Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Number 23

Geen topfilm maar zeker niet slecht, leuke film om eens te zien. Mooi donker ook, hou ik van. Ook mooi om Jim Carrey eens in een serieuze rol te zien. Vond de film ook totaal niet voorspelbaar, verrassende ontknoping. 6.2 op imdb vind ik daarom wel erg laag, zou hem eerder op 7.2 - 7.4 zetten. 7,5/10.

gisteren ook gezien, zit nog lang niet zo slecht in elkaar

Gisteren gezien

Tucker and Dale vs Evil

Hilarische horror comedy die zeer geschikt is om met een groep mensen te kijken met hetzelfde gevoel voor humor. Als je in de juiste stemming bent lach je bijna doorheen heel de film. Echt een zeldzaam iets voor een Amerikaanse productie. Verhaal is goed geschreven en zit goed in elkaar. Vond hem zeker beter dan Zombieland en bijna zo goed als Shaun of the dead (de stijl is wel anders). Denk dat de film misschien nog beter was geweest als Britse productie. De film spot eigenlijk een beetje met Hollywood horror films maar niet op een debiele manier zoals Scary movie maar subtieler. Echt een aanrader voor de horror comedy liefhebber 7,5+/10

Zéér entertainment tucker and dale :)
Beste moment vond ik persoonlijk wanneer die ene gast in die axelaar springt :roflol:
Zelden zo gelachen!!

Zombieland en shaun of the death is dus gelijkaardig? Zal dit zeker ook eens bekijken.

Gisteren gezien

Tucker and Dale vs Evil

Hilarische horror comedy die zeer geschikt is om met een groep mensen te kijken met hetzelfde gevoel voor humor. Als je in de juiste stemming bent lach je bijna doorheen heel de film. Echt een zeldzaam iets voor een Amerikaanse productie. Verhaal is goed geschreven en zit goed in elkaar. Vond hem zeker beter dan Zombieland en bijna zo goed als Shaun of the dead (de stijl is wel anders). Denk dat de film misschien nog beter was geweest als Britse productie. De film spot eigenlijk een beetje met Hollywood horror films maar niet op een debiele manier zoals Scary movie maar subtieler. Echt een aanrader voor de horror comedy liefhebber 7,5+/10

Dit vond ik één van de grappigste films die ik ooit had gezien. Bij sommige scenes stikte ik bijna van het lachen.

Laatst bewerkt:
Wrath of the Titans (http://www.imdb.com/title/tt1646987/)
Belachelijke film. Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Zit gewoon echt helemaal niks in. Echt alles is slecht, behalve de effecten. 2/10 voor de CGI.

American Reunion
Wat een verademing na al die pauper American Pie films, die werden geproduceerd door andere makers. Paar keer hard gelachen. 7.5/10

Snow White and the Huntsman

7/10

Best goede vertaling van het bekende sprookje, met een duister tintje, af en toe toch wel grappige refenties etc. Prima cast, effecten ook aardig gedaan. En tja, Charlize Theron :heart:

Ook gezien. Best leuke goth-versie van het sprookje. Verrassend als je het originele verhaal verwacht. Maar verder weinig bijzonders. Eens met die 7/10.

The Pursuit of Happyness
Biography | Drama

1st seen on : 30 jun. 2012

MV5BMTQ5NjQ0NDI3NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDI0MjEzMw@@._V1._SY317_.jpg

Storyline
Based on a true story about a man named Christopher Gardner. Gardner has invested heavily in a device known as a "Bone Density scanner". He feels like he has made these devices. However, they do not sell as they are marginally better than the current technology at a much higher price. As Gardner tries to figure out how to sell them, his wife leaves him, he loses his house, his bank account, and credit cards. Forced to live out in the streets with his son, Gardner is now desperate to find a steady job; he takes on a job as a stockbroker, but before he can receive pay, he needs to go through 6 months of training, and to sell his devices.

Review
Valt niet echt veel over te zeggen eigenlijk. Acteerwerk was goed & voor de rest een erg vermakelijke film.

Cijfer : 8

IMDB : 7.8

Action | Adventure | Fantasy

1st seen on : Feb 2010 (slechte kwaliteit ) & 30 Juni 2012 (blue-ray)

MV5BMTYwOTEwNjAzMl5BMl5BanBnXkFtZTcwODc5MTUwMw@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Storyline
When his brother is killed in a robbery, paraplegic Marine Jake Sully decides to take his place in a mission on the distant world of Pandora. There he learns of greedy corporate figurehead Parker Selfridge's intentions of driving off the native humanoid "Na'vi" in order to mine for the precious material scattered throughout their rich woodland. In exchange for the spinal surgery that will fix his legs, Jake gathers intel for the cooperating military unit spearheaded by gung-ho Colonel Quaritch, while simultaneously attempting to infiltrate the Na'vi people with the use of an "avatar" identity. While Jake begins to bond with the native tribe and quickly falls in love with the beautiful alien Neytiri, the restless Colonel moves forward with his ruthless extermination tactics, forcing the soldier to take a stand - and fight back in an epic battle for the fate of Pandora.

Review
Hoewel vele dit een "meesterwerk" vinden/vonden, vind ik t nogal meevallen. Tuurlijk de graphics zijn zogezegd schitterend, maar 't acteerwerk laat nog al is wat te wensen over. Maargoed dat is wel vaker 't geval met Actie films.

Cijfer: 7

IMDB: 8

Warrior
Action | Drama | Sport

1ste seen on : Dec. 2011

MV5BMTk4ODk5MTMyNV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDMyNTg0Ng@@._V1._SY317_.jpg

Storyline
Two brothers face the fight of a lifetime - and the wreckage of their broken family - within the brutal, high-stakes world of Mixed Martial Arts (MMA) fighting in Lionsgate's action/drama, WARRIOR. An ex-Marine haunted by a tragic past, Tommy Riordan returns to his hometown of Pittsburgh and enlists his father, a recovered alcoholic and his former coach, to train him for an MMA tournament awarding the biggest purse in the history of the sport. As Tommy blazes a violent path towards the title prize, his brother, Brendan, a former MMA fighter unable to make ends meet as a public school teacher, returns to the amateur ring to provide for his family. Even though years have passed, recriminations and past betrayals keep Brendan bitterly estranged from both Tommy and his father. But when Brendan's unlikely rise as an underdog sets him on a collision course with Tommy, the two brothers must finally confront the forces that tore them apart

Review
Fantastische film.
Is een film met veel emotie tussen de broers & vader. Heb tijdens de film ook af en toe kippenvel gekregen. Acteerwerk was erg goed, vooral van Nick Nolte aka Paddy Conlon.

Cijfer: 9 +

IMDB: 8.2

American History X
Crime | Drama -

1st seen on : Ergens in 2003, 2de x op 24 Jun. 2012

MV5BMTkwNjE3OTU5MV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTM1Nzg0MQ@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_.jpg

Storyline
Derek Vineyard is paroled after serving 3 years in prison for killing two thugs who tried to break into/steal his truck. Through his brother, Danny Vineyard's narration, we learn that before going to prison, Derek was a skinhead and the leader of a violent white supremacist gang that committed acts of racial crime throughout L.A. and his actions greatly influenced Danny. Reformed and fresh out of prison, Derek severs contact with the gang and becomes determined to keep Danny from going down the same violent path as he did.

Review
Schitterende film die laat zien dat de dingen waarin je gelooft niet altijd datgeen is waarvan je dacht dat 't was. In dit geval dat 't niet zo is dat alle zwarten criminelen zijn & dat 't daarbij behorende geweld van de blanken gerechtvaardigd is. En vooral 't einde was intens.

Cijfer: 9 +

IMDB: 8.6

Gisteren gezien

Tucker and Dale vs Evil

Net de trailer op IMDB gekeken, lijkt wel vol met spoilers te zitten, volgens mij heb ik nu de film gelijk gezien.

Sowieso nooit trailers kijken, heb 'm niet gezien maar is nog steeds de moeite waard om te kijken ws.

Sowieso nooit trailers kijken, heb 'm niet gezien maar is nog steeds de moeite waard om te kijken ws.

Ik kijk meestal alleen trailers van films waarvan ik niet zeker weet of het wat voor me is, nu zag ik in ieder geval hoe er een paar doodgingen -_-

Inglourious Basterds
Adventure | Drama | War -

Gezien op : 4 Juli 2012

MV5BMjIzMDI4MTUzOV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDY3NjA3Mg@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Storyline
In Nazi-occupied France, young Jewish refugee Shosanna Dreyfus witnesses the slaughter of her family by Colonel Hans Landa. Narrowly escaping with her life, she plots her revenge several years later when German war hero Fredrick Zoller takes a rapid interest in her and arranges an illustrious movie premiere at the theater she now runs. With the promise of every major Nazi officer in attendance, the event catches the attention of the "Basterds", a group of Jewish-American guerilla soldiers led by the ruthless Lt. Aldo Raine. As the relentless executioners advance and the conspiring young girl's plans are set in motion, their paths will cross for a fateful evening that will shake the very annals of history.

Review
Wat een k*tfilm, vond 't echt geen moer aan. Acteerwerk van Brad Pitt vond ik zwaar overdreven en fake overkomen.
Ook waren er scenes waar er dan op de achtergrond soort van cowboy muziek gedraaid werd waar ik zoiezo niet van hou. Verder waren er scenes die in mijn ogen slecht gespeeld waren & naar mijn idee geen toegevoegde waarde hadden voor 't verhaal.

Cijfer : 4 voor de moeite

IMDB : 8.3 waar ik ook erg verteld van sta... maargoed Star Wars uit 1977 krijgt ook een 8.8 wat ik ronduit lachwekkend vind.

SW films zijn legendarisch en gewoon goed maar je moet van sci-fi houden en de verhaallijn kennen (eigenlijk moet je beginnen kijken bij de nieuwe films, want daar begint het verhaal). IB vond ik redelijk, zaten paar goede scenes in en paar goede rollen maar ook wel overgewaardeerd omdat het Tarantino is. Maar je moet die hele film niet zo serieus nemen, veel dingen zijn net opzettelijk overdreven gedaan.

SW films zijn legendarisch en gewoon goed maar je moet van sci-fi houden en de verhaallijn kennen (eigenlijk moet je beginnen kijken bij de nieuwe films, want daar begint het verhaal). IB vond ik redelijk, zaten paar goede scenes in en paar goede rollen maar ook wel overgewaardeerd omdat het Tarantino is. Maar je moet die hele film niet zo serieus nemen, veel dingen zijn net opzettelijk overdreven gedaan.

Ja Spaghetti Western is t ofzoiets... maar hou er gwn niet van...

Smaakverschil blijkbaar

Gisteren weer eens HEAT gezien uit 1995. Redelijk lange speelduur maar erg goede film.

Geen standaard film met actie - reactie - einde. Maar komen diverse zaken in voor als relaties tussen personen die dan op enig moment voor goede stukjes film zorgen.

Is met onder andere Pacino, De Niro maar zeker de overige acteurs niet onderschatten !

Is trouwens een goede download van te vinden op de torrent sites....

straks nog eens Se7en kijken, goeie film en alweer lang geleden.

Wrath of the Titans (http://www.imdb.com/title/tt1646987/)
Belachelijke film. Een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Zit gewoon echt helemaal niks in. Echt alles is slecht, behalve de effecten. 2/10 voor de CGI.

Vandaag heb ik Clash Of The Titans gezien, het eerste deel van de trilogie. Ook dit is een film die bitter weinig voorstelt en puur tijdverlies is. Het verhaal is flinterdun, men springt van de hak op de tak en de helft van de elementen in het verhaal worden niet uitgelegd. Er zitten massaal veel contradicties in en ik raad hem dus ook voor iedereen af. Maar toch. Toch ga ik ook Wrath Of The Titans kijken. Waarom? Gewoon, omdat ik me wel amuseer tijdens films die handelen over goden, zeker als het over de Griekse mythologie gaat met Zeus, Poseidon en Hades.

Anyway, ik geef de film ook een 2/10 en ik raad hem enkel aan, aan mensen die bitter weinig afkennen van de Griekse mythologie (echte kenners zullen zich rot ergeren) maar het wel boeiend vinden.

Het aangename vind ik dat titanen zoals 'The Kraken', 'Medusa' en figuren als 'The Djin' aan bod kwamen, deed me beetje terugdenken aan het Hercules-spel dat ik vroeger op mijn PS 1 speelde :p

Overlaatst zag ik ook Immortals, ook een film over de Griekse mythodologie. Ook hier was het verhaal weinig uitgeschreven en flinterdun, maar deze vond ik toch net iets aangenamer om te kijken dan Clash Of The Titans. De gevechten waren iets spectaculairder en alles klopte gewoon beter. Deze geef ik dan ook een 5/10. Nog altijd niet aan te raden voor mensen die een goede film willen zien. Kijk hem dus enkel als je het leuk vind om over Zeus en Poseidon na te denken.

Inside man

Onlangs op tv, had hem lange tijd terug al gezien maar zover ik me herinerde was dit nog een goeie film.
Goeie film dus, die goed in elkaar steekt. Einde is wel verrassend want desondanks dat ik hem al gezien had had ik echt een wtf gevoel.

7.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik was aan 't zoeken naar "beste Thrillers" en toen kwam ik Eden Lake tegen. Het is best een tijd geleden dat ik zo'n spannende film heb gezien!

Een stel gaan een paar dagen weg naar een meer en bosgebied en hier worden ze opgejaagd door een groepje jongeren.

Dit wordt allemaal erg realistisch in beeld gebracht, ijzingwekkend gewoon. Het zal je maar overkomen zeg.

Een verrassend sterke film, ga 'm kijken! 8/10

Terug
Naar boven