MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[IMDB]Drive[/IMDB] heerlijke film om eens een namiddag alleen/met vriendin bij een film te relaxen, eindelijk nog eens iets in de categorie crime/drama dat afwijkt van de cliché en Hollywood standaard. Acteerprestaties bovengemiddeld, goed in beeld gebracht, prima soundtrack en geen irritaties. Ik zit te denken wat er negatief aan was maar kan weinig bedenken eigenlijk. Ja misschien dat de hoofdrolspelers nog wat beter uitgewerkt konden worden? Ik ga een stuk hoger dan imdb 8,2/10 aanrader. Beetje belachelijk/jammer dat hij niet meer in de top 250 staat maar dat krijg je met al die mong*len tegenwoordig die altijd snelle actie willen zien.

Jij ergerde je niet dood aan de 'traagheid' van de film??

Heb m in het vliegtuig tweemaal proberen te kijken, maar vond het niet te doen. Misschien thuis nog eens goed voor gaan zitten, maar belooft weinig goeds.

Gisteren ook Moneyball gezien. Was zeker een leuke film maar ook niet om te zeggen dat het geweldig was. Gewoon goede film, niks spectaculairs. 7.5/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Lawless; goede film, geen moment verveeld tijdens het kijken. 7.5/10

Ja, met name Ryan Gosling. Is alweer even geleden dat ik hem gezien heb, maar weet nog wel dat ik hem dus ging kijken omdat ik zag dat ie goede ratings had... Vervolgens heb ik hem halverwege de film op pauze gezet om te kijken of ik niet toevallig de verkeerde Drive had gedown,.. eh legaal gekocht.

Mja, zie dat ik hier een van de weinigen dus in ben die het een slechte film vond. Arme ik, ik miste blijkbaar iets :p

Jij ergerde je niet dood aan de 'traagheid' van de film??

Nee, maar ik erger me niet aan rustige/langzame films (bijv. bij There will be blood ook niet) zolang dat het niveau hoog ligt. Verder kijk ik dergelijke films altijd op 'luie momenten' en dan merk ik vaak niet eens dat hij lang duurt of langzaam gaat. Je eigen stemming bepaalt echt voor een groot stuk hoe je een film ervaart.

Bij trage beklemmende films heb ik altijd meer het idee van realisme, zwaarte en ook dat men mij als kijker serieuzer neemt ipv. dat men veel te hard de kijker probeert te vermaken met zo veel mogelijk explosies, flitsende cutscenes, tienerromances en cgi per minuut. "Are you entertained yet??"
Maar ik was bijv. ook lyrisch over Valhalla Rising en bijna iedereen vindt dat een baggerfilm..

Gisteren Headhunters gezien. Damn, dat was een goede film. Wat een tempo zat er in die film! Geen moment ergerde het me dat er Noors in werd gesproken. Beste thriller die ik dit jaar heb gezien.

Nee, maar ik erger me niet aan rustige/langzame films (bijv. bij There will be blood ook niet) zolang dat het niveau hoog ligt. Verder kijk ik dergelijke films altijd op 'luie momenten' en dan merk ik vaak niet eens dat hij lang duurt of langzaam gaat. Je eigen stemming bepaalt echt voor een groot stuk hoe je een film ervaart.

klopt idd wel, toen ik bijv. de 'The Straight Story' pakweg tien jaar geleden bekeek vond ik het een ietwat saaie film, ik zag hem nu onlangs nog een keer en hij wist me wel te ontroeren. ook het verwachtingspatroon speelt een grote rol.

Gisteren the strangers gekeken. Had er niet zo hoge verwachting van, maar moet zeggen dat hij veel beter is meegevallen dan verwacht! Naar mijn mening een film die op IMDB toch wat ondergewaardeerd wordt. Daar krijgt hij een 6.1. Ik vond deze film vooral goed omdat het allemaal best wel realistisch is. Een horrorfilm met monsters en dergelijke is wel leuk om te kijken, maar het moet al een verdomd goede film zijn om je ook echt "bang" te maken. The strangers is één van de weinige films die daar bij mij ooit is in geslaagd. Het verhaal is behoorlijk realistisch, enkele clichés werden vermeden (hoewel het verhaal zich daar perfect toe leent) en het verhaal wordt rustig opgebouwd. Spektakel primeert ook niet, zoals tegenwoordig vaak het geval is met horrorfilms. Ik geef deze film een 7/10. Hij had nog een stuk hoger kunnen krijgen, maar er is één ding waar ik me mateloos aan heb geërgerd dat ervoor zorgt dat de film gewoon "goed" is, en niets meer.

De bad guys zijn soms zichtbaar en dan verdwijnen ze opeens. één van de clichés die in horrorfilms gebruikt wordt. Kan leuk zijn, maar hier was het totaal niet op z'n plaats. De film draait er net om dat het allemaal heel realistisch is. Als je dan bad guys hebt die opeens kunnen verdwijnen, doet dat de geloofwaardigheid dalen. Gelukkig is dat maar een tweetal keer gebeurd.

• Like
Waarderingen: DG80
Nitro Circus The Movie
cijfer;8

Wie bekend is met de tv show "nitro circus" weet dat de film alle verwachtingen gaat overtreffen. Nog grotere, gevaarlijkere, heftigere en ziekere stunts!
Goed vermaak voor een mannen-avondje!

MV5BMTM5NDM5ODEyN15BMl5BanBnXkFtZTcwOTk2NzcwOA@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_.jpg

Vond hem eigenlijk wat minder, had zo de indruk dat ze nog wat materiaal hadden liggen en dit gemonteerd hebben in een film om hun live show te promoten. Ook jammer dat Andy Bell er niet in kwam

Gisteren the strangers gekeken. Had er niet zo hoge verwachting van, maar moet zeggen dat hij veel beter is meegevallen dan verwacht! Naar mijn mening een film die op IMDB toch wat ondergewaardeerd wordt. Daar krijgt hij een 6.1. Ik vond deze film vooral goed omdat het allemaal best wel realistisch is. Een horrorfilm met monsters en dergelijke is wel leuk om te kijken, maar het moet al een verdomd goede film zijn om je ook echt "bang" te maken. The strangers is één van de weinige films die daar bij mij ooit is in geslaagd. Het verhaal is behoorlijk realistisch, enkele clichés werden vermeden (hoewel het verhaal zich daar perfect toe leent) en het verhaal wordt rustig opgebouwd. Spektakel primeert ook niet, zoals tegenwoordig vaak het geval is met horrorfilms. Ik geef deze film een 7/10. Hij had nog een stuk hoger kunnen krijgen, maar er is één ding waar ik me mateloos aan heb geërgerd dat ervoor zorgt dat de film gewoon "goed" is, en niets meer.

De bad guys zijn soms zichtbaar en dan verdwijnen ze opeens. één van de clichés die in horrorfilms gebruikt wordt. Kan leuk zijn, maar hier was het totaal niet op z'n plaats. De film draait er net om dat het allemaal heel realistisch is. Als je dan bad guys hebt die opeens kunnen verdwijnen, doet dat de geloofwaardigheid dalen. Gelukkig is dat maar een tweetal keer gebeurd.

Kan me deze film ook nog herinneren als toch één van de betere horrors inderdaad, vooral wat het realistische gedeelte betreft. Bovendien is de regisseur er zeker in geslaagd om een behoorlijk naargeestige sfeer in de film naar voren te brengen, vooral richting het einde
waarin duidelijk in beeld wordt gebracht hoe beide personen om het leven komen

Vond hem eigenlijk wat minder, had zo de indruk dat ze nog wat materiaal hadden liggen en dit gemonteerd hebben in een film om hun live show te promoten. Ook jammer dat Andy Bell er niet in kwam
alleen die openings scene al man. dat noem je "wat materiaal hebben liggen" ?

Sinister & the bay gezien.
Vond ze allebei maar wat lomp overkomen.. Ze krijgen wel pluspunten voor hun orginaliteit.

Onlangs ook Philadelphia gezien. De film gaat over het proces dat Tom Hanks (een homocoïtusuele topadvocaat die AIDS heeft), die ontslagen wordt door zijn werkgever, voert tegen zijn ex-werkgevers. Hij wordt vertegenwoordigt door Denzel Washington. Was wel ok, maar je merkt toch dat subtiliteit geen super belangrijk kenmerk was in films van 20 jaar geleden. Toch een degelijke film met bepaalde sterke momenten.
7.5/10

butch cassidy and the sundance kid (1969)

In de mediamarkt kun je momenteel veel oude cowboy films kopen voor een goede prijs.
Heb ze zowat allemaal gekocht en gisterenavond de eerste bekeken.
Top film! Simpel maar zéér entertainment vooral door het goede acteerwerk + humor die er in te pas komt.

8.5/10

Gisteren een stream gevonden voor Inbred. Ziekelijk filmpje..aanrader voor liefhebbers met een gevoel voor humor. De clichés van Amerikaanse slashers maar dan op z'n Brits (minder irritant) en gaat ook wel een stukje verder.
7.5/10

[IMDB]End of Watch[/IMDB]

Niet wat ik ervan verwacht had. De nadruk ligt wel erg op het "buddy" zijn en dan begint de actie en is het voorbij. Ik snapte in de eerste scene al dat ze voor elkaar door het vuur zouden gaan, voor mij hoefde dat niet zo uitgewerkt te worden.

Het einde was wel tof, maar
waarom bij je maat blijven en niet alert de omgeving scannen ???

7-/10

Terug
Naar boven