XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

God Bless America

een van de betere films die ik dit jaar heb gezien

9/10!!!

Ik was aan 't zoeken naar "beste Thrillers" en toen kwam ik Eden Lake tegen. Het is best een tijd geleden dat ik zo'n spannende film heb gezien!
Als je dit goed vond moet je zeker ook eens naar "Funny Games" kijken. Er zijn 2 versies, de oudere (van 97) is beter, nieuwe is Amerikaanse versie. Is ongeveer het omgekeerde van een feel good movie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik was aan 't zoeken naar "beste Thrillers" en toen kwam ik Eden Lake tegen. Het is best een tijd geleden dat ik zo'n spannende film heb gezien!

Een stel gaan een paar dagen weg naar een meer en bosgebied en hier worden ze opgejaagd door een groepje jongeren.

Dit wordt allemaal erg realistisch in beeld gebracht, ijzingwekkend gewoon. Het zal je maar overkomen zeg.

Een verrassend sterke film, ga 'm kijken! 8/10

Deze is idd heel erg goed !! :D

Als je dit goed vond moet je zeker ook eens naar "Funny Games" kijken. Er zijn 2 versies, de oudere (van 97) is beter, nieuwe is Amerikaanse versie. Is een ongeveer het omgekeerde van een feel good movie.

Funny Games heb ik gezien, maar wel de nieuwe en die vond ik niet zo erg goed, om eerlijk te zijn. Eden Lake kon ik wel weer smaken.

Funny Games: 6/10, beetje te voorspelbaar vaak.
Eden Lake: 7/10, beter maar ook hier wist je soms het verdere verloop van de film.

Funny Games heb ik gezien, maar wel de nieuwe en die vond ik niet zo erg goed, om eerlijk te zijn. Eden Lake kon ik wel weer smaken.

Funny Games: 6/10, beetje te voorspelbaar vaak.
Eden Lake: 7/10, beter maar ook hier wist je soms het verdere verloop van de film.

De nieuwe heb ik niet gezien maar Amerikaanse remakes zijn zelden goed, dat geeft het IMDb cijfer ook al weer. De originele film is gewoon erg geloofwaardig/echt maar daardoor ook ziek. Geen film om vrolijk van te worden maar wel een sterke weergave van echte horror en een geslaagde film.

Mijn advies voor films is dan ook: kijk nooit eerst naar de remake, je verpest het voor jezelf. :)

Funny Games was wel oke, zal keer naar het orgineel kijken

Als je dit goed vond moet je zeker ook eens naar "Funny Games" kijken. Er zijn 2 versies, de oudere (van 97) is beter, nieuwe is Amerikaanse versie. Is een ongeveer het omgekeerde van een feel good movie.

De nieuwe heb ik niet gezien maar Amerikaanse remakes zijn zelden goed, dat geeft het IMDb cijfer ook al weer. De originele film is gewoon erg geloofwaardig/echt maar daardoor ook ziek. Geen film om vrolijk van te worden maar wel een sterke weergave van echte horror en een geslaagde film.

Mijn advies voor films is dan ook: kijk nooit eerst naar de remake, je verpest het voor jezelf. :)

Funny Games is een goede film, de originele althans. De remake vond ik echt verschrikkelijk slecht. Ik ben de film in de bioscoop gaan zien en het is de enige film waar ik ooit weg ben gegaan in het midden van de film, ik heb hem dus niet eens afgekeken. Mij werd het te veel na de scene waarin
één van de bad guys een afstandsbediening van de televisie gebruikt om de tijd terug te spoelen..... dit vond ik echt vreselijk. In de originele is het allemaal veel beter in scene gezet en kan je het nog vatten, spijtig genoeg heb ik de remake dus eerst gekeken :(

American Reunion:

MV5BMTY4MTEyMzU1N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDQ0NTc1Nw@@._V1._SY317_.jpg

Nieuwe film van American Pie reeks met de volledige originele cast. In dit deel wordt er na 10(?) jaar een reünie gehouden op de High School. Je merkt dat veel van de vrienden onderling weinig contact hebben. Voor ieder van de club van de jongens is dan een afzonderlijk probleem ontworpen wat hij probeert te overwinnen gedurende het reünieweekend.

Sommige mensen vinden dit deel even goed als het origineel. Dat is bij mij niet het geval. Het is een goede insteek voor een film waarbij veel kijkers zich kunnen verplaatsen in één van de hoofdpersonen betreffende een schoolreünie. Het was allicht te verwachten dat American Pie ooit met een reünie zou komen. De reünie voelde daarbij niet geforceerd. Zo werden een paar personages pas weer geïntroduceerd bij de reünie zelf, zoals het ook in het echt zou lopen.
Wat me wel opviel was dat er gewoon random scenes waren geplukt. Eerst hebben sommige personages nog niet eens contact en even later zitten ze ergens te lunchen... er hadden wat meer scenes gemaakt kunnen worden om deze scenes aan mekaar te kunnen knopen. Owja en de rol van Michelle(Alyson Hannigan) kwam totaal niet meer over, ze was niet meer dat awkward typetje.

6.5/10

Mac and Devin Go To high School (2012):

MV5BMTM1OTUwOTMyM15BMl5BanBnXkFtZTcwNTQ3OTk2Nw@@._V1._SY317_CR6,0,214,317_.jpg

Film die 2 High School studenten volgt op hun weg naar graduation. De één een ijverige student, Devin(Wiz Khalifa) die zich voorbereid om de perfecte speech te houden bij graduation. De ander, Mac(Snoop Dogg), die al 15 jaar is gezakt en nu eindelijk wilt slagen.

De film wordt geopend door een joint genaamd Slow Burn. Deze vertelt je dat je zonder joint deze film niet hoeft te kijken. De film profileert zich dus als een stonerfilm. We keken deze film met 3 gasten, ik(nuchter) en 2 vrienden(baked).
Ik heb geen een keer gelachen en die 2 andere gasten 2 keer een giecheltje, gewoon omdat het een dom moment was.
Je merkt dat deze film onder een smal budget is gemaakt. Acteerwerk is gewoon k*t en het verhaal is ook k*t. Tevens wordt de film ook op sommige momenten weer onderbroken door Slow Burn om je nietszeggende informatie te geven. Hieraan begin je je gewoon te ergeren.
Als je een film wilt kijken waarin twee gasten veel wiet smoken en hun eigen albums/singles promoten, moet je deze film kijken. Wil je een echte film zien, sla deze dan in ieder geval over en loop er met een grote boog omheen.
Dat Andy Milonakis(meest irritante Amerikaan ooit) ook in de film speelt maakt het er alleen maar erger op.

3/10

The thing 2011

Wel leuk gedaan maar komt niet in de buurt van de film van 1982. Sfeer en genialiteit van de oude film ontbreekt en wat je krijgt is standaard horror/sci-fi. Wel wat leuke (maar goedkope) schrikmomenten, mooie graphics (de CGI kon wel beter), en redelijke acteerprestaties. 6,5+

The thing 2011

Wel leuk gedaan maar komt niet in de buurt van de film van 1982. Sfeer en genialiteit van de oude film ontbreekt en wat je krijgt is standaard horror/sci-fi. Wel wat leuke (maar goedkope) schrikmomenten, mooie graphics (de CGI kon wel beter), en redelijke acteerprestaties. 6,5+

Je kijkt wel veel films of niet?
Heb je een paar films, waarvan je denkt dat iedereen die gezien zou moeten hebben?

Iemand anders nog suggesties voor meesterlijke films? T liefst films die op je gevoel inspelen. Emotionele shit dus. Of geniaal in elkaar gezette films...
Geen comedy of films waarbij 1 man 30.000 kogels ontwijkt & 3 miljoen man afmaakt aub.

Uiteraard krijgt iedereen met een fatsoenlijke suggestie karma :)

Heb je een paar films, waarvan je denkt dat iedereen die gezien zou moeten hebben?

Iemand anders nog suggesties voor meesterlijke films? T liefst films die op je gevoel inspelen. Emotionele shit dus. Of geniaal in elkaar gezette films...
Geen comedy of films waarbij 1 man 30.000 kogels ontwijkt & 3 miljoen man afmaakt aub.

Ongeveer 1 per avond, ik vermijd de rommel wel anders blijf je bezig. imdb top 250 staan veel goeie films (zeker de eerste 10), en ook de drama sectie. Onlangs heb ik Intouchables gezien is wel emotionele film, Léon is ook mooi als je die nog niet hebt gezien. Darren Aronofsky moet je ook eens checken, maakt ook altijd meesterwerkjes.

Check ook mijn movie picks topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/dbb-movie-picks-laatste-update-16-04-2012-a-181211/

Ongeveer 1 per avond, ik vermijd de rommel wel anders blijf je bezig. imdb top 250 staan veel goeie films (zeker de eerste 10), en ook de drama sectie. Onlangs heb ik Intouchables gezien is wel emotionele film, Léon is ook mooi als je die nog niet hebt gezien. Darren Aronofsky moet je ook eens checken, maakt ook altijd meesterwerkjes.

Check ook mijn movie picks topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/dbb-movie-picks-laatste-update-16-04-2012-a-181211/

Intouchable wilde ik al zien idd... Maar is Frans toch? Maar zal hem gwn effe kijken.. Die andere 2 ken ik nog niet... Zal ik nu gelijk effe naar kijken

Uiteraard plaats ik hier een review, bedankt

Intouchable is zeker en vast de moeite! Beste film die ik in lange tijd heb gezien

Eden Lake vandaag op de trein gekeken na de aanrader hier..
Heb er een beetje spijt van :o een kleine vier op tien voor mij. Vond het niet goed uitgewerkt en beetje slecht geacteerd.

1 van de beste thrillers my ass.

Hachiko: A dog's story. Als dat niet op je gevoel inspeelt weet ik het ook niet meer.

A beautiful mind is ook een goede film. Zeker het kijken waard.

Terug
Naar boven