MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Ja, ik ben opzoek naar torrents van Inception, en naar torrents van die nieuwe film van angie jolie. Nog niet kunnen vinden. Wordt het tegenwoordig beter beveiligd of zo..
Zou ik niet doen
Deze film schijnt echt een gigantische topper te zijn, dus ga m chekken in de bios, is echt zonde anders

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[imdb]Jacob's Ladder[/imdb] 8

Gister deze film gezien en ik moet zeggen dat het bijzonder indrukwekkend was. Het gaat over een vietnam-veteraan die een traumatische ervaring heeft meegemaakt en bij terugkomst in New York allemaal surrealistische dromen en ervaringen heeft. Het is een donkere, neerslachtige en spannende film waarvan ik denk dat het genre naar horror neigt al is het niet zo makkelijk te plaatsen. Boeiend verhaal, goed uitgewerkt en uitstekend geacteerd.

Je moet er voor in de stemming zijn maar een aanrader is het zeker.

maar wel vermakelijk toch? Ik heb wel een paar keer moeten lachen, vooral om die kat:D. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu wel genoeg Shrek heb gezien. Dit moet ook echt het laatste deel zijn, want anders word het te veel.

De kat was in dit deel inderdaad één van de weinigen die me echt deed lachen

Na een shitload aan slechte pauperfilms, toch maar eens Shutter Island gekeken. Geniale film. Echt geweldig.

9.5/10

Is Aeddis aan het einde nu nog steeds in zijn fantasiewereld, of is hij er uit, maar wil hij gewoon dood? (Dit vroeg ik me af door die laatste opmerking)

Na een shitload aan slechte pauperfilms, toch maar eens Shutter Island gekeken. Geniale film. Echt geweldig.

9.5/10

Is Aeddis aan het einde nu nog steeds in zijn fantasiewereld, of is hij er uit, maar wil hij gewoon dood? (Dit vroeg ik me af door die laatste opmerking)

Hij doet alsof hij gek is, hij kan niet leven met zichzelf in de normale wereld omdat hij zijn vrouw vermoord heeft. Liever dood als een gek dan leven als een beest.

Ze gingen hem niet dood maken, maar achterlijk. Door hem te ...Hoe heet dat ook alweer...Door via zijn neusgat(en) stukje hersens te verwijderen. Zeg maar wat ze vroeger ook deden bij schizofrenen

Nou, verbeter me dan..Ik denk zelf dat jij het niet begrepen hebt:

aan het einde zit hij met een man op een witte trap een sigaret te roken. Tijdens de conversatie komt zijn psycholoog erachter dat de behandeling niet geholpen heeft. Hij wordt weer mee genomen, en ik veronderstel dat ze hem nu achterlijk gaan maken, gezien hij drie kansen heeft gehad en alle behandelingen niet bij hem aanslaan.

En nu jouw interpretatie.

Laatst bewerkt:
bijdehandje je hebt hem zelf niet goed begrepen. Swafcore heeft 100% gelijk.

Hele goede film maar een 9.5/10 rating vind ik wel heel erg hoog.
8-8.5

True. Dood is in dit geval ook een metafoor. Want als hij die behandeling heeft gehad, is hij natuurlijk zo goed als dood.

Het gaat erom dat hij geen gevaar vormt voor anderen en zichzelf plus hij is zo doodongelukkig...

Niet voor het grote publiek maar voor de liefhebbers. Een zeer brute en rauwe film over vikings op een tocht naar het heilige land. Echt een stukje kunst, geweldige shots, prachtige landschappen en haarscherp beeld. Een film om absoluut in HD te bekijken dus. De gehele film voel je de spanning, voor mensen die Antichrist hebben bekeken, zo'n sT is deze film ook. Er wordt nauwelijks in gesproken, maar de regisseur slaagt erin om je echt helemaal te verplaatsen naar waar en wanneer de film zich afspeelt. Helaas ontbreekt het aan een plot waardoor de hele film opbouwt naar een climax die eigenlijk nooit komt. Wel veel symboliek, prachtige beelden, en een goed beeld van de vikingtijd dus. Als je alleen van snelle hollywoodfilms houdt kun je deze beter laten schieten, maar voor de liefhebber zeker de moeite waard.

7/10

in de trailer hoor ik van die hippe "blade" muziek? doet dat geen afbreuk aan de authenticiteit van de film?

Gister ook Shutter Island bekeken.

Heel goed verhaal, goede sfeer en mooi climax. Jammer dat ik wellicht door de trailer
te bekijken meteen het hele idee al doorhad. Dat was wel een beetje jammer.

Toch een 8,5

Een erg goede zwarte komedie met een ijzersterke Robin Williams. De film geeft stof tot nadenken en is denk ik voor veel mensen herkenbaar. Er zitten absurde en hilarische momenten in, maar ook een hoop tenenkrommende momenten die wat meer subtiel zijn uitgewerkt. Laat je niet wegjagen door het bizarre en platte eerste gedeelte van de film, in het 2e deel zijn er een meer 'lagen' in de film. Helaas is de climax waar de film naartoe werkt voorspelbaar, maar wel bevredigend. Een aanrader.

7.5/10

Terug
Naar boven