MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Jarhead (2005)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]http://www.imdb.com/title/tt0418763/
zeer goede film, mooie beelden,muziek en goed verhaal :thumbup:
vind het een beetje vreemd dat deze film toch wat lagere ratings krijgt op veel sites ??? iig ik vond hem erg goed.

btw weet iemand nog meer goede irak films?

Ook laatst gezien, toch wel beste van de 3 en een mooie afsluiter imo.

Gisteren ook nog Hellraiser voor het eerst gezien, had alleen de crappy sequels gezien maar deze Clive Barker film uit '87 is een echte klassieker. Goed (absurd) verhaal, indrukwekkende special effects en prima regie. Zeker een aanrader als je 'm nog niet had gezien 7+

Ik vond zelf deel 2 de beste van de 3. Ik heb hem zelf in de bioscoop gezien(in 3D). Maar het leuke was dat ze maar 1/3 van de film in volledig 3D hadden gefilmd. En bij de 2D scenes gewoon een 3D filter eroverheen hadden geknald. Heel goedkoop imo om zo de mensen naar de bios te lokken.

Predators - vond 'm goed meevallen. Goede actie, special effects, leuk sfeertje, niet te voorspelbaar. Helaas niet overtuigend genoeg in de dialogen en mist net dat beetje extra dat het een sterke sci-fi/thriller/actie maakt. Als je Predator leuk vond zal je dit ook wel lusten 7/10.

Predators tevens ook in de bios gezien, maar vond hem ook zeer tegenvallen.
Je wist op het begin toch eigenlijk al hoe het zou gaan aflopen en één grote fout van de film. >>
Ergens op de helft begint dat wijf te brazelen over Dutch(hoofdrol van eerste film, Arnold Schwarzenegger) dat hij modder had gebruikt om zichzelf onzichtbaar te maken. Maar daarna blijven ze als debielen rondrennen zonder zichzelf met modder te bedekken. Maar net op het einde komt een met modder bedekte Adrian Brody even aanrennen met z'n handmade bijltje(zichzelf met modder bedekken en dat slagwapen maken/vinden in minder dan een minuut) I lol'd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The King's Speech

Buiten enkele saaie stukken rond het midden vond ik hem aardig sterk. Moet wel toegeven dat ik hem nog net iets beter had verwacht door de hoge score op imdb en de vele goede recensies + oscars die hij gekregen heeft, maar niet tegenstaande is het een zeer degelijke film. 8/10.

Rundskop

Beste belgische film:roflol: Vond er eig niet veel aan moet ik zeggen, begrijp dan ook totaal al die positieve reacties hier niet. Vond de film echt bijna nergens over gaan. Verveelde dan ook sterk. Ok, goede acteerprestaties, dat wel maar voor de rest.. Loft vond ik in ieder geval een pak beter, om maar niet te spreken van De Helaasheid Der Dingen. Had mijn 9€ in elk geval beter ergens aan kunnen spenderen. Een vrije grote ontgoocheling dus na alles wat ik erover gehoord had. 5,5/10, en dan ben ik nog mild.

Vandaag gezien. 5,5 vind ik wat weinig maar ik vond het ook niet het succes waarop ik gehoopt had gezien de hype. Natuurlijk is dit geen b-film maar toch had ik liever wat explicieter geweld gezien. Het werd te impliciet gebracht, zeker omdat de rest van de film zo rauw was. Ik zat eigenlijk de hele film te wachten op een scene waarop hij een complete roid rage krijgt en alles en iedereen aan gort slaat.

Schoenaerts' fysiek was ook wat te gehypet, vind ik maar ik als BB'er heb natuurlijk al veel meer gezien daaromtrent dan de grote massa.

Rudy (1993)
http://www.imdb.com/title/tt0108002/

Misschien is het omdat ik wel erg emotioneel ben laatste tijd, maar vindt het echt een topfilm kwa motivatie. Een film die me terug motiveert om terug te beginnen sporten, intensief en hard en niet op te geven. Zeker een aanrader voor elke sporter. Meest motiverende film voor mezelf ooit. Daarom 9/10, maar dat is puur persoonlijk omdat de fim me inspireert.
Het is niet de typical american dream film dat je tegenwoordig ziet. De kracht van de film komt helemaal niet uit het football, maar enkel uit Rudy.

Laatst The Green Hornet gezien en vond het een zeer vermakelijke film, cijfer 7,5
Ook nog Tigerland gezien die ik al eens had gezien jaren geleden maar toch weer zeer goed, dikke 8 als cijfer.
Gisteren Ticking Clock gezien, niet echt geweldig ofzo maar leuk om eens tussendoor te kijken, een 7.

The King's Speech

Buiten enkele saaie stukken rond het midden vond ik hem aardig sterk. Moet wel toegeven dat ik hem nog net iets beter had verwacht door de hoge score op imdb en de vele goede recensies + oscars die hij gekregen heeft, maar niet tegenstaande is het een zeer degelijke film. 8/10.
Gisteren ook gezien, goede film!

The Town gezien, echt een aanrader dikke 8,5 voor deze film.
Paranormal Activity 2 gezien, niet zo eng als verwacht, een 7.
Harry Brown bekeken, vond het een goede film maar ik hou nou eenmaal van dit soort Engelse films, een 8.

Buried (2010)
geniale thriller, ik had nooit gedacht dat een film met één locatie en enkele acteurs boeiend kon zijn.
toch blijft ie zeer boeiend tot het eind, verassend einde ook! 8/10

Heb er toevallig alleen nog maar slechte dingen over gehoord :p.
Gaat blijver 1.5u over een kerel die levend begraven wordt en uiteindelijk gatie nog dood ook :p. Schijnt ongelofelijk saai te zijn. Hoor ik toch van maten he. Heb daardoor helaas zelf al geen zin meer om hem te bekijken :p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die de film 'Johnny got his gun' al gezien heeft? http://www.imdb.com/title/tt0067277/

Lijkt me een film die ofwel ongelofelijk intrigerend is, ofwel verschrikkelijk saai. Ik had het graag van een van jullie gehoord.

[imdb]Tron: The Legacy[/imdb]

Slecht op alle vlakken. Behalve lichtjes en chicks dan. En af en toe Jeff "de dude" Bridges. 4

Laatst bewerkt:
Onlangs nog Wall Street (I) en Shutter Island gekeken.

Wall Street: ouderwets, maar dat hinderde mij absoluut niet. Laat een hele andere wereld zien en keek ook zeer lekker weg (8).

Shutter Island: keek ook lekker weg, vond Leonardo DiCaprio alleen zijn ''geloofwaardigheid'' verliezen in deze rol - aangezien in Inception ook 't e.e.a. voorkwam m.b.t. zijn vrouw - verder nam het verhaal telkens een andere richting aan, en dat kon ik wel waarderen (8,5).

[Link niet meer beschikbaar]

[imdb]Tron: The Legacy[/imdb]

Slecht op alle vlakken. Behalve lichtjes en chicks dan. En af en toe Jeff "de dude" Bridges. 4

Ik vond het juist een geweldige film. Zeker voor een Disney film.
Net zoals het het eerste deel zet het een originele visuele stijl neer. Het verhaal miste op een enkel stuk wel.
Voor degenen die het origineel niet hebben gezien. Wie Tron is en waarom hij doet wat hij doet(Tron fights for the users).

Story - check
Visueel - check
Soundtrack - triple check (Daft Punk was geweldig).

Het kan ook een verschil zijn dat ik deze film in de bioscoop heb gezien. Vooral met de sound is het dan een genot.

[IMDB]Shutter Island[/IMDB]
Geniale film, ik was vanaf het begin tot eind aan het beeld gekluisterd :thumbup:
erg goed gedaan hoe het eigenlijk vrij realistisch begint en dan steeds creepier wordt.
Alleen blijft de vraag natuurlijk..
of hij echt teddy was en dus een experiment van de dokters was om hem laten te geloven dat hij een patient was, of dat juist wel "een gek" was en daar dus al twee jaar vast zat. Wat denken jullie?

ik ga deze film iig zeker nog een keer kijken. 9/10

Geniale film, ik was vanaf het begin tot eind aan het beeld gekluisterd :thumbup:
erg goed gedaan hoe het eigenlijk vrij realistisch begint en dan steeds creepier wordt.
of hij echt teddy was en dus een experiment van de dokters was om hem laten te geloven dat hij een patient was, of dat juist wel "een gek" was en daar dus al twee jaar vast zat. Wat denken jullie?

Dat laatste.

Kijk eens hoe ''zenuwachtig'' die bewakers zijn als hij aan land komt. Zo zijn er nog wel wat meer hints, maar is alweer een tijdje geleden dat ik hem zag, dus weet niet alles meer.

Hij was gewoon gek geworden. Daarom maakt hij ook op het eind de opmerking(geen idee hoe hij het precies zegt): "To live like a monster or die as a normal person".
Hij laat de dokters en beveiliging daar denken dat hij weer in het oude patroon vervalt en zodoende eigenlijk zelfmoord pleegt. Aangezien hij toch weet dat hij weer in zijn oude patroon gaat vervallen naarmate van tijd.

Verwacht geen actie, of 2e american history x.
Ik vond het persoonlijk een goede film, een topper. Ik hoorde slechte reacties rondom mij heen, omdat de meeste mensen wat meer actie verwachtten. De niro acteert hier echt goed. Hoewel weinig actie ben ik nooit verveeld geraakt, itt de rest van de zaal inclusief mijn vriendin. De dialogen tussen de niro en norton zijn stevig en zalig om te volgen. Doorheen de film zijn er veel knipoogjes en subtiele twists die het leuk maken de film te volgen. Het is moeilijk uit te leggen, maar de band tussen twee mensen kom je niet enkel te weten door hun dialoog, maar ook door de kleine onopvallende dingen errond.

ja.. ik hoop dat iemand hem een deftige recensie kan geven, volgens mij gaat deze gesmaakt worden door de filmguru's van dit topic.

Terug
Naar boven