Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Heb vannacht de film-noir Tomorrow is forever gezien met Orson Welles op de Duitser. Schitterende film, met prachtige muziek.

Heeft iemand hier "Dune" gezien van Lynch? Zoutzak misschien?

Dames en Heren, jongens en meisje........i give you THE BIG LEBOWSKI !

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.184
marjon zei:
Heeft iemand hier "Dune" gezien van Lynch? Zoutzak misschien?
jep, maar was allerminst onder de indruk. Heb hem wel lang geleden gezien (mede omdat ik vroeger ook de pc-game Dune speelde :D )

misschien als het sci-fi genre je erg boeit, dat je er van kan genieten...

Ik heb geen zin om het hele topic te gaan doorspitten. Vorige week heb ik 'team america" gekeken.. te grappig met bakalaka street en the signal .. haha.

Cinderella Man had ik geen goeie verwachtingen over, maar bleek toch nog een heel amusante film.

Dune de film heb ik ook een keer gezien, eigenlijk alleen maar tof als je de game gespeeld hebt. Nu scheelt het dat ik daar toendertijd compleet verslaafd aan was. Harkonen Harvester destroyed !

Zojuist 12 Angry Man gezien. Erg toffe film, hele simpele opzet, maar hij heeft geen moment verveelt. Dikke 8,5

Sommige films uit het sci-fi genre kunnen wel boeien, maar eigenlijk hou ik er niet zo van. Ik las op internet over Dune. Een vriend van mij zei dat het niet zo'n leuke film is. En jullie reageren ook niet echt enthousiast. Dus laat maar zitten. haha. Bedankt. ;)

• #1.189
  • #1.190
marjon zei:
Sommige films uit het sci-fi genre kunnen wel boeien, maar eigenlijk hou ik er niet zo van. Ik las op internet over Dune. Een vriend van mij zei dat het niet zo'n leuke film is. En jullie reageren ook niet echt enthousiast. Dus laat maar zitten. haha. Bedankt. ;)
mijn favorieten:

2001: a space odyssey - Alien - Blade Runner

wel toepasselijk:

Eind vorig jaar (ergens in november) is Blade Runner door 60 gerenommeerde wetenschappers gekozen tot de beste Science Fiction film aller tijden.

Volledig lijstje:

1 - Blade Runner
2 - 2001: A Space Odyssey
3 - Star Wars IV: A New Hope / Star Wars V: Empire Strikes Back
4 - Alien
5 - Solaris (1972)
6 - The Terminator / Terminator 2
7 - The Day the Earth Stood Still
8 - The War of the Worlds
9 - The Matrix
10 - Close Encounters of the Third Kind

Nou ik moet toegeven ik heb blade runner in de kast staan. Die film staat daar goed op de eerste plek. En alien heb ik ook gezien, daar hou ik wel van. :D

Heeft iemand Battle Royale gezien, 40 japanse studenten die op een eiland worden gedropt, met elk een wapen varierend van een koekenpan tot een UZI. Met als doel : blijf als enige over.

Geweldige film !!

• #1.194
boogie zei:
'héee jongens, iemand hier (http://www.pathe-imax.nl/filminfo.asp?film_id=1647) al naartoe geweest? lijkt me best de moeite waard, al duurt het maar 40 minuten.
wie is er al geweest?
duurt maar 40 minuten, dat is ook juist het probleem wanneer je 12 E moet lappen :D

@Marc, tja het schijnt inmiddels een heuse cultfilm te zijn, ik vond er niets aan. gekke jappen :D

@Marjon: ja geweldig die films van Ridley Scott; wat hij tegenwoordig maakt is gewoon een aanfluiting voor zijn oeuvre

@zoutzak: Ja daar heb je gelijk in. Alles wat hij tegenwoordig maakt(behalve mss Hannibal, ik hou wel van een beetje viezigheid ;) ) is niks. Ik ga vanavond gelijk alien kijken.
En wat "dune" betreft, ik heb hem geprobeerd te kijken, maar ik heb hem afgezet. Ik vond hem niet leuk. Ik wil graag alle films van Lynch zien, maar deze sla ik toch maar over. Tot nu toe heb ik Lost Higway, Blue Velvet en Mullholland Drive gezien. En dune dan.

Vanavond staan 'cursed' en 'the longest yard' op het programma. Morgen avond 'the island' (wil mijn vriendin al heel lang zien) en daarna 'the transporter 2'. Heb van alle films wel relatief hoge verwachtingen dus ik ben benieuwd :D

• #1.198
Planet of the Apes (origineel uit '68 natuurlijk) was prachtig, humoristisch en tevens serieus met een geweldig einde.

8/10

Southern Comfort was ook wel verrassend! Beklemmende sfeer en goede muziek van Ry Cooder (ofcourse) zorgen voor een bijzonder aardige film.

7/10

En ook Tigerland was zeker de moeite, Collin Farrel als smartass door een zware militaire vietnam-training. Deed vrij realistisch aan en boeide uitermate.

7/10

En Marjon, hoe was Alien nog?

Gisteravond irreversible gekeken. Tja ik had er al aardig wat over gehoord en had dus een extreem lompe film verwacht wat ik dus uiteindelijk nogal mee vond vallen. Ik vond het iig wel een goede film moet ik zeggen. Een 7,5

***!!!SPOILER!!!!***

Maar die scene dat ze de kop van lintworm bashen met die brandblusser is wel ****ing extreem. Ik zat echt zo te kijken van: WOW... Dat hebben ze echt knap gemaakt want het ziet er echt levensecht uit!

Laatst bewerkt:
  • #1.200
hehe ik hoor normaal mensen over die verkrachtingsscene, maar dit is nieuw voor me...

toch maar eens kijken dan :)

Terug
Naar boven