XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Imdb schmimdb, die cijfers slaan over het algemeen nergens op, vooral van nieuwe films.

Haywire
Gina Carano's lichaam was af en toe het enige pluspunt aan de film, verder slecht verhaal en maar een paar bekende namen bij elkaar gegooid...

5/10

Tower Heist
Beetje onrealistisch, af en toe merk je echt dat de scriptschrijvers niet echt goed wisten welke richting ze op moesten met het verhaal. Verder wel aardig..

6,5/10

Men in Black 3
TL Jones speelt echt matig, gevoelloos. Ook al heeft hij de rol van een stoïcijnse vermoeide rot in het vak, ik vond er niets aan. Ook de chemie met Will Smith was ver te zoeken. Na een tijdje komt Jones rol ook niet meer voor en doet Smith het ook een stuk beter imo. Verder is de film wel aardig voor een doordeweekse avond, niet bioscoopwaardig eigenlijk. Monsters zien er wel aardig sick en gedetailleerd uit.
****ing 3D vind ik ook bijna altijd nadelig in de bioscoop ( werkt alleen echt bij animatiefilms als Ice Age oid ).

6 ( Misschien een wat lage rating objectief gezien, maar bij een deel 3 miljoenenproductie mag je meer verwachten. )

The Machinist

Rustige film over Christian Bale die doordraait door een serieus slaap- en voedseltekort. En dat is ook wel aan hem te zien, sjezus. Hij krijgt te maken met een ongeval op zijn werk hierdoor en raakt steeds verder in de problemen en halucinaties.
Ik houd wel van dit soort films, waarbij soms hele scene's nauwlijks gepraat wordt en het meer aankomt op de beelden, sfeer en gezichtexpressies. Al valt dat bij deze film nog wel redelijk mee.

7,5

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Dictator. Wat rommelig maar wel vermakelijk. Na Ali G de eerste echte speelfilm van Sascha Baron Cohen. Bruno en Borat waren toch vooral geent op de reactie van degenen die in de zeik werden genomen door de karakters van SBC.

The Dictator is in feite een verzameling sketches, je hoeft maar enkele previews te zien en je hebt de essentie van de film wel gezien eigenlijk. Maar voor een echt verhaal moet je ook niet bij SBC zijn natuurlijk.

Tegen het einde wordt het wel wat moralistisch maar als verzameling sketches is de film zoals gezegd wel redelijk vermakelijk.

6,5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Banlieue 13

Totaal m'n genre niet zo'n actiefilm vol met onwaarschijnlijke vechtscenes, loop en springwerk (parkour). Desondanks wou ik hem toch uitkijken omdat ik wel benieuwd was hoe het ging aflopen + aardige acteerprestaties, daarom dus toch nog een 6/10. 7.1 op imdb vind ik wel nergens over gaan maar zal wel aan mij liggen.

Project X 2012 is op DVDrip uit.. kan alleen nog geen subs vinden :(.
Wilde de film eigenlijk met een paar maten zien.. hun hebben NL subs nodig.

Laatst bewerkt:
Vanavond naar Prometheus!

B2D9B9CCB1E2_i_melt_with_you-thumb-500x254-179206.jpg

Behoorlijke wazige film met o.a. Rob Lowe en Thomas Jane. Neergesabeld door de critici maar ik kon de film eigenlijk wel waarderen.

4 vrienden komen bij elkaar op een schitterende locatie voor hun jaarlijkse reunie, deze reunie loop echter anders dan de vorige. Vanaf het begin is het 1 grote feest met drugs, drank en medicijnengebruik. Na enkele dagen begint echter de realiteit te dagen waarna een pact van 25 jaar terug een zeer grote rol gaat spelen.

De soundtrack is zeer goed en de leegte die constant in de film aanwezig is wordt ook goed in beeld gebracht.

7/10

Klinkt wel interessant Eric.

Toch wel één van de meest zieke films die ik tot nu toe gezien heb:

[IMDB]The Human Centipede II (Full Sequence)[/IMDB]

Deel 1 doet het ook best aardig met een paar memorabele momentjes, als je 'm gezien hebt dan kun je je vast wel de "ass to mouth" scene herinneren, maar deel 2 gaat nog even een stukje verder. :eek:

Spijtig van het gebrek aan realisme.

Hoe kan je nu in godsnaam 12 mensen samenbrengen in een loft, waar ze enkele dagen verblijven voor de hele operatie begint, en geen een van de slachtoffers neemt een poging om recht te springen en deduck tape van zijn voeten en handen te halen, desnoods helpen we elkaar, zoiets kan zelfs de grootste dwaas in twintig minuten fixen

Die I Melt With You wil ik ook wel eens checken.

Meer reviews van Prometheus?

Wil morgenmiddag naar de bios, maar draaien vooral kinderfilms. Dus wordt deze of Avengers. Welke is beter?

Prometheus (in 3D)

Film door geestelijk vader van Alien, Ridley Scott.
Archeologen doen een vondst in Schotland wat hen naar een planeet in een ander melkwegstelsel leidt.Deze vondst en nog vele andere van andere oude volkeren leiden allemaal naar dit melkwegstelsel. Hierdoor wordt een groep mensen samengesteld wat naar deze planeet afreizen in het schip genaamd Prometheus.

Deze film is een prequel op de film Alien(dus het helpt als je de wereld een beetje kent). De film is overigens gewoon voor 3D gemaakt, dus op visueel gebied valt hij zeer zeker niet tegen. Echter mensen die fan zijn en de wereld van Alien kennen zullen toch een aantal foutjes ontdekken. Als fan zijnde haalt het toch een beetje de magie weg van het eerste deel van Alien. Echter is het toch een ijzersterke film die zeker afzonderlijk bekeken kan worden.

Acteerprestaties zijn wat je verwacht waarbij Michael Fassbender eruit springt, zoals ik ook wel had verwacht. En natuurlijk is het leuk om Charlize Theron in een strak outfit te zien lopen. De hoofdrolspeelster had voor mij erg veel vergelijkenissen met Ellen Ripley, maar dat kan aan mij liggen. Enige wie mij stoorde was Guy Pearce als Peter Weyland(kleine bijrol). Hij kwam voor mij totaal niet over als oude man.

8.5/10

Normaal had ik een 9/10 gegeven. Maar door een paar foutjes die het verhaal niet in full circle deden maken, krijgt de film een halve punt aftrek.
Hierbij doel ik op het einde waarbij de xenomorph wordt geboren. Als de 'Maker' in de stoel was doodgegaan, was het een rond verhaal geweest waarbij in Alien je die reus op die stoel ziet liggen. Helaas is dat niet het geval. Ergens hoop ik er niet op dat er een tweede deel wordt gemaakt, maar met alle kleine 'inconsistencies' in verhaal richting Alien denk ik dat deze wel eraan zal komen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven