AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Intouchables gezien.

Een film gebaseerd op waar gebeurd verhaal. Vond het een erg mooie film die realistisch is en vooral een feel good movie is.

Verhaal is simpel zonder twists en redelijk voorspelbaar. Geen dure explosies of achtervolgingen, geen gekke dingen, gewoon conversaties en leuke beelden met af en toe leuke muziekjes eronder. Acteerwerk is ook heel degelijk en overtuigend. De humor is ook prima.

Voor mij persoonlijk vond ik dat het iets boeiender kon, misschien zelfs ietsje meer drama, onvoorspelbaarheid of spanning nog. Maar dat is het verschil tussen de Franse en Amerikaanse film denk ik. Ik hou het bij een 8/10.

Tucked and dale VS evil

Prachtige komedie!! Heb werkelijk nog nooit zo gelachen toen die gast in die vermaler sprong :o Sommige stuken zijn wel wat minder in de film maar de geniale komische stukken maken dit ruimschoots goed!!

8/10!

Ik begon spontaan extreem hard te lachen omdat ik me de scene herinnerde.
Subliem, zoals de scene met de kettingzaam. Zalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind wel dat hier erg hoge cijfers worden gegeven hoor. Ik zie op de laatste paar pagina's al meerdere 9+ staan. Dat doet imo een beetje af aan de echte 9+. Verder wel leuk om te lezen.

Ik vind wel dat hier erg hoge cijfers worden gegeven hoor. Ik zie op de laatste paar pagina's al meerdere 9+ staan. Dat doet imo een beetje af aan de echte 9+. Verder wel leuk om te lezen.

Wat vind jij een 9+ waard dan? Ik kom dan maar op enkele films uit denk ik.

In Good Company
De film gaat over een manager (Dennis Quaid, bekend van o.a. The Day After Tomorrow) die een nieuwe baas (Eric van That 70's Show) krijgt die half zo oud is als hem. Ondertussen bloeit er ook nog een romance tussen de junior en de dochter (Scarlett Johansson, bekend van haar grote jetsers) van de oude man. De film was heerlijk luchtig en kijkt zeer goed weg. Echt ideaal voor doordeweeks vertier.
7.2/10

Zondag Project X gekeken, had direct zin in een feestje :).. Erg leuke film

Ik ben nu Iron Sky aan het kijken, echt belachelijk slecht ge acteerd... special effects en graphic's lijkt het op een A film.. maar ik heb beter acteer werk gezien in het toneelstuk van mijn 6 jaar oude buurjonge's basisschool.

Find Me Guilty
Gaat over een mafia-baas (Vin Diesel) die zichzelf verdedigt in een RICO-trial. Toen deze film in 2007 uitkwam, dacht ik onmiddellijk: waarom in godsnaam Vin Diesel casten in een rol waar zijn acteerprestaties de film moeten dragen?! Uiteindelijk toch maar eens deze film gecheckt. Mijn origineel oordeel blijft staan: damn, Vin Diesel is een vreselijk acteur! Ook heel wat clichés. Begrijp niet dat deze film een 7/10 op IMDB krijgt. Als een Robert DeNiro ofzo zijn rol had gespeeld, was die 7/10 misschien net het maximum haalbare. Nu:
6/10

Fatal Attraction
Eindelijk deze klassieker uit de jaren '90 met Michael Douglas en Glen Close gezien. Vond 'em echt heel goed. Film zat goed in elkaar, er werd goed geacteerd (Glen Close als gestoord minnares is echt goed) en de suspense wordt ook heel goed opgebouwd.
Je voelt al heel lang dat er iets met dat konijn gaat gebeuren. :D
De film heeft me wel een beetje doen denken dat het misschien toch gevaarlijk is om zo'n affaire te hebben. Ben namelijk zelf wel een beetje vatbaar voor geflirt op de werkvloer. :p
7.5/10

Project x - 8/10
Big miracle - 4.5/10
Wanderlust - 4.5/10
Accepted - 7/10
Taken - 8/10

Project x - 8/10
Big miracle - 4.5/10
Wanderlust - 4.5/10
Accepted - 7/10
Taken - 8/10
Ik heb vandaag Wanderlust gezien. Wat een rot film.
Ik zag de trailer en dacht dat het best wel een lache film was. Srs al 'grappige' stukjes die in die film zitten, zie je in de trailer. Heb hem na ong 1u uitgezet. En ik zet niet snel een film uit.

4.5/10

Eergisteren nothing hill nog eens gezien. Goede film! En die spike is echt lachen :roflol:

8/10

http://www.youtube.com/watch?v=4JFT4lfLpVY

Die kerel die helemaal raar ging doen toen hij voor de spiegel stond en coïtus wilde hebben met die andere vrouw..

Ik raakte gewoon geirriteerd van hoe ongelooflijk stom het wel niet was. :roflol:

Die kerel die helemaal raar ging doen toen hij voor de spiegel stond en coïtus wilde hebben met die andere vrouw..

Ik raakte gewoon geirriteerd van hoe ongelooflijk stom het wel niet was. :roflol:
Haha, inderdaad!
Ook super voorspelbaar dat iemand ging binnenwandelen ...

Eigenlijk heb ik speciaal voor Jennifer Aniston gekeken :wanker::o

Project X
Film gaat over een jongen die een feestje organiseert terwijl zijn ouders weg zijn om wat populairder te worden en dat feestje loopt een beetje uit de hand. Iedereen die ooit jong is geweest, moet dit toch een supervette film vinden. :D Ik denk dat we allemaal wel ooit zoiets zouden willen hebben meegemaakt. Iemand enig idee hoe het nu zit met die kerel? Moet die nog veel terug betalen of heeft ie ondertussen al goed gecasht?
7.5/10

Project X
Film gaat over een jongen die een feestje organiseert terwijl zijn ouders weg zijn om wat populairder te worden en dat feestje loopt een beetje uit de hand. Iedereen die ooit jong is geweest, moet dit toch een supervette film vinden. :D Ik denk dat we allemaal wel ooit zoiets zouden willen hebben meegemaakt. Iemand enig idee hoe het nu zit met die kerel? Moet die nog veel terug betalen of heeft ie ondertussen al goed gecasht?
7.5/10

Net gezien.. Mind was blown!!! and still is...
Damn die shit overstijgd alle fims van het 'party' genre toch wel, awesome :D
Dit

9/10

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Vond hem wel vermakelijk maar op veel punten tegenvallen. De computeranimatie is beter dan ik had verwacht maar blijft er toch fake uitzien. De animaties zijn ook overdreven, tot het punt dat wat je ziet gewoon niet geloofwaardig oogt. Zelfs een sci-fi film moet de kijker kunnen overtuigen.

Ik vond ook dat alles er weer veel te 'gemaakt' en 'perfect' uitzag. In de oude film wordt alles op een meer natuurlijke manier gebracht waardoor het allemaal eerlijker en geloofwaardiger overkomt. Dit is allemaal zo geforceerd en nep, zo typisch Hollywood dat het meer gaat storen dan wat anders.

Verder vond ik het verhaal ook redelijk voorspelbaar, er is geen echte verrassing zoals in de oude film, wat toch wel geniaal was als je dit niet wist voor je ging kijken. Je krijgt dus gewoon simpelweg wat je verwacht zonder een plot twist. De regisseur slaagt er op geen enkel moment in om emotie/drama over te brengen op het scherm. Het is daardoor vooral een actiefilm met sci-fi component.

Het acteerwerk was redelijk, maar niets buitengewoon. John Lithgow vond ik een goede cast, James Franco was maar matig. Freida Pinto doet buiten mooi zijn niet veel voor de film.

Een 7.7 op imdb is deze film zeker niet waard, al is er daar de laatste jaren sowieso een inflatie in de scores, waardoor nieuwe films vaak overgewaardeerd worden. Ik kom zelf niet verder dan een 7 en dat is nog genereus. Als je de film van '68 nog moet zien doe dat dan zeker eerst en de nieuwe films hoef je eigenlijk niet te zien want ze voegen niets toe.

Terug
Naar boven