MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

goede comedy die ik laatst heb gezien is 21 Jumpstreet.

Gisteren nog eens naar The Firm gekeken. Dat is 1 van de eerste films waarvan ik me iets kan herinneren dat ik die als kind gezien heb en het was frappant om te zien hoeveel me ervan nog is bijgebleven, terwijl ik die heb gezien toen ik 10 jaar was ofzo. Het is een coole 90's film, met een vrij goede Tom Cruise en een leuk thema. Alleen misschien wat lang.
7+/10

The big year (2011) met Steve Martin, Jack Black en Owen Wilson.

Niet bepaald een grappige film zoals je misschien zou verwachten van deze trio. Het is een feel-good movie die prima weg kijkt, maar nergens bijzonder is of erg grappig.
Jack Black vond ik dit keer niet storend en kan goed acteren mits hij een serieuze rol heeft zoals in deze film. Dat zag je ook in de film King Kong.

'Het verhaal volgt drie mannen die geobsedeerd zijn door het vogelspotten. Ze beginnen aan een ware queeste om elkaar de loef af te steken door zoveel mogelijk verschillende soorten vogels in Noord-Amerika te vinden. Op hun zoektocht, die symbool staat voor de vele uitdagingen die ze moeten aangaan in hun levens, worden ze niet alleen geplaagd door zee- en hoogteziekte, insecten en schulden, maar zullen ze ook met elkaar moeten afrekenen.'

Cijfer: 6 / 6+

ben in mijn jack nicholson periode: dus na the shining, easy rider etc nu one flew over the chuckoo's nest gekeken
heel indrukwekkend

Iemand al "One million dollar baby" gekeken?

goede comedy die ik laatst heb gezien is 21 Jumpstreet.

Duidelijk goede film, 7+ imo

---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 17:42 ----------

Voor komedie kun je eigenlijk ook beter bij de kleinere/culturele cinema zijn denk ik.
Europees vooral. Denk Frans, Italiaans of oost-Europees ofzo.
Die humor is vaak veel absurdistischer en droger dan dat neppe dik-erbovenop Amerikaanse gedoe en intelligenter dwz. als kijker heb je vaak minder het gevoel dat je wordt onderschat.

Achja, maar hoevaak zie je die films nou in het nieuws komen of een beetje bekend raken.
Je moet wel echt opzoek gaan dan

The Wrestler (2008) met Mickey Rourke.

Ouder worden is lastig en dat wordt hier mooi vertelt door de ogen van een Amerikaanse (show) worstelaar die worstelt met z'n vergane glorie. Decennia lang z'n lichaam misbruiken eist z'n tol en een hartaanval is z'n "wake up call". Blijkt dat 'ie een puinhoop van z'n leven heeft gemaakt maar het herstellen hiervan blijkt niet zo makkelijk.
Kerel heeft hier een aardig fysiek..tot je z'n benen goed in beeld krijgt. Verder geen al te positief beeld van de krachtsporter en worden annaboluh weer eens behoorlijk negatief neergezet en daardoor dus een punt aftrek. Anders gewoon een mooi maar vrij tragisch verhaal. 7/10

Zero dark thirty

Spannend terwijl je de afloop al kent. Prima geacteerd. En vanaf t begin midden in de actie.

8-/10

now you see me, leuke film 8/10.

Edit: nvm

Laatst bewerkt:
Gisteren weer een film gezien.

Snitch (2013)
Gaat over een vader die zn zoon uit de gevangenis wil halen en daardoor een deal sluit met openbaar aanklager om een drugsdeal te sluiten (waar zn zoon overigens voor opgepakt is). Schijnt op een waar verhaal gebaseerd te zijn. Verhaal is dan wel origineel, eens wat anders dan random schieten. The Rock speelt wel oké, in actiescènes goed, maar in wat emotionelere scènes vrij bagger. Tegenspelers spelen wel oké, niet bijzonder ofzo. Vond alleen de ex van The Rock vrij slecht spelen...
Het is prima gefilmd, in actiefilms beetje shaky beeld maar niet ontzettend irritant. Plot was voorspelbaar, maar het was natuurlijk gebaseerd op een waar verhaal...

Leuk voor een vrije vrijdag/zaterdagavond

Cijfer: 7-

Vind anderen trouwens hoge cijfers geven! Een 8 voor Now You See Me?

Gisteren weer een film gezien.

Snitch (2013)
Gaat over een vader die zn zoon uit de gevangenis wil halen en daardoor een deal sluit met openbaar aanklager om een drugsdeal te sluiten (waar zn zoon overigens voor opgepakt is). Schijnt op een waar verhaal gebaseerd te zijn. Verhaal is dan wel origineel, eens wat anders dan random schieten. The Rock speelt wel oké, in actiescènes goed, maar in wat emotionelere scènes vrij bagger. Tegenspelers spelen wel oké, niet bijzonder ofzo. Vond alleen de ex van The Rock vrij slecht spelen...
Het is prima gefilmd, in actiefilms beetje shaky beeld maar niet ontzettend irritant. Plot was voorspelbaar, maar het was natuurlijk gebaseerd op een waar verhaal...

Leuk voor een vrije vrijdag/zaterdagavond

Cijfer: 7-

Vind anderen trouwens hoge cijfers geven! Een 8 voor Now You See Me?

Naar mijn mening is een 7 ook te hoog voor Snitch. Wat een boutfilm man. Dwayne acteert ronduit slecht.

Precies man, imo worden er veel te hoge cijfers gegeven voor films tegenwoordig. Weet niet of dat gewoon door mij komt (omdat ik al immens veel films heb gezien en erg kritisch ben) of anderen gewoon snel tevreden en entertained zijn :dunno:

Naar mijn mening is een 7 ook te hoog voor Snitch. Wat een boutfilm man. Dwayne acteert ronduit slecht.

Vond het verhaal wel sterk, daar haalt het zn punten dan ook vandaan.
Heb m ook met vrienden gezien, misschien dat dat zn score een beetje opkrikt. Vond het ook geen 7 waard, maar een 6,5 was wel ontzettend laag. Denk aan een 6,7/6,8.

Precies man, imo worden er veel te hoge cijfers gegeven voor films tegenwoordig. Weet niet of dat gewoon door mij komt (omdat ik al immens veel films heb gezien en erg kritisch ben) of anderen gewoon snel tevreden en entertained zijn :dunno:

Denk sowieso dat mensen gauw entertained zijn, EN dat mensen niet zoveel films zien als jij (of ik)?

Escape from absolom / No escape (1994) met Ray Liotta.

'Absolom is een gevangenen-eiland 200 mijl van de kust, waar gevangenen gedropt en aan hun lot overgelaten worden. Voor zover de gevangenen weten is er geen bewaking, maar ook geen mogelijkheid om te ontsnappen. Robbins wordt bij de slechte gevangenen gedropt maar hij weet te ontsnappen en komt bij gevangenen aan de andere kant van het eiland. Zij proberen een nieuwe samenleving voor zichzelf op te richten, maar Robbins is niet van plan om op dit eiland te blijven.'

Redelijke film. Kent spannende en saaie momenten. Ook best mooie natuur beelden waar ik wel van houd.
Vroeger vond ik dit een hele leuke film, tegenwoordig is dat wat minder geworden.

Cijfer: 6,5

Papillon
(1973) met Steve McQueen en Dustin Hoffman

Indrukwekkende film... het doet wat met je. Het is ook een waargebeurd verhaal.
Goed geacteerd, mooie locaties en nergens wordt het saai... soms wel wat langdradig.

Cijfer: 8

Terug
Naar boven