XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Mooie review sjaak! Film binnenkort ook een x checken.

Bedoel je nu in andere planeet in het melkwegstelsel, of een heel ander sterrenstelsel? Dit verward me haha. I know mierenneukerij :o

Mooie review sjaak! Film binnenkort ook een x checken.

Bedoel je nu in andere planeet in het melkwegstelsel, of een heel ander sterrenstelsel? Dit verward me haha. I know mierenneukerij :o

Planeet in een ander melkwegstelsel/sterrenstelsel. :P

Prometheus ziet er goed uit, iig beter dan Avatar. Ridley Scott is één van mijn favoriete regisseurs. Is het nog belangrijk om de 3D versie te zien vs normaal?

Project X gedownload met DD 5.1 en NL ondertiteling, vanavond ff checken :)

Prometheus ziet er goed uit, iig beter dan Avatar. Ridley Scott is één van mijn favoriete regisseurs. Is het nog belangrijk om de 3D versie te zien vs normaal?

Ik kan iedereen de 3D versie aanraden. Film komt dan beter tot zijn recht denk ik. Mede omdat het meeste van de film zo is uitgewerkt (die pakken wat ze aanhebben + belichting). Overigens is hij in niet gek veel bioscopen in 2D te zien. Ik heb vernomen dat hij in mijn omgeving alleen in één bioscoop in 2D was te zien. Gewoon in 3D gaan kijken, krijg je echt geen spijt van.

Spijtig van het gebrek aan realisme.

Hoe kan je nu in godsnaam 12 mensen samenbrengen in een loft, waar ze enkele dagen verblijven voor de hele operatie begint, en geen een van de slachtoffers neemt een poging om recht te springen en deduck tape van zijn voeten en handen te halen, desnoods helpen we elkaar, zoiets kan zelfs de grootste dwaas in twintig minuten fixen

Zo zijn er wel meer zaken die niet erg realistisch zijn, maar dat moet je bij zo'n type film maar voor lief nemen.

Battleship

Wetenschappers zoeken contact met aan gelijkaardige planeet als de aarde. Op een dag komt daar respons op door de 'aliens' in de vorm van 5 ruimtetuigen die landen in de oceaan.
In die oceaan zijn er net 'wargames' aan de gang met amerikaanse en japanse schepen.

Beide kanten proberen contact te zoeken met elkaar maar dit faalt behoorlijk, en uit zekere schrik beginnen ze elkaar maar af te knallen.

Vond het goede film, geen minuut heb ik gemist van deze film :) Vind films algemeen wel nice met aliens die op aarde wat keet schopen.

8/10

Battleship

Wetenschappers zoeken contact met aan gelijkaardige planeet als de aarde. Op een dag komt daar respons op door de 'aliens' in de vorm van 5 ruimtetuigen die landen in de oceaan.
In die oceaan zijn er net 'wargames' aan de gang met amerikaanse en japanse schepen.

Beide kanten proberen contact te zoeken met elkaar maar dit faalt behoorlijk, en uit zekere schrik beginnen ze elkaar maar af te knallen.

Vond het goede film, geen minuut heb ik gemist van deze film :) Vind films algemeen wel nice met aliens die op aarde wat keet schopen.

8/10
District 9 ook gezien?

Lord of war

Al vaak gezien, maar nog steeds geweldig. Prachtige beelden, geschoten over de hele aarde. Heerlijk acteren van Nicholas Cage. Minder belerende moraliteit dan je zou verwachten.
Leuk kijkje in de internationale wapenhandel.
Spannend, grappig en wat drama.
En fijne soundtrack!

9+/10

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Avengers

Eerste deel vond ik vrij middelmatig tot zwak (m'n maat vroeg in de pauze zelfs om door te gaan:roflol:), maar de 2de helft heeft gelukkig alles goedgemaakt en was echt epic. Zaten ook een aantal grappige momenten in. Heb wel het gevoel dat zonder Downey de film een stuk minder zou geweest zijn. 3D trok overigens op niet veel, was precies of je altijd in het scherm keek. Had daarom beter voor de 2D versie gekozen. 8.7 op imdb vind ik ook iets te hoog. 9/10.

Niet helemaal mee eens. Heb hem 2x nu in 3d gezien en vond dit de eerste film waar 3d echt toegevoegde waarde had en iedereen die mee was kwam daar ook al mee. Dieptegevoel zie je constant.
Acteerprestaties, verhaal opbouw en special effects zijn echt waanzinnig goed. In mijn ogen helemaal niets op af te keuren. Dit is gewoon de superhelden film zoals deze had moeten zijn vette actie, leuk verhaal, prachtige effecten en af en toe een lolletje tussendoor.
9.5/10

Safe house

Behoorlijk grote verwachtingen voor de ze film. Denzel washington is nu eenmaal een dijk van een acteur waardoor je toch 'kwaliteit' verwacht.

Verhaal:
Gaat over een jonge cia agent die concierge is in een safe house. Meest saaie job ter wereld (voor hem dan) tot een er een zware crimineel 'gast' - lees crimineel terechtkomt in zijn safe house.
Die crimineel beschikt over belangrijke informatie en al snel is het safe house compromised. Vanaf dit punt moet de jonge cia agent (Ryan renolds) improviseren om de crimineel (D.W) uit de handen te houden van de bad guys.

Besluit
Best vermakelijke film, moet wat aan de film 'Man on Fire' denken, aangezien de rol van D.W veel gelijkenissen bevat. Velen zeggen dat Ryan.R het niet in hem heeft om een actie rol te spelen, maar in deze film doet hij het naar mijn mening niet slecht. Verwacht wel geen superdiep verhaal, want dit is er jammer genoeg niet. Ook kan je al snel vermoeden hoe het zal aflopen.
Wat ook wel minder was is het gebruik van de 'shaky camera', soms kan je niet goed uitmaken wat er n gebeurt wat enkel tot frustratie leidt.

7/10 not (to) bad

http://www.imdb.com/title/tt1599348/

Ghost Rider 2

Had wel wat verwacht van deze film omdat ik deel 1 ook wel vermakelijk vond. Deel 2 viel me tegen, veel te weinig actie en soms van die "wtf doet die" momenten. Staat de "Rider" een beetje te schreeuwen en met zijn kop heen en weer te bewegen...
De ene keer molt die 20 kerels in 3 seconden en de andere keer heeft die de grootste moeite met 1. Ook was hij wat minder bad-ass, zijn motor al, deel 1 is tenminste een motor wat je bij zoiets verwacht.

Ben trouwens nu "Bigger, faster, stronger" aan het downloaden, iemand deze al gezien en is het de moeite waard?

Ghost Rider 2

Had wel wat verwacht van deze film omdat ik deel 1 ook wel vermakelijk vond. Deel 2 viel me tegen, veel te weinig actie en soms van die "wtf doet die" momenten. Staat de "Rider" een beetje te schreeuwen en met zijn kop heen en weer te bewegen...
De ene keer molt die 20 kerels in 3 seconden en de andere keer heeft die de grootste moeite met 1. Ook was hij wat minder bad-ass, zijn motor al, deel 1 is tenminste een motor wat je bij zoiets verwacht.

Ben trouwens nu "Bigger, faster, stronger" aan het downloaden, iemand deze al gezien en is het de moeite waard?

Onlangs deze ook gezien.

Vond deel 1 wel leuk, deel 2 vond ik op sommige momenten zwaar overdreven.. Ook het verhaal was niet zo leuk als het verhaal van deel 1. Ik vond de film over het algemeen niet echt geweldig.

5/10

Niet helemaal mee eens. Heb hem 2x nu in 3d gezien en vond dit de eerste film waar 3d echt toegevoegde waarde had en iedereen die mee was kwam daar ook al mee. Dieptegevoel zie je constant.
Acteerprestaties, verhaal opbouw en special effects zijn echt waanzinnig goed. In mijn ogen helemaal niets op af te keuren. Dit is gewoon de superhelden film zoals deze had moeten zijn vette actie, leuk verhaal, prachtige effecten en af en toe een lolletje tussendoor.
9.5/10

Heb je hem in imax gezien of gewone 3D? Dat is wel waar dat je constant het dieptegevoel hebt, maar vergeleken met Avatar in 3D vond ik dit toch een stuk minder, mss ook omdat de film niet het volledige scherm besloeg (was nog een zwarte band links en rechts).

9.5/10

eergisteren ook eindelijk gezien: zalige film!
superhelden film zoals het moet zijn inderdaad!!
het eerste deel is grotendeels opbouw inderdaad, maar je kan ook moeilijk verwachten dat ze dit weglaten ofzo... het is uiteindelijk de 1e film van een reeks (wellicht) en met dergelijke films heb je altijd wel een beginstuk waarin het ontstaan van de superheld (in dit geval nu het vormen van de groep) uitgelegd wordt

qua actie maakt het 2e deel dit wel ruimschoots goed vind ik, personages komen ook allemaal voldoende aan bod
zoals Corleoné zegt had de film wellicht wel een pak minder geweest zonder Downey Jr., aangezien zijn personage (en hijzelf als acteur) toch wel het meeste flair hebben

voor mij was het de ideale film om te zien alleszins: superheldenactie met de nodige humor! en de 'puny god'-scène was gewoon zalig :D
hulk = baas!

Super Troopers
Had deze 'klassieker' nog nooit gezien. Gaat over de onnozele fratsen van de Highway Patrol. Hou wel van dat soort flauwe humor. Een meer uitgebreide review over deze film schrijven is niet mogelijk.
7/10

Onlangs deze ook gezien.

Vond deel 1 wel leuk, deel 2 vond ik op sommige momenten zwaar overdreven.. Ook het verhaal was niet zo leuk als het verhaal van deel 1. Ik vond de film over het algemeen niet echt geweldig.

5/10
Amai, en deel 1 was al zo verschrikkelijk slecht.

Terug
Naar boven