XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]Limitless[/IMDB]

Goed idee, goed gebracht, heel de tijd boeiend. Maar er zat zeker nog meer in, en dat merk ik steeds vaker bij nieuwe films. Net niet dat extraatje dat het een meesterwerk maakt. Ik denk dat het toch aan de regisseur ligt. Beetje jammer wel, maar zeker een aanrader verder. 7,4/10

Ook gezien ja. Is toch weer wat anders, leuke twists.

The curious case of Benjamin Button

Wat een ontzettend mooie film vooral. Eigenlijk meer een fantasy, maar binnen vijf minuten ben je dat vergeten en is het vooral een romantische film. Prachtige beelden en een heel mooi verhaal. Goede special effects ook.

8.5

12 monkeys is goed! Ook gewoon te kijken als actiefilm, maar er zit zoveel meer in.

Platoon

Had ik nog nooit gezien, shame on me. Lekkere oorlogsfilm, maar laat de mindere kanten van de oorlog in Vietnam zien. Vooral schietscenes zijn heel goed gemaakt en bijrollen zijn super.

8/10

The Other Guys

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb me er mee vermaakt!

8/10

Platoon

Had ik nog nooit gezien, shame on me. Lekkere oorlogsfilm, maar laat de mindere kanten van de oorlog in Vietnam zien. Vooral schietscenes zijn heel goed gemaakt en bijrollen zijn super.

8/10
Mijn favoriete oorlogsfilm, zoveel grote namen, zo mooi hoe ze inderdaad de mindere kanten van Vietnam laten zien.

Van de week Das Boot voor de 2de keer gekeken (in het duits natuurlijk), en ook nu kon de film van ruim 3 uur mij tot het einde boeien. En dat terwijl 90% van de film zich afspeelt op maar 1 locatie, de duikboot zelf. Ongelooflijk spannend, ik zou zo geen film op kunnen noemen waarbij ik zo heb "meegeleefd" met de personages.

Vrijdag ben ik "The Guard" gaan zien in de bioscoop

1006927_nl_the_guard_1314020537267.jpg

Synopsis : FBI-agent Everett is naar Ierland gestuurd om een internationale drugsbende op te rollen. Daar krijgt hij al snel te maken met de Ierse mentaliteit en de corruptie bij het politiecorps. Hij is aangewezen op de Ierse Boyle, die liever zijn eigen planning en aanpak volgt. Als zijn collega Aidan spoorloos verdwijnt, komt Boyle echter tot inkeer. Hij realiseert zich dat het tijd is om in te grijpen en Everett ontdekt dat de plaatselijke agent toch niet zo'n lomperik is als hij in eerste instantie vermoedde...

Ging met gemengde gevoelens naar deze film meekijken want op het eerste zicht leek het me niets. Blij dat ik toch gegaan ben, de droge humor van Brendan Gleeson is schitterend. Ik raad iedereen die even weg wil van de mainstream hollywood films deze film echt aan

http://www.youtube.com/watch?v=nRsMLuCP8a0

9/10

Afgelopen zondag in de bioscoop gezien (UK). Had er in eerste instantie niet al te hoge verwachten bij omdat het me een soort remake van rocky leek maar nu in de vorm van mma. Maar het tegendeel bleek waar te zijn, wat een gave film! Echt een aanrader!

Drive angry gezien. Bagger film, lekker wijf maar dan houd het op.
4/10

Fast five gezien. Opzich dikke film, toffe actie film. Werd iets minder dan de eerste 2 moet ik zeggen.
7/10

Gisteren twee films gaan zien in avant-premiere.

Drive

Wat een topfilm. Een redelijk donkere film over een parttime stuntdriver die ook nog wat bijverdient als chauffeur bij overvallen. Beste film die ik dit jaar heb gezien in de bioscoop.

9/10

Heb op jouw aanraden ook naar Drive gekeken, bah wat een k*tfilm.
Leek wel alsof ie in de jaren 70 met een budget van 110EUR geschoten is.

Ik werd totaal niet meegesleept in het verhaal, en het verhaal an sich vond ik ook redelijk saai.
De auto's waren saai en ik vond het allemaal veel te donker. Vooral het hoofdpersonage leek wel autistisch te zijn.

6/10

Vrijdag ben ik "The Guard" gaan zien in de bioscoop

1006927_nl_the_guard_1314020537267.jpg

Ging met gemengde gevoelens naar deze film meekijken want op het eerste zicht leek het me niets. Blij dat ik toch gegaan ben, de droge humor van Brendan Gleeson is schitterend. Ik raad iedereen die even weg wil van de mainstream hollywood films deze film echt aan

http://www.youtube.com/watch?v=nRsMLuCP8a0

Toevallig gisteren gekeken, vond het opzich een aardige film. Maar wat een slecht eind. Humor was aardig, verhaal opzich ook mocht van mij alleen nog wel iets verder uitgewerkt worden. Ik kreeg het idee dat op de helft van de film het budget er doorheen was, dat ze het gauw af raffelde

6,5/10

Toenet Salt gezien, vond het een leuke actiefilm. Hij keek lekker weg en het was niet een heel standaard verhaal. Maar wat ik jammer vond was dat hij al gauw vrij voorspelbaar was.

7,3/10

Never back down 2:
Leek eerder op een romantische tienerfilm dan een goede vechtfilm.
Ze hadden beter een andere titel gekozen,het is imo echt geen waardige opvolger van Never Back down :(

Never back down 2:
Ze hadden beter een andere titel gekozen,het is imo echt geen waardige opvolger van Never Back down :(

Het is precies het zelfde als deel 1. Niks meer niets minder.

The Other Guys

[Link niet meer beschikbaar]

Heb me er mee vermaakt!

8/10

wat een waardeloze k*t was dit. Eerste 10 min was top en had je iets van wow dit wordt een vette film! gaan de acteurs op een onnozele manier dood :S en krijg je onnozele dialogen van 2 achterlijke agenten, erg flauwe film. 5,0/10

---------- Post toegevoegd Wed 19 Oct 2011 om 04:26 ----------

afgelopen week nog Undisputed 2 en 3 gekeken.

Undisputed 2, kijkt erg lekker weg, geweldige gevechten, leuk verhaal, humor en acteerwerk is zeker in orde. 7,5.

Undisputed 3, nog beter als deel 2, meer gevechten, goed ingespeeld op einde van deel 2, acteerwerk ook dik in orde en gewoon een echte mannen film! 8,2. AANRADER!

Never back down 2:
Inderdaad. Vooral het gevloek tegen elkaar wat heel plotseling gebeurt slaat nergens op, echt een baggerfilm.

Ik heb gisteren Kirot gezien (2009) echt een aanrader!

Fight Club

Goede film. Edward Norton en Brad Pitt spelen erg goed in deze film. Mooie sfeer ook, vooral in dat oude huis. Gevechten zijn goed in beeld gebracht. Echt een prima film.

Voor de mensen die Primal Fear nog niet gezien hebben, niet op de spoiler klikken.
Zag de twist wel een beetje aankomen, want ik had toevallig vorige week Primal Fear gezien, ook met Edward Norton in een soortgelijke rol.

8,5/10

The Devil's Advocate
Devils%27%20Advocate.jpg

Ten eerste: wat is Charlize Theron een ****ing lekker wijf. Goede rol ook, op zo'n jonge leeftijd al, knap. Al Pacino uiteraard geniaal als vanouds. Keanu Reeves was ook niet slecht. Van hetzelfde niveau als Fightclub.

8.5/10

Fight Club
[Link niet meer beschikbaar]

Goede film. Edward Norton en Brad Pitt spelen erg goed in deze film. Mooie sfeer ook, vooral in dat oude huis. Gevechten zijn goed in beeld gebracht. Echt een prima film.

Zag de twist wel een beetje aankomen, want ik had toevallig vorige week Primal Fear gezien, ook met Edward Norton in een soortgelijke rol.

8,5/10

The Devil's Advocate
http://www.freewebs.com/campbellsongs/Devils' Advocate.jpg

Ten eerste: wat is Charlize Theron een ****ing lekker wijf. Goede rol ook, op zo'n jonge leeftijd al, knap. Al Pacino uiteraard geniaal als vanouds. Keanu Reeves was ook niet slecht. Van hetzelfde niveau als Fightclub.

8.5/10

The Devil's Advocate heb ik pas een stuk gezien op film1.. goede film maar moest gaan :(, dus moet hem nog afkijken.

Fight Club heb ik toen ik klein was gezien.. snapte er toen niet veel van hehe. Moet nog een keer kijken nu ik 'volwassen xD' ben.

Thx voor reviews.. nu weet ik dat ze de moeite waard zijn :)

Terug
Naar boven