Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Logan's Run (1976)

Leuke oude film, beter dan verwacht. Had er ergens over gelezen en het verhaal sprak me meteen aan. De achtergronden en effecten zijn natuurlijk gedateerd maar het verhaal en de personages zijn goed uitgewerkt, er wordt goed gespeeld, en op het regie valt ook weinig aan te merken vind ik. Hij beviel me beter dan veel van de moderne sci-fi/actie films waar de kijker altijd maar geïmponeerd moet worden op het storende af.

Jenny Agutter was een echte babe in de seventies.

SKGIF00Z.jpg

Leek wat op Hanne Troonbeeckx, vrouwen waar je makkelijk verliefd op kan worden :heart:

Aanradertje dit als je van sci-fi en aangename oude films houdt. 7,3

Net the lone ranger gezien in de bioscoop. Stoorde me in het begin van de film aan de gelijkenissen met pirates of the caribbean, maar dat trok in de loop van de film weg. Een leuke film om te kijken en geeft zeker vermaak. Voor diepgang moet je echter niet bij deze film wezen.

7/10

Argo, ontzettend spannend, beklemmend bijna. Gaat uiteindelijk allemaal nog best snel, geen hollywoodiaans gerek. En leuk einde!

Geen meesterwerk, gewoon een goede film. 8-

Wall Street: Money Never Sleeps (2010) net gezien.

Nog slechter dan verwacht, moeilijk te geloven dat Oliver Stone na Wall Street (1987) 23 jaar later met zo'n zwak vervolg kwam. Het verhaal is zo slecht gebracht dat je heel de tijd ongeïnteresseerd zit te kijken. Die beeldeffecten heel de tijd zijn ook totaal overbodig. En dan de casting, Shia LaBeouf? Wat een k*tacteur voor zo'n rol. Over de rest valt ook niet veel goeds te zeggen, Michael Douglas was nog redelijk maar kon de film niet redden. Gemiste kans. 5.9/10

The Great Gasby gezien. Op zich door Luhrmann een mooi wat dromerig jaren 20 sfeertje neergezet met daarbij goede acteerprestaties van het grootste gedeelte van de cast. Maar Jay Z verkloot de hele film met zijn crappy soundtrack. Stampende beats horen niet bij de sfeer van de film.

Het maatschappij kritische van F. Scott Fitzgerald komt overigens bijna niet aan bod in de film, buiten wat beelden van de andere kant van het lege bestaan van de rijke New Yorkers in de jaren 20.

6,5/10, vooral punten aftrek door de mega irritante Jay Z troep.

The Great Gasby gezien. Op zich door Luhrmann een mooi wat dromerig jaren 20 sfeertje neergezet met daarbij goede acteerprestaties van het grootste gedeelte van de cast. Maar Jay Z verkloot de hele film met zijn crappy soundtrack. Stampende beats horen niet bij de sfeer van de film.

Het maatschappij kritische van F. Scott Fitzgerald komt overigens bijna niet aan bod in de film, buiten wat beelden van de andere kant van het lege bestaan van de rijke New Yorkers in de jaren 20.

6,5/10, vooral punten aftrek door de mega irritante Jay Z troep.

Lees overal onbegrip wat betreft de muziek in de film. Waarom zouden ze daar nou voor gekozen hebben??

Lees overal onbegrip wat betreft de muziek in de film. Waarom zouden ze daar nou voor gekozen hebben??

Beats me, het hoort in ieder geval niet bij de sfeer en het verhaal van F. Scott Fitzgerald. Niet dat het iets negatiefs heeft gedaan voor het succes van film. Het spreekt het grote publiek wel aan, zowel de soundtrack als de film.

De drie laatste films die ik heb gezien zijn Brokeback Mountain, Se7en en The Thing. Op IMDb hou ik in Your Watchlist mijn bekeken films bij. De teller staat nu op 517 films. Daar komt een dezer dagen deze bij. Komt vanavond op Nederland 2.

Twee films, die de afgelopen tijd veel indruk op mij hebben gemaakt, zijn Into the Wild en Mystic River. Ja, ik ben wel een filmliefhebber.

Dirty Rotten Scoundrels (1988)

Leuke komedie met Steve Martin en Michael Caine en een verrassend einde. Heb de film vaak gezien en blijft leuk maar de eerste keer was het leukst.

Het verhaal: 'Lawrence en Freddie zijn bedriegers: de ene een grote en de andere een kleine. Ze proberen, zonder succes, samen te werken en komen erachter dat hun dorpje te klein is voor hen beiden. Ze besluiten een weddenschap aan te gaan om zo te besluiten wie er mag blijven.'

Cijfer: 7,5

Leuke scene. :roflol:

Laatst bewerkt:
Into the wild ook onlangs gezien. Wist niet goed wat er van te verwachten, maar echt een prachtige film. Mooie beelden, langzaam maar meeslepend verhaal. 9/10

Elysium

Ik had hem eigenlijk beter verwacht. Verhaal was wel goed te doen maar ook weer uitgekauwde shit als je veel films hebt gezien. Film heeft eigenlijk een flinterdun plot met ongelofelijk veel plotholes. Het ziet er wel geweldig uit, dat dan weer wel. Het was geen District9(zelfde regisseur), maar om eens een keer te kijken was ie wel te doen(daar heb je dan ook grotendeels alles mee gezegd). Behalve Sharlto Copley kon elke rol door elke acteur/actrice gespeeld worden. Kruger was dan ook het vetste aan de hele film.
Tussen scenes in verandert ook kleding van characters(Jodie foster die eerst een wit outfit draagt en 30 seconden later ineens in een grijs outfit rondloopt...)

Oh ja, en tijdens de actiescenes(tegen het einde aan) weer ongelofelijk veel shaky cam. Het was nog net niet zo erg als in The Hunger Games.

6.5/10

Elysium

Ik had hem eigenlijk beter verwacht. Verhaal was wel goed te doen maar ook weer uitgekauwde shit als je veel films hebt gezien. Film heeft eigenlijk een flinterdun plot met ongelofelijk veel plotholes. Het ziet er wel geweldig uit, dat dan weer wel. Het was geen District9(zelfde regisseur), maar om eens een keer te kijken was ie wel te doen(daar heb je dan ook grotendeels alles mee gezegd). Behalve Sharlto Copley kon elke rol door elke acteur/actrice gespeeld worden. Kruger was dan ook het vetste aan de hele film.
Tussen scenes in verandert ook kleding van characters(Jodie foster die eerst een wit outfit draagt en 30 seconden later ineens in een grijs outfit rondloopt...)

Oh ja, en tijdens de actiescenes(tegen het einde aan) weer ongelofelijk veel shaky cam. Het was nog net niet zo erg als in The Hunger Games.

6.5/10

No offence bro. Maar een 6.5 voor Elysium? Dan heb je duidelijk lopen slapen.
Blijft natuurlijk subjectief. Maar imo zit Elysium prima in elkaar. Niks uitgekauwd, vrij uniek zelfs. Shaky cam viel ook reuze mee. Ik heb de film in Imax gezien. Ik vond Elysium de beste film van dit jaar. Wat betreft bioscoop uitgave.

The woman in black:

Goed in elkaar gezet deze horror met een hoofdrol voor Harry Potter, begint erg saai en op momenten dat je denkt dat er wat gaat gebeuren gebeurd er niets. Pas als de film op gang komt en de woman in black zich vaker laat zien in het huis is de film de moeite waard. Zitten behoorlijk wat goede schrikmomenten in.

8/10

No offence bro. Maar een 6.5 voor Elysium? Dan heb je duidelijk lopen slapen.
Blijft natuurlijk subjectief. Maar imo zit Elysium prima in elkaar. Niks uitgekauwd, vrij uniek zelfs. Shaky cam viel ook reuze mee. Ik heb de film in Imax gezien. Ik vond Elysium de beste film van dit jaar. Wat betreft bioscoop uitgave.

6.5 voor Elysium ja en nee ik slaap niet tijdens films. De actiescenes op het eind zaten bomvol shakycam, feit. Erger dan Taken2 of The Hunger Games? dat niet. Je kon wel nog iets zien wat er gebeurde, maar het irriteerde in ieder geval genoeg. Subjectief natuurlijk.

A Good Day to Die Hard (2013)
Veel slechter dan z'n voorganger in de reeks imo. Weinig verhaallijn, het leek wel één grote eindscene. Er zat ook weinig personage meer in John McClane, dit was gewoon anderhalf uur rammen. Saai.

5/10

Alex Cross (2012)
Vermakelijke film voor een keer tussendoor, maar geen top. De twist op het einde waarin hij het hele complot achter de moorden ontrafelt en wraak neemt op de bedenker daarvan vond ik wel leuk, had ik niet meer verwacht op het einde.

6,5/10

Parker (2013)
Wederom een leuke film voor tussendoor, maar het kan stukken beter. Jennifer Lopez vond ik ronduit slecht, de groep badguys niet echt overtuigend maar de aanwezigheid van Jason Statham maakte dan weer wat goed.

6,5/10

ook net Elysium gezien, vond hem zelf echt voor het meeste epic, en sharlto Copley was gewoon awesome in deze film, dus hij en enkele epic action sequences hebben de film gemaakt voor mij. Ben hem gaan zien met een maat die een onverbeterlijke critic is en hij vond hem niet goed, en gaf ongeveer dezelfde kritieken als sjaakadelic. Maar sommige mensen kruipen beter in hun kist want ze zullen altijd wel iets vinden om op te kakken.

Sinister (2012)

A true-crime writer finds a cache of 8mm home movies films that suggest the murder he is currently researching is the work of a serial killer whose career dates back to the 1960s.

Typische horrorfilm waarbij een schrijver gaat inwonen in een huis waar gruwelijke moorden gepleegd zijn en daarna zelf moet ondervinden dat dat geen goed idee was, voorspelbaar einde.
Blijft wel leuk om naar te kijken natuurlijk.

6/10

---------- Post added 18 August 2013 at 13:08 ----------

ook net Elysium gezien, vond hem zelf echt voor het meeste epic, en sharlto Copley was gewoon awesome in deze film, dus hij en enkele epic action sequences hebben de film gemaakt voor mij. Ben hem gaan zien met een maat die een onverbeterlijke critic is en hij vond hem niet goed, en gaf ongeveer dezelfde kritieken als sjaakadelic. Maar sommige mensen kruipen beter in hun kist want ze zullen altijd wel iets vinden om op te kakken.

Is er al een goede versie van elysium te downloaden?

• Like
Waarderingen: Guts
Nee, over het algemeen pas na de dvd release.

Nergens heb ik ook gezegd dat de film crap was, alleen had het veel beter kunnen zijn. Natuurlijk ben ook ik kritisch na het zien van honderden films, wie heeft dat nou niet.

Leuke film om eens een keer te kijken, maar met al deze gebreken blijft het voor mij een slightly above-average movie. Als de actiescenes(op het eind, die tijdens de dataheist was niet veel mis mee) wat beter waren geschoten had ik het tot een 7 of net iets hoger kunnen brengen. Maar shaky cam is gewoon een goedkope truc om je (actie)scenes iets spectaculairder uit te laten zien mocht het k*t gefilmd zijn. Zo deden ze het ook tijdens bijvoorbeeld Expendables1.

Daarbij is Jodie Foster in deze film ook overrated. Denk dat niet veel mensen op die performance zaten te wachten.

Terug
Naar boven