Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.761
1800e film! :klink:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

IMDb (8,3 / 6927 votes)
RT (93% / 191 reviews)

De nieuwe film van Wes Anderson (Royal Tenenbaums, Life Aquatic with Steve Zissou) is een animatieverfilming van het bekende boek van Roald Dahl. George Clooney draagt de film met een geweldige impersonage van mr fox. Leuke andere stemmen van Bill Murray, Willem Dafoe en Micheal Gambon. De film is niet gemaakt als visueel hoogstandje a la Pixar, maar weet een heel eigen en leuke sfeer te creëren. Het verhaal is aardig en passend in de sfeer van de film, overwegend humoristisch maar ook een familiedrama waardoor het de categorie kinderfilm tracht te ontstijgen. De film wordt overal erg goed ontvangen en ik kan niet anders zeggen dan dat deze film geslaagd is.

7/10

Leuke film die je evengoed laat nadenken. Goed acteerwerk, clichés worden vrij goed vermeden en een erg modern en origineel thema. 7.5/10

Heeft iemand toevallig al The Box gezien?
Ik zat hem te kijken, maar viel halverwege in slaap (nogal moe) maar vond het maar een vage film, of komt de clue/spanning pas verder in de film?

• #6.768
Heeft iemand toevallig al The Box gezien?
Ik zat hem te kijken, maar viel halverwege in slaap (nogal moe) maar vond het maar een vage film, of komt de clue/spanning pas verder in de film?

Tweetal maal gepost in het topic, geen van beiden positief.

De film begint met een heel simpel concept (hoeveel is het leven van een onbekende je waard) maar mondt uit in een grootschalig en haast metafysisch complot (denk ook aan Donnie Darko waarmee de regisseur groot is geworden) en verliest zichzelf op een gegeven moment.

Toch had de film wel potentie, of beter, was er nog de hoop dat het een briljante twist zou krijgen maar dit bleek nogal teleurstellend.

2 gevangenisfilms

Felon

Verwachte een b-film door Val Kilmer op de cover, maar toch gekeken dankzij de hoge score op moviemeter. Weinig diepgang, aardige film om op tv te zien.
6

A Prophet

Deze franse film is een stuk beter dan de bovenste, maar het duurde me allemaal iets te lang (150min)
6.8

Felon vind ik persoonlijk een 7+ waard. Origineel verhaal en niet heel erg voorspelbaar. Goed einde ook.

• #6.771
Un prohete vond ik toch nog wel beter dan Felon, wat al geen slechte film was.

Elke zeven jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 30 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.

Leuke film. Nauwelijks diepgang, wel volop actie en coole kills.
Hou je daarvan, dan kun je je geen buil vallen. De verhaallijn is natuurlijk voornamelijk een excuus om lekker te knallen, maar het plotje rond die priester is wel goed verzonnen. Het komt de film in ieder geval ten goede.
Het acteerwerk is redelijk/matig.

6.8/10

Dat lijkt me echt een brute film, jammer dat Jason Statham niet gecast is voor de hoofdrol.

Tropic Thunder was echt van een bedroevend laag niveau. Ik vond het een belediging voor de kijker dat er verwacht wordt dat hij met dergelijke 'humor' zou kunnen lachen. Gevoel voor humor heb ik zeker, maar het moet wel van een klein beetje niveau zijn. Ook ik heb me laten leiden door de reviews die vaak positief zijn, ging dus kijken met de idee van 'dit wordt lachen gieren brullen' maar in plaats daarvan echt pure bagger, heb de film ook niet kunnen uitkijken wat echt bijna nooit gebeurd.

Step brother is een film waar ik me dood heb gelachen, of Hot Rod. Allebei ****in geniaal, natuurlijk met de nodige invloed van dhr. Ferrell!! :D

• #6.779
Tropic Thunder was een van de meest hilarische films die ik vorig jaar heb gezien, damn wat heb ik gelachen:roflol:

simplejack.jpg

Terug
Naar boven