AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Net klaar met het downloaden van Duel http://www.imdb.com/title/tt0067023/.

Al jaren niet meer gezien maar kan me herinneren dat ik het vroeger een geweldige film vond. Benieuwd of dat nu nog zo is.

Hesher: http://www.imdb.com/title/tt1403177/

Hele hele heeele vage film. Veel meer kan ik er niet over kwijt :P

4/10

Zeker heel vaag maar ik kon de film toch wel waarderen. Vooral ook omdat de boodschap goed verpakt is. Wel in een ruwe verpakking trouwens. Hesher is meer een soort van cultfilm dan een film die door een groot publiek gewaardeerd zal worden. Het verhaal is enigszins ondergeschikt aan de boodschap, als je alleen de weirde scenes neemt zoals ze zijn is de film al een stuk minder aantrekkelijk om te volgen.

7,5/10.

1002004011286095.jpg

Ja wat moet je nou met zo'n verhaalloze Uwe Boll-film, de man van de wansmaak. In ieder geval maakt hij zijn 'faam' wel waar, je wordt getracteerd op aardig wat onsmakelijke beelden met o.a. kinderen en baby's die een schot door het hoofd krijgen. Verder nog meerdere malen de doodstrijd in de gaskamer en de voorbereidingen voordat mensen de gaskamer werden ingeleid.

De film is verhaalloos maar laat wel de wreedheid zien van de genocide-machine in Auschwitz. Echter is er geen poging ondernomen om de film ook accuraat te maken qua gebouwen en omgeving, wat afdoet aan de impact van de film. De werkelijkheid was een veel grotere chaos bij het uitladen en de weg naar de gaskamers was een andere dan het lege veld dat je nu te zien krijgt.

Het 'beste' stuk van de zeer korte film is eigenlijk het stuk na de film waarin jongeren geinterviewed worden over WO II en de vervolging van de Joden. De film zelf is echt op Uwe Boll-niveau en alleen degenen die echt totaal geen benul hebben van wat er in WO II is gebeurt kunnen hier misschien wat info uithalen. De rauwe werkelijkheid, maar tegelijkertijd is dat in een film als The Grey Zone veel beter verbeeld.

Een 4, vooral ook omdat er geen enkele poging is ondernomen om een verhaal te brengen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Actie van begin tot einde, meer moet dat niet zijn. :D 8,5/10

salt_poster_m.jpg

Toch beter dan ik had verwacht, enkel het einde vond ik maar zwakjes maar toch een aanrader. 8/10
En nu maar wachten op Salt II, SaltIII, ...

meer reviews van de apenplaneet-film pls. Ik was aangenaam verrast, ben benieuwd wat andere DBB'ers er van vinden

http://www.beyondhollywood.com/uploads/2011/03/13AssassinsPoster.jpg

13 assassins

GRUWELIJK! Takashi Miike slaagt met deze film waar Expendables zo kansloos faalde! Shinzaemon stelt een groep van 12 samurai samen om de sadistische Lord Naritsugu te vermoorden. Laat ik maar niet te veel van het verhaal spoilen behalve dat de film eindigt met één van de meeste epische battles die ik ooit in een film heb gezien. 8+/10

Eindelijk deze film gezien. Mja wat moet ik zeggen... Ik wist dat het voor Takashi Miike begrippen een mainstream film zou worden, maar ik had stiekem toch gehoopt op wat meer absurditeit. In het begin was het nog hier en daar wat shokking, daarna vervaagde het voor mijn gevoel toch wel erg over in een remake van 7 Samurai. Maarja lang geleden dat ik die film heb gezien dus kan de vergelijking niet zo makkelijk maken.

Stiekem had ik gehoopt op wat meer over the top hack and slash werk, zeker bij de eindbattle. Ik heb niet zo heel veel gezien van Miike, maar wat ik heb gezien zorgde altijd wel voor wat "wtf?!?!/schiet in de lach die overgaat in een wow did this really just happen" gevoel, dat vond ik in deze film helaas niet terug.

De eindbattlenwas episch, maar duurde erg lang en had weinig écht hoogtepunten imo. Al met al gewoon een goede film, maar wel erg toegankelijk voor een Miike film. Moeilijk. Ik hoopte op een 9+, toch beetje teleurgesteld wat me doet neigen naar een 7, laten we het houden op een 7,5, het was gewoon een goede film.

Vind Unknown beter dan het ongeloofwaardigere Taken ook al begint Neeson wel zijn rollen als bad-ass one man army iets te regelmatig te herhalen. Het verhaal heeft wel aardig wat gaten maar dat doet niet af aan de actie in de film.

6,5/10

De film speelt zich af na een soort van apocalyptische gebeurtenis waarbij een soort van zombie vampieren een groot gedeelte van de wereld hebben overgenomen. Als post apocalyptische film is het best goed in elkaar gezet, de actie is echter soms wel wat B-film achtig. De film gaat gelukkig wel wat dieper dan veel andere post apocalyptische films en is daardoor ook goed uit te zitten. Had verder niet eens door dat Kelly McGillis er in meespeelde, tot ik de aftiteling zag.

7/10

iemand Limitless gezien?

Laatst bewerkt:
Ja

http://www.pathe.nl/thumb/173x244/gfx_content/posters/unknown2.jpg

Vind Unknown beter dan het ongeloofwaardigere Taken ook al begint Neeson wel zijn rollen als bad-ass one man army iets te regelmatig te herhalen. Het verhaal heeft wel aardig wat gaten maar dat doet niet af aan de actie in de film.

6,5/10

Wel ja? Hmz ik vond Taken toch wel echt stukken sterker dan Unknown. Ik vond de geloofwaarsigheid van allebei niet echt hoog, Taken was dan iig nog een duidelijke actiefilm waar unknown beetje bleef hangen tussen thriller/actie en op beide vlakken voor mij beetje faalde.

Maar idd, Neeson dreigt een typecast te worden.

---------- Post toegevoegd Sun 21 Aug 2011 om 16:16 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Neeson kan wel meer rollen spelen, dat heeft hij al bewezen in de klassieker Schindler's List. Verder zal er gewoon meer vraag zijn naar actiehelden in de filmbusiness. En Taken was overall idd beter dan Unknown maar beiden waren natuurlijk niet bedoeld als super serieuze geloofwaardige verhalen.

Paar van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien:

[imdb]Pineapple Express[/imdb] - Iedereen zal hem wel al kennen ondertussen. Leuke stoner-movie iig. 7+

[imdb]Super[/imdb] Dit is een superheromovie waarin de superhero gewoon een persoon is zonder bijzondere powers. Net als in Kick-ass dus bijvoorbeeld. Dwight van de office speelt de hoofdpersoon en wordt bijgestaan door Ellen Page. Lompe humor, lomp geweld, prima tijdverspilling. 7

[imdb]Defendor[/imdb] Ook een superheromovie waarin de superhero gewoon een persoon is zonder bijzondere powers. Deze film is wat meer gericht op sympathie en emoties ipv lompheid. Woody Harrelson is weer sterk. Ook een 7.

[imdb][REC][/imdb] Awesome, ik ging deze film kijken zonder voorkennis. En zo raadt ik het ook aan, hoe minder je weet hoe beter. De film begint een beetje langzaam maar daarna was het genieten. 8

Laatst bewerkt:
Pas Fast Five gekeken, wel weer meer van hetzelfde en met die kluizen achter die auto's vastgebonden (zoals ook in de trailer te zien is) werd het toch wel erg onrealistisch. Maargoed, redelijk vermakend.

6/10

Zeker heel vaag maar ik kon de film toch wel waarderen. Vooral ook omdat de boodschap goed verpakt is. Wel in een ruwe verpakking trouwens. Hesher is meer een soort van cultfilm dan een film die door een groot publiek gewaardeerd zal worden. Het verhaal is enigszins ondergeschikt aan de boodschap, als je alleen de weirde scenes neemt zoals ze zijn is de film al een stuk minder aantrekkelijk om te volgen.

7,5/10.

Zal die film eens kijken, ben wel van de vage films.

Laatst bewerkt:
101102_215195_The%20Last%20Exorcism%202.jpg

The Last Exorcism.

Het had allemaal wel wat enger gemogen maar verder is de film goed te doen. Wordt gebracht in een documentairestijl en die stijl past wel bij het verhaal.

Nell is bezeten door een demoon en een priester, die wordt gefilmd door een stel studenten die een documentaire maken, zwendelt zich d.m.v. een exorcisme naar wat makkelijk verdiend geld. Daarbij niet wetende dat er toch wat meer mis is met Nell. De film gaat daarna over in een horror-mode die niet echt goed uitgewerkt is in ieder scene.

Zal het einde niet spoileren maar vooral het einde heeft er voor gezorgd dat de film nogal lauwe reviews krijgt. Vond zelf het einde wel passend overigens.

6,5/10

Gezien, vond het tegenvallen en het onderwerp is ook te smerig en absurd. Zou er geen tijd of geld aan verspillen.

Terug
Naar boven