XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Scrooge (1970)

Op zich een prima film, maar de hoofdrolspeler Albert Finney heeft het verprutst. Hij heeft een kop als die van Sjakie uit de serie Flodder maar dan nog erger en daar kijk je dan bijna twee uur tegen aan. Erg vervelend. Ook was het acteren van hem op enkele momenten ondermaats.
Zonde.

Cijfer: 5

Laatst bewerkt:
Pain and Gain
Drie amateurs die criminele dingen gaan doen om maar wat aan geld te komen. Ze leken mij stuk voor stuk labiel, en ze gedroegen zich als ware dramaqueens. De film krijgt van mij een 4.

Nee dat was best een leuke film. Niet zo goed als de eerste want dat kan ook niet maar deze was toen ook niet slecht. (ook wel door jeugdsentiment) Met die Jamaicanen. En een epische soundtrack. (Weet niet waarom youtube alle predator 2 clipjes met degelijke kwaliteit verwijderd heeft trouwens. khutzooi.)

Alien vs predator vond ik ook wel grappig.

me too :D staat ook weer op t programma. Predator 2 vond ik wel een goeie film. Zeker niet zo goed als de eerste maar wel memorabel

De eerste predator is echt legendarisch. De muziek, de sfeer, Arnie in topvorm en de gevechten. Gewoon weg legendarisch.

Zojuist After earth (2013) met vader Will Smith en zoon Jayden Smith gezien. Ik vond het persoonlijk een matige film met weinig spanning en een voorspelbaar plot. Ook vond ik Jayden niet erg overtuigend overkomen. De beelden en het sciencefiction gedeelte spraken me wel aan en maakten het e.a nog goed.

Maar hoezo waren al die vliegtuigen en huizen van karton en wc papier gemaakt, terwijl ze ver gevorderde technologie hebben?

Een 6je voor de moeite.

Bounty Killer (2013): Leek op een slechte Kill Bill versie. En ging al met tegenzin zitten kijken. Maar moet zeggen dat het reuze meeviel, en me prima heb vermaakt. Film neemt zichzelf niet te serieus. Blood&Gore+Actie Comedy. 7.2/10. Wat hoog is voor dit genre.

die zoon van willow smith heeft echt een irritante kop.

Prisoners

8/10

Bioscoop waardig

• Like
Waarderingen: DG80
die zoon van willow smith heeft echt een irritante kop.

Maar zijn stem is nog erger. Hij heeft een spraakgebrek denk ik. SRS.

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 00:50 ----------

The Purge zonet gekeken. Een paar spannende momenten maar al bij al viel die tegen. De personages zijn te weinig uitgewerkt waardoor je je niet kan identificeren met de slachtoffers. Daardoor kan het je weinig schelen wie er al dan niet sterft; Ben een enorme fan van Ethan Hawke. Hij is de enige reden waarom ik de film heb uitgekeken.

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
De film geef ik een 5/10. Het concept sprak mij aan, al is hij best simpel:o De uitwerking was netjes gedaan. Het is gewoon een leuke film.

Gemma Arterton is overigens een hele toffe vrouw in de film. Haar stem, uiterlijk...Persoonlijkheid moet ik nog ontdekken hoe hij is:nanner:

gemma+arterton+%282%29.jpg

Ik heb gisteravond laat The Pianist gezien. Indrukwekkende film over een pianist in het getto van Warschau in WO2.

In de lijn van Schindler's List en der Untergang. Een grote film.

Ook gezien en vond hem ook mwaaah 6/10. Ben een groot fan van sci fi en ruimtefilms en deze was ook wel spannend, maar was het toch niet helemaal.

In de spoiler staat het einde, dus niet klikken als je de film niet hebt gezien ;)

Wat een shit einde, had wel meer iets alien-achtigs verwacht. Al die moeite voor een octopus

Ook gezien en vond hem ook mwaaah 6/10. Ben een groot fan van sci fi en ruimtefilms en deze was ook wel spannend, maar was het toch niet helemaal.

In de spoiler staat het einde, dus niet klikken als je de film niet hebt gezien ;)

Wat een shit einde, had wel meer iets alien-achtigs verwacht. Al die moeite voor een octopus

Ik kan sci fi ook enorm waarderen maar vond dit gewoon te matig uitgewerkt. Het idee van de film is echt wel leuk maar het rommelt aan alle kanten.

http://i766.photobucket.com/albums/xx302/ajithrockscc/Trailers/The-Tree-of-Life-2011.jpg

[imdb]The tree of life[/imdb]

Spirituele uiteenzetting van het leven, van het zijn, van menselijkheid. Geen plot in de traditionele zin van het woord. Zeer mooie cinematografie en fotografie en dito muziek. Tot in de puntjes uitgewerkt deze film. Deed me denken aan 2001: Space Odyssey maar dan gericht op leven ipv technologie.

Enige minpuntjes vond ik dat het bij vlagen zo traag ging dat mijn gedachten begonnen af te dwalen en dat de film naar mijn mening behoorlijk wat te lang is met 138 minuten. Maar als je in de mood bent voor wat zweverigheid en filosofische stimulatie is dit zeker een aanrader.

8-

PS: Zoals ik eerder al zei, ik heb nog nooit zo veel mensen zien weglopen uit een bioscoopzaal. Dus wees gewaarschuwd.

++

Gisteren ook gezien, was wel iets anders wat ik verwacht had haha. Is zoiezo wel een film die me zal bijblijven ondanks dat hij niet boeiend, erg leuk is om naar te kijken imo. Mensen die ook van plan waren te kijken hebben trouwens ook al na 10 minuten het lokaal verlaten (was hun ding niet natuurlijk). Toen de verpleegster tijdens die scene met natuurbeelden, gebeurtenissen vroeg van 'mag ik even dit stukje doorspoelen, er gebeurt al 10 minuten niks' kon ik het ook even krijgen.. Zal hem dus zeker nog eens herbekijken (wss wel in stukjes).

Wat me vooral is bijgebleven (naast de mooie natuurbeelden, en de prachtige muziek (Mahler, Brahms..)) is de stilte, leegte doorheen de film. Het leven in de vrij saaie, eentonige realiteit. Mensen doen zaken om zich bezig te houden, zich niet te vervelen precies, de saaiheid wat te doorbreken.. Onkruid uittrekken, wat gek doen, volwassenen spuiten wat water om kinderen hun pleziertje te geven.. De film toont imo mooi hoe het leven van nature is, nl leeg en met het nodige lijden dat je tijdens je leven ondergaat.. Mss wel een goede film voor veel mensen om leren de waarheid onder ogen te zien, niet weg te lopen voor de realiteit maar juist terug in contact te komen ermee, aangezien veel mensen nauwelijks meer stilstaan bij het leven, maar vrij oppervlakkig door het leven gaan.

Zodra het een beetje te moeilijk/diep wordt verliest het klootjesvolk de aandacht. Het moet er met de paplepel in of tenminste strak staan van de actie en het grafisch geweld. Geen wonder dat Hollywood zoveel rommel kan blijven verkopen. Weglopen uit een bioscoopzaal, wat een trieste actie ook. :o

++

Malick kan, en doet, normaliter beter dan Three of Life vind ik.

Ik heb de film gisteren bekeken en ik vond vooral de "format' niet goed gekozen; Ben niet zo voor films met interviews en zo. Ik vond de film net geen 7 waard. Het einde,
waar het buitenaards wezen een soort octopus blijkt te zijn vond ik net positief. Er moest geen super monster komen want de film ging over het al dan niet vinden van leven. En als had men maar een moorddadige slak gevonden, dan was hun misie en hun opoffering de moeite waard geweest.
Al bij al had men met het verhaal iets meer kunnen doen. Een gemiste kans.

Terug
Naar boven