel gewend zijn van Rick O Barry.

- en megan fox is natuurlijk uber. de rest van de film is eigenlijk gewoon k*t.
[IMDB]A guide to recognizing your saints[/IMDB]
Enkele opkomende acteurs (Labeouf, Tatum) naast oldtimers (Palmintieri, Downey Jr) zorgen voor een heel frisse en levendige cinema. Het familiedrama waar de film om draait ontwikkelt boeiend al wordt het tegen het einde wat gedramatiseerd. De reunie 15 jaar later door andere acteurs voegt aan de film een onwennig gevoel, wat in mijn geval niet helemaal goed uitwerkte.
Toch de moeite door het bruisende verhaallijn rond de jonge broertjes.
7-/10
Word de film eigenlijk altijd in 3D getoond? Of is dat een apart iets dat je ook meer kost of zo? Het lijkt me wel een hele ervaring om te zien, en zou op zich ook elke film wel beter kunnen doen lijken dan ie is...[IMAGE]
Vandaag gezien in 3D, echt verbazend goed was ie! Ik hou normaal gesproken totaal niet van dat sci-fi gedoe, maar deze zag er wel zo mooi uit en het 3 uur durende verhaal heeft geen moment verveeld.
Mijn vrienden zijn het niet helemaal mee eens, en jullie waarschijnlijk al helemaal niet, met wat ik nu ga zeggen: het is een van de beste films die ik ooit heb gezien.
9/10
Let the bashing begin![]()
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze horrorfilm uit 2001 moet het vooral hebben van de sfeer en de locatie. De film speelt zich af in een verlaten gekkenhuis, waar vroeger experimentele therapieën zijn uitgetest op de patiënten. Er is maar één moment om deze film te kijken, en dat is 's avonds laat, in je eentje met het geluid hard aan. De film heeft een erg 'creepy' sfeer, en leunt daarop in plaats van op schrikmomenten. Helaas is het einde enigszins teleurstellend te noemen. Maar al met al een redelijk geslaagde beklemmende psychologische horrorfilm.
7/10
Is die 3D shit eigenlijk een beetje goed te volgen als je een 'lui oog' hebt? Ik heb namelijk 1 oog wat nogal overheerst in mijn visie en ik weet wel dat die rood/groen brilletjes het niet echt doen voor mij.
Word de film eigenlijk altijd in 3D getoond? Of is dat een apart iets dat je ook meer kost of zo? Het lijkt me wel een hele ervaring om te zien, en zou op zich ook elke film wel beter kunnen doen lijken dan ie is...
Is die 3D shit eigenlijk een beetje goed te volgen als je een 'lui oog' hebt? Ik heb namelijk 1 oog wat nogal overheerst in mijn visie en ik weet wel dat die rood/groen brilletjes het niet echt doen voor mij.