XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Youth in revolt

Cera blijft grappig als droge klungel maar dit was echt niks. Zogenaamd artistiek gedoe, flauwe ongeloofwaardige dialogen.

youth_in_revolt.jpg

[IMDB]Youth in revolt[/IMDB]

Dat Micheal Cera het goed doet als nerdy puber wisten we uit films als Juno en Superbad. Deze film bouwt hier op voort maar krijgt daarnaast als leading actor een alter-ego karakter aangemeten dat hier niet mee strookt, en ook dit doet hij erg humoristisch. Hij is uit '88 dus zal niet al te lang meer deze rollen spelen. Verder kent deze film met Steve Buscemi, Ray Liotta en Zach Galifianakis een prima cast. Geslaagde komedie wat mij betreft dat het niet haalt bij eerder genoemde films maar wel gewoon genoeg te lachen biedt.

7+/10

Hmm vind het altijd vreemd dat een cinefiel als jij nog altijd naar zo'n tienerfilms kan kijken.

Haha, volgens mij kan je aan het type film precies zien wanneer Zoutzak aan de groene kruiden zat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.204
Hmm vind het altijd vreemd dat een cinefiel als jij nog altijd naar zo'n tienerfilms kan kijken.

Een filmliefhebber in de zin van het woord is niet gebonden aan bepaalde conventies waarbij genres worden uitgesloten. Een terechte observatie als je misschien opmerkt dat ik door de jaren heen mijn voorkeur terug wat 'platter' is geworden. Dit onderken ik zelf al geruime tijd, en is misschien ingegeven door een jarenlange sterke voorkeur in 'serieuzer' cinema. Dit kijk ik overigens nog steeds echter niet alleen maar ditzelfde. Het is juist heel aardig om door de grote contrasten in uiteenlopende films juist een werk op de kwaliteiten van dat genre te kunnen waarderen. Ik kan nu eenmaal een breed scala van verschillende films waarderen, dus vind ik het fijn om de afwisseling er in te houden.

Zoals Jesaja terecht opmerkt, er zijn ook nog verschillende omstandigheden waaronder je een film kijkt. Bovenstaande titel heb ik onlangs gezien met een groep vrienden en een pilsje in de hand. (strikt genomen is Grolsch Weizen geen pils). Onder andere omstandigheden had ik de film niet aangezet of anders misschien wel minder kunnen waarderen.

Een filmliefhebber in de zin van het woord is niet gebonden aan bepaalde conventies waarbij genres worden uitgesloten. Een terechte observatie als je misschien opmerkt dat ik door de jaren heen mijn voorkeur terug wat 'platter' is geworden. Dit onderken ik zelf al geruime tijd, en is misschien ingegeven door een jarenlange sterke voorkeur in 'serieuzer' cinema. Dit kijk ik overigens nog steeds echter niet alleen maar ditzelfde. Het is juist heel aardig om door de grote contrasten in uiteenlopende films juist een werk op de kwaliteiten van dat genre te kunnen waarderen. Ik kan nu eenmaal een breed scala van verschillende films waarderen, dus vind ik het fijn om de afwisseling er in te houden.
.

@ Zoutzak: heb je je filmkennis-en interesse vergaard als hobby of heb je hierbij een aansluitende studie/beroep?

Prince of persia

http://www.youtube.com/watch?v=UQ0rIr_405c

Matig tot goeie avonturenfilm met het "uiteraard" cliché verhaaltje errond...
Beetje het "indiana jones" gevoel.

Zeker het bekijken waard maar 1 keer volstaat voor mij...

7/10

Ip man II

Voor wie Ip man I hebben gezien, deel II doet het weer prima. Goede en mooie vecht scenes. Bekijken waard als je van oosterse vechtkunsten houdt!

Youth in revoulth

weer lache geblazen:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.209
Ben op zoek naar Lo Straniero van Visconti, kan alleen een Duitse synchronisatie vinden. Anyone?

Iemand Robin Hood al gezien? Eerste reviews lijken gematigd positief. Deze Scott-Crowe combinatie wordt natuurlijk naast de lat gelegd van Gladiator.

Ik vond hem erg saai en voorspelbaar eigenlijk.
Maar ik moet dan ook zeggen dat ik nooit iets met middeleeuwse films heb gehad.

Iron man 2

Ik vond hem eigenlijk wel nog te pruimen. Waarschijnlijk omdat ik een robert downey jr fan ben en ook mickey rourcke vind ik goed spelen. Er zijn veel ergere superhero movies dan dit en ik vind hem dan ook wel best goed om een avondje te kijken. Deze komt zeker in m'n blu ray collectie...

een goeie 6,5

Green Zone

Wel een goede film, lekker wat actie en niet van die halve zolen acteurs.
Zeker me geld waard.

The book of Eli

Aardige film. Een paar vette scenes waarin Washington echt een baas is. Verhaal vind ik verder nogal slap. Ik vond het tof dat "president Eden" uit de post-apocalyptische game Fallout 3 er ook inzat. Pluspuntje. Net als die chick uit That 70s Show.

6.5/10

From Paris With Love

Leuke actiefilm, John Travolta is baas als bad ass cop, staat hem echt op het lijf geschreven. 7/10

The book of Eli

Aardige film. Een paar vette scenes waarin Washington echt een baas is. Verhaal vind ik verder nogal slap. Ik vond het tof dat "president Eden" uit de post-apocalyptische game Fallout 3 er ook inzat. Pluspuntje. Net als die chick uit That 70s Show.

6.5/10

Ook gezien paar dagen geleden, vond het wel een vette film:)

From Paris With Love

Leuke actiefilm, John Travolta is baas als bad ass cop, staat hem echt op het lijf geschreven. 7/10

net geprobeerd te downloaden alleen krijg hem niet goed binnen :mad: ben erg benieuwd naar de film!

Owja, net Kickass gekeken. Echt een vette film haha, toen ik de cover zag dacht ik aan een kinderfilm maar het is zeker niet voor kinderen :p
Zeker de moeite waard om te kijken! :thumbup:

Solomon Kane

Deze gaat bij mij in het rijtje van Torque en nog een paar legendarisch slechte films, hahaha. **** dit was echt schandalig dramatisch. 2/10.

Op de één of andere manier lijk je er heel veel plezier uit te halen om ontzettend veel tijd te stoppen in het kijken van allerlei k*tfilms, waarvan je van te voren vaak al kon weten dat het ontzettende k*tfilms zouden zijn, Tractortje. Is dat een vorm van zelfkastijding, te veel tijd? :D

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sci-fi/drama die het eens anders aanpakt. Inspiratie voor bepaalde dingen een klein beetje gehaald bij Kubrick (2001: A Space Odyssey) volgens mij, al gaat het daarin niet te ver. Het is een boeiende film met een goed verhaal, maar de suspense was er te snel af, daardoor is de film wel leuk om te zien, maar is later in de film geen echt "aha" gevoel meer. Dat, samen met een paar iets mindere scenes weerhouden deze film van de "meesterwerk" categorie. Waar de regisseur mogelijk nog beter had kunnen doen is Sam Rockwell verder prima. Kevin Spacey goed gekozen als stem ook. Film zit verder goed in elkaar en bevat geen slechte stukken en over the top sci-fi zooi. Gewoon een geschikte film om rustig en alleen te bekijken. Een welverdiende 8-/10.

Terug
Naar boven