XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

John Q

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Genre : Drama/Thriller.

Het verhaal gaat over John Quincy wiens zoontje een harttransplantatie nodig heeft maar welke niet gedekt wordt door de verzekering. Met geen andere uitweg in zicht gijzelt John Q de "Emergency room" totdat de doktoren zijn zoontje opereren.

Verhaal klonk leuk, maar is echt vreselijk slecht uitgewerkt. De emotie van de vader die zijn zoontje wilt redden komt imo geen enkel moment geloofwaardig over. Daarnaast zijn de overige acteurs er matig & heb ik hem dan ook na 70 min uitgezet.

5/10 (IMDB Score : 6.8)

-----------------------------------------------------------------------

Iron Man 3

Genre: Action / Adventure/ Sci-Fi

Graphics zullen in de bioscoop vast geweldig geweest zijn, maar verhaal slaat natuurlijk nergens op.
Iron Man 1 vond ik best leuk, maar het is sindsdien alleen maar bergafwaarts gegaan. En hoewel dit genre niet toegeschreven wordt, vind ik wel dat Iron Man 3 meer weg heeft van een comedy.
Ook deze film heb ik na een uur afgezet, om hem na 2 dagen toch nog even af te kijken. Had ik achteraf beter niet kunnen doen want is een verspilling van mijn tijd geweest.

4/10 (IMDB Score : 7.5)

The Basketball Diaries

Genre: Biography/ Crime/ Drama

Jim Carrol, een jonge rebelse tiener raakt slaafs aan de drugs nadat een goede vriend komt te overlijden aan leukemie. Hij beland uiteindelijk op de straten van New York waar hij steelt en zichzelf prostitueert om zijn verslaving te bekostigen.

Kon me niet herinneren of ik hier nou wel of geen "review" over geschreven had, maar dit is echt een geweldige film. Het acteerwerk van Leonardo Dicaprio is echt subliem evenals de rest van de cast.

8.7/10. (IMDB score: 7.1)

Zeker de moeite waard om te kijken.

The Terminal

Genre: Comedy/ Drama

Viktor Navorksi, een man van een Oost-Europees land gaat op reis naar New York. Eenmaal aangekomen bij JFK airport breekt er oorlog uit in zijn land waardoor het land niet erkent wordt. Hierdoor wordt zijn toegang geweigerd tot de US, maar omdat het land niet meer erkent wordt kan hij ook niet teruggestuurd worden. Viktor Navorksi wordt vertelt op het vliegveld te blijven totdat de situatie in zijn thuisland herstelt is.

Vermakelijke film. Kijkt makkelijk weg en zoals gewoonlijk levert Tom Hanks goed werk.

7.5/10 (IMDB score 7.2)

The Great Debaters

Genre: Biography/Drama

Melvin B. Tolson, professor aan de Willey College, inspireert zijn zwarte studenten om het eerste "debate team" van de school te vormen. In een tijdperk waar er veel racisme heerst, gaan zij de strijd aan tegen het blanke Harvard om het nationaal kampioenschap.

8/10 (IMDB score 7.5)

In John Q doen ze zelfs nog paar shoutouts naar flex wheeler en ronnie coleman :S

Falling Down
Het blijft een plaatje *D-FENS* die je zeker een keer in je leven gezien moet hebben. 10.

Falling Down
Het blijft een plaatje *D-FENS* die je zeker een keer in je leven gezien moet hebben. 10.

Eigenlijk zou je de hele film kunnen posten, zoveel geweldige scenes. Maar de scene die het altijd voor mij doet is in die fastfoodketen met het ontbijt. :)

Ik vond John Q juist wel een mooie film.. En vond Denzel Washington sterk acteren.

LET OP SCENE KUNNEN SPOILERS BEVATTEN:

Zaterdag The Great Gatsby eindelijk gezien. Was zeker geen 'wow'-film, maar wel eentje die je zeker moet gezien hebben. DiCaprio is natuurlijk een geweldige acteur en ik vond dat de sfeer ook op een erg nice manier werd gecreëerd. Visueel was het natuurlijk ook allemaal in orde. I.v.m. de soundtrack, ik kan wel begrijpen dat veel mensen er zich aan ergeren, zeker als ze een hekel hebben aan hiphop. Ikzelf heb dat niet en vond het dan ook niet bepaald storend voor de film.
7.5/10

The game (1997) met Michael Douglas

Het verhaal 'Nicholas Van Orton is een rijke bankier, die alles heeft wat z'n hartje begeert, behalve een beetje spanning in z'n leven. Rond z'n 48e verjaardag geeft zijn broer Conrad hem een visitekaartje van een entertainment-bedrijf. Nieuwsgierig geworden besluit Nicholas het bedrijf te bezoeken. Hierna staat het leven van Nicholas volkomen op z'n kop. Er zitten mensen achter 'm aan, en hij kan niemand meer vertrouwen.'

Erg goede film en een van de beste films van Michael Douglas samen met Falling Down, zo niet de beste. Spannende film, goed geacteerd en het einde is verrassend en ontroerend..
Heb de film vaak gezien.

Staat ook hoog aangeschreven op andere sites en volledig terecht. ;)

Cijfer: 8

Laatst bewerkt:
30 minutes or less

Two criminals kidnap a pizza delivery guy, strap a bomb to his chest, and inform him that he has mere hours
to rob a bank or else...

----------------------------------------

8/10 leuke film gewoon :)

The Game is een ongelooflijke topper!

The grey (2011) met Liam Neeson

Als je weet dat Liam Neeson in de film speelt weet je eigenlijk al dat het een goede film is. Maar helaas, dit keer niet. Vreselijk onrealistische film (is soms niet erg maar wel bij deze film), betreft veel saaie momenten en enkele spannende scenes en als klap op de vuurpijl een open einde. Waardeloos. Ook de acteurs waren niet interessant, behalve Liam Neeson.
Het had zo veel beter gekund.

Zelden stoor ik me aan onrealistische films en deze spant de kroon. Echt irritant.

Cijfer: 5-

Laatst bewerkt:
Iemand deze al gezien?

Zaterdag The Great Gatsby eindelijk gezien. Was zeker geen 'wow'-film, maar wel eentje die je zeker moet gezien hebben. DiCaprio is natuurlijk een geweldige acteur en ik vond dat de sfeer ook op een erg nice manier werd gecreëerd. Visueel was het natuurlijk ook allemaal in orde. I.v.m. de soundtrack, ik kan wel begrijpen dat veel mensen er zich aan ergeren, zeker als ze een hekel hebben aan hiphop. Ikzelf heb dat niet en vond het dan ook niet bepaald storend voor de film.
7.5/10

Gister gezien en ben het er wel mee eens, ook met het cijfer. Visueel zat het geweldig in elkaar.

The war of the roses (1989) met Michael Douglas, Danny DeVito en Kathleen Turner.

Het verhaal: 'De advocaat D'Amato raadt een cliënt aan om niet te gaan scheiden. Hij vertelt zijn cliënt het verhaal van de Roses. Een gelukkig stel totdat Barbara zich voorstelt hoe het leven zonder Oliver zou zijn, wat haar bevalt. Na veel ruzies besluiten ze te scheiden. Ze willen echter allebei het huis hebben en dit zorgt ervoor dat er een gemeen gevecht ontstaat over wie het zal krijgen.'

Het verhaal klinkt misschien saai maar is het absoluut niet. Het begin is misschien niet al te boeiend maar daarna begint de pret. Je moet het gezien hebben... de scheiding gaat van subtiel naar erg grof. :D
Het einde is een beetje jammer en had ik liever anders gezien.

(Zeer) goed geacteerd en alles is leuk gedaan!

Een ondergewaardeerde film.

Cijfer: 8-

The grey (2011) met Liam Neeson

Als je weet dat Liam Neeson in de film speelt weet je eigenlijk al dat het een goede film is. Maar helaas, dit keer niet. Vreselijk onrealistische film (is soms niet erg maar wel bij deze film), betreft veel saaie momenten en enkele spannende scenes en als klap op de vuurpijl een open einde. Waardeloos. Ook de acteurs waren niet interessant, behalve Liam Neeson.
Het had zo veel beter gekund.

Zelden stoor ik me aan onrealistische films en deze spant de kroon. Echt irritant.

Cijfer: 5-

Nuja open einde zou ik het niet noemen, hijs gwn dood :)
Ook gebaseerd op een boek of andere film dachtek en daar was ie ook dood.
Vond hem zelf wel beter dan wat jij ervan vind, maar een topper was het zeker niet.

Terug
Naar boven