XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Laatst Alice in Wonderland gecheckt. Had wel wat meer van Wonderland willen zien, voor de rest wel leuk. Ben ook niet zo weg van het fake 3D. 6/10

Book of Eli ook ff geweest, had best wel wat langer mogen zijn, had namelijk wel wat meer van de wereld op dat moment willen zien/weten. Voor de rest niet bijzonder, wel lekkere chick en ik kreeg zin om Fallout 3 weer te spelen dus 7/10

Jup, had de trailer al bekeken en ziet er idd ook nice uit :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net Mulholland Drive bekeken. Toen de film gedaan was zat ik met enorm veel vraagtekens en wist ik niet goed wat ik er van moest denken, maar na wat interpretaties op wiki en zo gelezen te hebben ben ik toch enorm blij dat ik deze film heb gekocht en gezien heb. Mijn interpretatie
is dat ik ook van mening ben dat de eerste 2u van de film een droom was. Ga dus voor de freudiaanse interpretatie. Dat alle2 de verhalen echt zouden zijn, het chronologisch gewoon omgewisseld zou zijn en het 2 verschillende personages zijn gespeeld door 1 actrice lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Voorlopig geef ik hem een 8 maar kan nog stijgen.

Dit kan wel goed van pas komen om even te lezen nadat je de film gelezen hebt:
http://www.mulholland-drive.net/studies/10clues.htm

ongelooflijke slechte actie-flim gezien gisterenavond

Icarus met D lundgren in de hoofdrol

10 x niks

Paris with love.

De actiescenes zijn behoorlijk over de top en Travolta als one-man-army kan gewoon niet serieus worden genomen. Mede-acteur Jonathan Rhys Meyers acteerde als een nicht die beter zou passen in parfum-reclames.

Travolta doet het wel aardig en actie is er genoeg. Verhaallijn is er niet. Gaf mij dat genoeg voldoening? Nee niet echt.

5,5/10

Zo ben het volgende aan het binnen halen;

Mulholland drive
Day-Breakers
Shutter Island
Harry Brown
Edge of Darkness

Aardige films denk ik zo, ben benieuwd.;)

dazed3.jpg

Dazed and Confused

Jaa:D dit is voor mij top 10 materiaal. Je laatste schooldag, buiten schijnt de zon. Rondjes rijden met je maten, onzin uithalen. Geen flauwe American Pie grappen wat de film nog beter maakt.

Hachiko: A Dog's Story (2009)

Hachiko is een trouwe hond die dagelijks zijn baas naar het station brengt en vervolgens weer opwacht. Maar als zijn baas op een dag niet terugkomt, komt Hachiko negen jaar lang op hetzelfde tijdstip naar het station om op zijn baas te wachten. Tijdens zijn zwerftochten op het station en door de omgeving komt hij in contact met omwonenden en werknemers.

Met in de hoofdrol Richard Gere.

Een prachtige film over de intieme band tussen mens en hond. Voor sommige mensen is de sentimentele inslag misschien wat teveel van het goede, maar ik vond het prachtig. Gelukkig kon ik de tranen nog enigzins in bedwang houden. :D

7,5/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.095
item_1220_1.jpg

The Return

Russisch pareltje en tevens debuutfilm bekroont met een Oscar voor beste buitenlandse film 2003. Een minimaal plot dat de suggestie van de kijker stimuleert. Prachtig geschoten met een rustgevende beeldvoering. De filmt vertelt het verhaal van twee jonge broers die uit het niets tegenover hun vader zitten welke hen meeneemt op een reis. Sterke sfeeropbouw maakt deze film ondanks dat het weinig toegankelijk is toch enorm geslaagd.

8/10

[IMDB]Agora[/IMDB]

Historisch drama van regisseur Amenabar (Abre los ojos, The Others, Mar Adentro). Een hoofdrol geknipt voor Rachel Weisz als Hypatia, professor in de wijsbegeerte in Alexandria in het oude Egypte. Tegen de achtergrond van het opkomende Christelijke geloof onderzoekt zij de het heliocentrische model. De kijker waant zich terug in de tijd temidden van onwetende burger die van alle kanten werd bestookt met fanatieke religieuzen. In dat opzicht slaagt de film ruimschoots. De film mist echter een diepgang welke het tot grotere hoogte had kunnen doen stijgen.

7+/10

Redelijke oorlogsfilm die totaal onterecht 6 oscars kreeg. De film is redelijk realistisch en geloofwaardig in beeld gebracht maar mist tempo, durf en creativiteit. Het plot is verder flinterdun (welk plot?) en er zit nauwelijks structuur in. Enkele momenten van spanning (beperkt), afgewisseld met onnodig lang gerekte scenes die relatief voorspelbaar zijn. Als TV docu / film kan dit nog wel wat mensen aanspreken, maar als verrassende oorlogsfilm die je aan het scherm kluistert een grote faal. Maar ondanks alles kan ik er toch een 7,5/10 uit halen.

the-hurt-locker.jpg

Redelijke oorlogsfilm die totaal onterecht 6 oscars kreeg. De film is redelijk realistisch en geloofwaardig in beeld gebracht maar mist tempo, durf en creativiteit. Het plot is verder flinterdun (welk plot?) en er zit nauwelijks structuur in. Enkele momenten van spanning (beperkt), afgewisseld met onnodig lang gerekte scenes die relatief voorspelbaar zijn. Als TV docu / film kan dit nog wel wat mensen aanspreken, maar als verrassende oorlogsfilm die je aan het scherm kluistert een grote faal. Maar ondanks alles kan ik er toch een 7,5/10 uit halen.

Nouja die oscars waren dan ook niet voor het meeste orginele verhaal ;)

Ik heb weer een epische film gezien.. hier weer een "one line"-review voor jullie jive suckas

http://www.youtube.com/watch?v=6-wqmnJrOFM

"The smoothest and baddest mother****er to ever hit the big screen"

Hondsbrutaal een 8!!!!

Afgelopen week;

Daybreakers gezien, k*tfilm cliche. 6,5 voor het vermaak.

Edge of Darkness, Mel Gibson was ongeloofwaardig in zijn rol. 6,5.

Shutter Island, standaard plot.7,5.

Conclusie; allemaal k*t films, vanavond Harry Brown eens opzetten ben benieuwd.

Terug
Naar boven