MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Kick-ass was leuk ja, laatst ook gezien. Over the top maar creatief en zeker uniek. Inception wil ik ook zien binnenkort, beetje Matrix-achtig heb ik me laten vertellen.

Kick-Ass was voor mij de beste film uit 2010 tot nu toe (ik heb Inception nog niet gezien).

Ik denk dat het wel een droom is. Alles is een beetje té perfect aan het einde, en de kids zijn niet ouder geworden. Bovendien blijft dat ding te lang spinnen lijkt me:)

Het is een droom, zie de recensie van teak.

The end seems without a doubt to be a dream - from the dreamy way the film is shot and edited once Cobb wakes up on the plane all the way through to him coming home to find his two kids in the exact position and in the exact same clothes that he kept remembering them, it doesn't matter if the top falls, Cobb is dreaming.

Goede review overigens.

De vergelijking met The Matrix vind ik ook wat ver gezocht.
De enige echte parallel die ik zie is de quote van Morpheus:
Have you ever had a dream that you were so sure was real? What if you were unable to wake from that dream? How would you know the difference between the dream world and the real world?
Verder is de achterliggende gedachte van Inception totaal anders in vergelijking met The Matrix.

Heb inception ook gezien echt zalige film . Makkelijk te volgen ook .

Dit weekend 2 films gezien...

Karate kid

http://www.youtube.com/watch?v=qpHEBZSrFws

Toffe remake, vind het origineel nog altijd beter maar is tof verfilmd!
7/10

Predators

http://www.youtube.com/watch?v=9u8vZwvP57Y

Ik vind dit persoonlijk een k*tfilm! Ze hebben er geen klakkeloze remake van willen maken maar de film zit toch vol met "afgekeken" scenes uit de eerste!

Het absolute toppunt van de film vind ik dat de hoofdrolspeler op het einde het gevecht met de predator aangaat in zijn bloot bovenlijf, ingesmeerd met modder en dit alles met zijn volle 70kg!!!

Als je gaat vergelijken met de eerste (waar ze toch wel veel verwijzingen naar maken dmv identieke scenes en de originele muziek) trekt deze op de ballen!!

4/10

Vandaag naar The last airbender gaan zien. Ik had op imdb al een score van 4,3 gezien, dus kon er niet veel goeds van verwachten.

Conclusie: shitty film. Ongelofelijk slechte acteurs. Het concept en de effecten zijn heel leuk. Maar slechte acteurs, slechte regie, ... boeh moest ik niet in de cinema gezeten hebben zou ik na 2 minuten de film al afgezet hebben wegens acteerprestaties

The Road:
Zeer sterk maar simpel verhaal, wel een film die even moet bezinken want het is vrij deprimerend. Sterke acteerprestatie van Viggo Mortensen. Is een verfilming van het boek. Er wordt een zeer donkere, sombere, grauwe maar anderzijds ook mooie en boeiende sfeer gecreëerd. 8.5/10

Elementaire deeltjes (Elementarteilchen):
Based on Michel Houellebecq's controversial novel, this movie focuses on Michael and Bruno, two very different half-brothers and their disturbed coïtusuality. After a chaotic childhood with a hippie mother only caring for her affairs, Michael, a molecular biologist, is more interested in genes than women, while Bruno is obsessed with his coïtusual desires, but mostly finds his satisfaction with prostitutes. His pitiful life changes when he gets to know the experienced Christiane. In the meantime, Michael meets Annabelle, the love of his youth, again...
7/10

2012:
Heb het normaal niet zo op dit soort SF films maar vond het wel goed gevonden en spannend. Mooie special effects die eens niet stoorden. Wel jammer van de typische cliché momenten die ze er perse in moesten steken
7.5/10

Valhalla Rising hadden ze niet in de videotheek :(

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Eindelijk ook gekeken. Behoorlijk interessante film die mij toch wel aan het denken zette. Het begin vond ik een beetje slecht op gang komen. Beetje te rommelig imo. Maar ik vond het al met al een orginele film en toch wel 1 van de mooisten tot nu toe dit jaar.

9/10

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

Gisteren The Hurt Locker gekeken
The+Hurt+Locker+film+poster.jpg

Ik ben niet echt fan van dit genre films. En al helemaal niet in van die sjabalala landen. Maar omdat deze film toch behoorlijk geprezen is dacht ik dat ik dan ook maar kijken moest.

Achteraf gezien had ik dat beter niet kunnen doen. Te langdradig naar mijn mening. Het zag er allemaal wel realistisch uit, en de acteurs speelden ook goed, maar ik vond er toch weinig aan allemaal. Zal wel komen omdat ik niet van deze films houd.

6,5/10

Gisteren ook naar Inception geweest en dat was idd een toppertje. In het begin vond ik het allemaal wat te obvious gebracht, alsof het verhaal uitgelegd moest worden aan een kleuter, maar al snel werd het gewoon een erg toffe actiefilm. Imo jammer dat er hier en daar een grapje in verwerkt moest worden, had van mij niet gehoeven. Maar ach, al met al gewoon een erg vermakelijke zit die van begin tot eind gewoon vet is! DiCaprio is de man! 9-/10

Inception +1. Dikke 9 waard. Gewoon ****ing goede film.

Heb mijn eerste 3D film gezien op nieuwe plasma 3D tv. Heb gewoon de enige 3D film gekozen die te vinden was in nieuwsgroepen, Ice Age: Dawn of the Dinosaurs.

Had eigenlijk veel meer verwacht van het 3D. Er komt helemaal niets "uit het scherm", en het is ook niet spectaculair oid. Het enige wat je ziet is een soort View-Master effect waardoor het lijkt alsof je naar verschillende "lagen" op je scherm kijkt. Het is op zich wel leuk, maar ik zou zeker niet elke film zo willen bekijken (het past ook gewoon niet bij elke film). En het brilletje dat je moet opzetten zit ook heel de tijd te vervelen, je kan niet lekker achterover zitten want je moet recht voor je uitkijken.

De film zelf is wel leuk voor kinderen, niet echt boeiend voor volwassenen verder.

Film: 7/10
3D ervaring: 6,5/10

Ik heb ook op google gekeken wat "half-sbs" is maar kan weinig erover vinden, denk dat het iets met resolutie te maken heeft.
Jammer dat het niet geweldig was. Ik heb er ook 1 gekocht een ander model dan jij hebt en heb avatar er voor de 2e keer op gezien en vond het wel erg mooi. Misschien avatar nog eens kijken dan en lag het aan deze film?

Het hangt natuurlijk af van wat je verwachtingen zijn, ik zeg niet dat het niks is, maar in verhouding tot waar ik op hoopte was het niet zo vet. Maar ik wacht inderdaad op Avatar 3D, zal ongetwijfeld beter uitgewerkt zijn dan een veel goedkopere animatie-productie.

Karate Kid
Tsja, wat zwakke melo-dramatische scenes, en de zwarte kloon van sniperx, die graag laat zien dat 'ie kan dansen (en niet kan basketballen) in de hoofdrol. De gevechtjes vond ik wel erg cool. Ik miste alleen wel het gevecht van Jackie Chan tegen de sensei ("Master Li"). De hele film kon bij lange na niet tippen aan het origineel, waar nog het nodige jeugdsentiment bij komt kijken. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze film dezelfde waarde kan hebben voor een achtjarig jochie, als dat de originele Karate Kid voor mij had.

5.5/10

Grown Ups
Een paar hele, hele sterke grappen, die ik vooral heel herkenbaar vond, omdat wij in onze vriendengroep ook zulke grappen maken over elkaar. En die maakten de film voor mij redelijk geslaagd. Maar het was niet zo dat de film indruk heeft achter gelaten. Verder stelt de film namelijk nogal weinig voor. Elk huisje heeft z'n eigen kruisje, men gaat naar een meertje met een groot huis, en aan het einde van het verhaal is iedereen weer gelukkig. Epic.

6.3/10

Laatst bewerkt:
K en een de zwarte kloon van sniperx,
:roflol:

Aardige actie-thriller met een vleugje zwarte humor. Het is een verhaal metdeels fictie en deels echt gebeurde feiten. Het word allemaal goed gebracht en vooral de rol van de aan lager wal geraakte journalist is goed gecast (Richard Gere). De film wil laten zien wat er allemaal in ons wereldje gebeurt zonder dat wij er iets van af weten. Het einde was niet zo goed uitgewerkt.

7+/10

Date night : Al bij al geen slechte film. 6,5/10
She's out of my league: Vond ik wel een goede film met paar goede momenten in. 7,5 /10

Terug
Naar boven