Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.801
13% op RT, hier een kleine greep uit de reviews:

''Did you hear about the Morgans? If so, you might wish you hadn't.''

''The movie is like a car wreck in which no one is injured but the onlookers''

''It's a pity there's no witness protection program for movies that commit crimes against audiences.''

:roflol:

Donnie Brasco is een mega topper -->:thumbs:

Voor de geïnteresseerden; A Serious Man is [Link niet meer beschikbaar] te downloaden in 720p!

Holy shit, ik zit wel te zeggen dat ik uit kijk naar deze film maar nu kom ik er achter dat ik deze al een tijdje op mijn PC heb staan!!! MOOI! Die ga ik vanavond dus ff checken!!!

mf008937.jpg

Purple Rain

Als je een liefhebber bent van Prince zal deze film je zeker bekoren. De film zit vol met prachtige, aanstekelijke optredens van Prince waar hij z'n nummers zingt en speelt van de gelijknamige cd. Soms doet de film wel wat raar, onwerkelijk aan (vooral ook sommige gezichtsuitdrukkingen van Prince, maar dat zal wss wel aan z'n excentrieke karakter liggen). Veel verhaal zit er niet in, maar zeker en vast een goede muzikale film, met enorm veel topmomenten op muziekgebied. 9/10
Als je geen echte Princelover bent snap ik dat je deze film mss wat minder zal vinden, maar zelfs zonder liefhebber te zijn van zijn muziek of zijn muziek goed te kennen is deze film zeker het kijken waard, al was het maar voor de artistieke & spirituele waarde. (en om een glimp op te vangen van dit wonderbaarlijk muzikaal genie)

Laatst bewerkt:
Clooney in [IMDB]O' brother where art thou[/IMDB] gezien?

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

[IMDB]A Serious Man[/IMDB]

Wat een film, wat een film! Geweldige bioscoopervaring was dit nieuwe meesterwerkje van de Coens. Zonder enige kennis van de film of verwachtingen ben ik opnieuw bijzonder onder de indruk van de sT van deze eigenzinnige regisseurs. De film is bijzonder dubbelzinnig, met serieuze themas in een complexe wijze verpakt zoals we kennen uit Barton Fink, maar met de heerlijke zwarte humor als in Fargo. Absoluut een film die geruime tijd zal blijven hangen. Prachtig geschoten, fantastische hoofdrol en heerlijke soundtrack. Kortom een dikke aanrader voor de filmkijker die wel iets diepzinnigers kan waarderen.

9-/10 (hoger dan 95% van mijn reviews)
Gisteren gezien, ik ga niet raten omdat ik wrs met mijn beperkte filmkennis te laag zou beoordelen (en ook omdat ik meer commerciële films gewoon ben, al weet ik niet hoe andere deze film bezien). Echter hoe interpreteer jij de intro? Kan het niet echt plaatsen in derest van de film, buiten..

Had het te maken met die dooie kerel waar de hoofdrol van droomde?

Laatst bewerkt:
Law Abiding Sitizen, een film naar mijn hart. Gerard Butler die het corrupte rechtssysteem bevecht. De parallel tussen deze film en het falende Nederlandse rechtssysteem zijn duidelijk zichtbaar. Een oorlog tussen David en Goliath. Alleen legt de gezachtstrouwe burger het uiteindelijk af tegen de reus. ;)

Laatst bewerkt:
  • #6.808
Gisteren gezien, ik ga niet raten omdat ik wrs met mijn beperkte filmkennis te laag zou beoordelen (en ook omdat ik meer commerciële films gewoon ben, al weet ik niet hoe andere deze film bezien). Echter hoe interpreteer jij de intro? Kan het niet echt plaatsen in derest van de film, buiten..

Had het te maken met die dooie kerel waar de hoofdrol van droomde?

De openingscene heeft geen in het oog springende link met het verhaal, maar de analogie naar het gedachte experiment van Schrödingers cat zoals de hoofdpersoon uiteenzet in zijn colleges vind ik wel aardig, alleen dan in een Joods jasje natuurlijk.

Please accept mystery! :D

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

universal-soldier-regeneration-post.jpg

[IMDB]Universal Soldier: Regeneration[/IMDB]

Op imdb een 6,8 wat redelijk hoog is voor een STV blockbuster actionflick. Ik vond het echt een buttfilm. Wat ongelofelijk slecht. Geen sfeer, amper dialogen (volgens mij worden er drie zinnen in de hele film gezegd?) en het slechtste vind ik nog dat de Unisols buiten adem raken, krijsen als ze pijn hebben en gewoon niet onaantastbaar zijn.

Universal Soldier 1 was epic. Dolph Lundgren was geniaal en van Damme speelde een solide rol. Vooral de strijd en "dialogen" tussen die twee kwamen zeer goed tot uiting. Ook de genetische dokter zorgde destijds met een kleine rol voor een hele aparte sfeer in de film. (Gigantisch underrated - Actiefilms lijken alleen hoge cijfers te krijgen als er Britse accenten en donkere humor inzit).

Dit vervolg vond ik zeer slecht. En werd Dolph Lundgren in de eerste film niet door de versnipperaar heen gehaald? Wat de **** doet hij in deze film dan?

2/10

Next generation is about cloning! Maar laten we niet te veel op het verhaal in gaan want dan raken we snel uitgepraat. Laat ik eens iets positiefs zeggen over de film, ik vond de mechanische (haast Terminator achtige) unisols gewoon goed, genadeloos, duister en keihard. Vette gevechten, Arlovsky vond ik dan ook vrij goed, met name in de vecht scenes. Dolph zag er wel kickass uit maar moest toch JCVD de film laten dragen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Yes! Ik heb me vermaakt :D

6-/10

Wat een afgeleefde kop heeft die Van Damme toch gekregen.

Is niet zo vreemd als je 49 bent toch? Ik kijk iig erg naar die film uit!

419046231_6c3e606812.jpg

Geweldige Hitchcock, vindt plaats op een lokatieen min of meer in een tijdspanne, maar alsnog erg spannend. Redelijk geacteerd en dat het op waargebeurde feiten gebaseerd is geeft het in dit geval een extraatje. 8/10

@Teun de coke en overige levensstijl zit er zeker ook voor iets tussen.

Paranormal Activity gezien gisteren. Niets speciaals gewoon een Blair witch project kloontje, wel iets spannender maar als film weinig artistiek of vernieuwend. 6/10.

The prestige 2006, IMDB 8,5

Gister bovenstaande film maar eens gezien op aanrader van een vriend. Echt een goede film van Cristian Bale en Hugh Jackman.

Ohja, Scarlett Johansson is ook weer lekker. :heart:

Gisterenavond dan toch eindelijk naar Avatar geweest en ik kan het kort houden.

****ING GENIAAL!

Niet omdat het verhaal zo briljant is of wat dan ook, maar als cinematische feel-good beleving en creatie van een fantasie wereld kent het zijn gelijke niet, imho.

9.5/10

Laatst bewerkt:

Was dat het? Goed dat ik op de DVD heb zitten wachten en niet in bioscoop ben gaan kijken.

Tenenkrommend acteer- en regiewerk, ongeveer ELKE gebeurtenis, kortom het ganse plot is perfect te voorspellen van begin tot einde. Precies wat ik dacht dat er ging gebeuren, gebeurde ook. En hoeveel clichés kan je in één film krijgen? Bovendien onnodig uitgerekt over meer dan 2:30u terwijl heel dit slappe Hollywood verhaaltje ook wel in 1:30 gebracht had kunnen worden. Over het realisme en wetenschappelijke waarde zullen we het maar niet hebben. Alleen de computergeanimeerde beelden waren nog enigszins leuk te noemen. Wat een gemist kans weer 5,5/10.

Ben ik dan de enige hier die Avatar maar niets vond? Ben dit weekend geweest... en ik vond er niets aan.
Ik dacht dat de film in Pathé Arena sowieso IMAX was maar je kon dus kiezen tussen IMAX of 'normaal'... kwamen we achter toen we de kaartjes al hadden. We hadden dus het 'normale' scherm.
Ik kan geen 3D zien maar hoorde dat ik niet enorm veel speciale 3D-effecten gemist heb... Verder vond ik de film best aardig maar niet zo geweldig en mindblowing als de reacties die ik hier en elders lees. Mij kon het in ieder geval geen drie uur boeien.
7/10

Ben ik dan de enige hier die Avatar maar niets vond? Ben dit weekend geweest... en ik vond er niets aan.
Ik dacht dat de film in Pathé Arena sowieso IMAX was maar je kon dus kiezen tussen IMAX of 'normaal'... kwamen we achter toen we de kaartjes al hadden. We hadden dus het 'normale' scherm.
Ik kan geen 3D zien maar hoorde dat ik niet enorm veel speciale 3D-effecten gemist heb... Verder vond ik de film best aardig maar niet zo geweldig en mindblowing als de reacties die ik hier en elders lees. Mij kon het in ieder geval geen drie uur boeien.
7/10

Logisch dat je hem niet zo geweldig en mindblowing vind als je geen 3D kan zien! En het gaat niet om 3D effecten meer bij avatar, de gehele film is gewoon in 3D, een beetje alsof je door een raam heen kijkt. Maar dat is wel vervelend als je geen 3D kunt zien, want dat is de toekomst denk ik...er komen dit jaar al de eerste 3D tv's uit.

• #6.817

Gisteravond deze film gezien en heb me prima vermaakt. Een zeer sterke performance van de hoofdrolspeelster, hier gaan we in de toekomst nog veel van horen denk ik. Dit soort films zijn vaak vermakelijk maar vallen meestal genadeloos door de mand naarmate het verhaal zich ontvouwt en het einde nadert. Gelukkig komt orphan met een verhaal dat altijd blijft boeien, en wat er nou eigenlijk mis met Esther is vind ik een mooie plotwending. Een bovengemiddelde horrorfilm over de inmiddels oh zo bekende 'evil child'. Een stuk beter dan veel van die Japanse rip-offs die we de laatste jaren uit hollywood hebben zien komen, aanrader!

7.5/10

Inderdaad een geslaagde film! Een echte genrefilm die de clichés niet mijdt maar wel de juiste ingrediënten kiest en het verhaal zorgvuldig ontvouwt.

Meevaller! 7/10

Toch een stuk minder dan de vorige. Geen geweldig camerawerk, een aantal ronduit belachelijke ontwikkelingen en scenes die niet relevant waren voor de plot. Heb me toch vermaakt, mede door het goeie acteerwerk. 6,5/10

Fear And Loathing In Las Vegas

Goede film met enorm veel grappige, waanzinnige momenten. De film doet ook enorm onwerkelijk aan, wat hem nog een stuk beter maakt. Kon me soms wel irriteren aan het gangetje van Johny Depp, maar voor de rest zeker een film die je elk jaar wel een keer opnieuw wil zien. Als ik de film nog een paar keer zal bekijken zal ik er mss meer kunnen over zeggen en hem nog hoger raten, maar voorlopig houd ik het bij 8,5/10.

Zombieland

't blijft toch een hilarisch genre. Zombieland zorgt dan ook weer voldoende hilariteit. 7/10

The invention of lying

Leuke insteek voor een film. De dagelijkse 'leugentjes' zijn erg herkenbaar.
7+/10

Avatar Ik kan niet meer dan mij aansluiten bij alle positieve reacties. Deze wijze van cinema gaat het helemaal worden. Geweldige film 9/10

The world fastest Indian

Anthony Hopkins is en blijft gewoon een goeie acteur en wat mij betreft maakt hij deze film helemaal af. Er zit wel degelijk een goed verhaal in deze film en is niet zozeer voor mensen die racegeweld verwachten. Ik vond the world's fastest indian een prima film.
8,5/10[/B]

Wrist Cutters

Een erg sobere sfeer hangt in deze film, vergelijkbaar met vele nederlandse producties. Het verhaal was niet al te ontroerend, de mensen die hij tegen komt niet heel fascinerend, het einde was ook niet heel spectaculair. 6-/10

The Woodsman
woodsman.jpg

Blijkbaar hebben films waar de nadruk ligt op het verhaal nu eenmaal een sober sfeertje en zoals het liedje al zegt 'maar helaas het ware leven is geen videoclip' geldt dit ook voor de harde realiteit van The Woodsman. Niettemin een prima film. 8/10

Terug
Naar boven