XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Morgen The Thing kijken in de bios. Ben al heel lang op die film aan het wachten. Ben een ongelofelijke fan van de versie(remake) van John Carpenter. Ik ga er met een open mind naartoe en dat hij sowieso niet beter kan zijn dan die van John Carpenter, wel hebben ze zich gehouden aan wat de fans willen. 90% kostuums en robotica en 10% CGI. Morgen is het eindelijk dan zo ver. :D

Ik vond het wel redelijk goed, maar niet vergeten dat het prequel is op die van carpenter he...

Overigens vond ik hem wel de tweede beste op de halloween night in Kinépolis, dus geniet ervan

Ik vond het wel redelijk goed, maar niet vergeten dat het prequel is op die van carpenter he...

Overigens vond ik hem wel de tweede beste op de halloween night in Kinépolis, dus geniet ervan

I know dat het een prequel is van de remake van Carpenter. Prequel van een remake... voelt raar om die 2 woorden in 1 zin te gebruiken. :D

Iemand tower heist gezien? Mening?

owkey, bedankt :)

The Thing (2011)

Een prequel op de remake van de versie van John Carpenter.
Als je fan bent van de 1982 versie zul je deze zeker ook weten te waarderen. Deze film moest het volledig doen met de setting van de andere film. Hoe ziet de setting eruit van het Noorse kamp? Da bouwen we er een verhaal omheen. En dat is in mijn ogen perfect gedaan! Je kunt merken dat de regisseur een groot fan is van de versie van John Carpenter. Zoveel losse eindjes zijn aan mekaar geknoopt en het kan niet strakker. Matthijs van Heijningen(regisseur) heeft een geweldige prestatie geleverd samen met de schrijvers van het script.

Dat deze film een 6.6 op imdb heeft verbaasd mij ten zeerste. Maar dat zal vast komen door doorgewinterde fanboys die maar wat te zeiken moeten hebben. Ik als liefhebber(en ook groot fan) van de John Carpenter versie vind de 2011 versie geweldig en knoopt zich perfect aan op de andere film. De film is gebaseerd op 'roeien met de riemen die je hebt' en dat is geweldig gedaan.

8.5/10

1982 versie blijft in mijn ogen natuurlijk altijd beter. Die zit bijna tegen 10/10 aan.

Remakes of prequels van remakes doen het traditioneel meestal slecht, maar dat heeft ook te maken met het feit dat voortborduren op een bestaand idee vaak wordt gezien als een gebrek aan creativiteit. Je moet dan al met een fantastisch goed iets komen om nog een hoge score te halen. Ook moet je als regisseur en producer heel goed weten wat de fans verwachten anders word je al snel genadeloos afgestraft. Ben er wel benieuwd naar, al kan ik me meestal goed vinden in de scores. 6,6 is niet slecht, als het echt een tegenvaller was dan zou het naar de 6 of lager zijn gegaan. Je moet begrijpen dat een 8,5 in jouw ogen een correcte score is, op imdb zit je dan in de top 50 van beste films ooit. Dat had deze film nooit kunnen halen. Zelfs de 1982 film haalt de top 100 niet met een gecorrigeerde score van 8,1/10.

Remakes of prequels van remakes doen het traditioneel meestal slecht, maar dat heeft ook te maken met het feit dat voortborduren op een bestaand idee vaak wordt gezien als een gebrek aan creativiteit. Je moet dan al met een fantastisch goed iets komen om nog een hoge score te halen. Ook moet je als regisseur en producer heel goed weten wat de fans verwachten anders word je al snel genadeloos afgestraft. Ben er wel benieuwd naar, al kan ik me meestal goed vinden in de scores. 6,6 is niet slecht, als het echt een tegenvaller was dan zou het naar de 6 of lager zijn gegaan. Je moet begrijpen dat een 8,5 in jouw ogen een correcte score is, op imdb zit je dan in de top 50 van beste films ooit. Dat had deze film nooit kunnen halen. Zelfs de 1982 film haalt de top 100 niet met een gecorrigeerde score van 8,1/10.

Voor mij is de 1982 versie een van de meest complete films. Een van de beste films die ik ooit heb gezien. Dat ik deze dan bijna een perfecte 10 geef is voor mij rechtvaardig. In ieder vult deze prequel de remake nagenoeg perfect aan. Om deze dan te belonen met een 7 bijvoorbeeld is maar magertjes. De regisseur heeft gewoon uitermate hard zijn best gedaan om iedereen te plezieren en dan met name de fans. Alles hoort te liggen/staan/hangen waar het hoort in de remake, daarover valt gewoon niet te twisten. Het is nu in feite één lange film van 4/5 uurtjes geworden.

Zult nog even moeten wachten tot zondag tenzij jij al vroeger gaat, maar ze speelden tower heist nog niet...want een bende zeikerds
Ik heb wat reviews gezocht en het blijkt niets voor mij te zijn. Op imdb zijn ze er ook niet echt lovend over. Maar ik wil jou niet tegenhouden om m te gaan kijken, mss vind jij m wel leuk.

Heb deze week harold and kumar: going to white castle en harold and kumar escape from guantanoma bay gekeken. Heb me echt ziek gelachen. Vond de tweede zelfs nog beter dan de eerste.

8,5/10

Devil-Movie-211.jpg

Devil, ben geen liefhebber van verhalen van M. Night Shyamalan en deze film bewijst weer eens waarom. Een B-film met hier en daar wat spannende momenten maar het verhaal is verder flinterdun en de totale cast buiten de figuranten is hooguit 15 acteurs. Leuk als tijdverdrijf maar ook niet meer dan dat

6/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Whistleblower, Weisz is sterk in dit op ware feiten gebaseerde verhaal. Het verhaal draait om een politie agente die een baan vindt in het Bosnie van de eind jaren 90 om daar de lokale politie te instrueren. Snel is ze belast met een andere taak en raakt ze op het spoor van een internationaal mensenhandelnetwerk. In dat netwerk blijkt ook VN-personeel, diplomaten en personeel van het bedrijf waar ze werkt betrokken te zijn.

Ze probeert deze misstanden aan de kaak te stellen maar krijgt veel tegenwerking uit eigen kring en de instanties die in feite belast zijn met handhaven van de vrede in Bosnie en de bevolking dienen te beschermen.

Een boeiende film over mensenhandel en de corruptie binnen instituten als de VN.

8/10

Thor%2BNewFIlm%2BPoster.jpg

Thor, een waar visueel spektakel. Zeker de scenes op Asgard zijn demo-materiaal waardig. Het verhaal zelf is niet zo boeiend maar er wordt veel goedgemaakt door de actie in de film. Een film die je eigenlijk in de bioscoop dient te zien.

7,5/10 vooral dankzij het visuele spektakel dat deze film levert.

Super 8, gemaakt als een eerbetoon aan ET. Ben geen ET-liefhebber en deze film is mij ook wat te zoetsappig en werkt naar een climax toe die in feite ook niet heel veel voorstelt. Het familie-aspect speelt een grotere rol in deze film.

Van de jonge acteurs valt vooral Elle Fanning op (zusje van Dakota). Ze speelt zeer overtuigend en heeft waarschijnlijk een mooiere carriere voor de boeg dan haar oudere zus.

6,5/10

Splice, een film die je weer eens doet afvragen waar het is misgegaan is in de carriere van Brody na de The Pianist. Ook deze film is geen hoogstandje en zal de carriere van Brody weinig goeds doen.

Het verhaal gaat om een genetisch experiment waarbij een half mens/half amfibie wordt gecreëerd door Polley en Brody. Het bedrijf waar ze voor werken heeft hun dat verboden en op den duur zijn ze dan ook genoodzaakt hun hybride te huisvesten op de oude boerderij van Polley. Vanaf dat moment gaat alles mis wat kan misgaan wat leidt tot een finale die qua actie ook niet heel veel voorstelt.

5,5/10

The pianist gisteren gezien. Zeer aangrijpende film. Het is eens wat anders dan die andere films in het genre die zich alleen in de concentratiekampen afspelen.

8.5/10

The guard ook gekeken. Vond het een matige film. Is hetzelfde genre als 'in bruges' maar vind in in bruges beter. Soms moest ik wel lachen met de grapjes en het karakter van het hoofdpersonage.

6/10

Net Tower Heist gezien. Vermakelijke film met Ben Stiller en Eddie Murphey. Verwacht geen hoogdravende comedy, maar desondanks kijkt ie lekker weg.

Black_Swan_big.jpg

Black Swan, sterke rol van Portman. Kunis is wat misplaatst in deze film maar speelt ook een sterke rol. De film draait om een ballet gezelschap en specifiek het verkrijgen van de rol van de witte en zwarte zwaan in een bewerking van het Zwanenmeer. De film laat zien wat een harde wereld de balletwereld kan zijn. Het is een psychologisch drama met wat ruwe randjes.

8,5/10

Net 'The devil's double' gezien.

Aanrader. 8/10. Betere review staat hierboven ergens.

Nu The tree of life kijken, omdat hier pas iemand telkens zat te zeiken dat nog niemand hem gezien had.

Black_Swan_big.jpg

Black Swan, sterke rol van Portman. Kunis is wat misplaatst in deze film maar speelt ook een sterke rol. De film draait om een ballet gezelschap en specifiek het verkrijgen van de rol van de witte en zwarte zwaan in een bewerking van het Zwanenmeer. De film laat zien wat een harde wereld de balletwereld kan zijn. Het is een psychologisch drama met wat ruwe randjes.

8,5/10

idd mooie film, maar lijkt net te veel op "the piano teacher" om het als een origineel toppertje te beschouwen.

Splice, een film die je weer eens doet afvragen waar het is misgegaan is in de carriere van Brody na de The Pianist. Ook deze film is geen hoogstandje en zal de carriere van Brody weinig goeds doen.

Het verhaal gaat om een genetisch experiment waarbij een half mens/half amfibie wordt gecreëerd door Polley en Brody. Het bedrijf waar ze voor werken heeft hun dat verboden en op den duur zijn ze dan ook genoodzaakt hun hybride te huisvesten op de oude boerderij van Polley. Vanaf dat moment gaat alles mis wat kan misgaan wat leidt tot een finale die qua actie ook niet heel veel voorstelt.

5,5/10

Splice was idd echt een rare/vage film en het werd steeds maffer en maffer...5,0

Terug
Naar boven