Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.641
Ik vraag me af in hoe verre diepgang in deze film gepast had?
De diepgang die ik miste in de film maakt de bioscoopervaring, waar ik naar refereerde, in vergelijking met andere topfilms in dit opzicht te eenzijdig. De film is eigenlijk een totaal nieuwe ervaring, welhaast een eigen categorie op zichzelf.

Voor mij was het meer plaatjes kijken, als het verhaal te gecompliceerd was geworden dan had ik dat toch niet helemaal mee gekregen want ik was te druk bezig om te genieten van het beeld. Ik snap je punt, natuurlijk zal deze film eigenlijk niet zo'n hoog punt moeten krijgen omdat er daarvoor gewoon echt een te mager plot in zit. Maar de visuals zijn zo vet, dat ik het deze keer toch goed kan keuren. Ik had ook liever wat meer diepgang en emotie gezien, de dialogen konnen allemaal beter, natuurlijk is dat jammer want waarom zo veel werk steken in het uiterlijk als je dan voor hetzelfde geld en dezelfde moeite er ook wat meer diepgang in had kunnen steken.

Zodra er dadelijk meer van dit soort 'nieuwe generatie' films komen zal deze misschien in het niet vallen, maar tot die tijd (en dat duurt nog wel ff), staat deze toch ver boven.

Helemaal mee eens.

Ik denk dat als je deze film thuis op je tv'tje zit te kijken je dan zoiets hebt van: is dit het nou. Maar de bioscoop ervaring is wel zo intens, daar kan een film als the wrestler voor mij niet tegenop, ook al bleef die ook nog lang in mijn kop hangen.

Ook tussen verschillende televisies zit genoeg verschil in filmervaring! Ben ook wel benieuwd deze film opnieuw te zien.

---------- Toegevoegd om 02:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:24 ----------

Toch wordt Jingle all the way onderschat, het is zeker Arnolds hoogtepunt in comedies!

Ach ik vond Kindergarten Cop en Twins ook wel leuk maar geen toppers. Volgens mij alleen nog maar stukjes gezien van Jingle... maar ik verwacht er echt niet meer van dan zijn andere komedies.

Ach ik vond Kindergarten Cop en Twins ook wel leuk maar geen toppers. Volgens mij alleen nog maar stukjes gezien van Jingle... maar ik verwacht er echt niet meer van dan zijn andere komedies.

Idd, KC en twins waren leuk..Junior vond ik ook wel te pruimen en er ietwat over :eek:....Maar Jingle all the way hoort bij mij naast home alone in m'n jaarlijkse kerstroutine...De film is gewoon een best aardige komedie waar je zeker af en toe wel lacht en als je niet lacht voel je gewoon de sfeer vanuit die film...tis echt gewoon een vd beste komedies van arnold, en kdenk er altijd met veel plezier aan terug, speaking of which....tis weer bijna tijd om hem te kijken:D

Deathrace

Geinige actiefilm. 7/10

Thirteen

Mooi drama, met een overtuigend acterende hoofdrolspeelster.

7+/10

Hero Wanted

Cuba Gooding speelt een toevallige held die een k*tleven heeft. K*tfilm.

5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[imdb]The Kid (1921)[/imdb]

De eerste keer dat ik het genoegen heb gehad om Chaplin aan het werk te zien. Chaplin speelt de Tramp die een baby vindt die te vondeling is gelegd. Vervolgens wordt die baby een kleuter en volgt er wat humor en drama. De humor is simpel, het filmpje is kort (50 min) en er is nog geen gesproken dialoog. Toch is het een meesterwerkje. 8

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.650
white_heat_poster.jpg

[IMDB]White heat[/IMDB]

60 jaar na dato blijft dit een van de beste gangsterfilms ooit gemaakt. James Cagney is briljant als meedogenloze 'larger-than-life' crimineel. Een goede cast maakt deze film met een sterk plot tot een grote classic. Absoluut een must see voor de liefhebbers.

8/10

Net Jingle all the Way gedownload met Arnold Schwarzenegger. Hou wel van die slechte droge komedies en dat helemaal in de opgedrongen kerstsfeer. :D

Jingle_All_the_Way.jpg

The Hangover

The Hangover

Samenvatting
Twee dagen voor zijn bruiloft, rijden Doug en zijn drie vrienden naar Las Vegas voor een spetterend vrijgezellenfeest dat ze nooit zullen vergeten. Maar wanneer de drie vrienden de volgende ochtend met knallende hoofdpijn wakker worden, kunnen ze zich niets meer herinneren. Hun chique hotelkamer is volledig vernield en de bruidegom is nergens te bekennen. Geen idee hebbend van wat er is gebeurd en met nog zo weinig tijd te gaan, moet het trio trachten om hun slechte beslissingen van de avond ervoor terug te halen om erachter te komen waar het fout is gegaan en hopelijk Doug op tijd terug in L.A. te krijgen voor zijn bruiloft. Echter, des te meer ze ontdekken, hoe meer ze zich realiseren hoe diep ze daadwerkelijk in de nesten zitten

De film zit goed in elkaar en de uitspattingen blijven binnen de grenzen van het verhaal. Wel wordt er tegen het einde van de film flink op de rem getrapt en verliest de TGV flink wat snelheid helaas. Overall een goede komedie en blijft grappig tot het einde zoals het hoort bij een goede komedie.....

7/10

the-hangover.jpg

31-07-09-films-in-augustuseternal-sunshine-of-the-spotless-mind.jpg

Krijgt toch een 8,3/10
Zeker geen slechte film, met diene onozelaar.

The Blind Side
http://lodim.files.wordpress.com/2009/09/the-blind-side-poster.jpg

Waargebeurd verhaal en echt een filmverhaal. Jongen wordt van de straat gepikt door een rijk gezin en gaat op weg naar succes met alle obstakels die op zijn pad komen. Fantastisch feel-goodverhaal en iedereen was overtuigend. Vooral Sandra Bullock en de mannelijke hoofdrolspeler. Ook de muziek was goed. Een van de lekkerste films van het afgelopen jaar voor mij.

Ik ga nog even geen cijfer geven, want ik geef altijd een te hoog cijfer als ik net heb gekeken.

dikke 9
hele goede film

Midnight Meat Train

Niet erg spannende horrorfilm, wel lekker in beeld gebrachte gore.

7-/10

District 9, vond de docusT aan het begin niet erg geslaagd maar de rest van de film is vrij hoogstaand. Een keer geen 1 dimensionale aliens en de setting maakt de film ook wat rauwer dan het gestyleerde wat je uit Hollywood gewend bent.

8,5/10.

[IMDB]The Hurt Locker[/IMDB]

Op zich een leuke film met een aantal typische karakters er in.. Verder imo niet echt een bijzondere oorlogsfilm.. Vind dat er vaak wat overrated wordt gedaan als een film op een oorlog gaat die nog gaande is, want dan is het ineens spannender of whatever.. Maakt de film voor mij niet beter... 5,5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net Avatar gezien in een compleet volle zaal. Had er grote verwachtingen bij (mede door het budget, james cameron, 3D, reviews hier ip dbb en imdb 8.9 en 21ste plaats en ook het idee die me wel aanstond..) Kan alleen maar zeggen dat het zelfs m'n grootste verwachtingen mijlenver heeft overstegen. Ook Cameron heeft zichzelf terug wat treden hoger gebracht, vergeleken met Titanic. De film heeft me dan ook letterlijk weggeblazen. Je wordt ook zodanig in die film meegezogen, is moeilijk te geloven dat dit alles enkel maar fictie is.

Cameron is duidelijk terug. Je kon wel merken dat de film door hem geschreven en geregisseerd is, in het begin moest ik veel aan Titanic denken kwa sfeer en dialogen en zo (wat flauwe grappen en zo), ook moest ik soms aan Terminator 2 denken ivm met de spanning en zo. Het begin (eerste uur) vond ik dan ook gewoon vrij bovenmaats, wel zeer mooi en zo, leuke opbouw (moest natuurlijk ook wel zo zijn), maar hoopte dat het niet de ganse film zo ging blijven. Na de pauze is alles echt in een stroomversnelling gegaan en viel ik van de ene sensatie in de andere. Het verhaal is natuurlijk enorm dun, en zeer voorspelbaar maar zo'n films vragen dan ook geen enorm diepzinnige verhalen. Vond het verhaal op zichzelf eig enorm goed bedacht (over de planeet en zo). Ongetwijfeld de meest indrukwekkende film die ik in gans m'n leven heb gezien! Het laatste half uur heb ik ook bijna de hele tijd zitten meebewegen van de spanning..

De 3D bril was spijtig genoeg wat aan de donkere kant, en ook zat er precies niet zoveel 3D in. Je kon ook niet zo goed alles in detail zien. Zou daarom ook wel graag eens de normale versie zien.

Anyway de 500 miljoen dollar zijn meer dan goed besteed. Misschien toch een 9,5/10 omdat je soms wel wat goedgelovig moest zijn. De film had ook gerust nog een half uur langer mogen duren zelfs, want sommige zaken zijn ze niet verder op ingegaan.

P.S. Neytiri, wat een schoonheid :heart:, zou onmiddellijk zo één nemen moesten ze echt bestaan. Bijna niet te geloven dat dit Zoe Saldana was, want die vind ik nu zo enorm knap niet, maar als na'vi :heart:

Avatar: Ja, echt zo vet als iedereen zegt dat die is. Next gen! Ik ga er zeker nog een keer naartoe. 9/10

De omgevingen zijn zo vet, dat is echt het bioscoopkaartje dubbel en dwars waard.

Het verhaal daarentegen is erg k*t, met de nuancering dat nu de mensheid eindelijk eens een keer de slechterik is. Maar de ruige commando met z'n litteken en benchpress; jammer jammer.

Het doet er eigenlijk niet veel toe; de omgevingen zijn fantastisch en ga daarvoor nog een keer naar de bioscoop.

9/10

kusjes

Terug
Naar boven