MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Op de één of andere manier lijk je er heel veel plezier uit te halen om ontzettend veel tijd te stoppen in het kijken van allerlei k*tfilms, waarvan je van te voren vaak al kon weten dat het ontzettende k*tfilms zouden zijn, Tractortje. Is dat een vorm van zelfkastijding, te veel tijd? :D

Haha, ja het is echt drama. Ik kies meestal de films uit, die de meeste seeders hebben op TorrentLeech. Want de meest gedownloade films, lijken mij ook altijd de meest vermakelijke films.

Niet dus :roflol:

Ik zie hier zoveel waardeloze crap passeren, maar geen enkele review van "antichrist" van lars von trier.

http://www.youtube.com/watch?v=eBdDcQONmkM

komop jongens, dit laat je gewoon beduust achter als je maar ook een klein beetje gevoel hebt voor tragische esthetiek.
Alle grote thema's komen aan bod. De onmogelijke liefde, (existentiële) angst, het kwaad en het misbegrip tussen man en vrouw. Kortom al wat leven inhoudt overgoten met de nodige symboliek en een vleugje horror.

Achteraf wist ik me trouwens geen houding aan te nemen, evenmin werden duidelijke emoties aangesproken. . Maar goeie kunst roept sowieso iets onuitsprekelijks op, en daar is hij in geslaagd.
Voor mij de beste film van de laatste drie jaar. 9.5/10

Indien je nog benieuwd was naar de verhaallijn.
A couple lose their young son when he falls out the window while they have coïtus in the other room. The mother's grief consigns her to hospital, but her therapist husband brings her home intent on treating her depression himself. To confront her fears they go to stay at their remote cabin in the woods, "Eden", where something untold happened the previous summer. Told in four chapters with a prologue and epilogue, the film details acts of lustful cruelty as the man and woman unfold the darker side of nature outside and within.

Maar dat deed er uiteindelijk niet toe, want dit is een film die in lagen spreekt. Hij werd me trouwens aangeraden door een goeie DBB makker slash cinefiel aka "guardian". Een man met een neus voor kunst.

Ik zie hier zoveel waardeloze crap passeren, maar geen enkele review van "antichrist" van lars von trier.

http://www.youtube.com/watch?v=eBdDcQONmkM

komop jongens, dit laat je gewoon beduust achter als je maar ook een klein beetje gevoel hebt voor tragische esthetiek.
Alle grote thema's komen aan bod. De onmogelijke liefde, (existentiële) angst, het kwaad en het misbegrip tussen man en vrouw. Kortom al wat leven inhoudt overgoten met de nodige symboliek en een vleugje horror.

Achteraf wist ik me trouwens geen houding aan te nemen, evenmin werden duidelijke emoties aangesproken. . Maar goeie kunst roept sowieso iets onuitsprekelijks op, en daar is hij in geslaagd.
Voor mij de beste film van de laatste drie jaar. 9.5/10

Indien je nog benieuwd was naar de verhaallijn.

Maar dat deed er uiteindelijk niet toe, want dit is een film die in lagen spreekt. Hij werd me trouwens aangeraden door een goeie DBB makker slash cinefiel aka "guardian". Een man met een neus voor kunst.

Ik vond er in november 2009 al geen drol aan... :D Ik vond het echt pretentieus (joepie kan ik eindelijk dat woord eens gebruiken). Maar ik moet je nageven, hij blijft zeker in je kop hangen en je zal er zeker over napraten en dat alleen is misschien wel reden om mijn magere 6 wat op te schroeven.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...-review-topic-27968/index216.html#post4366268

Ben benieuwd wat je van deze film vind, die vond ik wel erg sterk:

[Link niet meer beschikbaar]

"Doogtooth"

Geen reviews lezen, gewoon downloaden en kijken met een lege bol kan ik je aanraden (maar ik vind dat altijd de beste manier om een film te kijken).

Ik heb over Antichrist veel volledig tegenstrijdige recensies gelezen, is op zich al een reden om 'm binnenkort eens te gaan bekijken :)

Ik vond er in november 2009 al geen drol aan... :D Ik vond het echt pretentieus (joepie kan ik eindelijk dat woord eens gebruiken). Maar ik moet je nageven, hij blijft zeker in je kop hangen en je zal er zeker over napraten en dat alleen is misschien wel reden om mijn magere 6 wat op te schroeven.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...-review-topic-27968/index216.html#post4366268

Ben benieuwd wat je van deze film vind, die vond ik wel erg sterk:

[Link niet meer beschikbaar]

"Doogtooth"

Geen reviews lezen, gewoon downloaden en kijken met een lege bol kan ik je aanraden (maar ik vind dat altijd de beste manier om een film te kijken).

hehe ik neem je op je woord voor die doogtooth, de beste films heb ik vaak blindelings leren kennen. :D
Over dat pretentieuze, ik begon de film ook met een naar voorgevoel, von trier die zichzelf opwerpt als "beste cineast van ons era", dogville met dat wicht van een kidman (film nooit gezien, maar de scenes leken me sowieso te artsy) en dan die over de top beginscene van antichrist :roflol:.

Maar gaandeweg ging ik de film serieuzer nemen. Ik heb me zelfs nog dagen erna vreemd gevoeld, weerbarstig met veel ups en downs. Dat heb ik bijvoorbeeld ook vaak met de films van David Lynch.
Ik snap er geen jota van, maar ga ze ook niet analyseren als een puzzel. Voor mij zijn dat gewoon films die je moet absorberen, op de verbeelding laten werken.

Ik vond zelf dogville ook niet sterk (heb ik hier ergens ook een review van staan volgens mij). Bij antichrist was ik bij de opening nog erg enthousiast, maar daarna begon ik snel een gevoel van onnodig drama te krijgen. De film voelde als een magere kapstok om veel artsy beelden aan op te hangen (die wel goed waren maar toch weinig impact hadden omdat ik op geen enkele manier betrokken was bij de hoofdpersonen). Toen de shockscene's begonnen vond ik het beter worden simpelweg omdat ik blij was dat er wat emotie kwam die te plaatsen was. De symboliek kon ik niet thuis brengen. Misschien een gebrek aan kennis van mijn kant, maar het voelde als vaag doen om het vaag doen.

Maar idd de film blijft hangen en ik heb er die week nog met wat mede filmliefhebbers veel over gesproken, wat op zichzelf natuurlijk positief is.

Naja, ben benieuwd wat je van Doogtooth gaat vinden!

hehe ik neem je op je woord voor die doogtooth, de beste films heb ik vaak blindelings leren kennen. :D
Over dat pretentieuze, ik begon de film ook met een naar voorgevoel, von trier die zichzelf opwerpt als "beste cineast van ons era", dogville met dat wicht van een kidman (film nooit gezien, maar de scenes leken me sowieso te artsy) en dan die over de top beginscene van antichrist :roflol:.

Maar gaandeweg ging ik de film serieuzer nemen. Ik heb me zelfs nog dagen erna vreemd gevoeld, weerbarstig met veel ups en downs. Dat heb ik bijvoorbeeld ook vaak met de films van David Lynch.
Ik snap er geen jota van, maar ga ze ook niet analyseren als een puzzel. Voor mij zijn dat gewoon films die je moet absorberen, op de verbeelding laten werken.

Dogville moet je ondanks Kidman toch zeker eens gezien hebben. Wederom een film met lagen die blijft hangen in je gedachten.

Unthinkable gezien net, pfoe harde film toch wel vind ik. Samuel L Jackson speelt een folteraar die moet uitvinden waar 3 nucleaire bommen verstopt zijn. 7/10

Gisteren "From Paris with love" gekeken.
Erg goede film, zou hem zo nog een keer kunnen kijken :)

8/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En vanmiddag "Shutter Island" gekeken :)
Erg goede film! een aparte wending die de film heeft die ik echter wel al zag aankomen.

8/10

[IMDB]Funny Games[/IMDB] (1997)

Gisteren eindelijk gezien. Eén van de, zo niet dé meest sadistische en gruwelijkste film die ik al heb gezien, en ik heb er toch al heel wat gezien. Deze Oostenrijkse film is in een stijl geschoten die zowel realistisch als surrealistisch genoemd kan worden. De aparte stijl van de regisseur maakt de film nog akeliger dan hij al is. Scenes brengen geen actie of sensatie over, maar echte horror en emoties. De film is op dit vlak toch wel uniek te noemen. Ik zou het daarom ook bijna omschrijven als de tegenpool van de Hollywoodfilm, maar om dat nog verder te verklaren zou ik teveel zeggen. Het bekijken van deze film geeft je absoluut geen goed gevoel of bevredigd gevoel. Het geeft je zenuwen, het geeft je een zeker gevoel van afkeer. En zodra je deze film gaat haten om al die redenen, besef je dat het allemaal misschien wel realistischer is dan je eerst dacht. Not for the faint hearted maar voor alle anderen een film die je een keer gezien moet hebben als dit genre je aanspreekt. Een dikke 7,5+/10.

Ik weet niet meer wie mij een tijdje terug de 'horrorfilm' Mirrors heeft aangeraden maar allejezus wat was dat slecht zeg :(

You don't know jack..

In 1990 ging er een schok door de medische wereld toen de Amerikaanse arts Jack Kevorkian aangaf actieve beëindiging van het leven mogelijk te maken via zijn 'Mercy machine'. Hiermee faciliteerde hij zijn eerste 'zelfmoord'. Wat volgde was onder meer een zware juridische strijd waar binnen Kevorkian het recht van zijn patiënten om te sterven beschermde.

film over een onderwerp wat vaak word weggeschoven.. euthanasie
Kevorkian is prima neergezet door pacino:bow:..altijd een genot om naar die man te kijken

You-Dont-Know-Jack.jpg

[IMDB]Funny Games[/IMDB] (1997)

Gisteren eindelijk gezien. Eén van de, zo niet dé meest sadistische en gruwelijkste film die ik al heb gezien, en ik heb er toch al heel wat gezien. Deze Oostenrijkse film is in een stijl geschoten die zowel realistisch als surrealistisch genoemd kan worden. De aparte stijl van de regisseur maakt de film nog akeliger dan hij al is. Scenes brengen geen actie of sensatie over, maar echte horror en emoties. De film is op dit vlak toch wel uniek te noemen. Ik zou het daarom ook bijna omschrijven als de tegenpool van de Hollywoodfilm, maar om dat nog verder te verklaren zou ik teveel zeggen. Het bekijken van deze film geeft je absoluut geen goed gevoel of bevredigd gevoel. Het geeft je zenuwen, het geeft je een zeker gevoel van afkeer. En zodra je deze film gaat haten om al die redenen, besef je dat het allemaal misschien wel realistischer is dan je eerst dacht. Not for the faint hearted maar voor alle anderen een film die je een keer gezien moet hebben als dit genre je aanspreekt. Een dikke 7,5+/10.

indeed, helemaal niet te vergelijken met die crappy remake van enkele jaren terug

Shutter Island
Super film. Freaky, goed geacteerd en één grote mind****. 8/10

The Curious Case of Benjamin Button
Spreekt voor zich, supergoede film. Met zoals gewoonlijk een goede rol vertolkt door Brad Pitt. 9/10

Unthinkable gezien net, pfoe harde film toch wel vind ik. Samuel L Jackson speelt een folteraar die moet uitvinden waar 3 nucleaire bommen verstopt zijn. 7/10

+ 1 Vond hem ook best vermakelijk en een sterke prestatie van Jackson terug. Naartoe geweest met weinig tot geen verwachtingen maar dus aangenaam verrast. 7,5/10

+ 1 Vond hem ook best vermakelijk en een sterke prestatie van Jackson terug. Naartoe geweest met weinig tot geen verwachtingen maar dus aangenaam verrast. 7,5/10

Ben hem net aan het zien. Aanrader
van de moment dat ze zijn vrouw en kinderen gevonden hadden, dacht ik direct dat ze hun zouden moeten folteren :D

Heb net She's out of my league gekeken. Hahaha, ik heb me helemaal stuk gelachen. Wat een geniale comedy. Valt bij mij in de categorie 'The Hangover'. En die Alice Eve heeft echt het lekkerste lichaam ooit volgens mij.

8.5/10

Heb trouwens ook nog A Nightmare on Elmstreet in de bioscoop gezien. Dat is de slechtste film die ik ooit heb gezien. Mensen in de bioscoop waren gewoon aan het lachen om de belachelijkheid van de film.

0/10

Laatst bewerkt:
Ik heb dan net Antichrist gezien en weet eigenlijk niet goed wat ik ervan moet denken. De passages met de dieren vond ik wel heel sterk en uiteindelijk was de film wel wondermooi geregisseerd en gemonteerd. De kunst druipt ervan af. :)

Een erg sterke performance van zowel Jim Carrey als Ewan mc Gregor. De film blijft ten alle tijde een grappige ondertoon houden en is soms ronduit hilarisch. Maar er zit ook een meer serieuze toon in de film. Ewan mc Gregor komt zeer geloofwaardig over als homo, niet alleen in grote lijnen maar ook in de kleine details. En Jim Carrey laat weer eens zien dat hij meer kan dan alleen gekke bekken trekken. Het meest bizarre aan deze film is dat dit onwaarschijnlijke verhaal waar gebeurd is. Een absolute aanrader.

8,5/10

house of 1000 corpses

9/10

Tropic Thunder
8.5/10

Menace 2 society (ben ik mee opgegroeid)
What u say bout my momma?????

9.5/10

Terug
Naar boven