MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Heb onlangs nog een hoop films gezien. De meeste recente:

Jerry Maguire
Had deze film nog nooit gezien en wist enkel dat ie over Tom Cruise als sportmakelaar ging. Hij is best wel ok, maar het irriteerde me af en toe hoe Tom Cruise, zeker in het begin van het verhaal, wordt afgebeeld als DE man (beetje Top Gun stijl). Cuba Gooding Jr. acteert wel erg goed.
7/10

Everything Must Go
Ben een grote Will Ferrell fan en check zo goed als elke film waarin hij meedoet. De film gaat over Ferrell die ontslaan wordt, en op dezelfde dag gooit zijn vrouw al z'n spullen het huis uit en vertrekt. Daarop besluit hij gewoon in de tuin te leven met al zijn spullen en een yard sale te houden.
Deze film is iets minder 'komisch' dan we van hem gewend zijn. Alhoewel hij deze rol ook wel goed vertolkt, profereer ik hem toch in zijn andere rol van meer absurde komedie.
6.5+/10

De Rouille et d'os
Nieuwste film met Mathias Schoenaerts. Hij vertolkt een min of meer low life, die net ontdekt dat hij moet beginnen te zorgen voor zijn zoontje van 5. Ondertussen leert hij een vrouw kennen waar ook vanalles mee gebeurt.
Ik ben niet snel geëmotioneerd door films, maar van deze word je toch niet echt vrolijk. Zijn echt een paar harde momenten in. Schoenaerts acteert wel weer erg sterk.
7-7.5/10

The Amazing Spider-Man (3D):

Reboot van de Spider-Man series. Alleen volgt deze serie meer de stripboeken, wat opzich een beter voorbeeld is. Tuurlijk waren de films van Sam Raimi niet slecht, al was deel 3 wel ondermaats.

Gelukkig worden de ouders van Peter Parker in deze film wél betrokken, wat dus Peter Parker nog meer diepgang geeft. Verhaal begint dus weer van voren af aan. Peter Parker wordt door spin gebeten en verandert zodoende in Spider-Man. Al gebeurde dit wel in rap tempo.
Het leek alsof ze wilde vertellen: Oké jullie hebben waarschijnlijk al alle delen gezien van Sam Raimi, jullie weten wie Peter Parker is, laten we gewoon doorspoelen. Het is geen slecht idee, maar sommige dingen hadden wel nog iets beter onderbouwd kunnen worden.
Gwen Stacy zit nu in ieder geval wel in de film als main love interest van Peter Parker(ook zoals in de comics), dus ook beter.

Andrew Garfield vertolkt overigens de rol van Peter Parker beter dan de huilerige Tobey Maguire. Dat Andrew Garfield dan ook nog bijna een lopende vergelijkenis is van de stripheld is dan ook weer een groot pluspunt. Emma Stone doet haar werk ook goed en Martin Sheen als Ben Parker is ook niks om over te klagen. Alleen jammer dat de beroemde zin nooit in de film wordt uitgesproken. De dood van Ben Parker grijpt je ook niet zo aan als in de 2002 versie.

De film steekt naar mijn mening beter in mekaar dan de films met Tobey Maguire. In die reeks kreeg je niet het idee dat Peter Parker een genie was, maar gewoon een fotograaf.

8/10

Laatst bewerkt:
Net gezien:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]21 Jump Street[/IMDB]

Wel grappig, verhaal is vrij basic soms beetje cliché en voorspelbaar maar humor is prima en hij is nooit saai. Prima vermaak voor iedereen. 7+/10

Iemand nog tips voor leuke films voor in het vliegtuig/vakantie?

Zoek comedy's en epic action movies.

Giorne e nuvole.

Mooie film over een man die zijn werk als manager verliest en de impact daarop op hem en zijn gezin.

Intouchables
- Comedy | Drama -

Gezien op Zondag 15 Juli 2012

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Storyline
Een jonge jongen (Driss) afkomstig uit een groot gezin en opgegroeid in de ghetto gaat na vast te hebben gezeten voor 6 maanden na een overval op een juwelier, langs 't huis van Phillipe, een rijk man maar verlamd van nek tot z'n tenen. Driss komt langs om een handtekening te krijgen zodat hij zijn uitkering kan behouden, maar word verrassend genoeg aangenomen als verzorger van Phillipe waar naarmate de tijd vordert een hechte vriendschap ontstaat.

Review
Citaat, aangzn ik t zelf niet echt beter kon verwoorden

The story is not as important as is the relationship that is displayed between the two protagonists. Philippe (played by Cluzet) a rich aristocrat that loves adrenaline rushes finds himself a paraplegic after a paragliding incident. Driss (played by Sy) is, in appearance a typical hoodlum from the ghetto. The two are brought together and wonders happen.

The audience then sees how the men affect one another as they engage in a truly honest relationship. Driss is charismatic, lighthearted and funny, helping make Philippe's life enjoyable again. In the process the traditionally cold French aristocracy around Philippe warms up and lightens.

Mijn cijfer : 8.5 toevallig 't zelfde cijfer dat IMDB geeft.

IMDB : 8.5

The Duchess: 7/10

A good year: 7,5/10

The Amazing Spider-Man (3D):

Reboot van de Spider-Man series. Alleen volgt deze serie meer de stripboeken, wat opzich een beter voorbeeld is. Tuurlijk waren de films van Sam Raimi niet slecht, al was deel 3 wel ondermaats.

Gelukkig worden de ouders van Peter Parker in deze film wél betrokken, wat dus Peter Parker nog meer diepgang geeft. Verhaal begint dus weer van voren af aan. Peter Parker wordt door spin gebeten en verandert zodoende in Spider-Man. Al gebeurde dit wel in rap tempo.
Het leek alsof ze wilde vertellen: Oké jullie hebben waarschijnlijk al alle delen gezien van Sam Raimi, jullie weten wie Peter Parker is, laten we gewoon doorspoelen. Het is geen slecht idee, maar sommige dingen hadden wel nog iets beter onderbouwd kunnen worden.
Gwen Stacy zit nu in ieder geval wel in de film als main love interest van Peter Parker(ook zoals in de comics), dus ook beter.

Andrew Garfield vertolkt overigens de rol van Peter Parker beter dan de huilerige Tobey Maguire. Dat Andrew Garfield dan ook nog bijna een lopende vergelijkenis is van de stripheld is dan ook weer een groot pluspunt. Emma Stone doet haar werk ook goed en Martin Sheen als Ben Parker is ook niks om over te klagen. Alleen jammer dat de beroemde zin nooit in de film wordt uitgesproken. De dood van Ben Parker grijpt je ook niet zo aan als in de 2002 versie.

De film steekt naar mijn mening beter in mekaar dan de films met Tobey Maguire. In die reeks kreeg je niet het idee dat Peter Parker een genie was, maar gewoon een fotograaf.

8/10
Volledig mee eens, de eerdere spiderman delen vond ik vrij matig. Deze film zat erg goed en compleet in elkaar. Kon me ook veel beter inleven in de film en de acteur die Peter speelt ipv die nerd Tobey mcguire. Oh en Gwen... hnggggggggggg

Ik wilde the Raid( http://www.imdb.com/title/tt1899353/ ) vandaag in de bioscoop gaan kijken. Blijkt hij al na 3 à 4 dagen uit de bioscoop te zijn gehaald. Blijkbaar viel de kaartverkoop zo dusdanig tegen. :o Maar wel Magic Mike en romantische komedies met bosjes in de bioscoop vertonen. Domme films voor dom volk?

Ik wilde the Raid( http://www.imdb.com/title/tt1899353/ ) vandaag in de bioscoop gaan kijken. Blijkt hij al na 3 à 4 dagen uit de bioscoop te zijn gehaald. Blijkbaar viel de kaartverkoop zo dusdanig tegen. :o Maar wel Magic Mike en romantische komedies met bosjes in de bioscoop vertonen. Domme films voor dom volk?

Ik heb the raid enkel weken terug gezien in de pathe. Draaide toen eenmalig op vrijdag nacht. Was zeker een leuke film, eindelijk weer eens wat lekkere actie!

Warrior
Ongeloofwaardig amerikaans verhaal, maar wel mooi. Aardig geacteerd ook, vooral die pa. Jammer dat de weg naar het toernooi niet in beeld gebracht wordt.
Prima soundtrack.

Leuk om te kijken dus, maar verder weinig bijzonders.

7/10

[IMDB]Safe House[/IMDB]

Leuk tussendoortje, met redelijke actie.

7/10

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 12:28 ----------

[IMDB]Kongen av Bastøy[/IMDB]

Mooie film, alleen hadden ze het verhaal en de personages wel iets meer kunnen uitdiepen.

7+/10

Ik heb deze week de 3 Lord of the rings gezien. (extended versies) Ik wist echt nog amper iets van die films :o Damn wat een goeie films!!! Ze duren wel lang! De laatste duurt 4u!!! :eek:

Ik ben zeker benieuwd naar The Hobbit!

http://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc

[IMDB]Iron Sky[/IMDB]

Voor een film die over nazi's op de maan gaat is dit een erg voorspelbare, saaie en humorloze productie. Ook teveel clichés en flauwe grapjes om je aan te ergeren. Paar leuke scenes en aardige graphics kunnen het geheel ook niet redden. Snap niet hoe dit een 6.3 krijgt op imdb. 5/10 voor de moeite, echt een afrader.

Terug
Naar boven