MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]A Prophet[/IMDB]
Goede realistische misdaad/gevangenis film, vooral de hoofdpersoon speelt erg goed. Het begin en eind zijn het best, in het midden zakt de film een beetje in, en duurt misschien iets te lang. Maar verder zeker de moeite waard om te kijken. 8/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Curious Case Of Benjamin Button

Een teleurstelling. De film begon goed maar naarmate hij vorderde verloor hij steeds meer aan kracht. Het enige waardoor ik tenslotte nog verder keek was om hem, Benjamin te zien verjongen, en dat ging dan nog eens zo ontzettend traag. De "wijze", "filosofische" oneliners doorheen de film waren aardig maar maakten hem daarom niet minder oppervlakkig. Veel zaken houden ook gewoon geen steek.
Benjamin verlaat zijn vrouw en kind op 30-jarige leeftijd omdat hij er zogezegd niet meer voor kan zorgen? ??? Daisy zegt dan als hij terugkomt op 20 jarige leeftijd dat ze idd geen 2 kinderen kan opvoeden terwijl hij er gewoon jonger uitziet maar nog altijd het verstand heeft van een 60 jarige... Slaat echt nergens op imo

5/10

[IMDB]A Prophet[/IMDB]
Goede realistische misdaad/gevangenis film, vooral de hoofdpersoon speelt erg goed. Het begin en eind zijn het best, in het midden zakt de film een beetje in, en duurt misschien iets te lang. Maar verder zeker de moeite waard om te kijken. 8/10
Is die franse film toch? Vond ik echt super.

Iemand Fighter al gezien?

Ik heb net the fighter uitgezien. Matige film. Het boxen zelf was echt slecht, maar bale zet wel een goede prestatie neer in de film.

Verwacht geen actie, of 2e american history x.
Ik vond het persoonlijk een goede film, een topper. Ik hoorde slechte reacties rondom mij heen, omdat de meeste mensen wat meer actie verwachtten. De niro acteert hier echt goed. Hoewel weinig actie ben ik nooit verveeld geraakt, itt de rest van de zaal inclusief mijn vriendin. De dialogen tussen de niro en norton zijn stevig en zalig om te volgen. Doorheen de film zijn er veel knipoogjes en subtiele twists die het leuk maken de film te volgen. Het is moeilijk uit te leggen, maar de band tussen twee mensen kom je niet enkel te weten door hun dialoog, maar ook door de kleine onopvallende dingen errond.

ja.. ik hoop dat iemand hem een deftige recensie kan geven, volgens mij gaat deze gesmaakt worden door de filmguru's van dit topic.

Vond goede film zeker het kijken waard, ben dan ook een De Niro en Norton fan, tuurlijk hebben ze bijde al beter werk gemaakt.

Vanavond ga ik naar sucker punch denk ik, gewoon omdat er een ongelooflijke hype over is in mijn vriendenkring. Ik wil weten waarom.

sanctum.jpg

Vanavond ga ik naar sucker punch denk ik, gewoon omdat er een ongelooflijke hype over is in mijn vriendenkring. Ik wil weten waarom.

Was te laat voor sucker punch, alsook rango (speelt niet eens savonds) daarom naar sanctum gaan zien. (eerst even trailertje gezien).

Coole film, en de 3D geeft bij deze film wel degelijk een pluspunt. De film gaat over een stel duikers die vastraken in een of andere rots. De uitgang belemmerd, dus op zoek naar een nieuwe uitgang. Anders dan soortgelijke films, verveelt deze niet. Echt leuke film, mooie effecten door het 3D beeld en mooie panorama's. Geproduced door james cameron btw.

The Curious Case Of Benjamin Button

Een teleurstelling. De film begon goed maar naarmate hij vorderde verloor hij steeds meer aan kracht. Het enige waardoor ik tenslotte nog verder keek was om hem, Benjamin te zien verjongen, en dat ging dan nog eens zo ontzettend traag. De "wijze", "filosofische" oneliners doorheen de film waren aardig maar maakten hem daarom niet minder oppervlakkig. Veel zaken houden ook gewoon geen steek.
Benjamin verlaat zijn vrouw en kind op 30-jarige leeftijd omdat hij er zogezegd niet meer voor kan zorgen? ??? Daisy zegt dan als hij terugkomt op 20 jarige leeftijd dat ze idd geen 2 kinderen kan opvoeden terwijl hij er gewoon jonger uitziet maar nog altijd het verstand heeft van een 60 jarige... Slaat echt nergens op imo

5/10

:roflol: nee oke "Corleone"

Ongeveer wat ik er van verwacht had, soms beetje spanning maar verder weinig bijzonders. Krijg altijd de indruk dat ze dit soort films blijven maken vanwege het overwegend christelijke publiek in de V.S. dat er wel helemaal gek op zal zijn. Op zich was het idee niet eens zo heel slecht, maar het is allemaal vrij matig uitgevoerd. -6,5

Had trouwens op de juiste persoon gegokt van bij het begin, was nogal duidelijk dat ze de fysiek zwakste uit de groep zouden kiezen...

Vandaag ook gezien! Leuk voor zo tussendoor maar verder niet echt een super verhaal. 6/10

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

ad er eigenlijk niet zoveel zin in en had ook een matige film verwacht maar dat viel gelukkig mee. Leuke film en weer een goed gespeelde rol van anthony hopins. Van mij krijgt die een 7/10

:roflol:

The Four Feathers

Deze film kon mij allerminst bekoren. Als je hem nog niet gezien hebt laat je hem beter links liggen. Gaat over iemand (Heath Ledger) die 4 veren ontvangt (van zijn kameraden + ex-vriendin) als teken van lafheid omdat hij uit het leger stapt juist voordat ze naar het front moeten. Door die veren (je raadt het al) besluit hij dus toch maar richting het front te reizen om te bewijzen, laten zien dat hij dus wel degelijk geen lafaard is. (:o)

3,5/10

Dat vind ik absoluut niet. Reviews zijn al eerder te lezen in dit topic.

Maar het ging mij meer om het feit dat Corleone de film "Sex and the city" een 8 geeft en Benjamin Button een 5 :roflol:

Had Sex and the city 5,5 gegeven.. Maar ok ja, moet wel in een zeer milde bui geweest zijn toen want The Case Of Benjamin Button is dan idd wel nog een stuk beter. Zou Satc dan toch maar 4,5 geven en Benjamin Button een 5,5, mss max 6.

Laatst bewerkt:
je kan op 2 manieren beoordelen, je kan een film goed vinden maar niet leuk.
Ik vind bijvoorbeeld the aviator of million dollar baby beide enorm saaie films, ga ik er kritisch naar kijken kan ik tot de conclusie komen dat het goede films zijn (kijk maar naar hoeveel oscars te hebben) Ik kijk liever naar een slechtere film zoals alien vs predator die wel vermakelijk is.

Hoe kunnen saaie films goed zijn? Snap dat niet. Als een film niet onderhoudend is, kan een acteerprestatie nog zo briljant zijn, hij is blijkbaar niet goed genoeg om het slechte verhaal of andere minpunten te maskeren.

Battle: Los Angeles

Je hebt actiefilms en actiefilms. Dit was echt een no-brain actiefilm. Jezus, fantastisch gewoon. Ik houd enorm veel van dit genre en ik was dan ook echt onder de indruk. Special effects waren geweldig. Gigantisch veel explosies en gunfire. De "snelweg-scene" was voor mij echt epic.

Er wordt helaas nauwelijks iets verteld over de aard van de invasie en alles eromheen en dat vond ik enigszins jammer. Van een verhaallijn is dan ook nauwelijks sprake. Maar dat weet je vantevoren bij dit genre.

En zoals gebruikelijk hangt er natuurlijk wel heel erg een -Amerika is de allerbeste-sfeertje omheen, maar daar stoor ik me nooit zo aan.

8/10

Ik heb net 'Black Swan' uitgezien. Ondanks het over balet gaat, toch een zeer sterke film. Ik snap het hoge cijfer zeker wel. Allemaal heel intens en gaf me een bizar gevoel.

The Departed (2006)

Het basisverhaal is een leuke set up gebaseerd op Infernal Affairs. Overall vind ik de film sterk qua verhaal/enjoyment, maar ik ben het niet eens met de 8,6 die het gemiddeld krijgt op IMDB. Zoals in een aantal reviews daar aangegeven zijn er nogal wat punten waar ik ook over struikelde in de film.

Geloofwaardigheid is wat ik nogal miste in deze film, hoe de één met alle gemak van de wereld even SIU lid wordt na afstuderen binnen de Academy infiltreert de ander binnen een paar maandjes een maffiaorganisatie en wordt beste vriendjes met de hoogste baas daar. Daarnaast vraag ik me af wat de logica is van een maffiabaas die aan deals doet van miljoen(en) die rond rijd in een afgetrapte oude bak en leeft in een vrij simpel appartement.

Personificaties. Zwart en wit bestaat niet, in deze film echter lijken de hoofdpersonen pure evil en pure good (beetje te Amerikaans). Mensen hebben emoties en zeker in dit soort gevallen waar goed doen slecht is en andersom verwachtte ik toch meer diepgang.

7,5

http://www.imdb.com/title/tt0113247/

Laatst La Haine gezien. Een Franse zwart-witfilm over 3 jongeren die leven in de banlieus (= Franse ghetto's). De film vertelt een dag uit hun leven: over hun problemen met de politie, met hun leven, met zichzelf...

Degelijke film en bij momenten soms zelfs grappig om te zien hoe ze schijt aan alles hebben en steeds lopen rellen om de grootste onbenulligheden. Maar het blijft wel een beklijvend drama, dat wel.

Terug
Naar boven