MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

http://www.youtube.com/watch?v=jeANouMyfnQ&feature=related

van de coen-broertjes
top-film

een vrij simpel verhaal imo - maar boeiend gefilmd
de moordenaar word vrij medogenloos , maar ook apart neergezet ( zie moordwapen )
een typische coen-film met een aantal great characters
de spanning blijft er tot het einde in zitten
Goeie film idd, maar ik kan me herinneren een vrij irritant einde. Ik kreeg niet het idee dat ik de film helemaal heb uitgekeken...

Ja naturell.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.744
heeft iemand sherlock holmes al gezien?

Op verzoek even naar de bioscoop gegaan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]Sherlock Holmes[/IMDB]

De nieuwe Guy Ritchie dus. Hiermee kan je wel gedag zeggen met het oudbollige en stoffige karakter dat Sherlock Holmes veelvuldig heeft uitgedragen. Vervang dit met een energieke en destructieve persoonlijkheid, maar gezegend met een briljante geest natuurlijk, vertolkt door een uitstekende Robert Downey Jr. Sidekick Watson is de wat jong aandoende Jude Law, die overigens wel weet te overtuigen. De film typeert zich als uitermate entertaining, soms misschien over-the-top (denk aan black magic) maar wel van enig niveau hetgeen we van Ritchie mogen verwachten. Geenszins een meesterwerk maar toch een heel vermakelijk werkje.

7-/10

Op verzoek even naar de bioscoop gegaan.

[IMDB]Sherlock Holmes[/IMDB]

De nieuwe Guy Ritchie dus. Hiermee kan je wel gedag zeggen met het oudbollige en stoffige karakter dat Sherlock Holmes veelvuldig heeft uitgedragen. Vervang dit met een energieke en destructieve persoonlijkheid, maar gezegend met een briljante geest natuurlijk, vertolkt door een uitstekende Robert Downey Jr. Sidekick Watson is de wat jong aandoende Jude Law, die overigens wel weet te overtuigen. De film typeert zich als uitermate entertaining, soms misschien over-the-top (denk aan black magic) maar wel van enig niveau hetgeen we van Ritchie mogen verwachten. Geenszins een meesterwerk maar toch een heel vermakelijk werkje.

7-/10

Dus het is de moeite, aight dn ga ik m vrijdag zien

John Rabe, cinematografisch zeker geen hoogstandje en de karakters worden over het algemeen wel erg zwart/wit neergezet. De Japanners zijn pure evil en de redders van 200.000 Chinezen worden neergezet als halve heiligen. Maar goed dat neemt niks weg van het verhaal van John Rabe en degenen die 200.000 Chinezen gered hebben uit de handen van de moordende, verkrachtende en plunderende Japanse horden die de Verkrachting van Nanking op hun geweten hebben.

Gelet op de gebeurtenissen in 1937 had het verhaal beter iets rauwer verteld kunnen worden en wat minder gestyleerd maar over het algemeen is de film wel boeiend genoeg om uit te kijken en de acteerprestaties vallen zeker niet tegen.

John Rabe zelf is 1 van de grootste helden van het Chinees-Japanse conflict en in principe 1 van de grootste helden van WO 2. Ook al was WO 2 feitelijk nog niet begonnen in 1937. De man was dan wel een fervent Nazi maar iemand die 200.000 mensen kan redden terwijl er tegelijkertijd honderduizenden andere Chinezen worden afgeslacht in dezelfde stad kan niet anders dan een held worden genoemd. Treurig genoeg bracht John Rabe de laatste jaren van zijn leeftijd in obscuriteit door en overleed hij als berooid man.

7,5/10

[Link]

Verrassend geslaagde horror/thriller. Ik verwachtte eigenlijk een simpele oude horror film maar kreeg toch heel wat meer. Hoewel het soms inderdaad wat weg heeft van een goedkope 80-90s horror flick zitten er ook erg sterke elementen in. De film is niet zo voorspelbaar als je zou denken en wijkt ook voldoende af van de cliché's. Het sfeertje is goed en een zekere suspense kan vastgehouden worden doorheen het plot. De soundtrack en overige muziek (door componist Philip Glass) zijn prima. Enkele sterke momenten zoals close up's van Virginia Madsen en een stukje drama duwen deze cultklassieker naar een respectabele -7/10 voor mij.

Day After Tomorrow nog eens bekeken en vond hem nu wel iets beter dan 5 jaar geleden (had er toen veel meer van verwacht). Het begin en midden was best boeiend, maar naar het einde toe vond ik het steeds maar zwakker worden. Beetje gelijkaardig niveau als 2012, maar een stuk lager dan Independence Day. In feite een typische kindervriendelijke rampenfilm, niets ergs ofzo te zien, buiten enkele uitzonderingen na. Simpel verhaal, enkele spannende momenten, mooie effecten en leuk om naar te kijken, maar als kijker wordt je nooit echt betrokken in het verhaal.
6,5/10 ipv 6/10 vanwege de "grappige" consversatie over Nietzsche en hij hierdoor hopelijk terug wat populairder is geworden.

The Lovely Bones

Film van Peter Jackson. Zwaar thema; moord op een meisje en een pedofiele moordenaar als buurman. Door het in beeld brengen van een soort teletubbie hiernamaals(erg mooi, maar iets teveel cgi) werd het niet al te zware kost waardoor ik het makkelijk wegkeek.

• #6.750
Vanavond in de bioscoop naar de nieuwe Coens, ben benieuwd!

Afgelopen 3 weken stuk of 20 films gezien, helaas niet in dit topic vermeld:(

Gister trouwens Snatch gezien, had hem al eerder gezien. Dat is en blijft een topper en zeker een aanrader voor diegene die hem nog niet gezien hebben. Meesterwerk:D

Heerlijk nummertje ook van de film;

http://www.youtube.com/watch?v=BJL8GjLCGxU

hehe Pitt, gisteren trouwens fight club gezien. Magistraal filmpje dat zegt waar het op staat, zet me toch steeds weer tot nadenken.

8,5/10

The Men Who Stare At Goats

Ongelofelijk gewoon. Dit moet zowaar de slechtste film zijn die ik in heel m'n leven in de bioscoop heb gezien. Deze film gaat echt nergens over. Niet te geloven dat zoveel goeie acteurs hierin meespelen en hebben aan willen meewerken. George Clooney is duidelijk niet in de wieg gelegd voor komedie, vond hem dan ook vrij zwak spelen, beschamend zelfs. De film probeerde grappig te zijn maar was het vrij zelden, en als hij grappig was, dan in de dwaze, absurde vorm. Het hele idee, verhaal is enorm onwerkelijk, bizar in de negatieve zin, en ook vrij kinderachtig. Verhaal is totaal niet uitgewerkt, zit geen samenhang in, en het einde is om van te huilen. Als je graag irreële hippiefilms ziet met een niveau van - 10 moet je zeker naar deze film gaan kijken, anders blijf je beter thuis.
2/10

P.S. Mss dat Marky deze film ergens zou kunnen appreciëren, als hij er een diepere betekenis ofzo in ontdekt.

• #6.754

The Men Who Stare At Goats

Ongelofelijk gewoon. Dit moet zowaar de slechtste film zijn die ik in heel m'n leven in de bioscoop heb gezien. Deze film gaat echt nergens over. Niet te geloven dat zoveel goeie acteurs hierin meespelen en hebben aan willen meewerken. George Clooney is duidelijk niet in de wieg gelegd voor komedie, vond hem dan ook vrij zwak spelen, beschamend zelfs. De film probeerde grappig te zijn maar was het vrij zelden, en als hij grappig was, dan in de dwaze, absurde vorm. Het hele idee, verhaal is enorm onwerkelijk, bizar in de negatieve zin, en ook vrij kinderachtig. Verhaal is totaal niet uitgewerkt, zit geen samenhang in, en het einde is om van te huilen. Als je graag irreële hippiefilms ziet met een niveau van - 10 moet je zeker naar deze film gaan kijken, anders blijf je beter thuis.
2/10

P.S. Mss dat Marky deze film ergens zou kunnen appreciëren, als hij er een diepere betekenis ofzo in ontdekt.

Clooney in [IMDB]O' brother where art thou[/IMDB] gezien?

[IMDB]The men who stare at goats[/IMDB]

Een actor-turns-director wiens naam niemand iets zal zeggen, maar dat geldt allerminst voor de sterrencast; Clooney, McGregor, Bridges en Spacey. De titel, en poster, verhullen de aard van de film allerminst, dit is onmiskenbaar een komedie startende bij de eerste scene. Misschien zijn de verwachtingen met dergelijke acteurs zowat gelijk aan regelrecht vuurwerk, maar de film kiest een eigenaardige toon en speelt wat met politiek relevante onderwerpen, alhoewel nergens de toon wegzakt want de film is grappig en in zijn volle lengte vermakelijk. Misschien nergens zo scherp als sommigen zouden wensen, maar wel degelijk een komedie van enig formaat.

7+/10

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

Vanavond in de bioscoop naar de nieuwe Coens, ben benieuwd!

[IMDB]A Serious Man[/IMDB]

Wat een film, wat een film! Geweldige bioscoopervaring was dit nieuwe meesterwerkje van de Coens. Zonder enige kennis van de film of verwachtingen ben ik opnieuw bijzonder onder de indruk van de sT van deze eigenzinnige regisseurs. De film is bijzonder dubbelzinnig, met serieuze themas in een complexe wijze verpakt zoals we kennen uit Barton Fink, maar met de heerlijke zwarte humor als in Fargo. Absoluut een film die geruime tijd zal blijven hangen. Prachtig geschoten, fantastische hoofdrol en heerlijke soundtrack. Kortom een dikke aanrader voor de filmkijker die wel iets diepzinnigers kan waarderen.

9-/10 (hoger dan 95% van mijn reviews)

The lovely bones

Ik ben zeer teleurgesteld over deze film, had hier toch wel aardige verwachtingen bij. De film is voor mij een aaneenrijging van clichés en oppervlakkige karakters. Je komt bijna niets over de achtergrond en de motieven van de karakters te weten. Hierdoor wist de film mij absoluut niet te pakken. De tussenwereld waarin het vermoorde meisje zich bevond is erg nep, compleet met de computer gemaakt en over the top disney-achtig. Wat mij betreft een absolute flop. Als kijker weet je vanaf het begin wie de moordenaar is, en hoe de moord is gepleegd kun je je ook meteen al voorstellen. Toch wordt het grootste gedeelte van de film geprobeerd door de nabestaanden om dit te achterhalen, totaal oninteressant en voorspelbaar dus. Verder blijft er de kalverliefde over van de hoofdpersoon, en zoals het kalverliefde betaamd zit hier geen diepere betekenis achter. Een oppervlakkig, voorspelbaar en nietszeggend verhaal over de dood, door Peter Jackson, die zou toch beter moeten weten.

2/10

Clooney in O' brother where art thou gezien?

Citaat:
Origineel gepost door ZoutZak Bekijk Post

The men who stare at goats

Een actor-turns-director wiens naam niemand iets zal zeggen, maar dat geldt allerminst voor de sterrencast; Clooney, McGregor, Bridges en Spacey. De titel, en poster, verhullen de aard van de film allerminst, dit is onmiskenbaar een komedie startende bij de eerste scene. Misschien zijn de verwachtingen met dergelijke acteurs zowat gelijk aan regelrecht vuurwerk, maar de film kiest een eigenaardige toon en speelt wat met politiek relevante onderwerpen, alhoewel nergens de toon wegzakt want de film is grappig en in zijn volle lengte vermakelijk. Misschien nergens zo scherp als sommigen zouden wensen, maar wel degelijk een komedie van enig formaat.

7+/10

Nee, zal die eens bekijken, mss dat ik dan mijn mening moet herzien, maar in Men Who Stair At Goats vond ik komedie allesbehalve zijn ding. Voor sommige mensen zal deze film wss wel grappig zijn, maar niet mijn soort humor in ieder geval. Er zit idd wel een soort van boodschap in en een paar interessante zaken, weetjes, maar dat maakt de film voor mij eig niet beter.

• #6.757
[IMDB]A Serious Man[/IMDB]

Wat een film, wat een film! Geweldige bioscoopervaring was dit nieuwe meesterwerkje van de Coens. Zonder enige kennis van de film of verwachtingen ben ik opnieuw bijzonder onder de indruk van de sT van deze eigenzinnige regisseurs. De film is bijzonder dubbelzinnig, met serieuze themas in een complexe wijze verpakt zoals we kennen uit Barton Fink, maar met de heerlijke zwarte humor als in Fargo. Absoluut een film die geruime tijd zal blijven hangen. Prachtig geschoten, fantastische hoofdrol en heerlijke soundtrack. Kortom een dikke aanrader voor de filmkijker die wel iets diepzinnigers kan waarderen.

9-/10 (hoger dan 95% van mijn reviews)

Voor degenen die de film hebben gezien en denken over de symboliek en verwijzingen is hier een aardige en uitgebreide interpretatie.

Damn ZZ, het voorvocht hangt al in mijn boxer, die film moet ik snel gaan zien!

TheRestless.jpg

5/10

Gayer dan gay. Een 5 voor de moeite.

5,5/10

Ook niet zo heel boeiend.

tropic-thunder-trip-poster-full.jpg

7,5/10

****ing geweldig.

8/10

Hondsbrutaal.. dat gesprek op het einde = het meest geniale gesprek wat ik ooit in een film heb gezien.

• #6.760
Damn ZZ, het voorvocht hangt al in mijn boxer, die film moet ik snel gaan zien!

:D

Let wel dat je niet op een extravagante en expliciete film moet rekenen!

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

8/10

Hondsbrutaal.. dat gesprek op het einde = het meest geniale gesprek wat ik ooit in een film heb gezien.

CIA Superior: What did we learn, Palmer?
CIA Officer: I don't know, sir.
CIA Superior: I don't ****in' know either. I guess we learned not to do it again.
CIA Officer: Yes, sir.
CIA Superior: I'm ****ed if I know what we did.
CIA Officer: Yes, sir, it's, uh, hard to say
CIA Superior: Jesus ****ing Christ.

In hun nieuwe film zitten ook weer een aantal briljante dialogen. ;)

Terug
Naar boven