XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Universal Soldier: Regeneration

Op imdb een 6,8 wat redelijk hoog is voor een STV blockbuster actionflick. Ik vond het echt een buttfilm. Wat ongelofelijk slecht. Geen sfeer, amper dialogen (volgens mij worden er drie zinnen in de hele film gezegd?) en het slechtste vind ik nog dat de Unisols buiten adem raken, krijsen als ze pijn hebben en gewoon niet onaantastbaar zijn.

Universal Soldier 1 was epic. Dolph Lundgren was geniaal en van Damme speelde een solide rol. Vooral de strijd en "dialogen" tussen die twee kwamen zeer goed tot uiting. Ook de genetische dokter zorgde destijds met een kleine rol voor een hele aparte sfeer in de film. (Gigantisch underrated - Actiefilms lijken alleen hoge cijfers te krijgen als er Britse accenten en donkere humor inzit).

Dit vervolg vond ik zeer slecht. En werd Dolph Lundgren in de eerste film niet door de versnipperaar heen gehaald? Wat de **** doet hij in deze film dan?

2/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Triangle

Net deze film gezien in de bioscoop. Had er weinig verwachtingen van, mede door de middelmaatse score op imdb na al 1500 votes. Maar is toch een heel pak beter meegevallen dan verwacht. Verhaal op zich is eig enorm goed bedacht. Had al eens een film in dat genre gezien, en met dergelijk verhaal, maar herinner me niet meer welke. Vond het in ieder geval knap en ingenieus bedacht. De film kijkt zeer gemakkelijk weg en verveelt ook bijna nooit. In feite een echte horrorfilm maar dan met weinig enorm enge momenten. (geen typische, cliché horror) 7,5/10

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Universal Soldier: Regeneration

Op imdb een 6,8 wat redelijk hoog is voor een STV blockbuster actionflick. Ik vond het echt een buttfilm. Wat ongelofelijk slecht. Geen sfeer, amper dialogen (volgens mij worden er drie zinnen in de hele film gezegd?) en het slechtste vind ik nog dat de Unisols buiten adem raken, krijsen als ze pijn hebben en gewoon niet onaantastbaar zijn.

Universal Soldier 1 was epic. Dolph Lundgren was geniaal en van Damme speelde een solide rol. Vooral de strijd en "dialogen" tussen die twee kwamen zeer goed tot uiting. Ook de genetische dokter zorgde destijds met een kleine rol voor een hele aparte sfeer in de film. (Gigantisch underrated - Actiefilms lijken alleen hoge cijfers te krijgen als er Britse accenten en donkere humor inzit).

Dit vervolg vond ik zeer slecht. En werd Dolph Lundgren in de eerste film niet door de versnipperaar heen gehaald? Wat de **** doet hij in deze film dan?

2/10

:( Had al zoiets verwacht, twijfel of ik hem op dvd zal kopen, mss eens gaan huren.

Men Of Honor

Net deze film op tv gezien.. Wat een topdilm dit. Had hem 5 jaar geleden ofzo al eens gezien maar wist niet dat hij zo goed was. Vind hem dan ook zwaar underrated op imdb, die film verdient op z'n minst een 7.6 rating. Sublieme prestatie terug van De Niro. 9/10

Op Canvas speelden ze vanavond Il Postino.

Ik had 'm al eens half en half bekeken toen ik nog wat jonger was dus nu vond ik het een geschikt moment om de film te herbekijken:

2dhi6pl.jpg

Het is een vrij simpele en korte film, de schoonheid zit 'm in de mooie beelden en de schitterende dialogen tussen Mario Ruoppolo, de postbode van een klein eilandje en de bekende dichter Pablo Neruda. Mario wordt verliefd op de beeldschone Beatrice en vraagt de hulp van de dichter om een gedicht te schrijven.

8.5/10

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:22 ----------

Hier een foto van die Beatrice aka Maria Grazia Cucinotta, wat een knappe vrouw :o

notting_hill.jpg

Notting Hill

1 van de betere romantische komedies, met een bloedmooie Julia Roberts in de hoofdrol. Deze film zal ongetwijfeld een paar keer goed tranen in je ogen teweegbrengen, zelfs met momenten waar je gewoon zou beginnen janken vanwege een paar ultra gevoelige, trieste momenten, scenes. Zitten ook veel grappige momenten in. Eigenlijk een perfecte belans tussen humor & romantiek, maar ook enkele enorm pijnlijke momenten. 8/10

notting_hill.jpg

Notting Hill

1 van de betere romantische komedies, met een bloedmooie Julia Roberts in de hoofdrol. Deze film zal ongetwijfeld een paar keer goed tranen in je ogen teweegbrengen, zelfs met momenten waar je gewoon zou beginnen janken vanwege een paar ultra gevoelige, trieste momenten, scenes. Zitten ook veel grappige momenten in. Eigenlijk een perfecte belans tussen humor & romantiek, maar ook enkele enorm pijnlijke momenten. 8/10

dat hoort niet hier maar op www.buttbuddies.com

En Julia Roberts lijkt op een paard.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.728
Moet even uit mijn geheugen putten door aantal weken afwezigheid;

[IMDB]Brutti, sporchi e cattivi[/IMDB]

Slecht, vuil en gemeen. Een soort Flodder, maar dan in Rome, in het kwadraat. Een magistraal werk van regisseur Ettore Scola. Hij heeft werkelijk nauwelijks een verhaal nodig om dit tot een enorm boeiende film te maken. Fantastische cameravoering en natuurlijk acteerwerk maken dit tot een waar meesterwerkje van Italiaanse bodem.

8/10

[IMDB]A woman under the influence[/IMDB]

Film van John Cassavettes over een geestelijk instabiele vrouw die als moeder van drie kinderen en man van een evenzeer emotioneel onstabiele man zich staande tracht te houden. Ijzersterk acteerwerk maakt dit tot een ware klassieker. Zeer indrukwekkend en pijnlijk relaas van een onwaarschijnlijke familie. Oscarnominaties voor Cassavetes en Gena Rowlands.

8+/10

kidulthoodPoster.jpg

[IMDB]Kidulthood[/IMDB] en [IMDB]Adulthood[/IMDB]

Britse films over de problemen van jongeren in Londen. Doet denken aan de veelbesproken film Kids. Geslaagde films die duidelijk een jongere doelgroep aanspreken door veel slang en een hoog tempo met veel hiphop te combineren.

7/10

[IMDB]Revolutionary Road[/IMDB]

Overtuigend en sterk drama van Sam Mendes. DiCaprio en Winslet bevestigen hun acteertalent.

7+/10

Enkele recente films:

[IMDB]My sister's keeper[/IMDB]

Nick Cassavetes' zware drama blijft overeind door sterke rollen van Cameron Diaz en de jonge Abigail Breslin. Voor de gevoelige kijker wellicht een sterk aangrijpende film maar op mij maakte het wat minder indruk. Wel een geslaagde film uiteindelijk.

6.5/10

[IMDB]Where the wild things are[/IMDB]

Verfilming van Max en de Maximonsters (vertaling) door Spike Jonze. Een echte kinderfilm met een moraal die door overtuigende monsters (een hoofdrol voor James 'Tony Soprano' Gandolfini) wel staande blijft. Maar verder valt er weinig te beleven.

6/10

[IMDB]Brothers[/IMDB] 7/10
[IMDB](500) Days of Summer[/IMDB] 6/10
[IMDB]Jullie & Julia[/IMDB] 6.5/10
[IMDB]The Box[/IMDB] 6+/10

Enemy Mine

Was 12 jaar geleden dat ik deze film had gezien en heb mij heel die tijd afgevraagd hoe die film heette, aangezien ik de titel niet meer wist. Nu kom ik hem toevallig tegen op tv.
1 van de beste science fiction films uit die tijd imo (jaren 80). Geef wel toe dat hij er nu wat minder uitzag dan 12 jaar geleden en niet meer zo'n overweldigende indruk heeft achtergelaten maar al bij al toch nog steeds een mooie film, een echte sf-klassieker.:cool: Zeker een aanrader dus als je van zulke films houdt. 7,5/10!!

Aan alle nachtbrakers van DBB, Zometeen om 1.40 op BBC2 Komt Requim for a Dream;)

Ik heb hem nog nooit gezien, dus ben benieuwd of hij zo goed is als iedereen beweert:)

Verenigde Staten
Drama
102 minuten

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Ellen Burstyn, Jared Leto en Jennifer Connelly

De weduwe Sara Goldfarb krijgt te horen dat ze uitgekozen is om in een spelshow mee te doen. Aangezien ze niet meer in haar favoriete jurk past, begint ze met dieetpillen, waar ze al snel aan verslaafd raakt. Ondertussen mislukken de pogingen van haar zoon Harry, z'n vriendin en een vriend om het te maken in de drugsscene. Langzamerhand glijden de hoofdpersonages verder en verder weg in een neerwaartse spiraal van drugsgebruik, misdaad en prostitutie.

zaterdag 9 januari, 1:40 uur op TV (BBC2) (overige tv-films)

heeft iemand sherlock holmes al gezien?

Had een beetje een 'vrouwelijk' drama verwacht, maar daar was niks van waar. Er wordt uitstekend gespeeld, erg overtuigende karakters Een film die mij heeft ontroerd, een film over het echte leven. Een verhaal over het worstelen omtrent het geweten, keuzes maken. In dit genre scoort hij voor mij persoonlijk zeker hoog!

8,5/10

@herkuul

"A Clockwork Orange (1971)

speciale film wel, maar niet echt men ding beetje verjaard denk, naar het einde word hij beetje te langdradig ook. 7.5/10"

Ben ik het niet mee eens. Een goeie film blijft goed en langdradig vond ik het niet.

Ik ben deze film is gaan bekijken na goede recensies hier op het board. De film is voor mij niet meer dan een moderne worstel-versie van 'The Champ'. Mickey Rourke is buitengewoon indrukwekkend maar de film zelf laat geen diepe indruk na. Het is eigenlijk niet meer dan een geslaagde registratie van de acteerprestatie van Rourke. Ik had wat meer spektakel verwacht, maar in tegenstelling tot dat kreeg ik een drama voorgeschoteld wat in sommige momenten door het camerawerk ook wel op een documentaire over het leven van een worstelaar leek.

7-/10

space_cowboys.jpg

Space Cowboys

Zeer vermakelijke film, en eig meer van genoten dan Armageddon. De film is kleinschaliger maar een stuk grappiger, boeit gewoon meer en heeft daarom veel meer ziel dan Armageddon. 8/10.

Laatst bewerkt:
http://www.youtube.com/watch?v=jeANouMyfnQ&feature=related

van de coen-broertjes
top-film

@ Big T : je hebt gelijk
een vrij simpel verhaal imo - maar boeiend gefilmd
de moordenaar word vrij medogenloos , maar ook apart neergezet ( zie moordwapen )
een typische coen-film met een aantal great characters
de spanning blijft er tot het einde in zitten

Laatst bewerkt:
ik ben ook nooit zo'n fan geweest van m-rourke met zijn verbouwde kop

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Uitstekende film met prachtige plaatjes, kleuren en dito muziek. Voert je langzaam maar zeker mee in de politieke spelletjes binnen het politie-circuit die destijds gespeeld werden. Sommige momenten ontroerend, sommige stukken weer wat sentimenteel....andere weer zeer aangrijpend.
Ook zeer goed acteerwerk en het mooie vind ik dat het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

8,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.740
[IMDB]Gomorra[/IMDB]

Deze film laat je zien hoe de maffia hun dagelijkse leven beinvloed/bepaald. Je volgt een aantal verhaallijnen, de één wat heftiger dan de ander maar ze geven je allen het gevoel te kijken naar een andere wereld. Sombere woonwijk, moorden, drugs, etc. Wat saaie momenten, maar toch wel een onderhoudende film.

7.5/10

gomorra-it.jpg

Een bijzonder sombere film, hoe kan het ook anders, die overigens wel effectief te werk gaat. Ongepolijst en grauw, maar alleszins boeiend.

7.5/10

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven