Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Vond de boek van American psycho ook echt zalig :D

Zeker en vast een goede film ja. één van de weinige boeken die ook echt goed verfilmd is

American Psycho: geniaal. Heb na bovenstaand filmpje ook meteen zin om hem nog eens te zien.

American Psycho: geniaal. Heb na bovenstaand filmpje ook meteen zin om hem nog eens te zien.
Idd, zitten scenes in die legendarisch zijn en een sfeertje creëren dat je zelden in films ziet. Ondergewaardeerde film IMO :)

Wel net niet krachtig genoeg om de stempel 'meesterwerk' te kunnen dragen.

Idd, zitten scenes in die legendarisch zijn en een sfeertje creëren dat je zelden in films ziet. Ondergewaardeerde film IMO :)

Wel net niet krachtig genoeg om de stempel 'meesterwerk' te kunnen dragen.

Big T: zonder op imdb te kijken, wat zou jij voor score geven aan Top Gun? :)

Gisteravond Dog Pound gekeken. Had er veel minder van verwacht, harde en rauwe film over 3 jongens in een zwaar beveiligde jeugdgevangenis. Zeer goed geacteerd.

American Psycho is cool idd, dat stukje dat hij coïtus heeft en maar in de spiegel naar zichzelf blijft kijken, geniaal ;)

Law Abiding Citizen is ook echt een aanrader, weet niet of die al een keer genoemd is in dit topic. Denk dat dat wel een van de betere films is (samen met Inception en Shutters Island) die ik dit jaar heb gezien. In het begin dacht ik dat een standaard wraakfilm zou worden, maar integendeel, mooi uitgewerkt en Gerard Butler en Jamie Foxx acteren zeer sterk.

Laatst bewerkt:
Zonet Machete gekeken. Ik vond het een redelijk goede film, hoewel hij mij sterk deed denken aan Kill Bill. Er kwam ook van dat soort overdreve actie in, alleen was de uitwerking toch een stuk zwakker. De cast is natuurlijk echt top in deze film, maar voor zo veel grote namen te hebben vond ik het toch wat beter kunnen. Echt veel verrassingen bracht het alvast niet. Natuurlijk was het een leuke film om even je verstand bij op nul te zetten en wat bruut geweld te zien met een matig verhaal erbij, maar echt super was het niet. Er waren dan wel weer een aantal adembenemende scènes in, die de film helemaal goed maken. 7/10.

Zonet Machete gekeken. Ik vond het een redelijk goede film, hoewel hij mij sterk deed denken aan Kill Bill. Er kwam ook van dat soort overdreve actie in, alleen was de uitwerking toch een stuk zwakker. De cast is natuurlijk echt top in deze film, maar voor zo veel grote namen te hebben vond ik het toch wat beter kunnen. Echt veel verrassingen bracht het alvast niet. Natuurlijk was het een leuke film om even je verstand bij op nul te zetten en wat bruut geweld te zien met een matig verhaal erbij, maar echt super was het niet. Er waren dan wel weer een aantal adembenemende scènes in, die de film helemaal goed maken. 7/10.

Is inderdaad een redelijke film; einde was, m.i., zeer slordig afgemaakt; 6/10

Is inderdaad een redelijke film; einde was, m.i., zeer slordig afgemaakt; 6/10

Was ook mijn mening, maargoed, je kijkt die film al zoiezo niet voor zijn goede plot of zijn prachtige acteerwerk (hoewel dat wel zou moeten met zo'n cast!). Het is zo'n film die je gewoon kijkt om eens wat bruut geweld te zien zonder dat je daarbij moet nadenken. Op het verhaal ga ik mijn kritiek dus niet al te veel baseren, maar inderdaad was dat niet zo geweldig.

Gister nog maals Lord of War gekeken. Leuk! 7.8/10

Was ook mijn mening, maargoed, je kijkt die film al zoiezo niet voor zijn goede plot of zijn prachtige acteerwerk (hoewel dat wel zou moeten met zo'n cast!). Het is zo'n film die je gewoon kijkt om eens wat bruut geweld te zien zonder dat je daarbij moet nadenken. Op het verhaal ga ik mijn kritiek dus niet al te veel baseren, maar inderdaad was dat niet zo geweldig.

Ik vond Robert De Niro erg sterk. En Danny Trejo, Jessica Alba, Steven Seagal en Lindsay Lohan staan natuurlijk niet bekend om hun acteertalenten.

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

riobravohd3d.jpg

[imdb]Rio Bravo[/imdb]

Leuke Amerikaanse western. Rustig tempo met leuke dialogen. Het verhaal gaat over Sheriff Chance (John Wayne) en zijn maten die hem helpen om een grote crimineel gevangen te houden in hun celletje tot de county marshall komt aanzetten 6 dagen later. Dit terwijl er aan de buitenkant een grote groep criminelen hem probeert vrij te krijgen. Dean Martin (aka Dude) steelt de show naar mijn mening. 8+

Alleen de relatie tussen Angie Dickinson en John Wayne is een beetje belachelijk

Laatst bewerkt:
Het is eindelijk zover: ik heb de hele vengeance trilogy gezien.

Sympathy for mister vengeance (deel één) vond ik redelijk goed, Oldboy vond ik een waar meesterwerk. (voor reviews: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-review-topic-27968/index383.html#post5190166)

Nu dus ook de review van

Sympathy for lady vengeance:

Ik ben echt onder de indruk. Dit is zeker en vast één van de beste trilogies die ik ooit gezien heb, al zonder enige twijfel behoort deze trilogy (en zeker oldboy) tot één van de beste niet-amerikaanse films ooit gemaakt. Sympathy for lady vengeance vond ik net wat beter dan sympathy for mister vengeance. Ik vind dat er net wat meer verhaal in zit, dit is dan ten koste van extreme scenes. Dat stoort me helemaal niet, want dit is niet het soort film dat je kijkt voor de extreme scenes. Wat me in deze film ook heel erg beviel was de geweldige zwarte humor. Soms is de film een beetje verwarrend, je moet dus wel goed opletten, want soms wordt later pas duidelijk waar het over gaat. Sympathy for lady vengeance is voor mij één van de betere films van Aziatische afkomst, maar is toch nog niet iets zwakker dan Oldboy (dat voor mij een echt meesterwerk is). Ik vind dit laatste deel wel wat beter dan het eerste deel. Het had veel meer diepgang, hoewel dit ten koste ging van wat geweldadige scenes die je in de voorgangers toch wat meer had. Een 8/10.

Lindsay Lohan stond in Machete bekend om andere kwaliteiten. :D

Was een body double heb ik ergens gelezen...

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Het is eindelijk zover: ik heb de hele vengeance trilogy gezien.

Sympathy for mister vengeance (deel één) vond ik redelijk goed, Oldboy vond ik een waar meesterwerk. (voor reviews: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-review-topic-27968/index383.html#post5190166)

Nu dus ook de review van

Sympathy for lady vengeance:

Ik ben echt onder de indruk. Dit is zeker en vast één van de beste trilogies die ik ooit gezien heb, al zonder enige twijfel behoort deze trilogy (en zeker oldboy) tot één van de beste niet-amerikaanse films ooit gemaakt. Sympathy for lady vengeance vond ik net wat beter dan sympathy for mister vengeance. Ik vind dat er net wat meer verhaal in zit, dit is dan ten koste van extreme scenes. Dat stoort me helemaal niet, want dit is niet het soort film dat je kijkt voor de extreme scenes. Wat me in deze film ook heel erg beviel was de geweldige zwarte humor. Soms is de film een beetje verwarrend, je moet dus wel goed opletten, want soms wordt later pas duidelijk waar het over gaat. Sympathy for lady vengeance is voor mij één van de betere films van Aziatische afkomst, maar is toch nog niet iets zwakker dan Oldboy (dat voor mij een echt meesterwerk is). Ik vind dit laatste deel wel wat beter dan het eerste deel. Het had veel meer diepgang, hoewel dit ten koste ging van wat geweldadige scenes die je in de voorgangers toch wat meer had. Een 8/10.

Heb je Rashomon, 7 samurai, Infernal Affairs en Bin-Jip al gezien?

Oldboy vond ik overigens ook erg goed.

Laatst bewerkt:
Net even een gouwe ouwe zitten kijken: Brewster's Millions

brewsters_millions.jpg

Het blijft een leuke film, typisch Richard Pryor humor. Ondanks dat het een fictieve familiefilm is blijf je toch steeds meedenken tijdens de film over hoe hij het allemaal zou kunnen doen, de film pakt je wel als je van de genre houd. Ik vind hem een 7.5

Heb je Rashomon, 7 samurai, Infernal Affairs en Bin-Jip al gezien?

Oldboy vond ik overigens ook erg goed.

alle 4 al gekeken :D (ben een echte Asia fan).

Van infernal affairs trouwens alle delen gezien, vond ze allemaal wel goed, maar de eerste was natuurlijk vooral een toppertje.

Stuk voor stuk hele goede films, alleen erg spijtig dat ik the magnificent seven voor 7 samurai had gekeken, waardoor ik het verhaal kende.

Laatst bewerkt:
The Machinist

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uitstekende film met een duister sfeertje. Concept had ik al vaker gezien maargoed daar kijk ik overheen. 8/10

alle 4 al gekeken :D (ben een echte Asia fan).

Van infernal affairs trouwens alle delen gezien, vond ze allemaal wel goed, maar de eerste was natuurlijk vooral een toppertje.

Stuk voor stuk hele goede films, alleen erg spijtig dat ik the magnificent seven voor 7 samurai had gekeken, waardoor ik het verhaal kende.

7 samurai is juist een film die bekend staat om de visuele pracht, dus op zich zou dat niet zoveel uit moeten maken lijkt me?

Ik reageerde met Aziatische films omdat je oldboy een van de betere niet-hollywood films vindt. Er zijn buiten hollywood heel veel goede films gemaakt. Ik denk bijvoorbeeld aan films van Michael Haneke en Francois Ozon. Ken je die regisseurs?

7 samurai is juist een film die bekend staat om de visuele pracht, dus op zich zou dat niet zoveel uit moeten maken lijkt me?

Ik reageerde met Aziatische films omdat je oldboy een van de betere niet-hollywood films vindt. Er zijn buiten hollywood heel veel goede films gemaakt. Ik denk bijvoorbeeld aan films van Michael Haneke en Francois Ozon. Ken je die regisseurs?

Veel maakt het niet uit nee, maar het is toch altijd stom als je een verhaal van een film al kent. Ik kijk nooit trailers ofzo, ik vind het altijd belachelijk om al te weten waarover het gaat.

Ik ken beide regisseurs, ja. Van Michael Haneke heb ik de beide funny games gezien en van Francois Ozon heb ik sitcom, swimming pool en 8 femmes gezien. De oude funny games vond ik best een goede film, maar voor de rest was ik weinig onder de indruk van deze films (ik vond ze niet slecht, maar toch verre van een meesterwerk als Oldboy).

Terug
Naar boven