AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

ik snap het probleem niet
veel borsten check
humor check

ja als jij geen humor hebt en chickies niet weet te aprecieren tja

hm, als jij het probleem niet snapt, snap ik je niveau niet meer :) Ok, t**ten en humor is leuk maar er is maar zelden als al dan niet een film die daar met een score van 9/10 gaat lopen. Die films krijgen eerder een 5 of max 7 omdat ze desondanks hun grappig gehalte echt cinematografisch geen 9 op 10 waard zijn terwijl meer serieuze films zoals het meesterwerk "the godfather" wel een dikke negen waard is :)

ontopic heb ik net fanboys gezien. grappige film, kijkt lekker weg. Het verhaal gaat over terminale gast die de eerste star wars film wil zien met z'n vrienden dus willen ze inbreken bij george lucas z'n ranch om de film te zien. Veel bekende koppen ook die voorbij vliegen, seth rogen, die dikkert vanuit my name is earl, danny trejo, en nog anderen...al bij al wel mee vermaakt en op sommige punten wel hard gelachen. Ook leuk rolletje van kirsten bell, man toch wat een lekker vrouwtje is dat 7,5

Heb stone ook even bekeken met robert,edward,milla,wat een shit film zeg daar had ik toch iets meer van verwacht,even snel een tussendoor filmpie voor hun volgens mij...

Inferno= troll

Net Celda 211 gekeken op aanraden van verschillende mensen hier. Ik moet akkoord gaan met de mening van de meeste anderen, het is echt een hele goede film. Een echt fatastische plot is er natuurlijk niet, maar toch kan je je heel goed inleven in het hoofdpersonage en is het behoorlijk spannend wat er met hem gaat gebeuren en hoe het verhaal gaat verlopen. 8/10.

Paar dagen geleden Intolerable Cruelty gekeken. Dat was de enige film van de Coens die ik nog niet had gezien en ook gelijk de minste. Het verhaal is in grote mate zeer voorspelbaar. Er zit te weinig humor in. En Zeta Jones is vergelijkbaar met Jessica Alba, wel lekker maar kan niet acteren. De sound track vond ik daarentegen wel weer positief. 6

Aangezien ik ze nu allemaal gezien heb, hier mijn Coen lijstje van goed naar minder goed.

The Big Lebowski
Oh Brother, Where Art Thou?
Barton Fink
Fargo
Miller's Crossing
Raising Arizona
No Country for Old Men
Blood Simple
A Serious Man
The Man Who Wasn't There
Burn After Reading
The Ladykillers
The Hudsucker Proxy
Intolerable Cruelty

Laatst bewerkt:
Paar dagen geleden Intolerable Cruelty gekeken. Dat was de enige film van de Coens die ik nog niet had gezien en ook gelijk de minste. Het verhaal is in grote mate zeer voorspelbaar. Er zit te weinig humor in. En Zeta Jones is vergelijkbaar met Jessica Alba, wel lekker maar kan niet acteren. De sound track vond ik daarentegen wel weer positief. 6

Aangezien ik ze nu allemaal gezien heb, hier mijn Coen lijstje van goed naar minder goed.

The Big Lebowski
Oh Brother, Where Art Thou?
Barton Fink
Fargo
Miller's Crossing
Raising Arizona
No Country for Old Men
Blood Simple
A Serious Man
The Man Who Wasn't There
Burn After Reading
The Ladykillers
The Hudsucker Proxy
Intolerable Cruelty

Goed lijstje, ik heb ze zelf ook allemaal gezien behalve Intolerable Cruelty volgens mij. Ik kan me zeker vinden in je volgorde.

The Town

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net The Town gezien, vermakelijke film meer dan dat was het niet. Veel clichematige scenes die ik in andere soortgelijke films ook al heb gezien. Leek een beetje op Heat alleen was Heat natuurlijk een meesterwerk. 7/10

Ik moet Oh Brother, Where art Thou binnenkort maar eens gaan kijken dan.

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Waarom staat The Man who Wasn't There zo laag in je lijstje Anoniem?

Krijg van al dit geklets zin in een film. Ik ga of Oh brother kijken of Memento, die ik ook nog niet heb gezien.

Kan ook zomaar zijn dat het een ander wordt maar ik ben voorlopig pleite!

Alletwee toppers, kan niet missen.

Ik moet Oh Brother, Where art Thou binnenkort maar eens gaan kijken dan.

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Waarom staat The Man who Wasn't There zo laag in je lijstje Anoniem?

Eigenlijk omdat ik de rest ook erg goed vind. Zou hem ook 1 of 2 plaatjes hoger kunnen zetten.

Krijg van al dit geklets zin in een film. Ik ga of Oh brother kijken of Memento, die ik ook nog niet heb gezien.

Kan je ze allebei aanraden ;)

Over Inception: kan niet begrijpen dat er mensen zijn die hem matig vinden. Ik vond het tot nu toe toch zeker de film van het jaar...

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Net trouwens A nightmare on Elm street (2010) gekeken. Vond hem, in tegenstelling tot wat ik overal hoor, lang niet zo slecht. Natuurlijk is hij niet te vergelijken met de geweldige originele versie, maar toch nog een redelijk goede film vind ik. Wat ik vind met de meeste remakes tegenwoordig is dat ze veel te veel spectakel willen brengen met veel te goedkope special effects, dat vond ik in deze film dus niet. Er zat nog wel een redelijk goed verhaal in en één keer had ik niet door dat het een droom was, wat dan wel netjes is als je opeens Freddy ziet. Het enige wat mij wel stoorde is dat je eigenlijk weinig te weten komt over Freddy zelf, dit was in de originele toch wat beter uitgewerkt. Bij mijn puntengeving hou ik geen rekening met het feit dat de originele versie (natuurlijk) veel beter is, de film op zich verdient voor mij een 6.5/10.

Deze avond staat 'Machete' op het programma, ben er benieuwd naar.

Laatst bewerkt:
had geen hoge verwachtingen van inglorious bastards , maar hij is me goed bevallen 8/10

The+Town.jpg

6/10

Gisteren The Town gezien, gaat over een bende die bankovervallen pleegt op banken en geldwagens. Vond de film voorspelbaar en op zijn tijd langdradig.

Skyline

Slechte film, pauper acteurs en het verhaal was al helemaal pauper. Budget voor deze film was overigens rond de 10 miljoen. 5/10

Ik heb gisteren Mr. Nobody gezien en dat was een flinke tegenvaller.
Mij was verteld dat het een topper zou zijn, maar helaas.

Om maar te beginnen met de pluspunten: de film ziet er prachtig uit
en de overgangen tussen de verschillende tijden en werelden zijn
prachtig in beeld gebracht. Af en toe lijk je wel te hallucineren,
en de regisseur heeft ingenieuze vondsten in deze film verwerkt.

Het verhaal is echter waar het aan schort. De film gaat over de
mogelijkheid van meerdere dimensies in tijd en ruimte. Parallelle
werelden, dat soort zaken. We zien het levensverhaal van het
hoofdpersonage in verschillende werelden en tijden. De verschillen
tussen deze werelden zijn ontstaan door keuzes die de
hoofdpersoon zelf maakt en door zaken waar hij geen invloed op
heeft. Op zich kun je daar wel iets van maken zou je zeggen.

Maar wat ik miste was menselijkheid. De verhaallijnen en personages
zijn over the top op een manier die in de weg staat van enige vorm
van identificatie of meeleven. Ik moest aan Eternal Sunshine denken,
ook een film met een basisgegeven dat (op dit moment in ieder geval)
onmogelijk is. Maar wat wel weet te raken aan menselijke emoties.
Aan pijnlijke zaken in het verleden en hoe deze identiteit vormgeven,
over liefde en wat daar achter schuilt, over keuzes, kortom, over
zaken die me in het dagelijks leven bezighouden. Die film weet een
dergelijk gegeven dus wel om te buigen naar iets wat raakt aan
mijn leven, Mr. Nobody kreeg dat niet voor elkaar.

Nemo Nobody, de hoofdpersoon wordt nergens menselijk, de film
blijft hangen in stijl. Ik kan wel na gaan denken over hoe het zou
zijn als er meer dimensies in tijd en ruimte zouden zijn, maar dat
brengt me weinig.
Dit concept wordt in de eerste tien a twintig minuten uiteengezet
en de rest van de film is weinig meer dan een herhaling van zetten.

Het geheel doet dan ook enigszins pretentieus aan en wist niet de
gehele duur van de film te boeien. Nu heb ik de extended versie
gezien, misschien was het beter te doen geweest als ik de normale
versie had gekeken, maar ook dan was 45 min voldoende
geweest wat mij betreft.

Laat maar links liggen deze film, dat is mijn advies.

5/10 omdat ie er mooi uitziet

Skyline

Slechte film, pauper acteurs en het verhaal was al helemaal pauper. Budget voor deze film was overigens rond de 10 miljoen. 5/10

Dit was inderdaad echt een pauperfilm. Veel te veel voorspelbare scenes met een overduidelijke mislukte "Independence day" sfeer eraan. Een tintje "I am Legend" er doorheen, en hier en daar zelfs een vleugje "War of the World" en zelfs "Alien" erbij. Ook dacht ik nog wat "Godzilla" te herkennen.

Kortom, een film die in z'n geheel qua scenes en verhaallijn uit andere films bestaat en dan daar zelfs een slap tot matig aftreksel van. En ook niet eens een beetje vrouwelijk bloot zoals een goeie thriller hoort te hebben. Over de slotscene van de film ben ik al helemaal niet te spreken, wat een open klote einde met de overduidelijke horrorachtige voorspelling voor een sequal.

Van mij niet hoger dan een 4, en zelfs dat is misschien nog te veel.

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

The Social Network

Een film over de makers en het ontstaan van facebook. Veel cliches, maar goed ik ben genadig. Heb me er wel mee vermaakt; 7/10

Deze viel me toch wel tegen, en dan vooral de hoofdrolspeler / bedenker van facebook. Ik had meer spanning en sensatie verwacht rondom zijn rijk worden. Een beetje de onbegrijpelijke puberuitspattingen van iemand die meer geld heeft dan hij ooit op krijgt, maar dat miste ik toch wel. Verder moeilijk te volgen omdat de film chronologisch behoorlijk door elkaar loopt.

Misschien ligt het aan mijn onbegrip van de geniaal bedoelde opzet waarmee de film tot stand is gekomen, maar ik vind het echt niet meer waard dan een 6.

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Deze viel me toch wel tegen, en dan vooral de hoofdrolspeler / bedenker van facebook. Ik had meer spanning en sensatie verwacht rondom zijn rijk worden. Een beetje de onbegrijpelijke puberuitspattingen van iemand die meer geld heeft dan hij ooit op krijgt, maar dat miste ik toch wel. Verder moeilijk te volgen omdat de film chronologisch behoorlijk door elkaar loopt.

Misschien ligt het aan mijn onbegrip van de geniaal bedoelde opzet waarmee de film tot stand is gekomen, maar ik vind het echt niet meer waard dan een 6.
Dat krijg je als je een non fictie film draait, je kan het dan wel spannender gaan maken maar je kan er niet over gaan he.

Ik vond hem wel te doen maar ik ga er geen tweede keer naar kijken.

A beatiful mind

6a00d8341c6a4e53ef00e5506872398833-800wi.jpg

Goede acteer prestaties van Russell Crowe. Vond de film alleen een beetje te lang op het eind. Verder een aanrader voor mensen met interesse in de menselijke geest. 8,5/10

American Psycho

Geniale film met nog genialere scenes. Vooral de scene met het visitekaartje:roflol: Perfecte rol zet Bale neer. 8,5/10

http://www.youtube.com/watch?v=qoIvd3zzu4Y

Terug
Naar boven