Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

ik vond vorige planet of the apes filsm echt niks,maar deze vond ik toch wel leuk om te kijken:)

Hesher: http://www.imdb.com/title/tt1403177/

Hele hele heeele vage film. Veel meer kan ik er niet over kwijt :P

4/10

hesher.jpg

The-Fighter-movie.jpg

Na een hele reeks middelmatige films gezien te hebben nu eindelijk weer een film die wel de moeite waard was. Wahlberg en vooral Bale zetten sterke rollen neer en ook de vrouwelijke bijrollen worden zeer goed neergezet door Oscar-winnaar Melissa Leo en Oscar-genomineerde Amy Adams.

Het ruwe familieleven van bokser Micky Ward wordt goed in beeld gebracht en ondanks de titel is het ook meer een familiedrama dan een boksfilm maar dat doet niks af aan de kracht van deze film die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Overigens zoals bijna altijd wordt er wel een loopje genomen met de werkelijkheid maar als het werkelijke verhaal was verfilmd zou de film waarschijnlijk nooit gemaakt zijn.

8.5/10

2012-movie.jpg

net naar 2012 gekeken, ik ben blij dat ik voor dit stuk stront op film geen geld gegeven heb. Waar begin je bij zo'n film om kritiek te geven?

Enkel heel slechte films laten het je toe om tijdens de eerste keer dat je ze ziet al feitelijke fouten in de wereld van de film te zien, zonder er zelfs nog maar op te letten, daar was ik al te geërgerd voor.

voorbeelden: alle communicatie vanaf de aarde ligt uit, maar toch slagen er nog mensen in om vlotjes te telefoneren met elkaar en dan nog eens intercontinentale gesprekken te voeren? - Zonnewinden zouden aan de basis liggen van dit alles, maar satellieten blijven naar behoren werken? - een vloedgolf van 1500 meter komt eraan van over India, naar china en doorkruist zonder problemen de hoogste bergkammen (ofwel de Karakoram ofwel de Himalaya) van de wereld? En heeft dan bovendien nog niet genoeg kracht om enkele kleine bootjes van hun plaats af te duwen?
Dan zitten ze nog zelf hun eigen plotholes op te vullen, de scene waarin ze met die Antonov toch bijna precies op de plaats uitkwamen waar ze moesten zijn dankzij die aardverschuiving, hoe ze dat benavigeerd kregen in een situatie waarin de polen aan het omdraaien waren, knap stukje pilotage van die Sasha...

De personages zijn ergerlijk ééndimensionaal en het is alsof je naar de tien kleine negertjes zit te kijken, je bent aan het wachten tot er één wegvalt, het is dan nog telkens weinig verrassend wie het is die het mag bekopen, nog een stapje verder en ze hadden rode pakken aangehad (Star Trek geekin')
Ik bedoel, komaan, hoe vaak gaan we nu nog de gescheiden vader zien die zijn kinderen doodgraag ziet, maar die een psychologische barriere opgeworpen heeft tussen hem en zijn kinderen en zijn vrouw die hij eigenlijk nog graag ziet. Of de wereldvreemde professor/nerd die op het einde de hottie krijgt? Of de heroïsche leider die ervoor kiest om ten onder te gaan en de harteloze opportunist die zijn kans mooi ziet? Of de Russische slechterik met het verplichte diepzware Russische accent en de blonde bimbo? De verwende kinderen? Ik had het gevoel wanneer ze al die personages aan het voorstellen waren dat ik plots een brave sul ging zien met een zware zwarte bril die de hele tijd chocomelk drinkt en heel slecht kan keepen.
Iemand die bekend is met het gebruik van spanningsbogen zal zich in deze film keihard ergeren. Als je zoveel miljoenen dollars uitgeeft aan een film dan mag je best wel wat moeite doen om het script niet te doen schrijven voor eerstejaarsstudenten dramatiek. De hele tijd die cliffhangers. Gewoon verschrikkelijk. Dan Brown had al bewezen dat je niet moest kunnen schrijven om een boek uit te brengen, maar dit topt het toch af, zolang er maar cliffhangers inzitten is het goed. Je zou ze eens moeten tellen en iedere keer als er eentje voorkomt een shot vodka drinken. Er zijn andere manieren om een kijker geboeid te houden.

Brengt ons bij de actiescenes. Ik ben bereid om heel ver mee te gaan in films, maar dit ging erover. Die limo-vluchtscene? wtf? Of die scene met dat kleine vliegtuig? Of die scene met de uitbarsting van die Caldera? Aaaargh de woorden schieten me te kort

Je hebt het gevoel dat die schrijvers een carte blanche gekregen hebben om zo veel mogelijk geld op te maken aan zo veel mogelijk clichés met als gevolg dit stuk stront

Door dit soort films begin je je af te vragen hoeveel hongerige monden konden gevoed worden met het geld dat hieraan verspild is.

I mad

IMDB geeft deze film een 5.8/10. Ik vind dit uiterst genereus. Ik geef het persoonlijk een 1/10 en dat vind ik van mezelf nog te vrijgevig, maar dat ene punt is voor de moeite die de catering van de film gedaan heeft om iedereen eten te bezorgen en omdat Woody Harelson meedeed (een twijfelachtige keuze van film om in mee te spelen, dat wel)

20122.jpg

speaking of which; dit is WH die net de film gezien heeft en beseft waar zijn carriere naartoe gegaan is.

conclusie: ik ben helemaal voor mindless action, maar dit is de spreekwoordelijke brug te ver, ik kijk nog liever naar mijn eigen stront die ik overgoten heb met een sterke drank naar keuze en dan in brand gestoken heb, dan dat ik nog een keer naar dit onding moet kijken

edit: ik heb net wat reviews zitten lezen op internet; het valt me op dat mensen zo welwillend staan tegenover deze film. "Ach de personages zijn uit flinterdun karton gesneden, er worden veel te veel fouten gemaakt tegen een zelf gecreeërd kader, de plot maakt ongelofelijke bokkensprongen om toch maar alle verhaallijntjes samen te krijgen, er wordt heel goedkope symboliek en meligheid gebruikt, maar ga toch maar de film bekijken, want op 2 momenten in de film is hij half grappig en er is een hoop geld tegen de effecten aangesmeten" bah

Laatst bewerkt:
Haha, ja hij was vreselijk. Eigenlijk moet je gewoon de actiescenes zien en de rest skippen. Niet dat die goed zijn, maar de rest is helemaal niks.

Mooie review, meer van dat.

Of course....Its RUSSIAN :D
epic

Ga direct Assasination Games zien maar belooft weinig...

Blijft CGI idd en bereikt nog steeds niet de scherpte/contrast van een masker. Ook de reden dat veel oudere films met primitievere technologie toch overtuigender ogen.

Vind ik ook geef mij maar de originele versie uit 1968,
ipv die flashy bewerkte computer beeldjes :(

Dinner For Schmucks: Ben wel fan van Steve Carell, daarom wou ik deze film ook zien. Helaas was het gene vette. Af en toe zijn er een paar leuke momenten, maar de film was echt niet geweldig. Valt ook nauwelijks iets over te vertellen. 6/10

Rien a déclarer: Eerst half uur van de film is goed. Paar keer echt hardop gelachen. Daarna verslapt het een beetje, maar hij blijft aangenaam om te kijken. En Benoît Poelvoorde is natuurlijk een briljant acteur.

Technologie van tegenwoordig is echt ziek. Moet Rise of the planet of the apes echt zien! :)

Blitz:

Zojuist gekeken. Flinterdun verhaal met Jason Statham. Meneer good (but hard) cop vs psycho cop killer. De film kon me wel boeien. Geen achterlijke verhaallijn met wereldheerserij of iets in die trand. Gewoon een doorgedraaide psycho die agenten gaat vermoorden, niks meer, niks minder.

De hele film wordt er echter vrij weinig gedaan. Je wordt aan het begin van de film midden in het verhaal gegooid en krijgt om de haverklap nieuwe personages te zien met elk een eigen verhaallijn. Sommigen personages hadden ze beter uit de film geschrapt(de negerin en haar nieuwe liefje). In mijn ogen waren deze personages gewoon in de film gegooid voor wat extra minuten film(filler). Want als je alleen de verhaallijn van Statham en de killer zou volgen had je niet meer dan 45 minuten film.

De film probeert niet meer te zijn dan wat hij wilt en dat bevalt me wel. Een lekker simpele approach(kom even niet op het Nederlandse woord). Petje af voor de acteur die de killer speelt. Deed me denken aan Wild Bill(Sam Rockwell) uit The Green Mile. Oja en de soundtrack is wel chill.

6/10

http://www.youtube.com/watch?v=RhcQ-N_3s5M&feature=related

Laatst bewerkt:
Super 8

Kon me echt geen moment boeien. Viel bijna in slaap de eerste drie kwartier. Tweede gedeelte was weer ontzettend standaard en voorspelbaar.

En het verhaal dan. Ik bedoel what the ****?
Alien wil naar huis, is boos op degene die hem pijn gedaan heeft, maakt er een rotzooi van en gaat naar huis.

Wat was het nut van bijvoorbeeld de scene waarin de tanks automatisch kogels afvuurden? Of waarom hingen er mensen ondersteboven in het hol van dat beest?

3/10, voor de special effects.

Laatst bewerkt:
de nieuwe planet of the apes film gezien in de cinema, best nog een mooi verhaal, zeker wanneer je caesar ziet opgroeien van kleine chimp tot de leider van een bende roofzuchtige apen. CGI was ook geloofwaardig, nooit het idee gehad dat ik naar een cartoon zat te kijken.

8/10

Blitz: 7/10

Jason blijft een held, vond het wel een tof verhaal moet ik zeggen.

Heat: 8/10

Zeer toffe actie film, enkel had ik het einde toch wat anders verwacht.

Net American History X maar weer gekeken. Moest huilen op het eind (voel me beta:( )

Terug
Naar boven