Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Bounty Hunter (2010)

Milo Boyd (Gerard Butler), een mislukte premiejager, krijgt zijn droombaan als hij wordt aangewezen om zijn ex-vrouw, verslaggeefster Nicole Hurly (Jennifer Aniston), op te sporen. Hij denkt dat het een gemakkelijke klus wordt, maar wanneer Nicole hem op een dwaalspoor brengt zodat zij achter een tip over een moord kan aangaan, beseft hij dat niets ooit eenvoudig gaat tussen Nicole en hem. De exen vliegen elkaar constant in de haren, totdat zij moeten rennen voor hun leven.

The Bounty Hunter is een film die er uitziet als één lang uitgerekte trailer. Veel oneliners volgen elkaar in sneltempo op. Veel actie en spanning wordt weggehaald door discussies over het verloren huwelijk en de scheiding. Dit zou nog niet eens zou erg zijn, was het niet dat de humor ook niet echt wilt aanslaan. Toch blijft Jennifer Aniston een lust voor het oog en is Gerard 'This is Sparta!' Butler vermakelijk om te zien. Een aardig filmpje zo aan het einde van een werkdag.

5.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

When Nietzsche Wept

Vind eig dat deze film wel wat meer dan een 6 verdient op imdb en drm ook meer dan slechts 1000 stemmen. Akkoord, de film is geen meesterwerk en heeft zijn zwakke kanten, zit wat ongelukkig in elkaar en zo soms. De acteerprestaties van de bij-personages (wel zeer hete chicks) zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar deze film is zo hilarisch, grappig en tezelfdertijd zo dramatisch.., was op een bepaald moment zelfs zo diep ontroerd dat de tranen in m'n ogen sprongen.

Verder vind ik wel dat men echt heeft geprobeerd om een zo goed mogelijk beeld van Nietzsche te schetsen zoals hij was of kon zijn (redelijk goede gelijkenis van Assante). Of dat gelukt is, tjach, persoonlijk vind ik van wel, hoewel je wel moeilijk kan geloven dat de Nietzsche van in de film echt zo'n grote denker was en een IQ zou hebben gehad van 180. Niettegenstaande vind ik de 2 hoofdrolspelers wel zeer vermakelijk spelen, net zoals de film ook is. Het is natuurijk allemaal over the top, soms wat karikaturaal en op sommige momenten wat kinderlijk en mss ook zelfs wat beschamend, maar dat maakt de film voor mij persoonlijk niet minder goed, maar zelfs beter.

Er zullen natuurlijk veel filmkritikasters zijn die deze film genadeloos de grond in boren, en ergens begrijp ik ze ook wel, aangezien de film op zichzelf niet zo hoogstaand overkomt (geen enorm grootse scenes), maar mensen die deze film afbreken zien imo gewoon de luchtigheid er niet van in. Hoewel de film zeer hardverscheurend is op bepaalde momenten, zie ik deze film evenzeer als een hilarische komedie, dan als een drama.
Professionele Nietzsche-kenners zijn imo dan ook nerds als ze deze film slecht vinden, aangezien Nietzsche boven alles een danser was en lichtheid promootte, wat in deze film imo goed in beeld is gebracht en tot uitdrukking is gekomen.

P.S. Je kan mss best wel wat basiskennis hebben van Nietzsche's ideeën en zijn leven voor je deze film ziet, aangezien er veel citaten en zo in komen en het verhaal ook grotendeels te maken heeft met zijn filosofie en gebaseerd is op echte zaken die er in z'n leven zijn gebeurd, namelijk zijn enigste "liefdesrelatie" met Lou Salomé.
8,5/10

green_zone.jpg

THE GREEN ZONE (2010)

Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Irakese woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthuld. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een andere ooghoek en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.

The Green Zone knalt vanaf minuut 1 met actie en dendert tot het einde zo door. Deze actiethriller behandeld een reeds jarenlang gegeven; de neoconservatieven (Amerikaanse politieke elite) hebben het hele 'Weapons of Mass Destruction' verhaal verzonnen om zo de invasie in Irak te bewerkstellingen. Het einde had alleen qua actie en voorspelbaarheid iets beter gemogen. Maar toch, eindelijk eens goed filmvoer voor de consument!

Ik heb me vermaakt.

8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.124
Iemand Kick-Ass al gezien? Gisteren niet meer gehaald, maar wil deze snel gaan zien.

Nee nog niet, maar lijkt me wel lachen idd.

gisteren Kick ass.

Leuke film, veel knipogen naar andere films. Goed acteer werk van alle spelers eigenlijk. Gewoon zien, zeker het kijken waard.

7.5

Zometeen greenzone, verwacht er niet teveel van eerlijk gezegd, dus ben benieuwd.

Vond KICK ASS gewoon echt goed om te kijken.

• #7.133
Green zone.

Rommelig camera werk.

6.4

Ik begrijp denk ik wel wat je hiermee bedoelt. Teveel actiefilms tegenwoordig willen de intensiteit van de actie- en vechtscenes verhogen door de beelden schokkerig en in flitsen voorbij de laten komen. Deze 'flashy' style vind ik ook vaak erg irritant. Ik denk aan Tony Scott's Domino, hoofdpijn kreeg ik er van.

Ik begrijp denk ik wel wat je hiermee bedoelt. Teveel actiefilms tegenwoordig willen de intensiteit van de actie- en vechtscenes verhogen door de beelden schokkerig en in flitsen voorbij de laten komen. Deze 'flashy' style vind ik ook vaak erg irritant. Ik denk aan Tony Scott's Domino, hoofdpijn kreeg ik er van.

Precies wat ik bedoelde. Verder wilde ik niet al te veel woorden aan deze film vuil maken, iedereen weet wel waar hij over gaat. Je kan hem vergelijken met body of lies maar dan net een tikkeltje anders. Ik vond Greenzone niet ijzer sterk, het viel me tegen.

• #7.138

[IMDB]Blood and Bone[/IMDB]

Vette knokfilm in de traditie van JCVD! Michael Jai White (Black Dynamite) begeeft zich in de wereld van het straatvechten om zo zijn verleden recht te zetten. Film met humor maar met name vette gevechten en actie scenes. Lekker over the top en rollen voor Kimbo Slice and Bob Sapp garandeerd veel testosteron.

blood-and-bone-20090908034020974_640w.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Denk dat het idee wel duidelijk is; lekker knokken!

Een echte genrefilm en daarom geslaagd; topvermaak! 7/10

al dynomite gezien van m jai white? zeker de moeite

Death of a President
51-AfYyDFWL.jpg

Years after the assassination of President George W. Bush in Chicago, an investigative documentary examines that as-yet-unsolved crime.

Vond het wel een mooie film om te zien. De beelden worden beschreven d.m.v interviews en daarin vertellen ze wat ze bij de situatie dachten e.d. Uiteindelijk krijg je bij het proces het hele terrorisme verhaal waar aan vasthouden wordt.
Het was wel ietwat langdradig, maar de twist op het einde was wel mooi.

3/5

Gran Torino
grantorinoposter.jpg

Disgruntled Korean War vet Walt Kowalski sets out to reform his neighbor, a young Hmong teenager, who tried to steal Kowalski's prized possession: his 1972 Gran Torino.

Clint Eastwood in de hoofdrol, die hij draagt zoals we het van hem gewend zijn. Goede film en de verandering die Walt Kowalski doormaakte was mooi om te zien.
3.5/5

Year One
year_one.jpg

Zet Christopher Mintz-Plasse, Michael Cera en nog een dikke met een grote bek bij elkaar en je hebt gegarandeerd een leuke film.
3.5/5

Terug
Naar boven