XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

50/50

8/10

De film gaat over een jongen die kanker krijgt. Hij maakt daarnaast nog meer ellende mee, maar hij blijft positief.

Niet echt een film, waar je zomaar voor gaat zitten. Maar hij is wel erg goed.
Bij moviemeter wordt de film ook goed beoordeeld.

Vond er niet veel aan eigenlijk. Beetje pretentieuze film met als moraal 'cancer changes people' waarna letterlijk íedereen in de film niet meer is zoals hij was voordat hij kanker kreeg. Kan wel voorbeelden geven maar als je de film hebt gezien begrijp je wel wat ik bedoel.

Miller's Crossing
Klassiekertje uit de jaren '90 van de Coen Brothers. De setting is een 'war' tussen twee mafia bazen en 1 kerel die er wat tussen in komt te zitten. Voor de rest typische Coen-film met de verschillende intriges die door elkaar lopen. Was best goeie film, maar had er net iets meer van verwacht. Was misschien ook niet helemaal in de juiste mood ervoor.
7.5/10

Carnage
Kreeg deze komedie deze week aangeraden. Gaat over 2 koppels van ouders die in de woonkamer van een van hen de ruzie tussen hun twee kinderen bespreken. In het begin willen ze duidelijk alles uitpraten, maar na een tijdje valt de façade weg en wordt er stevig gekibbeld. Zeer goede cast: Christoph Waltz, Kate Winslet, Jodie Foster en John C. Reilly en Roman Polanski is de director. Heel erg leuk en zeker een aanrader.
7.5+/10

Blitz:
Actiefilm met Jason Statham in een typisch rolletje. Veel inconsistencies in het verhaal en niet bijster spannend of cool.
6/10

Drive gezien
Cinematografisch gezien echt een juweeltje...af en toe wel wat traag.
Verder super gebruik gemaakt van de muziek, kan me de laaste film niet herinneren waar zo goed gebruik gemaakt is van een soundtrack

8/10 zeer een aanrader

Miller's Crossing

Carnage
Kreeg deze komedie deze week aangeraden. Gaat over 2 koppels van ouders die in de woonkamer van een van hen de ruzie tussen hun twee kinderen bespreken. In het begin willen ze duidelijk alles uitpraten, maar na een tijdje valt de façade weg en wordt er stevig gekibbeld. Zeer goede cast: Christoph Waltz, Kate Winslet, Jodie Foster en John C. Reilly en Roman Polanski is de director. Heel erg leuk en zeker een aanrader.
7.5+/10

Klinkt goed! Ga ik zeker checken.

Net The Return of the Living Dead na 20 jaar nog eens gezien. Als kind was het één van de eerste keren dat ik een horror had gezien en RofTD was vrij indrukwekkend als je 8 bent. Blijft een heerlijke horror klassieker ondanks de imperfecties. Vooral het plot zit gewoon vrij goed in elkaar en de special effects zijn meesterlijk. Geen CGI rommel, gewoon allemaal echte zombies en goede make up. De erotiek en humor die erin verwerkt zit maakt het helemaal af. +7/10

Carnage was echt super, onwijs van genoten, dikke 8! Je moet er wel van houden.

Let me in - Amerikaanse remake van Låt den rätte komma in (review). Ben aangenaam verrast met de remake. Op imdb scoorde hij aanzienlijk minder dan het origineel, maar ik vond deze eigenlijk bijna net zo goed. Er zijn heel veel gelijkenissen en de verschillen die er zijn, zijn eigenlijk vooral technisch en in de details. De originele film gaf ik een 8.5-, deze geef ik een 8-. Vooral omdat het een remake is en niet het origineel, al is het origineel soms ook net iets beter. Beide films moet je een keer gezien hebben, maar begin met die van 2008.

The Lincoln Lawyer
Leuke rechtzaak/detective film met Matthew McConaughey. Is meestal wel een degelijke acteur. Hij is een advocaat die de verdediging opneemt van een jonge, rijke man die beschuldigd wordt van het toetakelen van een prostitué. Wanneer hij de zaak dieper onderzoekt, blijkt er meer aan de hand. Leuke zaterdagavond entertainment!
7-7.5/10

The Lincoln Lawyer
Leuke rechtzaak/detective film met Matthew McConaughey. Is meestal wel een degelijke acteur. Hij is een advocaat die de verdediging opneemt van een jonge, rijke man die beschuldigd wordt van het toetakelen van een prostitué. Wanneer hij de zaak dieper onderzoekt, blijkt er meer aan de hand. Leuke zaterdagavond entertainment!
7-7.5/10

Leuke film al een tijdje terug gezien.

We bought a zoo
Wel een leuke film, wel beetje slijmerige/romantisch achtige film maar ik heb me wel vermaakt. Net in nederland in bios uit maar allang te downloaden op dvd/bluray.

7/10

Forrest Gump
Schandalig, maar ik had de film nog nooit gezien. Gisteren was het eindelijk zover, en man, wat heb ik genoten. Wat een zalige film. Heel leuk ook hoe bepaalde historische evenementen zich op de achtergrond afspelen. Ik heb echt meer dan 2u puur liggen genieten van dit pareltje.
8.5-9/10

Drive gezien
Cinematografisch gezien echt een juweeltje...af en toe wel wat traag.
Verder super gebruik gemaakt van de muziek, kan me de laaste film niet herinneren waar zo goed gebruik gemaakt is van een soundtrack

8/10 zeer een aanrader

Vond het ook zeker een goede (en ook wel aparte) film! Ryan Gosling speelt ook zeer goed.

Forrest Gump
Schandalig, maar ik had de film nog nooit gezien. Gisteren was het eindelijk zover, en man, wat heb ik genoten. Wat een zalige film. Heel leuk ook hoe bepaalde historische evenementen zich op de achtergrond afspelen. Ik heb echt meer dan 2u puur liggen genieten van dit pareltje.
8.5-9/10

Dat vind ik ook het leukst aan de film, de hele 20e eeuw trekt voorbij.

30 Days of Night... niet geweldig. Beetje goedkope indruk nagelaten en erg voorspelbaar. Gewoon redelijke horror film meer niet. 6/10.

Transporter 2
Had gisteren zin in wat hersenloos vertier en dat is precies wat ik kreeg. Verhaal is flinterdun met behoorlijk wat inconsistenties. Doch, de actie is vrij cool en sommige over the top scenes zijn echt vet. Jason Statham in een rol die hem op het lijf geschreven is (voordat het een beetje uitgemolken werd).
6.5/10

Let me in - Amerikaanse remake van Låt den rätte komma in (review). Ben aangenaam verrast met de remake. Op imdb scoorde hij aanzienlijk minder dan het origineel, maar ik vond deze eigenlijk bijna net zo goed. Er zijn heel veel gelijkenissen en de verschillen die er zijn, zijn eigenlijk vooral technisch en in de details. De originele film gaf ik een 8.5-, deze geef ik een 8-. Vooral omdat het een remake is en niet het origineel, al is het origineel soms ook net iets beter. Beide films moet je een keer gezien hebben, maar begin met die van 2008.
Had deze ook zien voorbijkomen, lijkt me niet slecht!

Tot mijn grote schande Shutter Island nu pas gezien, volledig mee met het verhaal met een leuke twist aan het einde, nooit een groot fan geweest van Di Caprio, maar hier vond ik hem nu wel goed in!
8/10

Net de film Shame gekeken. De film gaat over een alleenstaande vent met een coïtusverslaving. Over het verdere verhaal vertel ik niks. Het is ook niet dat er súperveel dingen gebeuren.
Geweldig om weer eens een film te zien die niet iedere seconde van frame verspringt, maar gewoon scenes heeft zonder cuts. De boel komt zo ook een hoop realistischer over en de karakters zijn daardoor veel echter. Van dezelfde director heb ik ook de film Hunger gezien, daar flikte hij dat truukje ook, maar dan nog veel extremer. I like.

7,5/10

The Whistleblower
Vrij harde film over een vrouw die bij het VN Vredeskorps in Bosnië begint te werken en merkt dat enkele leden van haar organisatie zich schuldig maken aan mensenhandel en andere stoute zaken. Was best een goeie film. Verhaal goed uitgelegd en acteerprestaties wel ok (Rachel Weisz speelt de hoofdrol). Minpuntje was dat de film soms iets te fel de zware en melodramatische kant opzocht.
7-7.5/10

50/50
Welbekende film over een jongeman die kanker krijgt en hoe hij en zijn beste kameraad daarmee omgaat. Las er al vrij veel goeds over en vind 'em zeker wel leuk om te kijken. Paar keer goed moeten lachen. Een 8 op IMDB is wel overdreven. Gewoon leuke film.
7.5/10

Terug
Naar boven